Nickeltje schreef:Mooie Agamen hoor!!
Wij hebben er nu 1. Bull.
Een mannetje van een jaar of 4 oud.
Ook hij gaat wekelijks in bad. We laten de douchbak halfvol water lopen en daar poedelt hij een beetje in rond en drinkt zich helemaal vol.
Het vrouwtje waar hij bij zat, is hij veel te hardhandig mee omgegaan en heeft hij onderdrukt.
Na een periode van dierenartsen enzo is ze uiteindelijk helaas dood gegaan.
Omdat hij zo dominant tegen haar was durven we nu geen nieuwe vrouw voor hem te zoeken en zit hij dus alleen.
Hij loopt gemiddeld 3 uur per dag in onze zitkamer. Heeft zijn eigen plekjes in het raamkozijn en onder een bijzet tafel waar houtblokken liggen die hij ook echt op zoekt en verder hobbelt hij lekker heen en weeer...
Maar hij heeft lang niet zo mooie uitgesproken kleuren als die baardjes hier op de foto's...
sneu van je vrouwtje
en ik zou bij zo'n dominante man ook geen ander vrouwtje zetten
de kans dat dit weer gebeurt is namelijk erg groot
als een baardje stress heeft zijn ze heel vatbaar voor parasieten enz
mocht je toch ooit kiezen om een 2de baardje aan te schaffen dan geef ik je als tip om deze een eigen terrarium te geven
mocht je dan ooit jongen willen hebben zet ze dan even bij elkaar om te kijken of ze elkaar accepteren
als ze elkaar accepteren moet je ze na het paren weer meteen uit elkaar halen en dan maar hopen dat de man heeft raak geschoten 
mochten ze elkaar niet accepteren dan ook meteen weer uit elkaar halen
het probleem met man en vrouw samen is dat de man zich opdringt aan de vrouw en daar niet mee stopt
hierdoor kunnen er dus veel dingen gebeuren tot de dood aan toe
ook 2 mannen gaan absoluut niet samen de kans dat deze gaan vechten is ERG groot
2 vrouwen samen gaat 9 van de 10 keer ook nooit goed
onthou dat baardagamen solitaire dieren zijn 
ik heb nog wel een leuke site waar je heel veel info over baardagamen kan vinden:
www.baardagaam.eu (hier moet je je wel aanmelden)
mijn baardjes zijn echt super mooi gekleurd maar ja die zijn ook gekweekt met hele mooie kleurlijnen en hier betaal je natuurlijk ook voor