Hond jeuk van brokken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Hond jeuk van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 12:20

Perro krijgt brokken die ik bij de groothandel koop. Redelijke prijs/ kwaliteitverhouding dacht ik. Perro heeft al wat langer last van jeuk. Krabt zich dan op bepaalde plekken open. Al een aantal keer mee naar de DA geweest, maar deze kan niets ontdekken.

Nu kom ik gisteren bij de groothandel om die brokken te halen. Zegt die man tussen neus en lippen door (omdat ik zei dat ik zo tevreden was)
'Ja, sommige honden krijgen een allergische reactie, jeuk ofzo... maar dat is bij deze brokken niet. Alle mensen zijn hier erg tevreden over'

Is het mogelijk dat door die brokken de jeuk komt? Ik zit er net ineens aan te denken (gisteren ging er niet meteen een lichtje branden) en het komt toch wel erg vreemd over...

Katoo71

Re: Hond jeuk van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:23

ja hoor dat kan, onze hond heeft ook een overgevoeligheid van brokken , dit komt door de middelen die ze er in doen.
ze krijgt nu medicijnen om het te onderdrukken want ze kan echt tegen niets maar overgevoelig voor brokken is dus heel goed mogelijk.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:24

Ja hoor dat kan zeker, onze honden krijgen ook jeuk en/of vachtproblemen bij bepaalde voer. Ik geef nu onze honden Royal Canin en dat gaat prima.

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:48

Dat kan inderdaad ja. Een soort allergische reactie op iets in het voer. Maar het hoeft niet het voer te zijn, honden kunnen van zoveel dingen jeuk/ een allergische reactie krijgen.

Mocht je toch denken dat het aan het voer ligt dan kun je een hypo allergeen dieet proberen. Alleen moet je dit wel minstens 6 weken volhouden om er wat over te kunnen zeggen en je hond mag dan absoluut niets anders eten dan het hypoallergene voer.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:50

Dat kan zeker, maar wáár heeft hij jeuk?
Onze hond bijt het open op ze kont, als je het midden van ze rug hebt, en dan helemaal vlak voor ze staart links en rechts.
Bij hem komt het zeker niet door de brokken, aangezien we al hééél vaak zijn veranderd van brokken, en hij het altijd houd.
De DA weet niet waar het door komt, hij heeft dit al een aantal jaar.
Misschien jouw hond het zelfde? (Sommige tijden word het bijten erger. Knipoog )

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 15:51

Ja Lachen Inderdaad daar...

Ik heb hydrocortiderm gekregen waardoor het niet meer open is... Al een poos niet Lachen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:54

het kan zeker
mijn hond heeft er ook last van
het is even zoeken naar het juiste voer (bij mijn hond dan )
op het hypoallergene dieet willen ze het vaak nog wel goed doen
maar idd dat moet je even volhouden
ik heb nu gewoon eigen huismerk van de AH en wonderbaarlijk doet ze het daar super op
(na echt heel veel geprobeerd te hebben )
je kan anders ook medicijnen van de DA krijgen om het te onder drukken

*edit zie dat het al gezegd is

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:58

heeft hij niet gewoon een anaalklierontsteking.
Heeft onze hond ook gehad en die had ook op die plek jeuk.
Dit is bij de DA in een paar minuten opgelost.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:24

Onze hond kreeg huidreacties op Bonzo voer, zat veel zout in ofzo? ik weet het niet meer.

Tegenwoordig krijgen onze honden altijd gewoon 15 kilo zakken lam en rijst voer.

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:26

Onze honden hebben ook reacties op bepaalde brokken, ene krijgt gele kleur (ipv wit) over de rug en de andere gaat ook krabben bij bepaalde brokken. Heb ik al veel vaker gehoord dat sommige brok jeuk veroorzaakt.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:29

Ja hoor, je hond kan jeuk krijgen van brokken. Veel honden hebben hun jeuk te danken aan de granen die in brokken zitten Knipoog

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:38

nou ik hoorde dat het kan komen door eiwitten.. er moet een aantal % eiwitten in zitten en meestal is het een klein deel vlees eiwit en de rest is ander eiwit zeg maar.. in rubber en plastic afval zitten ook eiwitten die ze er bij door doen. dit is geld natuurlijk niet voor alle brokken maar wel hoofdzakelijk bij de goedkopere soorten aangezien die eiwitten zo goedkoop zijn...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 17:30

deschels schreef:

Hoe kun je dat weten dan?

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:31

Welke brokken gebruik je?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:33

Onze hond is ook allergisch voor bepaalde soorten voer en bijt zichzelf helemaal kapot van de jeuk. Bij de dierenarts een prik halen en de jeuk gaat weg (en natuurlijk andere brokjes kopen Knipoog ).

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 17:36

Ik maak even een foto van het label Lachen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 17:38

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:51

iefke schreef:
deschels schreef:

Hoe kun je dat weten dan?

