hond afgepakt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

brendaa

hond afgepakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 16:18

Ik ben helemaal overstuur!

Ik heb net een relatie van 1,5 jaar achter de rug. Ik had samen met mijn ex een hond gekocht een beagle. Echt mijn kindje. Nu is het uit en woont de hond bij hem,(hij is daar opgegroeit), ik wou hem niet uit zijn leefomgeving halen dus heb hem daar gelaten mog hem halen wanneer ik wou. Maar nu ben ik 2 weken niet geweest omdat ik mijn ex gewoon nog even niet wil zien,en het bijna niet haal op school dus alles op alles moet zetten om over te gaan. Hoor ik vandaag van een meisje uit mijn klas dat zijn zusje had gezegt dat de hond nu van haar was.Dus ik smste van is charlie niet meer van mij? smst hij terug : nee heb hem aan mijn ouders gegeven dat is beter voor hem. Dus ik antwoord waarom overleg je dat niet met mij het is ook nog mijn hond! sms hij terug. Het was mijn hond,jij heb sammy(mijn chihuahua die helemaal van mij is). je heb de laaste tijd niet om hem gevraagd.en nu is het ook jou hond beetje vreemd he?

Maar het is ook mijn hond hij deed er nooit wat mee ik alles!! heb ook de helft betaald.Die hond is net mijn kindje.. Huilen hoe kan hij dit nou doen... hij neemt alles van me af en nu ook mjijn hond!
Ben echt helemaal van slag weet echt niet wat ik moet doen. Huilen

Anoniem

Re: hond afgepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:22

Je verhaal aan zijn ouders voorleggen ?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:24

Ja dat was ook mijn gedacht, het is natuurlijk helemaal niet lief van je ex om dat te doen.
Misschien kun je eens gaan praten met zijn ouders? Leg de situatie uit en vraag of hij bij jou mag komen wonen.

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:27

nou sorrie , maar twee weken niet naar je hond omkijken?dan is het ook je kindje niet lijkt me....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:29

ietepiet schreef:
nou sorrie , maar twee weken niet naar je hond omkijken?dan is het ook je kindje niet lijkt me....

Nou, dan snap ik wel hoor. Dat je je ex even niet wil zien en daarom ook maar even niet naar je hond gaat. Het is niet zo dat het beestje verwaarloosd word. Verder staat er ook dat ze druk is met school.

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:33

denk je dat die hond het snapt? oke, baasje komt twee weken niet omdat ze last heeft van het andere baasje?
maar goed hier heeft de ts niks aan.
misschien kun je naar de politie gaan? en idd naar zijn ouders.
wat vinden jouw ouders hiervan?kunnen die je niet helpen?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:35

Ga naar het zusje en vertel je verhaal Knipoog

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 16:36

ietepiet schreef:

Sorry hoor maar ik kon mijn ex niet zien want ik moest kalmeringspillen enzovoorts slikken omdat ik het niet aankon dat het uit ging enzo.. Heb 2 weken niet kunnen eten!! Ik vond het ook niet leuk dat ik me hond niet kon zien maar het mog even niet van mijn ouders!

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 16:37

Ik ga vanavond met mijn ouders hier over praten.. Dan zie ik wel wat zij zeggen.. ik vin het in iedergeval heel moeilijk

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:39

ietepiet schreef:
denk je dat die hond het snapt? oke, baasje komt twee weken niet omdat ze last heeft van het andere baasje?
maar goed hier heeft de ts niks aan.
misschien kun je naar de politie gaan? en idd naar zijn ouders.
wat vinden jouw ouders hiervan?kunnen die je niet helpen?

Dit vind ik een beetje vreemde opmerking. Ten eerste 'mist' zo'n hond een baasje niet zo erg dat hij er zich druk over gaat maken. En ten tweede, de hond heeft toch twee baasjes en is nu toch bij de ene? En ik kan me best voorstellen dat de TS even niet naar haar ex wilde, vind ik hartstikke logisch, ookal betekend die hond heel veel voor haar.

