Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Angelstears schreef:de gemeente even bellen die hebben vaak wel contacten
je kan ook zoeken op ongedierte bestrijding, die weten vaak ook wel mensen

missnynke schreef:ik heb inmiddels iemand gevonden die hem maandag weghaalt!

Chiqa schreef:Ik hoop een imker en geen ongediertebestreider...
Nicolletje schreef:Chiqa schreef:Ik hoop een imker en geen ongediertebestreider...
Dat mag ook niet! Die mogen geen bijennesten verdelgen. Bijen, hommels en spinnen mogen niet verdelgd worden.
(ik heb bij een ongediertebestrijdingsbedrijf gewerkt en die deden het onofficieel wel) Nicolletje schreef:Ja bijen kunnen bij hun nest agressief zijn, kijk maar uit.
Wespen zijn van nature agressiever als je ze alleen tegenkomt, maar in een kolonie bij het nest, de koningin, wil ik geen bij tegenkomen
Ze doen er alles voor om de koningin te beschermen.
superpluisje schreef:Spinnen toch wel?
Nicolletje schreef:Nee mag niet

Citaat:Bestrijding:
Overal waar je spinnen tegenkomt kun je ze bestrijden op een milieuvriendelijke manier; stofzuiger, bezem, krant of schoen alle methodes mag u toepassen.
Wilt u echter spinnen bestrijden met een toegelaten middel dan komt u teleurgesteld thuis, die zijn er namelijk niet.
Ieder insecticide dat in de handel verkrijgbaar is, is dodelijk voor spinnen, maar geen van deze middelen zijn toegelaten om spinnen buitenom uw huis te bestrijden.

Het enige wat ze nog konden bewegen waren de voelsprieten 
katiavl schreef:Nicolletje schreef:Ja bijen kunnen bij hun nest agressief zijn, kijk maar uit.
Wespen zijn van nature agressiever als je ze alleen tegenkomt, maar in een kolonie bij het nest, de koningin, wil ik geen bij tegenkomen
Ze doen er alles voor om de koningin te beschermen.
beetje overdreven, de imkers lopen ook gewoon tussen hun kasten hoor. Alleen als de plakaten uit de kasten gehaald worden doen ze een pak aan.
Waren het nu killerbees, maar de gewone honingbij valt goed mee
. Wij hebben een nest boven de deur gehad, er werkte mensen bij ons die iedere dag naar binnen en naar buiten moesten maar er is in het hele seizoen niemand geprikt (terwijl er ook wel eens een verstrikt is geraakt in iemands haar). 
. Maar in de tijd dat dat nest boven onze deur was stond er in de krant een heel stuk van de hoornaar allias killerbee. De hoornaar is dus in ieder geval niet gevaarlijk. Hoe het met andere killerbee's zit weet ik niet.
dat is het enige wat ik zeker weet. (dan was het dus geen bij maar een wesp
en iets heel anders dan de killerbee's maar dat komt ook door het misverstand wat er toen in de krant stond. Daar werd de hoornaar afgeschildert als killerbee dus nu ben ik helemaal van slag)