Handig draagsysteem voor klein hondje??

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maras

Handig draagsysteem voor klein hondje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 18:36

Ik ga binnenkort op vakantie en uiteraard gaat ons kleinste ( Shih Tzu) hondje mee. Echter deze loopt niet makkelijk aan de riem, dus het lijkt mij handig om in drukke situatie's het hondje te kunnen dragen. Wie weet er een goede makkelijk zittend draagsysteem voor mij en de hond? Het liefst iets waar ze op mijn buik gedragen kan worden, dus geen tas die over mijn schouder hangt en aan de zijkant zit. Hondje weegt ongeveer 4,5 kilo.

Bindi

Re: Handig draagsysteem voor klein hondje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:11

Gewoon optillen lijkt me het makkelijkst. Een hond heeft niet voor niets 4 pootjes:P

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:13

maras schreef:
Echter deze loopt niet makkelijk aan de riem.

Mag ik vragen waarom ze niet makkelijk aan de riem loopt?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:14

Zijn speciale tassen voor. Even naar de dierenwinkel wandelen, en dan vind je ze zo Knipoog Hebben wij ook, en werkt geweldig.
Groetejs, mij

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:16

Hadden wij voor onze pups vorig jaar ook.
Werkte ideaal, en zijn gewoon bij de dierenwinkel verkrijgbaar.
Kijk anders ook eens op www.hippehond.nl

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:16

Idd, zijn speciale tassen voor. Gewoon alsof je een rugzakje op je buik draagt. Denk dat die wel gewoon in de dierenwinkel te vinden zijn!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 21:09

Ylana schreef:
maras schreef:
Echter deze loopt niet makkelijk aan de riem.

Mag ik vragen waarom ze niet makkelijk aan de riem loopt?

Ja hoor dat mag je zeker vragen; we hebben dit hondje op latere leeftijd gekregen en ze heeft altijd los gelopen, dus als ze nu aan de riem loopt dan schiet dat niet op omdat ze overal heerlijk loopt te snuffelen en dat mag ze ook. Maar als we eens een keer de stad in willen dan is het niet handig om haar aan een riempje te hebben lopen.
En ze heeft zeker pootjes gekregen om te lopen maar wij zijn fervente lange afstandlopers en na 15 km is het toch echt op voor het hondje en vindt ze het zat, vandaar een tas om mee te nemen. Ik zal eens in een dierenwinkel gaan kijken alleen die hebben we niet in de buurt hier dus misschien heeft iemand een type merk waar ik via internet naar op zoek kan gaan?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:44

Afbeelding
Ik heb deze. Ik draag hem meestal op mijn rug maar hij kan ook op je buik (daar is hij voor gemaakt). Mijn kruising shih tzu van 7 kilo past precies in de grootste maat. Ik zou wel iets nemen met twee banden, dus niet een schoudertas ofzo, want dan til je je echt het pestpokke Knipoog

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 17:38

Ik zag net in de link die Patsur mee stuurde een buidel die je ook voor op de buik draagt en waar de pootjes er onder uitkwamen, dat lijkt me een mooi systeem alhoewel deze die jij mee stuurt Lysette er ook comfortabel uitziet.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:33

Ik denk zelf dat het voor een hond niet echt relaxt is zo met die pootjes erdoor. Die houding is helemaal niet natuurlijk lijkt mij. Mijn hondje kan in die tas die ik je liet zien zelfs nog liggen, maar meestal zit ie gewoon. Ik zal eens een foto zoeken Knipoog

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:34

Afbeelding
Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:47

Is het een teefje of een reu?
Voor een teefje vind ik deze echt geweldig Clown
Jammer dat mijn bouvier er niet in past hahahaha
Afbeelding

Ik zie een hond liever niet in een tas, maar de situatie die jij beschrijft kan het wel een uitkomst zijn Lachen Maar je hebt ook van die mensen die hun chi altij in een tas hebben zitten... vind ik gewoon weg zielig Ach gut

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:39

Om eerlijk te zijn vind ik tassen en buggy etc erg vreemd voor een hond. Het beest kan gewoon aan de lijn lopen, daar heeft het poten voor. Je kunt hem ook leren om goed aan de lijn te lopen. Is maar net of je als eigenaar er tijd in wilt steken.