@ TS: ik kan je geen tips geven maar ik móest hier even op reageren. De situatie is al vervelend genoeg!
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 14-06-07 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:40

Nou ik zou de hond op gaan halen hoor, raar dat jij nergens van af wist.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:42

Je zegt de hond is afgepakt,maar die is gewoon zonder jou mede weten weggegeven.Zijn ouders wisten toch zeker dat het ook jou hond was?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:42

Ik begrijp je verhaal, heb ook zoiets maar dan niet met een hond.
Ik had ook valeriaanpillen (kalmering) en heb ook een tijdje niet kunnen eten. Alles kwam eruit, woog nog maar 43kg.

Maargoed.
Snap heel goed dat je 2 weken niet naar je hond geweest bent.
Ik zou alles even met zijn ouders bespreken, want dit is niet netjes van hem.
Het is ook jouw hond ondanks dat je m 2 weken niet hebt gezien.
Als het omgekeerd was (hond bij jou) dan was je ex ook niet op komen dagen, dat weet ik zéker.
Als je de hond graag wilt hebben moet je er wel rekening mee houden dat je de helft van het aankoopbedrag nog verschuldigd bent aan je ex... En als je 'm niet wil/mag/krijgt dan is het dus wel zo netjes als jij jouw helft van het geld krijgt.

Helaas is dit allemaal niet makkelijk te regelen, heb ik gemerkt Tong uitsteken
1 tip: KOOP NOOIT MEER IETS SAMEN MET IEMAND Nagelbijten / Gniffelen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:46

ik denk dat je er goed aan doet gewoon even met zijn ouders te gaan praten en het verhaal uit te leggen. het was jullie hond. hij hoeft hem blijkbaar niet meer anders geeft hij hem niet weg. dan gaat hij toch als eerste naar jou?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:00

ikenindi schreef:
ik denk dat je er goed aan doet gewoon even met zijn ouders te gaan praten en het verhaal uit te leggen. het was jullie hond. hij hoeft hem blijkbaar niet meer anders geeft hij hem niet weg. dan gaat hij toch als eerste naar jou?

Dat lijkt mij inderdaad ook het meest voor de hand liggend.

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 00:27

Er staat in je profiel dat je 15 bent alsof je daarvoor dan samenwoonde met je ex en hond Verward Vind het wel logisch dat hij hem aan ze ouders gegeven heeft jij kan hem niet hebben en aangezien hij waarschijnlijk ook nog thuis woont is het handiger dat ze ouders er gewoon voor zorgen en het beestje een vast tehuis heeft die snapt namelijk niet dat ze baasjes uit elkaar zijn. Zou overigens wel de helft van het geld terugvragen

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:33

ietepiet schreef:

Hahahahaha, dat is echt een hele gemene opmerking... Nagelbijten / Gniffelen

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:43

Ik verbaasde mij ook een beetje over jullie leeftijd. Ik vind het niet erg slim om op zo'n jonge leeftijd wanneer je relatief zo kort met iemand hebt een hond samen te kopen.
Bij wie heeft die hond de hele tijd gewoond? Hij was van jullie samen, maar hebben jullie hem dan elke week om en om in huis genomen?
Ik vind het alles behalve netjes van je ex dat hij zonder enig overleg de hond aan zijn ouders geeft. Het is ook jou hond en jij hebt er evenveel recht op als hij. Maar aangezien je nog thuis woont ben je wel ook afhankelijk van je ouders, in de zin van of zij hem thuis willen hebben. Ik zou dat eerst met je ouders overleggen en dan met je ex gaan praten. Als je genoeg geld hebt kun je desnoods aanbieden dat je hem het resterende deel wat hij heeft betaald, terugbetaald, zodat de hond helemaal van jou is en hij er niets meer over te zeggen heeft!
Heel veel succes in ieder geval!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:46

