2 maanden geleden overleed Shedy, een kat die ik al 17 jaar lang had. Deze poes was een pers en om mijn leed een beetje te verzachten wilde ik weer een pers. De keuze viel op Floortje. Ze kwam van iemand thuis vandaan die haar niet meer wilde hebben omdat ze niet op kon schieten met de katten die daar al rondliepen. Een schat van een beest. Maar zelfs daar twijfelde ik al over haar gezondheid. Ik ben naar een dierenarts geweest en die zei dat hij op het oog niks afwijkends kon vinden behalve de stand van haar onderkaakje.
Nou prima, kat mee naar huis genomen. Ik heb haar nu ruim 7 weken en ben ondertussen al 3x naar de dierenarts geweest. Ze heeft me al ruim 160 euro gekost

- Darmproblemen (zit nu aan voer van 17 euro voor 1,5 kilo

- afwijkende stand onderkaak
- oogproblemen (overdreven traanproductie, geheel ontbreken van de traanbuizen)
- groeiachterstand. Ze is nu 17 weken maar zit qua groei op 12 weken
- metale retardie (= geestelijk gehandicapt). Haar gedrag is niet helemaal normaal. Wat ze toelaat is vreemd, en ze is ook heel dommig. Ze kermt als je niet bij haar in de buurt zit als ze dat wil. Soms loopt ze naar boven, vergeet ze dat je beneden zit en dan gaat ze tekeer. Als je haar roept is alles weer goed haha.
- afwijkende schedelvorm
Ik wil haar niet terugbrengen naar die mensen. Dit waren echt van die fokkers die niet goed voor de poes zorgden. Dit verdient Floortje echt niet. En de dierenarts zegt zelf dat Floor niet vaak naar haar toe hoeft. Gewoon twee maal per jaar voor haar entingen. Waar ik van ben overtuigd is dat er iets mis is gegaan in de fok. Dat ze een laffe smoes verzonnen om van haar af te komen.
Herkennen jullie dit? dat zulke afwijkingen komen door verkeerde fok? Of komt dat zelden voor? Ik haat het echt dat mensen zonder passie deze beesten gaan fokken om wat te verdienen! Want volgens mij was het ze daar om te doen! Ik wilde ook graag 1 nestje van Floortje en de katten aan mijn zus en ma geven (die willen dat zo graag) maar nu gaat Floor gesteriliseerd worden zodra het mogelijk is.
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen over mentale achterstand bij katten!
Foto: