Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, vraag gerust!
.
, niet te veel ineens verwachten. En de dingen rustig opbouwen. Beginnen met één bevel, dat 5/10 min per dag wat oefenen en dat voor een aantal dagen. Als hij dat ene bevel kent kan je verder gaan met het volgende. Tussendoor ook blijven oefenen op het bevel dat hij al kent.. Begin vb met zit, dan af, dan staan. Zorg ervoor dat hij die drie echt goed kent voordat je verder gaan. Dan kan je blijf gaan aanleren. En als hij dat ook onder de knie heeft kan je hier gaan leren. En dan alles tesamen (dus, zitten, een minuutje in zit blijven terwijl jij wegwandeld, en dan op een behoorlijke afstand (20m?) hem bij je roepen, en als hij bij je is hem doen liggen. Als hij dat allemaal goed heeft gedaan hééééééééél hard belonen, en dan komt je nog maar eens terug vragen hoe de rest moet
) Zorg er vooral voor dat het voor hem heel erg leuk blijft..
en tijgeren kan tie ook
Maar niet meteen een meter van m af leggen he
gewoon dat ie een stukje weg moet
Ilsje_ schreef:Laten liggen, en hem laten komen, maar wel zeggen dat ie moet blijven liggenMaar niet meteen een meter van m af leggen he
gewoon dat ie een stukje weg moet
. Ik noem het alleen sluipen. kelliiee1993 schreef:Ah ok, grappig dat tijgeren
) Plat liggen, rollen, dood, over 1 m springen (Deed ik toen ze jonger was) En dat was het wel zo'n beetje! Met koekjes en veel geduld kom je er wel! En vooral heel duidelijk zijn. 
. (ze kan ook trouwens high five, dood, springen, kusje geven, en kruipenn.) Maar het is dus het handigste is dat je hond de basis trucjes zoals zit, hier, blijf, af, enz. kent. succes! 
Maar ik bedoel dat je bijvoorbeeld een herder een bepaalde truc 10 keer achter elkaar kan laten doen en dan blijft het leuk vinden, maar daar trapt mijn dog dus niet in