Kunstjes met de hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

is een hond geschikt voor kunstjes

ja
40 (83%)
nee
Geen stemmen
ligt eraan wat voor hond het is.
8 (16%)

Totaal aantal stemmen: 48

kelliiee1993

Kunstjes met de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 14:24

Ik wil graag met onze hond kunstjes doen. En hem dingen leren op commando.
Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen met hem.
Het is een duitse dog.

Wat kan hij nu:
-springen, dat doe ik niet met hem, maar hij kan het wel.
- Blaffen op commando, dat hebben de vorige eigenaren hem geleerd.
- zitten, af,

Meer kan hij nog niet.
Hebben jullie ideeën laat het horen

kelliiee1993

Re: Kunstjes met de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 14:17

Weet niemand een kunstje

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:37

Ideeën? oke,..

- zit-af-staan
- kusjes geven
- pootje geven
- rollen
- 'hoog' (als hij zit, met zijn voorpoten omhoog komen)
- apporteren
- er op-er over- er onder- er langst (als er bijvoorbeeld een bank/tafel/stoel/hindernis staat)
- links-rechts (heel handig als je zonder lijband in de bos gaat wandelen)
- hier
- plaats
- blijven
- zoeken (verloren voorwerp)
- volgen
- .......

Als je meer moet weten Haha!, vraag gerust!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 14:57

Weet je misschien ook hoe je sommige van die dingen leert

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:17

Naar een goede hondenschool gaan is meestal nog het makkelijkste Knipoog.

Maar algemeen genomen, positieve beloning staat altijd voorop. Als je hond iets goed gedaan heeft: flink/goooooed/ja! (gebruik altijd hetzelfde beloningswoord)+snoepje.
Liggen leer je bijvoorbeeld door je snoepje naar de grond te brengen, zodat hij ook moet zakken. Als hij dan ligt zeg je heel erg enthousiast zijn beloningswoordje en geef je het snoepje. Dus: bevel Af - snoepje naar de grond - hond gaat liggen - FLINKE JONGEN+snoepje. Na verloop van tijd laat je eens af en toe het snoepje weg en zeg je alleen FLINKE JONGEN als beloning.
De eerste bevelen die hij moet kennen om verder te gaan is zitten, staan, liggen en blijven. Staan en zitten doe je op dezelfde manier als liggen. Bij staan enkel het snoepje wat hoger en naar je toe brengen (zodat hij zich wat naar voren moet brengen), bij zitten het snoepje omhoog en naar achteren toe (zodat hij zijn neus wat naar boven en naar achter moet brengen, en zo gaat zitten. Als dat niet meteen lukt gewoon helpen door eventjes zijn poep naar de grond te drukken).
Blijven leer je door hem in een houding te zetten, bv zit. Dan ga je een stapje achteruit, terwijl je je hand naar voren brengt (stophand, je kent ze wel, vingers gespreid, handpalm naar voren) en het bevel blijven geeft. Als hij bij dat stapje eventjes blijft zitten ga je hem weer heel enthousiast belonen. Daarna kan je twee passen achteruit gaan, een paar meter,...
Dan volgt het 'hier komen'. Zodra die eerste bevelen erin zitten kan je daarmee aan de slag gaan. Dit leer je aan met lange lijnen. Laat je hond gaan zitten en blijven, ga een paar passen achteruit (begin met 1 of 2) en roep dan heel erg enthousiast "naam hond+ hiiiiiiiiiier". En met enthousiast bedoel ik niet alleen je stem, heel je lichaamstaal moet het uitschreeuwen dat hij mag komen. (springen, klappen in je handen, wat achteruit lopen,... ) Als hij niet meteen komt of wegloopt kan je een klein beetje druk op je lange lijn zetten zodat hij weet in welke richting hij moet gaan. Als hij komt weer heel enthousiast belonen met zijn beloningswoordje en een snoepje.

Begin hier al maar eens mee Knipoog, niet te veel ineens verwachten. En de dingen rustig opbouwen. Beginnen met één bevel, dat 5/10 min per dag wat oefenen en dat voor een aantal dagen. Als hij dat ene bevel kent kan je verder gaan met het volgende. Tussendoor ook blijven oefenen op het bevel dat hij al kent.. Begin vb met zit, dan af, dan staan. Zorg ervoor dat hij die drie echt goed kent voordat je verder gaan. Dan kan je blijf gaan aanleren. En als hij dat ook onder de knie heeft kan je hier gaan leren. En dan alles tesamen (dus, zitten, een minuutje in zit blijven terwijl jij wegwandeld, en dan op een behoorlijke afstand (20m?) hem bij je roepen, en als hij bij je is hem doen liggen. Als hij dat allemaal goed heeft gedaan hééééééééél hard belonen, en dan komt je nog maar eens terug vragen hoe de rest moet Haha!) Zorg er vooral voor dat het voor hem heel erg leuk blijft..

