Zoals de titel al zegt, is afgelopen dinsdag onze hond Balou overleden. Het was een kruising tussen een Rottweiler en een Bennersenner. Echt werkelijk een SCHAT van een hond. We missen haar echt vreseljk, en wij vinden het heel erg dat deze hond van 1 jarige leeftijd nu al dood is. Hier het verhaal... Mijn vraag aan jullie is, of jullie zoiets ooit hebben meegemaakt en misschien weten waaraan Balou is overleden..
Het was zondag. Boy (De andere hond) en Balou waren door het dolle heen. Lekker spelen in het gras en helemaal gek met elkaar.
De nacht van zondag op maandag heeft Balou de hele boel onder gepoept en gespuugd (bruine natte spuug) en toen ik 's ochtende beneden kwam, zag ik dat dus en Balou kwam niet naar me toe gelopen. Normaal is ze helemaal door het dolle heen als je beneden komt, maar geen reactie. Ik mijn moeder gehaald om het samen op te ruimen. Wij dachten van nou dat kan gebeuren, maar 's middags ging het nog steeds niet beter met Balou en dus gingen we naar de DA. Balou wilde al niet meer staan dus we hebben haar in de auto gelegd en ze is de hele weg zo blijven liggen. Bij de DA aangekomen is ze gecontroleerd. Ze had wat medicijnen gehad en had een beetje koorts en erge buikpijn, maar tot nu toe niet veel ergs. We besloten om haar in de middag bij de DA te laten om haar in de gaten te houden. Toen wij weer weg waren ging het slechter met Balou. Ze is aan het infuus gegaan, er zijn foto's gemaakt van haar buik, maar daar was niks aan te zien, en even later ging het wel weer wat beter. Ze dachten dat het een vergiftiging was en hebben haar ook zo behandeld. Wij zouden haar in de avond weer ophalen en dat hebben we toen ook gedaan. We moesten dan weer de dag erna komen voor peniciline, en die dag daarna weer en dan zou het allemaal weer goed zijn. Toen we haar op gingen halen kwispelde ze weer en wilde ze wel weer een beetje lopen. Wij weer naar huis toe en toen Balou de auto uitsprong moest ze meteen weer spugen. De spuug was weer bruin. Wij dachten dat het het eten was dat ze daar had gehad, maar hadden weer de DA gebeld om het te zeggen, want we waren ongerust. maar dat was niet erg.
Die avond heeft mijn moeder bij haar op de bank geslapen en heeft Balou nog een paar keer gespuugd. De dag erna ging het weer een stuk slechter met haar. Nu gaf ze nergens meer reactie op. We moesten sowieso naar de DA voor de peniciline, maar nu was het toch echt een spoedgeval geworden.
We zijn toen snel naar de DA gereden en daar is Balou meteen weer aan het infuus gegaan. Het ging toen niet beter met haar en de DA schrok ervan dat het nog steeds niet goed met haar ging. Op een gegeven moment begon ze helemaal te schokken. Het werd steeds erger en erger. Ook als de DA haar weer rechtop legde bleef ze doorgaan. Toen heeft ze Valium gekregen en was ze weer rustig geworden. De DA vond wel dat we naar het UMC in Utrecht moesten, omdat Balou een intensive care hond was geworden en ze bij de DA zelf niet veel meer konden doen. Ze moest in het UMC verder onderzocht worden. We zijn toen met de dierenambulance naar het UMC gereden en toen heeft ze in de auto bloed gespuugd. Dit was zwart van kleur, dus oud bloed. Mijn moeder zat bij haar achterin en dacht dat ze daarna dood was gegaan. Maar dat was nog niet zo. Toen we bijna bij het UMC waren was het gebeurd... Balou was er niet meer.....

We hebben autoptie laten verrichten. Er was een kans dat het een darmbacterie was die ieder mens en iedere hond bij zich draagt. Het kan zijn dat dat een soort van ontploft is en zo Balou heeft gedood. Dit was niet het geval.
Ze is ook getest op vergiftiging. Hier moeten wij de uitslag van afwachten, maar de arts die ons op de hoogte houd, denkt ook dat dit het niet is.
Alle pathologen in Utrecht hebben Balou bekeken en hebben zoiets nog NOOIT meegemaakt. Balou heeft heel veel inwendige bloedingen gehad. Ze is zegmaar 'ontploft' van binnen. De pathologen hebben nog nooit zoveel bloedingen gezien in een hond. Haar hersenen, longen echt ALLES was volgebloed.
Nu is mijn vraag, wat zou dit kunnen zijn????
Wij zitten hier allemaal mee, want wij willen per se weten wat Balou zo kapot heeft gemaakt. We hebben ook nog allemaal andere dieren en wij willen dat zij geen gevaar lopen.
Sorry van het ontzettend lange verhaal, maar ik moest het echt kwijt. Ik kan er nu gewoon over praten, maar eerst kon ik het gewoon echt niet. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Balou toen ze nog een puppy was