katten laten dekken???? help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kannie

katten laten dekken???? help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 23:38

hi, ik heb zelf een kater en een vriendin van mij een poes die zo krols is als wat.
vanavond voor de 2e keer samen gezet, maar de poes wil toch niks van de kater weten ookal
is ze als ze alleen is zo krols als de pest.
ze is alleen maar aan het grommen en aan het blazen naar hem.
wat te doen? samen laten voorlopig? of wordt dit helemaal niks?
heb er niet zo veel verstand van verder..

Evelijn

Re: katten laten dekken???? help

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:42

Mijn mening is dat er genoeg katjes in deze wereld zijn. Als je geen dure raskatten fokt kan je gewoon beter niet aan jonkies beginnen. Als je dure raskatten hebt kan je het fokken beter over laten aan mensen met een cattery die er verstand van hebben.
Als je een nieuw katje wilt... de asiels zitten weer bomvol!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:43

Ik zou zeggen doe eerst genoeg informatie op over hoe en wat mbt katten fokken.
Verder ga ik met Evelijn mee, wil je dan toch graag kittens, laat ze dan in ieder geval testen op HIV etc. bij de dierenarts.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:45

Dat woordje dure mag je weglaten bij raskatten. Want alle waar naar zijn geld en voordat een goede fokker fokt met zijn raskatten is er heel wat werk aan vooraf gegaan. Shows, gezondsheidsonderzoeken en het vinden van een passende kater.
Ben het wel eens met het feit dat het fokken van een nest huis-tuin-keuken-katten niets toevoegt aan de grote populatie katten die er al is. Ik heb er niets tegen, heb zelf 2 'gewone' katten. Maar als je op Marktplaats of Dierenasiels.com kijkt kan je zien dat er op het moment al heel veel kittens een huis zoeken.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 23:49

ik begrijp jullie reacties, maar dit is niet wat ik wilde weten. de kittens houden we zelf en we willen graag kittens van deze katten, dus daar wilde ik verder niet over discussiëren.
ik wil alleen graag weten of ik ze samen moet laten of niet.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:52

Heb zelf dus wel een raskat en toen die voor het eerst bij de kater kwam herkende ik mijn poes niet meer. Wat was die agressief richting kater. Daarom wordt door katereigenaren ook altijd aangeraden om de nageltjes van de poes te knippen voor ze naar de kater gaat.

Maar gewoon bij elkaar gelaten. Wel zo dat ze de mogelijkheid hadden om zich terug te trekken op een eigen plekje.

En ja 63 dagen later had ik kittens.

Overigens zijn er al veel te veel jonge katjes dus is het niet verstandig om kater en poes bij elkaar te zeten.

Kittens houden jullie zelf. Misschien krijgt ze er wel 6. Weet je wel zeker dat je er zomaar 3 katten bij wil hebben voor de komende 16 jaar.

Zou je toch niet liever een kitten nemen wat al geboren is en nu op de nominatie staat om verdronken / doodgeslagen / of als slangevoer te eindigen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:54

kannie schreef:
ik begrijp jullie reacties, maar dit is niet wat ik wilde weten. de kittens houden we zelf en we willen graag kittens van deze katten, dus daar wilde ik verder niet over discussiëren.
ik wil alleen graag weten of ik ze samen moet laten of niet.

Dan het advies om ze eerst even bij de DA te laten testen op HIV etc.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 23:59

ja, ook als het 8 kittens worden houden we ze zelf. onze katten leven voornamelijk in de stal en komen alleen even binnen om te eten. woon behoorlijk buitenaf en kan goed muizenvangertjes gebruiken. de kittens worden wel zo snel mogelijk gesterilliseerd en de ouders ook na succes..

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 00:09

Vind het persoonlijk ook niet zo'n slim idee.
Als je perse katten/kittens wil, kan je ze evengoed uit een asiel halen, daar zitten er meer dan genoeg die al zo lang zitten te wachten.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:02

Ja en muizenvanger katten krijg je zelfs gratis uit het asiel, iig hier in de buurt wel.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:12

castreren.. en steriliceren...er zijn genoeg katten op de wereld

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:34

Als ze alles zelf houd is het toch niet zo'n probleem ? Als je 8 kittens uit het asiel wil halen ben je rond de 800 euri kwijt Clown

En ja ik weet dat het met zwangerschap ook mis kan gaan maar voor 800 kan je evengoed nog wel wat dokteren...

