Doggydance

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poohbeer

Doggydance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:53

nokemi

Re: Doggydance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:05

leuk hoor,ziet er goed uit...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:08

echt leuk ! Ben zeker van plan om dat ook te gaan doen als ik later een hond aanschaf.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:02

Haha ziet er leuk uit! Ik had er nog nooit van gehoord, tot aan nu toe dan Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:45

Heel erg leuk, mijn herder Rhodi en ik doen het ook, en omdat hij angstbijter is, hebben wij het onszelf moeten leren. Lachen Ik heb wel een filmpje als je het wil zien, maar ik zal je topic er nu even niet mee vervuilen. Knipoog Wij doen het puur voor onze eigen lol.

Mag ik je een tip geven? Lachen
Je hond doet de oefeningen netjes, maar zijn snelheid is laag. De snelheid van het liedje is echter hoog. Misschien is het leuk om bij een volgende choreografie een mooi traag nummer te kiezen, waardoor de bewegingen van je hond nog mooier uitkomen.

Ik heb dit ook met mijn eigen hond gemerkt. Rhodi is een stuk sneller dan jou hond, maar dan nog had ik eerst veel te snelle muziek; zo vlot kon hij niet reageren.

Ik vind dat jullie het geweldig doen! Haha! Ik hoop dat jullie nog heel ver komen!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:47

Leuk hoor, zelf doe ik het ook met mijn hond; Het is een Australian Cattle dog.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:51

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:53

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:24

Filmpje van de TS is wel erg leuk. Ja Goed gedaan! Lijkt me ook wel leuk omdat een keer met mijn hond te gaan doen, maar of het een succes wordt, is een 2e.

De andere filmpje is ook echt SUPER leuk!

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:26

hoi angelique wat een geweldig filmpje van bailey's echt zoo gaaf. vind dat je het super doet zag dat de meesten met een kleiner hondje werken dus heel knap van jou om met je "reus" aan de slag te gaan.
vind het super fijn om te zien hoe goed het gaat Haha! xxx kc

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:37

Hee dat was bij ons op de hondeschool!
Corina (de eigenaresse) vond zaterdag dat ik zondag ook nog wel mee kon doen, ik heb dus nog nooit aan doggydance gedaan, heb dus niet meegedaan Haha! . Bovendien hadden we een verjaardag
Wellicht zie ik je volgend jaar wel, mochten we dit jaar besluiten om wel aan doggydance te gaan doen. Knipoog Heb al wel weer wat leuke dingen gezien die ik mijn hond kan leren.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 10:12

Nakisha schreef:
Heel erg leuk, mijn herder Rhodi en ik doen het ook, en omdat hij angstbijter is, hebben wij het onszelf moeten leren. Lachen Ik heb wel een filmpje als je het wil zien, maar ik zal je topic er nu even niet mee vervuilen. Knipoog Wij doen het puur voor onze eigen lol.

Mag ik je een tip geven? Lachen
Je hond doet de oefeningen netjes, maar zijn snelheid is laag. De snelheid van het liedje is echter hoog. Misschien is het leuk om bij een volgende choreografie een mooi traag nummer te kiezen, waardoor de bewegingen van je hond nog mooier uitkomen.

Ik heb dit ook met mijn eigen hond gemerkt. Rhodi is een stuk sneller dan jou hond, maar dan nog had ik eerst veel te snelle muziek; zo vlot kon hij niet reageren.

Ik vind dat jullie het geweldig doen! Haha! Ik hoop dat jullie nog heel ver komen!

Zeker ook jou flimpje plaatsen hoor, ben heel benieuwd Lachen.
p.s. Baileys is ook niet de makkelijkste met andere honden en nog 1 van onze club is niet de makkelijkste met mensen en met de juiste steun van anderen kom je dus toch op een wedstrijd, misschien is het nog eens wat voor jullie Lachen

Dat Grease filmpje ken ik al, echt heel leuk idd.

We gaan hard door oefenen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:20

leuk filmpje hoor
die van youtube is echt geweldig!!!
wauw!

ik ben het er wel mee eens dat idd de muziek te vlug is voor de combi.
wat rustigere muziek, en misschien zelf ook wat meer dansen ?
is maar een idee, heb geen idee wat ze willen zien bij zoiets, maar als ik het filmpje van die golden retriever zie denk ik dat dat een goed voorbeeld moet zijn,
dus als je zelf wat meer beweegt, rustigere muziek, denk ik dat je een erg leuk nummer krijgt!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:24

Ik krijg een heel ander beeld wanneer ik denk aan doggydance. Als ik het filmpje van de TS zo bekijk (die andere doet het niet bij mij), zie ik niks anders dan een hond die achter z'n baasje aan loopt en rondjes draait Nagelbijten / Gniffelen
Maargoed, dan kan ook komen omdat ik er geen verstand van heb Nagelbijten / Gniffelen

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:01

crossmonster schreef:
leuk filmpje hoor
die van youtube is echt geweldig!!!
wauw!

ik ben het er wel mee eens dat idd de muziek te vlug is voor de combi.
wat rustigere muziek, en misschien zelf ook wat meer dansen ?
is maar een idee, heb geen idee wat ze willen zien bij zoiets, maar als ik het filmpje van die golden retriever zie denk ik dat dat een goed voorbeeld moet zijn,
dus als je zelf wat meer beweegt, rustigere muziek, denk ik dat je een erg leuk nummer krijgt!

