muilkorf voor honden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

muilkorf voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 23:32

wie heeft hier ervaringen mee? en kan je deze ook omlaten zitten als je weg moet en je hond is thuis met anderen? en waar kan je een goede kopen, ik heb er volgens mij al wel eens een zien liggen in een dierenspeciaalzaak...

groetjes

Wolffie

Re: muilkorf voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:44

Nou, heel eerlijk gezegd, zodra een muilkorf nodig is voor je hond om om te kunnen gaan met andere honden, zou ik eerst even iets proberen te doen aan het gedrag van je hond, want als het er hard aantoe gaat zonder muilkorf, weet ik niet of een muilkorf wel dé oplossing is... Verward

En nog even op je vraag; 'k heb zelf wel eens met van die 'snoetjes' gewerkt; zwarte stoffen muiltjes die om de hele bek heen zitten en vastzitten achter de oren. Als ze echter langer ommoeten lijkt het me handiger er 1 met (lucht) gaten te nemen, dan kan ze ook d'r bek wat open doen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:36

sluit de betreffende hond als je weggaat op in een bench, in een andere ruimte dan de andere honden. Een snoetje werkt perfect, maar een muilkorf oid moet nooit altijd om blijven zitten.

Maar waarom ben je op zoek naar een muilkorf?

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:27

ja waarom een muilkorf? wat is de reden hiervoor?

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:29

Ik zou geen muilkorf omdoen als je weg gaat, hoe moet je hond dan drinken en/of eten. Stop hem in een bench of kennel als je je hond niet vertrouwd bij andere.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:35

@ rocky is het voor je puppy ik zie dat je een puppy heb aangeschaft. Lijkt mij niet verstandig om aan een muilkorf te beginnen als het voor je pup is maar een goede training bij een hondenschool als je problemen heb.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:36

Ja ik sluit mij helemaal aan bij al het bovenstaande!!Probeer eerst eens een oplossing te vinden zonder dat een muilkorf nodig is,en nooit een hond achter laten met een muilkorf om!!Wees alsjeblieft daar heel voorzichtig mee,een ongeluk met een muilkorf zit in een klein hoekje hoor.Veel succes met je stoute hond... Ach gut .

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:42

P.S. Ik heb even in je profiel gespiekt,wat een mooie hondjes en paarden heb je!!Ik denk dat het idd voor de pup is,maar dan is een bench toch een oplossing als hij alleen met de andere honden thuis moet blijven??Echt ideaal een bench!!Groetjes.. Ach gut

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:56

Een muilkorf nooit om laten zitten als je er niet bij bent. Als het echt nodig is (maar dan doel ik meer op voor buiten) ben ik meer voorstander van een muilkorf dan een snoetje. Met een korf kunnen ze namelijk wel hijgen enzo.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:43

Een muilkorf kan je wel omlaten als je weg bent; met zo'n rasterding kunnen ze gewoon drinken maar niet slopen en bijten. Een snuitje zou ik niet omlaten.
Ik zou toch voor een korfje kiezen boven een bench als je weg bent; ivm de bewegingsvrijheid. Maar uiteindelijk moet je inderdaad het gedrag aanpakken en zijn dit gewoon tijdelijke oplossingen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:45

Ik zou een snuitje nemen, dan kunnen ze gewoon drinken.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:47

Drinken is met een snuitje juist een heel stuk moeilijker dan met een korf!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:49

ik heb een tijd lang bij mijn argentijnse dog reu een muilkorf omgehad als ik wegging van huis.

eerst een hard plastike,maar die beet ie door,dus toen zo'n ijzeren gekocht,en inderdaad,ik koos voor de bewegingsvrijheid,een bench met zo'n grote hond is helemaal niets...

later heb ik een kennel in huis gemaakt,zodat hij gewoon kon lopen en zonder muilkorf hoefde te leven als ik van huis was..

had wel een muilkorf waarmee hij kon drinken enz,en zijn bek gewoon opendoen om te geeuwen enz,zo'n snuitje kan een hond niet eens mee geeuwen,of zijn bek aflikken,dus dan maar een grotere en betere muilkorf gekocht...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 13:54

het is voor summer uit mijn profiel, ze is inmiddels 1 jaar en heeft mijn witte hondje aangevallen en liet niet meer los, met als gevolg heel haar nek lag open met 12 hechtingen, nu durven we ze niet meer goed alleen te laten en kreeg ik als advies een muilkorf om te doen als ze even thuis zouden moeten blijven...

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:57

Mooie oplossing dan hoor. Beter dan een bench is mijn mening.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 14:02

summer vond als pup een bench al helemaal niks, en vind dat nu nog steeds niks, ik weet dat het gewoon een kwestie is van aanleren en wennen, maar hij breekt echt de boel af en is de tijd dat je weg bent constant aan het blaffen. vandaar dat ik haar gewoon los zou willen laten lopen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:12

ik zou ook gaan voor een bench,zeker als het is vanwege vechten,met muilkorf worden honden onzekerder en zullen ze nog eerder bijten.

maar als de hond een bench echt helemaal niets vind,dan is dat ook een probleem.
nou ja,je kan het altijd proberen,kijken hoe summer reageerd als je andere hondje in de buurt komt,en ze heeft een muilkorf om.

kunnen jullie ze niet in een apparte ruimte doen als jullie evt weggaan,of valt ze het andere hondje ook aan als jullie erbij zijn??