Wel ben ik het er mee eens dat je wel op felv/fiv moet testen dan ...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:28

Babsiej schreef:
Als ze alles zelf houd is het toch niet zo'n probleem ? Als je 8 kittens uit het asiel wil halen ben je rond de 800 euri kwijt Clown

En ja ik weet dat het met zwangerschap ook mis kan gaan maar voor 800 kan je evengoed nog wel wat dokteren...

Wel ben ik het er mee eens dat je wel op felv/fiv moet testen dan ...

Nou niet zoveel, maar dan zijn ze wel geënt, gechipt en gecastreerd en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat goedkoper is dan al die kosten zelf ophoesten.
Verder kan ze ook marktplaats een afspeuren. Helaas staan daar al zat gratis kittens aangeboden.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 17:24

Hier in het asiel kost een kitten geloof ik 100 euro.

Dus ik vind het best veel geld, en ja dat kan ook, maar als je gewoon je katten laat testen enzovoorts valt de ellende wel mee.. Moeten wij ons dan altijd en altijd maar verantwoordelijk voelen voor ellende die iemand anders aanricht?

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 18:15

hartstikke leuk hoor, zo'n discussie wel of niet.
begrijp het ook wel, maar dat was mijn vraag niet.
ik wil gewoon weten of dit gedrag normaal is en of er enige kans van slagen is.
we kunnen er nog lang over praten, maar de beslissing dat wij jonge katjes willen van onze eigen kater is al genomen.
en ik denk dat ik daar vrij in ben aangezien ik er niemand mee lastig val verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:42

Ik hoop dat de poes verstandig is en het niet toelaat. Vork

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:51

Ga eens langs in een asiel, werk er desnoods een tijdje, dan dringt het misschien wat meer door dat er echt al genoeg katten zijn, of je ze nu zelf houd of niet!!

Zoniet dan hoop ik inderdaad dat je kat slimmer is dan jij...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:57

. Huilen Huilen Huilen en wij maar dweilen met de kraan open in het asiel Boos!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:58

Mist schreef:
. Huilen Huilen Huilen en wij maar dweilen met de kraan open in het asiel Boos!

Inderdaad, kan me er ook zo kwaad over maken!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:03

Ik respecteer je keuze. Je kunt ze het beste bij elkaar laten en ze de tijd geven. Als er echt lange tijd niks gebeurt, dan weet ik het ook niet... Jammer dat mensen met echt verstand van katten je niet helpen, het is toch duidelijk dat haar keuze vaststaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:13

Dniesjj117 schreef:
Jammer dat mensen met echt verstand van katten je niet helpen,

Jammer? jammer??
Ik denk dat het eens tijd wordt dat zulke mensen met de neus op de feitenworden gedrukt en stoppen met die pret nestjes!
Hop naar het asiel, daar zitten méér dan genoeg muizenvangers. Gestoord

Ik hoop dat dit soort topics steeds meer komen in de toekomst dat mensen zich bewust zijn
waar ze mee bezig zijn.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:15

Je hebt de helft van m'n zin uitgeknipt, dus je reactie is een beetje maf. Ik zeg helemaal niet dat ik het eens ben met haar keuze, maar na al die reacties is het duidelijk dat ze hem niet gaat veranderen, al reageren er honderd mensen.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 20:55

als er wordt gefokt met shetlanders bijvoorbeeld zie ik ook deze reacties niet, weet je hoeveel er bij de slacht eindigen??
nee dat is allemaal superleuk. beetje flauw dit, zeker omdat ik al meerdere malen heb gezegd dat ik ze zelf houd, dus ik snap het probleem niet.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:10

Je snapt het probleem niet?
Als je ze uit een asiel neemt help je teminste nog katten die er misschien ook al erg lang zitten, dus waarom in hemelsnaam gewoon zelf doelloos 'fokken'?
Als iedereen zo moet beginnen..

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:30

Wrs is je kat óf nog niet krols genoeg, óf al over het hoogtepunt heen. En dan is er nog de mogelijkheid dat de kater haar niet aanstaat (ja, katten kunnen kieskeurig zijn).

Heb je haar wel laten testen trouwens (en hem ook?). Ik weet dat het wat kost, maar ik gok dat als je van dieren houdt, dat je het niet kunt aanzien dat een arm kitten lijdt aan een ziekte als FIV. Het is namelijk een echte rotziekte.
Als je dan zo persee een nestje wilt (waar ik het eignelijk ook niet mee eens ben, maar vooruit, als je het persee wilt, jouw keuze Knipoog ), zorg dan iig dat je de kans op risico's zo klein mogelijk houdt. Ook al omdat het je je eigen kat kan kosten. Een zwangerschap/bevalling gaat namelijk helaas echt niet altijd zo als gepland.

Goed trouwens dat je je kat hierna wel laat castreren.