Ja leren bewegen wordt echt lollig idd....je kunt mij ongeveer vergelijken met een strijkplank qua soepelheid Haha!. Dit was onze eerste wedstrijd in ieder geval dus we hebben nog een heleboel te oefenen en te leren Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:31

hahah ik ben ook een stive hark, maar beetje bewegen moet kunnen toch Tong uitsteken

omg je zou kunnen jumpen, whaha daar heb je geen soepelheid voor nodig.
denk alleen dat veel honden wegrennen als we dat zouden doen, hahaha

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:53

Voor een eerste wedstrijd ziet het er leuk uit Lachen

De tip over de muziek is al verteld. Wat voor beloning gebruik je? De beloning lijkt namelijk niet zo veel interesse te wekken en de hond doet er best lang over om de beloning op te eten Lachen

mickey1989 schreef:
Ik krijg een heel ander beeld wanneer ik denk aan doggydance. Als ik het filmpje van de TS zo bekijk (die andere doet het niet bij mij), zie ik niks anders dan een hond die achter z'n baasje aan loopt en rondjes draait Nagelbijten / Gniffelen
Maargoed, dan kan ook komen omdat ik er geen verstand van heb Nagelbijten / Gniffelen

Je kent waarschijnlijk alleen dat grease filmpje. Tja dat is TOP-niveau. Ik zie hier heel veel doggydance oefeningen in o.a. wave, twist, turn, middel, round, tep(of voet) en refurse(of terug of back) De oefeningen zijn misschien nog niet helemaal onder de knie maar dat komt vanzelf wel.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 10:26

[quote="annepaardoes"]Voor een eerste wedstrijd ziet het er leuk uit Lachen

De tip over de muziek is al verteld. Wat voor beloning gebruik je? De beloning lijkt namelijk niet zo veel interesse te wekken en de hond doet er best lang over om de beloning op te eten Lachen [quote]

Zo te lezen heb jij bijna dezelfde blik op het geheel als de jury Lachen.
Terwijl de mensen die Baileys kennen hem voor zijn doen harstikke enthousiast vonden, normaal is hij veel slomer Clown Van de jury kreeg ik juist te horen beloning af te bouwen. Af en toe had ik stukje frikandel, verder brokjes en als je goed kijkt (nu is filmpje beetje klein) dan zie je precies waar hij de stukjes frikandel ruikt Haha!

En nu kun je natuurlijk denken misschien vind hij doggydance niet leuk dan, maar hij is gewoon geen bijzonder flinke kwispel hond. Ook speeltje waar hij helemaal zot mee is heeft hij vaak een heel beheersde kwispel....Zo is hij gewoon. Alleen nadeel is dat je hem moet kennen om te weten hoe hij is als hij echt blij is.....misschien maar het kwispelen aan clicken Tong uitsteken

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:12

mickey1989 schreef:
zie ik niks anders dan een hond die achter z'n baasje aan loopt en rondjes draait Nagelbijten / Gniffelen

Nou, achter zijn baasje aan.. achter de beloning ja Scheve mond
Het idee is leuk, maar ik vind het een beetje de verkeerde benadering zo.. met die beloningen..

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 14:10

Laar schreef:
mickey1989 schreef:
zie ik niks anders dan een hond die achter z'n baasje aan loopt en rondjes draait Nagelbijten / Gniffelen

Nou, achter zijn baasje aan.. achter de beloning ja Scheve mond
Het idee is leuk, maar ik vind het een beetje de verkeerde benadering zo.. met die beloningen..

Daar begin je mee, die bouw je later weer af. Totdat je alleen aan het einde nog beloond.
Vraag me wel af hoe jij het zou doen dan..... Een beloning is juist een positief middel hiervoor.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:40

Onze honden zijn van kleins af aan altijd beloond met een glimlach en een aai van het baasje. daar zijn ze helemaal gelukkig mee, en dat is hun beloning. Kan me voorstellen dat het zonder snoepje moeilijker is.

Ik denk ook dat wanneer je het afbouwt, de hond het altijd zal blijven doen voor het snoepje.. hij blijft altijd hopen een snoepje te krijgen, onze honden kennen dat zo niet.
Ik vind het ook erg jammer dat de baasjes die met hun pup een cursus volgen leren met snoepjes/lekkers te werken en dat dan uiteindelijk wel afbouwen.. maar toch, zoals ik al zei.. voor de hond blijft het snoepje de reden om iets te doen, en jouw hond zal ook blijven hopen dat als hij met je danst, hij wat lekkers uit je hand krijgt..