Vedette schreef:
Ik verbaasde mij ook een beetje over jullie leeftijd. Ik vind het niet erg slim om op zo'n jonge leeftijd wanneer je relatief zo kort met iemand hebt een hond samen te kopen.
Bij wie heeft die hond de hele tijd gewoond? Hij was van jullie samen, maar hebben jullie hem dan elke week om en om in huis genomen?
Ik vind het alles behalve netjes van je ex dat hij zonder enig overleg de hond aan zijn ouders geeft. Het is ook jou hond en jij hebt er evenveel recht op als hij. Maar aangezien je nog thuis woont ben je wel ook afhankelijk van je ouders, in de zin van of zij hem thuis willen hebben. Ik zou dat eerst met je ouders overleggen en dan met je ex gaan praten. Als je genoeg geld hebt kun je desnoods aanbieden dat je hem het resterende deel wat hij heeft betaald, terugbetaald, zodat de hond helemaal van jou is en hij er niets meer over te zeggen heeft!
Heel veel succes in ieder geval!

Jij typt het, ik dacht t. Ja
Laatst bijgewerkt door 901823 op 15-06-07 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:53

Ik begrijp ook niet zo goed hoe jullie dat voorheen gedaan hebben met de hond. Op wie zn naam staat de hond?

Het is met huisdieren erg lastig als mesne uit elkaar gaan. Ik heb er zelf ook ervaring mee. Ik zou zeker eens met jou ouders en evt zijn ouders gaan praten. Het heeft overigens geen zin om naar de politie te gaan, voor de wet gelden huisdieren als meubelstukken, dus als je het achterlaat, jammer dan. ( heb ik ook pas geleerd)

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 15:22

Hij woonde bij mijn ex. Ik was daar bijna altijd! Ik heb hem daarom ook daar gelaten omdat ik hem niet uit zn leefomgeving weg wou halen ,zielig voor de hond. Maar het ergste vind ik dat hij niet heeft overlegt. Het is ook beter voor de hond want hij doet er niks mee,heeft hij nooit gedaan. Ik weet dat het dom was om samen een hond te kopen maar op dat moment leekt het allemaal goed geregeld! en dat is het nu nog steeds totdat hij dus die hond zonder overleg weggeeft. Ik ga ook mijn geld terug halen (nouja mijn vader was woedend!). Maar vind het heel erg rot. Wij kunnen geen hond in huis nemen wegens omstandigheden.Het is echt een supper moeilijke situatie. Ik mis mijn hond heel erg maar ik kan er nu niks meer aan veranderen.

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:30

Nou heel veel sterkte dan! Misschien kan je hem zo nu en dan nog opzoeken?

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:15

En toch, ookal had hij het even aan moeten geven, had ik mijn hond op deze manier niet meer naar mijn ex gedaan.

Hoe ziek zwak, misselijk, vermoeid of wat dan ook mijn ex zou zijn, die hond kan er niks aan doen!
daar zal hij verantwoordelijkheid voor moeten dragen, al zou hij mijn kop nooit meer willen zien.

Mijn hond is mijn alles! hoe gemeen mijn ex ook is, wat ie me ook aan heeft gedaan, hoeveel pijn het me ook zou doen, zou mijn hond opzoeken.. als hij dat niet zou doen, dan zou hij mijn hond niet waardig zijn...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 00:51

Je zegt dat je geen hond in huis kan nemen en toch wil je dit dier dan hebben? Lijkt me niet direct de beste oplossing voor het beestje Nagelbijten / Gniffelen

Ik snap dat het heel moeilijk voor je is, maar je moet wel kijken naar het beste voor de hond en niet voor jou Ach gut

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 00:55

Je andere hondje kan wel bij jullie wonen, maar de beagle niet?
Ik snap sowieso niet waarom je dit niet direct voorgelegd hebt aan jouw ouders, ik vraag me uberhaubt af of een 15 jarige zelfstandig een hond mag kopen?