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:33

mijn hond kent ook de spaanse pas Tong uitsteken en tijgeren kan tie ook Tong uitsteken

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 17:44

Tantjeuh: goede uitleg hoor..

Ilsje_ haa grapig, hoe leer je tijgeren

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:59

Laten liggen, en hem laten komen, maar wel zeggen dat ie moet blijven liggen Tong uitsteken Maar niet meteen een meter van m af leggen he Tong uitsteken gewoon dat ie een stukje weg moet Tong uitsteken

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:48

Ilsje_ schreef:
Laten liggen, en hem laten komen, maar wel zeggen dat ie moet blijven liggen Tong uitsteken Maar niet meteen een meter van m af leggen he Tong uitsteken gewoon dat ie een stukje weg moet Tong uitsteken

Dat heb ik mijn hond ook geleerd Haha! . Ik noem het alleen sluipen.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:47

Er is een boek waar allemaal kunstjes in staan en ook hoe je ze het leert. Het heet hondenkunstjes.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 20:06

Ah ok, grappig dat tijgeren

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:39

kelliiee1993 schreef:
Ah ok, grappig dat tijgeren

Is alleen niet heel geschikt voor een dog Knipoog

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:10

Oww, waarom niet>? mijn hond is een berner sennen.. die totaal niet soepel is Haha!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:11

Ik zou het met mijn dog vanwege zijn gewrichten in ieder geval niet doen, laat ik het dan zo zeggen Tong uitsteken

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:16

Ooh, Jaa, dat is dan weer wat anders Knipoog

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:20

Wij hebben nou een pup van 5 maanden ( Bordercollie x geen idee! ). Wat hij nu kan : Zit, liggen, pootje, blijven en high five! En apporteren! Begon hij uit zichzelf mee haha! Verder wil ik er ook mee naar behendigheid. En hem zelf verder dingen aan leren. Onze andere hond is al ouder en die kent ook: Zit, lig, blijf, poot, high five, omhoogspringen op commando (steigeren dus Haha! ) Plat liggen, rollen, dood, over 1 m springen (Deed ik toen ze jonger was) En dat was het wel zo'n beetje! Met koekjes en veel geduld kom je er wel! En vooral heel duidelijk zijn.

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:21

Mijn hondje kan "mooi"en dat houd in dat die op ze kont gaat zitten en ze pootjes als een stokstaartje houd. Ze kan zwaaien, en nee zeggen. Het is een heel leergierig hondje dus nu doet ze nee zeggen, mooi, en zwaaien tegelijk Clown. (ze kan ook trouwens high five, dood, springen, kusje geven, en kruipenn.) Maar het is dus het handigste is dat je hond de basis trucjes zoals zit, hier, blijf, af, enz. kent. succes!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 18:17

Ja, de basis kent ie wel ja.

Maar mijn dog is een beetje heel lomp. Dus die kan ook niet de moeilijkste dingn

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 08:37

Alle doggen zijn lomp Tong uitsteken
Zullen ook niet echt trucjes willen doen... een dog heeft namelijk de instelling dat als hij iets gedaan heeft wil hij het de tweede keer ook nog wel doen maar de derde keer denkt ie dat je het maar lekker zelf moet doen Lachen

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 08:48

Nah, dat nog net niet bij onse hond. Als ie eenmaal wat heeft geleerd, dan blijft ie het wel doen.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:09

Ja Sky opzich ook wel Tong uitsteken Maar ik bedoel dat je bijvoorbeeld een herder een bepaalde truc 10 keer achter elkaar kan laten doen en dan blijft het leuk vinden, maar daar trapt mijn dog dus niet in Tong uitsteken

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 10:57

Nah nee inderdaad.
Ik ging lopen met onze hond. Had dus ook blijf geoefend. een paar keer gng het goed. En toen dacht ie: bekijk het maar...

Leuke dog heb je zeg. Lijkt op onze

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:16

Ja :p ik zag dat jullie dog ook een blauwe is Tong uitsteken

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:06

mijn hond kan de basis digen zoals zitten en liggen ik heb haar voor de rest nog op commando omrollen geleerd, blaffen, op een krukje staan (met voorpoten) en springen

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 18:21

Ja, inderdaad, onze is ook blauw.
JA, springen kan deze wel ja. (met zo'n lomp sprong erover)
Op een krukje staan kn ik hem wel leren