Daar moet de DA echt zelf even voelen? dan knijpen ze het uit (stinkt verschrikkelijk) maar dan is het meteen opgelost.
Je kunt het in principe ook zelf (als je zeker weet dat dat het probleem is) maar na de lucht geroken te hebben die eruit kan komen ga ik wel naar de DA.
Het is het proberen waard.
Mijn vorige DA wist ook niet waarom hij zo likte en krabte op die plek, die zei dat het niets bijzonders was, ik ben naar een andere DA gegaan en het probleem was meteen gevonden en opgelost, als ie nu weer gaat krabben en likken ga ik meteen ff bij de DA langs en klaar is kees...

Maar een tijdje andere brokken proberen is natuurlijk ook een optie, je kunt ook een allergie test laten doen bij de DA maar dit is voor de hond niet prettig (ze schrapen wat huid weg tot bloedens toe) en het is vrij prijzig.
Mijn hond krijgt 1x per jaar een algemene allergie spuit en die heeft de rest van het jaar nergens last van. Hoogstwaarschijnlijk is hij allergies voor voorjaarsbloeiers...

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:07

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:09

Mijn hond krijgt altijd een rode jeukende huid als hij voer heeft gehad waar kleur en smaakstoffen inzitten, sinds ik dit weet zoek ik altijd bij de groothandel naar voer zonder kleur en smaakstoffen (staat er meestal wel zo op) en nu heeft hij hier geen last meer van, succes Haha!
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 31-05-07 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:10

zo te zien zitten er het meeste granen in het voer wat vlees moet zijn..

empyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:13

Veel honden met jeuke hebben gewoon last van een bacterie op hun huid zoals wij ook last van roos kunnen hebben. In dergelijke gevallen is het voldoende om ze 2x met Selsun shampoo te wassen met een tussenpoze van een dag of 10 tot 14 dagen en dan alleen weer herhalen als er weer klachten lijken te zijn.

Er wordt altijd heel makkelijk de schuld op het voer geschoven maar dat valt echt wel mee want zo'n voederfabrikant is ook niet gek die wil echt wel voorkomen dat zijn merk de naam krijkgt dat honden er jeuk van zouden kunnen krijgen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:15

empyree schreef:
Veel honden met jeuke hebben gewoon last van een bacterie op hun huid zoals wij ook last van roos kunnen hebben. In dergelijke gevallen is het voldoende om ze 2x met Selsun shampoo te wassen met een tussenpoze van een dag of 10 tot 14 dagen en dan alleen weer herhalen als er weer klachten lijken te zijn.

Er wordt altijd heel makkelijk de schuld op het voer geschoven maar dat valt echt wel mee want zo'n voederfabrikant is ook niet gek die wil echt wel voorkomen dat zijn merk de naam krijkgt dat honden er jeuk van zouden kunnen krijgen.

als je je hond gaat wassen breek je z'n natuurlijke vetlaag af en word de huid juist droog en gaat dan juist kriebelen, als hij last van beestjes heeft Knipoog zou ik even langs de DA gaan dan zelf wat aan te rommelen

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:20

[quote="deschels"

Daar moet de DA echt zelf even voelen? dan knijpen ze het uit (stinkt verschrikkelijk) maar dan is het meteen opgelost.
Je kunt het in principe ook zelf (als je zeker weet dat dat het probleem is) maar na de lucht geroken te hebben die eruit kan komen ga ik wel naar de DA.
Het is het proberen waard.
Mijn vorige DA wist ook niet waarom hij zo likte en krabte op die plek, die zei dat het niets bijzonders was, ik ben naar een andere DA gegaan en het probleem was meteen gevonden en opgelost, als ie nu weer gaat krabben en likken ga ik meteen ff bij de DA langs en klaar is kees...

Maar een tijdje andere brokken proberen is natuurlijk ook een optie, je kunt ook een allergie test laten doen bij de DA maar dit is voor de hond niet prettig (ze schrapen wat huid weg tot bloedens toe) en het is vrij prijzig.
Mijn hond krijgt 1x per jaar een algemene allergie spuit en die heeft de rest van het jaar nergens last van. Hoogstwaarschijnlijk is hij allergies voor voorjaarsbloeiers...[/quote]

Als je hond last heeft van zijn annaalklieren dan heeft hij dus jeuk rondom de anus. Sommige honden gaan dan "sleetje rijden" (ze gaan dan zitten, en lopen met hun poten verder, zo schurken ze hun achterste over de vloer). Maar als je niet zeker weet of het zijn anaalklieren zijn, zou ik ze niet zomaar laten uitdrukken. Als je hier eenmaal aan begint moet je het steeds vaker laten doen. En geloof me dat is geen pretje, alleen de geur is al niet te harden.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:41

Je brokken staan voornamelijk uit graan, dus waarschijnlijk toch jeuk van de granen. Honden zijn geen graan eters, maar vlees eters Knipoog
Als het zijn anaal klieren zijn, merk je dat zo, de meeste honden doen dan aan sleetje rijden, en de meeste jeuk zit bij de staart en daar rond om heen.