Thirza(puppy) 1e nacht alleen

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Thirza(puppy) 1e nacht alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 01:31

Vandaag/vanacht/NU Clown

Is onze pup voor de 1e nacht alleen.. Nagelbijten / Gniffelen

wat een gepiep, gejank, geblaf en gegrom(?) Nagelbijten / Gniffelen
Dit had ze helemaal niet toen mn moeder een uur of 2 even weg was naar een winkel etc. en zij alleen beneden was en wij geen geluid maakten boven Nagelbijten / Gniffelen

Nu is ze net gelukkig stil, denk dat het over een half uurtje weer gaat beginnen Nagelbijten / Gniffelen

Iemand hier nog meer ervaringen mee? Nagelbijten / Gniffelen

SHALALA

Re: Thirza(puppy) 1e nacht alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 01:49

Slaapt ze in een bench ?

Gewoon laten, geen aandacht aan schenken, ze moet weten dat ze 's nachts stil moet zijn en dan geen aandacht krijgt. Dat werkt het beste om haar het snelst stil te krijgen, 's nachts. Als je haar nu aandacht geeft, zal ze leren dat als ze op zo'n moment gaat piepen en doen ze aandacht krijgt, en dan zal ze die traditie voort zetten. Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 01:56

SHALALA schreef:
Slaapt ze in een bench ?

Gewoon laten, geen aandacht aan schenken, ze moet weten dat ze 's nachts stil moet zijn en dan geen aandacht krijgt. Dat werkt het beste om haar het snelst stil te krijgen, 's nachts. Als je haar nu aandacht geeft, zal ze leren dat als ze op zo'n moment gaat piepen en doen ze aandacht krijgt, en dan zal ze die traditie voort zetten. Knipoog

Ja, se slaapt in een bench Nagelbijten / Gniffelen

anders is het huis straks kapot Nagelbijten / Gniffelen

Ik weet het van de aandacht Ja
Ik ga dr dus ook echt niet naar toe Knipoog

Vindt het grappig om te horen hoeveel verschillende soorten geluiden een hond kan maken Nagelbijten / Gniffelen
Volgens mij wordt ze nu zelf schor Ach gut Nagelbijten / Gniffelen

Gekke malle puppy's toch Knipoog

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:58

Zet haar naast je bed, en zorg dat ze kalmeert!!

De slechtste manier is om je puppy gewoon te laten stukken. Het is nog een baby, en die baby is in paniek. Hij moet leren dat de bench veilig is!!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:01

Wij hadden onze herder gewoon naast de bench neer gelegd. De kleine hield ons 's nachts wakker, want hij stond in eerste instantie naast ons bed.

Na een paar dagen hebben we ze een kamer verderop gezet. De kleine in de bench en de herder ernaast. Ik ging er 's nachts uit om hem te laten plassen etc.

Het is helemaal goed gekomen Ja

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:05

Ik deed mijn pup in een grote doos naast bed, en als hij dan piepte hoefde ik alleen maar mijn hand uit te steken en dan was hij weer rustig. Overdag geleerd om wel alleen te zijn stukje bij beetje en zo is het zonder stress van het hele gezin goedgekomen!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:06

Bindi schreef:

De slechtste manier is om je puppy gewoon te laten stukken. Het is nog een baby, en die baby is in paniek. Hij moet leren dat de bench veilig is!!

Precies. Het gaat hier om een baby, die net bij zijn moeder en nestgenootjes weg is gehaald. Hij snapt er niets van. Hij hoort nu juist te leren dat hij op zijn nieuwe eigenaren kan rekenen.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:21

Ik heb mijn pup ook naast het bed gezet. Als ze nog zo loopt te piepen en blaffen ben je gewoon nog een stap te snel gegaan. Ik had een bench die van boven open was. Soms werd ze wel eens even wakker en raakte ze een beetje in paniek. Dan deed ik mijn hand in de bench, rook ze even en dan was het goed en sliep ze weer verder. Toen ik haar na een tijdje beneden heb laten slapen ging dit ook meteen goed, nooit gepiept o.i.d.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:22

Diablo schreef:
Bindi schreef:

Precies. Het gaat hier om een baby, die net bij zijn moeder en nestgenootjes weg is gehaald. Hij snapt er niets van. Hij hoort nu juist te leren dat hij op zijn nieuwe eigenaren kan rekenen.

Als je haar aandacht gaat schenken als hij in 'paniek' is, dan ziet ze de bench niet meer als veilig, maar de eigenaar.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:26

Dat denk ik niet, je leest hier van meerdere mensen dat ze juist rustig worden als de eigenaar een hand legt op het pupje. Dan wordt het diertje gerust gesteld. Gewoon in een doos naast je bed en gerust stellen als het beestje daarom vraagt.
Als hij ouder wordt, zal hij vanzelf leren alleen te slapen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:27

Hm, dit ga ik even volgen, onze nieuwe pup komt nl morgen....
De Bench komt meteen op de definitieve plaats te staan (in de keuken) en ik wil de eerste nachten op de bank gaan slapen zodat hij me niet kan zien maar ik wel dichtbij ben om hem evt gerust te kunnen stellen. En er natuurlijk makkelijk uit kan om hem nog even te laten plassen. Ik ben zooooooo bang dat ik het niet goed genoeg ga doen, echt spannend maar wel heel leuk!

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:28

SHALALA schreef:
Diablo schreef:

Als je haar aandacht gaat schenken als hij in 'paniek' is, dan ziet ze de bench niet meer als veilig, maar de eigenaar.