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:16

Mij is het afgeraden om een korfje om te doen als je er niet bent, want als ie misselijk is kan ie niet overgeven

Ik zou het toen doen om het blaffen tegen teg aan smorgens vroeg op de camping

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:19

draverlove,mijn hond kon gewoon kotsen hoor,met die ijzeren korf...die was helemaal open,dus had het er gewoon uitgelopen als hij gekotst zou hebben,nu heeft ie dat nooit gedaan,maar met zo'n smoeltje kunnen honden niets,niet eens hijgen als ze het warm hebben...

alleen was dat ding best zwaar en zeker op zijn neus niet echt lekker zacht,dus hij had er een mooi neusbontje omheen gekregen...

uiteindelijk deed ik het bij hem tegen het slopen van mijn gehele interieur,maar hij sprong gewoon tegen de kasten op en duwde met die muilkorf alsnog al mijn spullen van de kast,die dan kapot vielen...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:01

Kan je ze niet in aparte ruimtes opsluiten als jullie even weg zijn, volgens mij wonen jullie aardig ruim Knipoog

Bench is bij ons geen probleem, behalve bij mn eigen hond die bij mn ex zit, maar die werd steeds gekker toen hij een muilkorf droeg, toen hebben we dus gekozen voor apart "opsluiten" als er niemand bij was

wel sneu voor je andere hondje dat summer hem zo gebeten heeft Ach gut hoop dat summer zich gaat gedragen

er is wel hoop, die hond van mijzelf was een herplaatser uit het asiel die zelfs met de waakhond ging vechte daar Nagelbijten / Gniffelen
letterlijk a'lles wat ie tegen kwam aan honden/andere dieren vloog ie aan(zelfs de paarden sprong ie naar de keel Bloos! )
nu 2,5 jaar later gaat hij SUPER met andere honden! *klopt meteen even af*

maar als een bench echt niet werkt zou ik proberen om ze is aparte ruimtes op te sluiten als jullie weg zijn, muilkorf gaat irriteren als hij lang omzit en mocht summer de muilkorf afkrijgen heb je een erg groot probleem, dan komt al die opgekropte agressie er in 1x uit..heeft die van ons ook gedaan Scheve mond

succes ermee!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:13

Ik heb ook even in je profiel gekeken.
Het gaat om die pup he?
Een lekker ding hoor Haha!
Maar het lijkt mij dat er iets van stafford in zit.
Ik wil niet de vooroordelen bevestigen,maar als dit type bijt houden ze ook vaak vast.
Misschien wijsheid om een trainig met em te gaan volgen?

Wat ik heb gehoord over muilkorfen is dat je er alleen maar agressie mee opwekt.
Ben er zelf ook geen voorstander van,al kan ik me je bezorgdheid absoluut voorstellen.

Verder advies kan ik je ook niet geven,maar wens je veel succes met hem!;)

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:16

Jammer genoeg moet mijn hond ook een muilkorf om, Een dronken vent heeft hem van achter aangefietst, een dag nadat mijn hond gecastereerd was.. Hij was een allemans vriendje, maar jammer genoeg nu niet meer.. Nu moet tie bij Familie en vrienden altijd wel muilkorf om! Al kent hij ze een poosje en ziet dat het goed is mag hij weer af..
Ik ben ook geen voorstander van de muilkorf, maar hellaas moet het wel bij mijn hond.

Ik zou hem niet om laten zitten al is hij thuis, je hem natuurlijk vn die muilkorfen waarmee hij niet kan eten of drinken. Succes!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 23:46

in summer zit niks van stafford Lachen al zeggen ze dat wel vaak. maar ik heb al wel meegemaakt met summer zodra hij vast heeft zijn kaken op slot slaan... heel vervelend. ik heb met haar de martin gaus basis cursus gevolgd en hier was ze de beste hond, en gedroeg ze zich voorbeeldig. appart opsluiten is ook wel een idee, dat doen we nu al, zodra summer thuis komt want overdag neem ik of iemand anders haar mee, dan sluiten we de andere 2 hondjes even op. ga toch morgen maar eens kijken voor een muilkorf...

alvast bedankt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 01:00

rockey schreef:
in summer zit niks van stafford Lachen al zeggen ze dat wel vaak. maar ik heb al wel meegemaakt met summer zodra hij vast heeft zijn kaken op slot slaan... heel vervelend. ik heb met haar de martin gaus basis cursus gevolgd en hier was ze de beste hond, en gedroeg ze zich voorbeeldig. appart opsluiten is ook wel een idee, dat doen we nu al, zodra summer thuis komt want overdag neem ik of iemand anders haar mee, dan sluiten we de andere 2 hondjes even op. ga toch morgen maar eens kijken voor een muilkorf...

alvast bedankt

kijk je aub wel uit met je hondje voor de RAD?? zie info in mijn onderschrift

ontopic Haha! ik zou ook gaan voor een bench.. muilkorf vind ik maar niks
probeer je hond zo goed mogelijk te trainen staps gewijs

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 01:15

rockey schreef:
het is voor summer uit mijn profiel, ze is inmiddels 1 jaar en heeft mijn witte hondje aangevallen en liet niet meer los, met als gevolg heel haar nek lag open met 12 hechtingen, nu durven we ze niet meer goed alleen te laten en kreeg ik als advies een muilkorf om te doen als ze even thuis zouden moeten blijven...

bij deze opmerking ben ik opgehouden met lezen, dus mijn excuses als ik in herhaling val.
een hond met gebrek aan leiding kan problemen met zich mee brengen, daar zullen vast wel opmerkingen over te vinden zijn.
een hond dat niet meer los laat na bijten: af laten maken.