Dit was het resultaat:
http://nl.youtube.com/watch?v=KSQiH1zpUCw
Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Piera schreef:Ziet er erg leuk uit
Dit doet mij trouwens denken aan het allerbeste doggie dancing filmpje wat ik ooit heb gezien, heb het even opgezocht, krijg er meteen weer een glimlach van.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-2254194147956986080&q=doggie+dancing&total=1603&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=5
Nakisha schreef:Heel erg leuk, mijn herder Rhodi en ik doen het ook, en omdat hij angstbijter is, hebben wij het onszelf moeten leren.Ik heb wel een filmpje als je het wil zien, maar ik zal je topic er nu even niet mee vervuilen.
Wij doen het puur voor onze eigen lol.
Mag ik je een tip geven?
Je hond doet de oefeningen netjes, maar zijn snelheid is laag. De snelheid van het liedje is echter hoog. Misschien is het leuk om bij een volgende choreografie een mooi traag nummer te kiezen, waardoor de bewegingen van je hond nog mooier uitkomen.
Ik heb dit ook met mijn eigen hond gemerkt. Rhodi is een stuk sneller dan jou hond, maar dan nog had ik eerst veel te snelle muziek; zo vlot kon hij niet reageren.
Ik vind dat jullie het geweldig doen!Ik hoop dat jullie nog heel ver komen!
crossmonster schreef:leuk filmpje hoor
die van youtube is echt geweldig!!!
wauw!
ik ben het er wel mee eens dat idd de muziek te vlug is voor de combi.
wat rustigere muziek, en misschien zelf ook wat meer dansen ?
is maar een idee, heb geen idee wat ze willen zien bij zoiets, maar als ik het filmpje van die golden retriever zie denk ik dat dat een goed voorbeeld moet zijn,
dus als je zelf wat meer beweegt, rustigere muziek, denk ik dat je een erg leuk nummer krijgt!
mickey1989 schreef:Ik krijg een heel ander beeld wanneer ik denk aan doggydance. Als ik het filmpje van de TS zo bekijk (die andere doet het niet bij mij), zie ik niks anders dan een hond die achter z'n baasje aan loopt en rondjes draait
Maargoed, dan kan ook komen omdat ik er geen verstand van heb
mickey1989 schreef:zie ik niks anders dan een hond die achter z'n baasje aan loopt en rondjes draait
Laar schreef:mickey1989 schreef:zie ik niks anders dan een hond die achter z'n baasje aan loopt en rondjes draait
Nou, achter zijn baasje aan.. achter de beloning ja![]()
Het idee is leuk, maar ik vind het een beetje de verkeerde benadering zo.. met die beloningen..
Laar schreef:Onze honden zijn van kleins af aan altijd beloond met een glimlach en een aai van het baasje. daar zijn ze helemaal gelukkig mee, en dat is hun beloning. Kan me voorstellen dat het zonder snoepje moeilijker is.
Ik denk ook dat wanneer je het afbouwt, de hond het altijd zal blijven doen voor het snoepje.. hij blijft altijd hopen een snoepje te krijgen, onze honden kennen dat zo niet.
Ik vind het ook erg jammer dat de baasjes die met hun pup een cursus volgen leren met snoepjes/lekkers te werken en dat dan uiteindelijk wel afbouwen.. maar toch, zoals ik al zei.. voor de hond blijft het snoepje de reden om iets te doen, en jouw hond zal ook blijven hopen dat als hij met je danst, hij wat lekkers uit je hand krijgt..
Ik denk dat het moeilijker aanleren is zonder snoepjes, maar ik denk dat het wel degelijk mogelik is met enkel de glimlach en de vrolijke woordjes etc.
Ik hoop niet dat je dit verkeerd opvat trouwens hooris niet bedoeld als kritiek op wat je doet, want ik vind dat hele idee doggydance best leuk
Laar schreef:Onze honden zijn van kleins af aan altijd beloond met een glimlach en een aai van het baasje. daar zijn ze helemaal gelukkig mee, en dat is hun beloning. Kan me voorstellen dat het zonder snoepje moeilijker is.
Ik denk ook dat wanneer je het afbouwt, de hond het altijd zal blijven doen voor het snoepje.. hij blijft altijd hopen een snoepje te krijgen, onze honden kennen dat zo niet.
Ik vind het ook erg jammer dat de baasjes die met hun pup een cursus volgen leren met snoepjes/lekkers te werken en dat dan uiteindelijk wel afbouwen.. maar toch, zoals ik al zei.. voor de hond blijft het snoepje de reden om iets te doen, en jouw hond zal ook blijven hopen dat als hij met je danst, hij wat lekkers uit je hand krijgt..
Ik denk dat het moeilijker aanleren is zonder snoepjes, maar ik denk dat het wel degelijk mogelik is met enkel de glimlach en de vrolijke woordjes etc.
Ik hoop niet dat je dit verkeerd opvat trouwens hooris niet bedoeld als kritiek op wat je doet, want ik vind dat hele idee doggydance best leuk
Lysette schreef:Laar schreef:Onze honden zijn van kleins af aan altijd beloond met een glimlach en een aai van het baasje. daar zijn ze helemaal gelukkig mee, en dat is hun beloning. Kan me voorstellen dat het zonder snoepje moeilijker is.
Honden doen dit soort dingen niet voor een glimlach of een aai. Tenzij er straf volgt als ze het niet doen. Ik geloof niet in honden met een will to please of iets dergelijks... Ze werken niet om jou te plezieren maar om zichzelf te plezieren. Een leuke stem kan helpen je hond te motiveren maar een hond gaat geen 3 minuten kunstjes uitvoeren voor een glimlach en een braaf. Ik ga ook geen werk doen wat ik niet heel spannend vind als ik er niet voor betaalt krijg alleen een baas die zegt: nou dat heb je goed gedaan, dank je wel. Als ik er een leuk salaris voor krijg wordt dat werk een stuk leuker. En zo werkt het met honden ook.