Het is niet 'paniek' maar PANIEK! Zoals jij denkt dachten ze eerst vroeger inderdaad (lekker laten stikken dan wordt ie vanzelf wel rustiger) maar is bewezen dat dat dus niet werkt zo.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:29

absoluut niet naar toe gaan! zo leert ze dat wanneer zij gaat piepen of op welke manier dan ook aandacht vraagt ze aandacht krijgt! na een weekje wordt het echt wel minder!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:30

Weet je, het is net als met mensenbabies, daarvan snap ik ook niet dat die meteen na de geboorte doodzielig alleen in een kamertje moeten liggen.
Ik heb mijn 3 dochters allemaal de eerste weken bij me in bed gehad en ze werden er rustiger van als wanneer ik ze aan hun lot overliet. Want zo zie ik dat. Een baby laat je niet alleen, ook een hondenbaby niet.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:31

MissBambi schreef:
absoluut niet naar toe gaan! zo leert ze dat wanneer zij gaat piepen of op welke manier dan ook aandacht vraagt ze aandacht krijgt! na een weekje wordt het echt wel minder!

Dat werkt dus niet, zoals je hierboven leest! Als een kind in paniek is negeer je die ook niet. Hetzelfde met dit verhaal.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:31

MissBambi schreef:

Ze piept niet omdat ze aandacht wil trekken, daar is een pupje helemaal niet mee bezig. Ze piept omdat ze bang is, helemaal alleen, zonder mama, zonder broertjes en zusjes, in het donker.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:32

Wij hebben onze puppy eerst beneden gelaten, toen ging ie heel erg huilen.. Toen hebben we hem, met de bench, in de slaapkamer gezet (najah, bij mijn ouders).. Eerst naast het bed, toen verder weg van het bed, toen achter het bed (zodat ie je wel hoorde ademen maar je niet meer zag) toen voorbij de deuropening met de deur open, toen de deur op een kiertje, weer een stapje verder, de deur dicht en toen beneden in de gang (waar ie nu nog steeds slaapt zonder te huilen).. Het duurt even maar het is echt de beste methode om het stap voor stap te laten wennen.. Die van ons heeft nooit meer gehuild (en is ondertussen volwassen dus slaapt in een mand in de gang)...
Mijn kleine katje daarentegen hebben we wel meteen alleen gelaten (zowel ik als mijn vriend zijn niet zo'n fan van kat de hele nacht in bed Knipoog).. het huilen dat ze deed werd al snel steeds minder, nu mag ze alleen 's morgens even bij ons als we allebei de hele dag moeten werken...

Succes met je puppy!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:34

Mijn pups gingen eerst in een doos naast het bed. Als ze piepten, deed ik ff mn hand erin, aaide ze, kreeg een lik, en dan sliepen we weer verder.
Angst los je niet op door het te negeren, als de pup weet dat het goed is, kun je haar vanzelf verder wegleggen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:35

"Laten piepen" geloof ik in ieder geval niet in. Wat vinden jullie van mijn oplossing? Is OK of toch beter naast mijn bed?

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:35

wij hadden onze hond ook gewoon met rust gelaten toen ze in de bench als puppie zat, na een week deed ze het niet meer, en was al zindelijk (als je ze optijd naar buiten laat)

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:36

SGWOllie schreef:
"Laten piepen" geloof ik in ieder geval niet in. Wat vinden jullie van mijn oplossing? Is OK of toch beter naast mijn bed?

Gewoon in een doos naast je bed. Dan kun je hem steeds verder wegleggen.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:36

wij hebben onze honden allemaal gewoon beneden laten liggen.. ze zijn hartstikke goed terechtgekomen.. we hebben er alleen de eerste week last van gehad..

dat is hetzelfde als met paarden.. wanneer een paard wegschrikt beloon je hem toch ook niet met braaf het is goed!? dat doe wanneer hij er voorbij is en weer rustig is.. zo beloon je alleen maar gedrag dat je juist níet wil stimuleren!

edit; hier is al vaker een topic over geweest.. je kan hem even opzoekken en daar kwam ook de conclusie uit dat je echt beter je hond kan laten zitten.. Knipoog

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:43

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:44

Miss Bambi, natuurlijk zal een pup vanzelf ophouden te huilen, dat zal een baby na een paar uur ook wel doen als je niet op zijn huilen reageert. Maar zal hij zich prettig voelen? Of is dat niet belangrijk? Hij zal sneller stil zijn als hij gerust gesteld wordt. Waarom een week lang plagen en zelf slecht slapen, terwijl je dat makkelijk op kunt lossen door hem tijdelijk bij je te houden en beiden een fijne nachtrust hebben?

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:45

MissBambi schreef:
wij hebben onze honden allemaal gewoon beneden laten liggen.. ze zijn hartstikke goed terechtgekomen.. we hebben er alleen de eerste week last van gehad..

dat is hetzelfde als met paarden.. wanneer een paard wegschrikt beloon je hem toch ook niet met braaf het is goed!? dat doe wanneer hij er voorbij is en weer rustig is.. zo beloon je alleen maar gedrag dat je juist níet wil stimuleren!

edit; hier is al vaker een topic over geweest.. je kan hem even opzoekken en daar kwam ook de conclusie uit dat je echt beter je hond kan laten zitten.. Knipoog

Schrikken is anders als Paniek!! Je snapt het niet he...Hoop dat niemand je serieus neemt, dan zijn er veel trieste honden! En dat meen ik serieus. Een pup laten krijsen in een bench is NOT DONE!!

Zie mijn link in mijn post hierboven.