Ik denk dat het moeilijker aanleren is zonder snoepjes, maar ik denk dat het wel degelijk mogelik is met enkel de glimlach en de vrolijke woordjes etc.

Ik hoop niet dat je dit verkeerd opvat trouwens hoor Lachen is niet bedoeld als kritiek op wat je doet, want ik vind dat hele idee doggydance best leuk Haha!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:11

Laar schreef:
Onze honden zijn van kleins af aan altijd beloond met een glimlach en een aai van het baasje. daar zijn ze helemaal gelukkig mee, en dat is hun beloning. Kan me voorstellen dat het zonder snoepje moeilijker is.

Ik denk ook dat wanneer je het afbouwt, de hond het altijd zal blijven doen voor het snoepje.. hij blijft altijd hopen een snoepje te krijgen, onze honden kennen dat zo niet.
Ik vind het ook erg jammer dat de baasjes die met hun pup een cursus volgen leren met snoepjes/lekkers te werken en dat dan uiteindelijk wel afbouwen.. maar toch, zoals ik al zei.. voor de hond blijft het snoepje de reden om iets te doen, en jouw hond zal ook blijven hopen dat als hij met je danst, hij wat lekkers uit je hand krijgt..

Ik denk dat het moeilijker aanleren is zonder snoepjes, maar ik denk dat het wel degelijk mogelik is met enkel de glimlach en de vrolijke woordjes etc.

Ik hoop niet dat je dit verkeerd opvat trouwens hoor Lachen is niet bedoeld als kritiek op wat je doet, want ik vind dat hele idee doggydance best leuk Haha!

Het is natuurlijk super dat jou honden het doen voor een aai en een glimlach Lachen. De achterliggende gedachte achter belonen met voer is het feit dat een hond een oppurtunist is, hij doet niks zonder dat het iets opleverd (en dan laat ik positieve en negatieve aandacht even apart om het verhaal niet zo lang te maken). Voor veel honden is een aai een "te simpele" beloning en blijken ze meer bereid tot werken voor een lekker hapje. Natuurlijk krijg je hier voer gerichte honden van en natuurlijk zal hij na een oefening altijd blijven hopen op iets lekkers. Door een hond dan slechts af en toe te belonen met een lekker hapje en een andere keer met een aai o.i.d. blijft je hond scherp en doet hij extra zijn best om toch weer dat lekkers te verdienen. Het voer wordt dus eigenlijk ingezet voor een hogere motivatie en die motivatie hou je hoog door wanneer de hond de oefeningen kent het onvoorspelbaar te maken wanneer hij wel of geen voertje krijgt.

b.v. een rollover; ben benieuwd hoe jij dat aanleerd? meestal wordt hier namelijk een snoepje gebruikt als lokmiddel om de hond de rol in te laten zetten.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:23

Ik merk idd dat mijn hond een stuk gemotiveerder is om wat te doen als hij een snoepje kan verdienen. Verder gebruik ik een klikker die geactiveerd is met snoepjes... Knipoog Als een oefening goed bevestigd is dan krijgt ook hij af en toen nog een snoepje en moet hij het verder ook doen met een aai en verbaal belonen.
En wat is er mis met honden snoepjes voeren? De instructrice op de hondeschool zegt dat wij ook moeten werken voor onze belonig, dus waarom een hond niet.
Bovendien vindt mijn hond het ook leuk om samen bezig te zijn, dat er snoepjes bij komen maakt het voor hem extra leuk. Vork Vingers aflikken

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:44

Laar schreef:

Honden doen dit soort dingen niet voor een glimlach of een aai. Tenzij er straf volgt als ze het niet doen. Ik geloof niet in honden met een will to please of iets dergelijks... Ze werken niet om jou te plezieren maar om zichzelf te plezieren. Een leuke stem kan helpen je hond te motiveren maar een hond gaat geen 3 minuten kunstjes uitvoeren voor een glimlach en een braaf. Ik ga ook geen werk doen wat ik niet heel spannend vind als ik er niet voor betaalt krijg alleen een baas die zegt: nou dat heb je goed gedaan, dank je wel. Als ik er een leuk salaris voor krijg wordt dat werk een stuk leuker. En zo werkt het met honden ook.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:56

Lysette schreef:
Laar schreef:

Honden doen dit soort dingen niet voor een glimlach of een aai. Tenzij er straf volgt als ze het niet doen. Ik geloof niet in honden met een will to please of iets dergelijks... Ze werken niet om jou te plezieren maar om zichzelf te plezieren. Een leuke stem kan helpen je hond te motiveren maar een hond gaat geen 3 minuten kunstjes uitvoeren voor een glimlach en een braaf. Ik ga ook geen werk doen wat ik niet heel spannend vind als ik er niet voor betaalt krijg alleen een baas die zegt: nou dat heb je goed gedaan, dank je wel. Als ik er een leuk salaris voor krijg wordt dat werk een stuk leuker. En zo werkt het met honden ook.

Hier ben ik mee eens. Dit is nu eenmaal niet natuurlijk voor je hond, een hond doet NIETS voor NIETS!