Als het te ver is voor de hond dan zou ik hem/haar op de kamer/tent etc laten. Lijkt mij erg vermoeiend en onhandig om zo'n beest de hele tijd te dragen in een tas/rugzak etc. Als het nog een beetje warm is op je bestemming lijkt het mij zeker geen aanrader. In de meeste tassen zitten ze erg opgepropt en niet confortabel.

Is het dan echt zo'n drama om een beest een paar uurtjes alleen te laten?? Of gewoon lekker thuis of bij een oppas. Als je de hond toch mee wilt nemen, pas de afstanden dan aan aan zijn conditie.

Aan de lijn lopen en langere afstanden is gewoone en kwestie van training. Dat kan ook voor honden op oudere leeftijd.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:07

Je hebt helemaal gelijk Flower dat tassen en buggy's niet helemaal natuurlijk zijn voor een hond, een hond heeft niet voor niets poten gekregen. En ongetwijfeld zou ik haar netjes aan de riem kunnen leren lopen als ik daar inderdaad tijd en energie in wil steken maar dat laatste schort het aan aangezien hondje altijd los loopt bij ons met uitzondering van die 2 weken per jaar waarin we op vakantie gaan. Overigens zie ik liever een hond die altijd lekker los loopt dan eentje die voorbeeldig aan de lijn loopt en nooit los mag.
En natuurlijk kan ze best af en toe alleen zijn maar dat vind ik niet leuk en dat durf ik niet omdat ik van te voren niet weet hoe lang we precies wegblijven en dan niet weet hoe hoog de temperatuur in de Camper oploopt. Dus hondebeest gaat gezellig de hele dag mee. Die draagzak is ook niet voor de hele dag maar voor de momenten dat het niet handig is als ze losloopt ( misschien tijdens een bezoek aan een stadje waar we doorkomen) en voor de momenten dat we de wandeling te lang maken voor haar korte pootjes. Haar conditie is prima, ik durf zelfs te zeggen dat die stukken beter is dan die van de gemiddelde Shih Tzu maar na 15 km is het toch echt op voor haar zeker met hoge temperaturen.
Kortom eerlijk gezegd heb ik niet zo'n medelijden met mijn hondje dat ze af en toe eens in een rug of draagzak moet zitten want voor de rest heeft ze een heel sportief leventje.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:51

ja sorry hoor maar een hond heeft niet voor niets 4 pootjes gekregen. Dus laat die hond lekker lopen, ook al wil hij niet. De hond heeft nml niks te willen....

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:54

Mijn hondje vond het heerlijk om in de tas te zitten. Als ik hem te voorschijn haalde stond ie al klaar om erin te gaan. Ik liep die vakantie iedere dag 15-20 kilometer en dat was gewoon te ver voor hem (snel last van de warmte). In de tas kon hij toch lekker mee. Hij zat er echt geen uren in (dat hou je niet vol) maar gewoon om even bij te komen. Hij ging veel liever zo mee dan dat ik hem thuis moest laten, dat was overigens niet eens een optie want het was een wandelvakantie Knipoog

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 11:05

Ik denk eerlijk gezegd ook dat ons hondje liever af en toe in een tas zit en dan de hele dag mee gaat. En ook wij wandelen vaak de hele dag dus dan is achterlaten niet direct een optie.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:21

Ik heb zelf een minihondje (dwergkees) en ik heb een reistas voor haar. Een schoudergeval, dus waarschijnlijk geen aanrader voor de TS.
Er staan inderdaad veel tassen op Hippehond.nl, maar als je gaat zoeken via google kun je waarschijnlijk ook wel wat vinden.
Meezeulen in een tas vind ik geen probleem, mijn hondje is nog een pup (met pootjes van nog geen tien cm) en is snel moe. Met je meenemen in een tas is dan toch echt een betere oplossing dan het dier in een hete auto of caravan laten zitten.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:20

