Animal rescue-programma's op Animal Planet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Animal rescue-programma's op Animal Planet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 22:20

Word ik altijd behoorlijk droevig van... hoe mensen met dieren kunnen omgaan Scheve mond
Tientallen uitzendingen vol met verwaarloosde katten en honden, paarden waar al maanden niet naar omgekeken is....
Ik zit nu weer te kijken naar een vrouw met haar bejaarde moeder, die een laag troep (papier e.d.) van een meter door het hele huis hebben liggen. Met 20 man halen ze dat huis leeg en beetje bij beetje komen de katten tevoorschijn, inclusief nesten kittens die er slecht aan toe zijn. Tot nu toe ruim 40 katten gevangen...

Emori

Re: Animal rescue-programma's op Animal Planet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:22

Ik zie dat ook heewl vaak
en regelmatig moet ik een brok in mijn keel wegslikken Scheve mond
laatst ook
een heel lief hondje
kwam binnen onder de brandwonden, omdat een paar jongens het lollig vonden om hem in brand te steken Huilen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:22

Ziek he!
Waarom neem je in godsnaam een dier als je er toch niet voor kunt/wilt zorgen. Sommige zijn best egoïstisch blijkt maar weer
Maarja soms zijn het ook goede bedoelingen maar onwetenheid....

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:25

ik ben verslaafd aan die progamma's!
Ik snap echt niet hoe mensen dieren zo kunnen behandelen!! Hamer
ik vind het echt super hoe ze daar in amerika enzo met dierenmishandeling omgaan, kunnen wij in nederland een voorbeeld aan nemen!
Laatst bijgewerkt door Arlette1991 op 10-07-07 22:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 22:26

Ze zijn ze nu aan het onderzoeken, er zitten echt hele mooie expemplaren tussen. Helaas is de helft wild en onhandelbaar, dus lastig te herplaatsen. De kittens maken wel een goeie kans.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:29

erg he
wat ik wel goed vind is dat ze zulke organisaties hebben daar
echt super, als ze zoiets hier zouden hebben zou ik zeker weten als brigadier gaan fungeren,
de dierenambulance hier is toch net wat anders..
no offence, maar in amerika doen ze even net wat meer met verwaarloosde dieren, hier kijken ze het altijd nog even .. veel te lang aan

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:31

Inderdaad, in Amerika pakken ze het veel harder aan
Mag hier ook wel gebeuren

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 22:33

crossmonster schreef:
wat ik wel goed vind is dat ze zulke organisaties hebben daar
echt super, als ze zoiets hier zouden hebben zou ik zeker weten als brigadier gaan fungeren,
de dierenambulance hier is toch net wat anders..
no offence, maar in amerika doen ze even net wat meer met verwaarloosde dieren, hier kijken ze het altijd nog even .. veel te lang aan

Mijn idee Ja
Lijkt me ook prachtig om te doen. Dat hondje van net.... liet die hufter gewoon met een gebroken pootje drie dagen liggen Boos! Blij dat ze hem heeft meegekregen. "Als ik er afstand van doe, kost het mij dan niks?" Boos!

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:34

Erg he? Soms halen ze van die magere vechthonden uit die schuren, die kan je natuurlijk niet herplaatsen. Of iemand die had echt 100 honden ofzo loslopen in zijn tuin en die moesten ze allemaal vangen, ik snap echt niet hoe die mensen denken?

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:39

heel veel mensen in dat progamma hebben hun dieren achter gelaten of ze hebben gewoon geen geld om hun huisdier te laten behandelen, dan denk ik echt; waarom koop je dan een huisdier??? Frusty Gestoord

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:40

nou die verzamelaars heb je hier ook

zo ben ik ooit geweest bij mensen met over de 30 katten
echt ziek was dat, stinken in huis , stinken !!
je kunt toch nooit 30 katten bijhouden, het waren main coons, die moet je nog kammen ook.
bahbah

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:41

Ik kijk het ook best vaak, ik vind het ook heel zielig.
Maar als je in Amerika zoiets doet krijg je wel mooi een boete o.id! Duivel

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:43

arlette_love schreef:
heel veel mensen in dat progamma hebben hun dieren achter gelaten of ze hebben gewoon geen geld om hun huisdier te laten behandelen, dan denk ik echt; waarom koop je dan een huisdier??? Frusty Gestoord

Ja waarom heb je je hond al 3 jaar niet laten trimmen, ja ik zit in een uitkering. Dat beest kon amper meer lopen?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 22:46

Dértig Main Coons? Wow!
Hadden ze zeker ook een (of meerdere) kater uit eigen nesten rondlopen? Anders kost zo'n grapje je al snel een slordige 13000 euro Haha!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:52

vind het ook een mooi progamma om te zien. dan zie ik weer zo'n zielig paard of hond dan krijg ik de neiging om zoiets te willen opvangen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:15

Oh die keek ik ook altijd. Ik kon me ook niets bij voorstellen om je huisdieren ergens achter te laten voor dood, of een zieke beest maar niet naar de DA brengen. Of je dieren laten doorgaan met babys maken... Soms he.. Hamer kan ik best boos om worden. Maar goed, het probleem is in verhouding veel groter in Amerika dan Nederland, vandaar dat het ze het ook echt aanpakken. Ook casteraties doen ze hyier vaak goedkoper of zelfs gratis zo nodig. Echt heel goed vind ik dat.

Er blijven me 2 gevallen bij; Een zo'n gruwelijk mager hondje die zo ontzettend op mijn hond leek, ik tranen van in mn ogen kreeg Huilen Beestje had het ook niet overleefd, maar ik bedoel HOE kun je het zover laten komen? Beestje was werkelijk alleen bot en vel.

