We gaan dit jaar naar Frankrijk.
Onze hond kan inmiddels goed tegen autorijden en ook tegen de warmte als ze af en toe een plons in het water mag nemen.
We zijn nu aan het twijfelen of ze mee gaat of dat ze naar het pension gaat. Ze is erg gehecht aan ons en heb er moeite mee haar naar het pension te brengen, maar aan de andere kant is het ook wel een hele reis voor de hond, en we zijn beperkt in de vrijheid. Ze kan toch niet alleen blijven op de camping..
Bij vrienden of familie logeren is voor onze hond geen optie.
Dus ben benieuwd naar jullie mening

Groetjes Leonie

En ik heb één dove poedel (van bijna 17 jaar), die zich als ware speurhond gedraagt en al zoekend naar torretjes nog wel eens het spooor bijster raakt. Mijn derde hondje is iets minder gecompliceerd, die ging dan ook altijd mee naar het buitenland op vakantie. Op zich zou dat met de Schotse collie ook wel kunnen, maar met de poedel is het onbegonnen werk. Dus mocht ik nou nog buitenland-plannen hebben, dan vraag ik een vriendje of vriendinnetje hier in huis op haar te komen passen. 

) en ze kan dus gewoon mee omdat we in een gewoon huis zitten
Als wij na een uur of 2 een stop maken knort ze chagerijnig omdat wij vinden dat ze even moet plassen, ze vind de meeste parkeerplaatsen veel te vies dus ze zit zo weer in de auto