Als je naar een warm land gaat of een actieve vakantie begrijp ik niet echt waarom je hond mee moet. Wat heeft zo'n beest daar nu aan? Ik zou aanraden om hem gewoon lekker thuis te laten bij een vertrouwde oppas (familie, vrienden etc). Begrijp niet dat mensen een hond overal mee naar toe willen slepen. Bij andere dieren doe je dat toch ook niet. Als het een campingvakantie is kan ik mij het nog indenken. Of iets anders wat niet zo actief is (met een normale temperatuur). Maar wat heeft een hond aan een wandelvakantie die hij/zij zelf niet eens aankan?

Je doet dieren meer plezier door ze gewoon in hun vertrouwde omgeving te laten. En als je echt actieve dingen gaat doen zit zo'n hond alleen maar in de weg.

Als je de hond echt mee wilt nemen pas dan je bestemming en activiteiten aan.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:24

De TS zoekt gewoon handige tassen om haar hond in mee te kunnen nemen. Waarom gaan jullie dan telkens de duscussie aan die er helemaal niet hoort te zijn? Haar besluit staat vast, en eerlijk gezegt zie ik de hond liever met het baasje mee dan dat het ergens in een kennel moet zitten omdat vrouwtje graag op vakantie wilt.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:39

Op hippehond.nl staat bij aanbiedingen een tas te koop. Alleen weet ik niet of die te klein is?

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:36

Ik heb een buggy voor op de shows. Een petmobil, deze:

http://i60.photobucket.com/albums/h21/s ... tmobil.jpg

Superhandig, dan kan de hond (maltezer) ook even uitrusten gedurende de show. Ik heb er over 3 weken ook een pup bij, en dan is het ding ook handig, als ik met mijn andere hond (12 mnd) langer wil wandelen, dan kan zij toch mee, want ze kan de eerste maanden lang geen uur lopen.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:39

flowerxxx schreef:
Als je naar een warm land gaat of een actieve vakantie begrijp ik niet echt waarom je hond mee moet. Wat heeft zo'n beest daar nu aan? Ik zou aanraden om hem gewoon lekker thuis te laten bij een vertrouwde oppas (familie, vrienden etc). Begrijp niet dat mensen een hond overal mee naar toe willen slepen. Bij andere dieren doe je dat toch ook niet. Als het een campingvakantie is kan ik mij het nog indenken. Of iets anders wat niet zo actief is (met een normale temperatuur). Maar wat heeft een hond aan een wandelvakantie die hij/zij zelf niet eens aankan?

Je doet dieren meer plezier door ze gewoon in hun vertrouwde omgeving te laten. En als je echt actieve dingen gaat doen zit zo'n hond alleen maar in de weg.

Als je de hond echt mee wilt nemen pas dan je bestemming en activiteiten aan.

Hoe weet jij nou dat mijn hond daar niks aan vindt. Mijn hondje vindt het hartstikke leuk om te wandelen en helemaal niet erg om in de tas te zitten. Moet ik hem dan hier alleen thuis laten zonder zijn vriendinnetje? Daar doe ik mijn hond dus helemaaaaal geen plezier mee. Ik snap je probleem niet echt? Is een tas echt zo dramatisch als je hond het prachtig vind om erin te zitten?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 19:50

Ach Lysette, doe niet te veel moeite voor een reactie op de opmerking van anderen die het vreemd vinden dat wij onze honden ( lees gezinsleden) mee op vakantie nemen. Ik denk dat Flower zelf geen honden heeft en dus zich niet kan verplaatsen in onze manier van dieren houden. Overigens neem ik ook regelmatig mijn paard mee op vakantie dus de opmerking dat je dat met andere dieren ook niet doet, is ook niet terecht Lachen.
Maar in ieder geval heb ik al heel wat bruikbare tips gekregen en ik ga vrijdag naar Eindhoven om bij de winkel " hippe hond " te gaan kijken, daar zit vast iets tussen voor ons.
Prettige vakantie iedereen gewenst, met en zonder hond !!!