De andere was een hondje waar een kind bovenop (!!) was gevallen, en die kon niet meer goed lopen. Maar naar de DA, nee hoor Kijk ik kan 100% begrijpen dat je met geld zit, maar TOCH. Dat beest kon niet eens meer op zn achterbenen lopen, echt zielig. Ach ja...

Ook een andere die ik me herhinner; een stel had ruzie en de man trapte uit boosheid naar hun hond, en brak de hond zijn been. Nou die meid mensen erbij halen en de hond had ZOVEEL pijn dat hij zo aan het janken was, maar tegelijk was hij aan het kwispelen toen de mensen hem meenam, zo'n lief moment. Dat zei de man ook die hem redde ' Zoveel pijn en nog kunnen en willen kwipselen' ....

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:59

wij kijken er thuis ook regelamtig naar, dan sta je wel even stil en bedenk je welk prachtig leven onze huisdieren wel niet hebben. (dan kijk ik naar me katje die op haar eigen zeteltje ligt te ronken ...). Ook vind ik dat ze in Amerika dierenmishandeling veel beter aanpakken, bv. e in de boeien slaan en zo, dat zie ik in belgië nog niet snel gebeuren. Het schrikt de mensen echt af. Ook als je de boetes hoort, minimum zo'n 1000 euro, da's niet niks. Hier gaan ze soms zelfs op oproepen niet in, en als ze dat doen is het veel te soft.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:35

Hier kijk ik het ook vrij regelmatig maar ik moet zeggen dat ik het soms overdreven vind. Dat ik dieren zie rondlopen waar ze van vertellen hoe slécht ze eraan toe zijn, terwijl de diertjes glanzen en juist mooi op gewicht zijn, in plaats van te dik.

En ook de mensen die het werk doen, ze hebben allemaal het hart op de juiste plek, maar slaan ook wel door. En hun kennis van honden en kattengedrag is soms echt bedroevend.

Dat ze honden herplaatsen in een gezin en dat je dan op je klompen kunt aanvoelen dat dat gegarandeerd fout zal gaan. Maar goed, dat zullen ze nooit laten zien op tv.

Wat mij heel erg is bijgebleven is een aflevering waarbij ze lieten zien hoe ze honden herplaatsten. De hond die herplaatst zou worden werd aan een riem uit de kennel gevist en daarna werd er, aan diezelfde riem, kennisgemaakt met een andere hond, ook aan de riem. Dat ging dus niet goed.
Dan heb ik zoiets van: "Nee, TUURLIJK gaat dat niet goed! Een hond zal aan de riem sowieso veel eerder uitvallen, laat staan twéé honden aan de riem." En dan zit ik me dus op te vreten dat ze die honden niet op neutraal terrein, los, hebben laten kennismaken. Dan was het waarschijnlijk wél goed gegaan en was die hond wél herplaatst, in plaats van nog langer in het asiel te moeten blijven zitten Verdrietig .

Dat allemaal los van de dierenbescherming in Amerika, want die doen inderdaad goed hun best en zijn ook 'echte' politie-agenten, in plaats van die inspecteurs die we in Nederland hebben. Om het maar niet te hebben over het gebrek aan straffen hier in Nederland Rolleyes

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:39

Ik kijk ook regelmatig. En wordt ook altijd emotioneel. Zo erg hoe mensen met dieren kunnen omgaan.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:40

Ik kijk hier ook regelmatig naar..

Ook heb ik, met mijn man samen, eraan zitten denken om zoiets hier in NL op poten te zetten..
Ik vrees alleen dat het niet haalbaar is hier..

Er zijn mensen genoeg die het zouden willen doen, maar de medewerking van de politie? Dieren in beslag mogen nemen?
Om maar te zwijgen over de financiele kant ervan, het zal waarschijnlijk niet gesubsidieerd (of zoiets) worden..

En om nou alle dieren zelf op te vangen....
Ik wou dat ik het kon...........

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:44

en ook ik kijk het regelmatig..
is gewoon om droevig van te worden..........

Maar laatst was hier op nederland 2 ook zo`n soort programma van de dierenpolitie(onderdeel dierenbescherming) hier in nederland...
er kwamen ook wel erge dingen aan bod maar zoals in amerika nee dat niet
Laatst bijgewerkt door maartje_h op 11-07-07 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:45

Ik kijk er ook naar, overlaatst dat hondje met die teken erg droevig was gewoon leeg gezogen

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:46

Het is inderdaad zeer afschuwelijk wat er soms met onschuldige dieren wordt uitgehaald!!Animal planet laat alles wel duidelijk zien,en soms is het echt horor!!!Ook ik vind dat de straffen in de USA VEEL beter en VEEL hoger zijn als hier.Hier in Nederland??Ha je moet eens een klacht indienen bij de dierenbescherming..en dan maar hopen OF ze wel komen kijken.En de straf hier in ons land??Nihil tot nul... Stoom uit je oren Stoom uit je oren

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:22

misschien ene klein beetje off-topic maar kan je animal planet ook op I-net kijken want wij hebben dat niet op de tv

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:47

Deze afleveringen heb ik ook gezien Ja Zit werkelijk aan de buis gekluisterd als er weer pet rescue of miami animal police oid komt. Vreselijk wat je daar allemaal voorbij ziet komen. Vind de aanpak in america dan ook veel beter, vervolgen die hap en anders maar een flinke boete Ja