Faniek schreef:Een konijntje dat ziek is laat nooit zien dat hij doodziek is, dat laat hij pas in de eindstrijd zien op het allerlaatste moment en hij was zo goed als dood bij jullie.
Hij was harstikke koud, bijna stijf, broodmager. Hij lag op zijn zij met zijn pootjes te trappelen dat betekend gewoon de laatste eindstrijd van zo'n konijntje.
Dat konijntje was niet tam, dat konijntje zocht warmte veelste koud. Konijntje is in ieder geval harstikke en harstikke ziek heeft de eene gasaanval naar de andere, is brood en broodmager hij had al 200 a 250 gram moeten wegen en weegt nu maar 84 gram! Hij is snotverkouden door dat die niet op de juiste plek stond. Hij was inderdaad vannacht dood gegaan als hij niet naar de opvang was gegaan. Daarbij mag je geen jonge dieren zonder toestemming groot brengen die toestemming mag een dierenarts niet geven.
En als hij het overleeft is het een heel, heel groot wonder! Maar ze heeft al meerdere wonderen verricht. Ze heeft een jong diertje van amper 2 weken oud door 2 maal dikke buikenziekte en coccidiose gesleept beide ziektes bijna met altijd fatale afloop. Ze zet zich zo in voor deze konijnen.
Maar vergeet nooit een konijn laat niet zien dat die ziek is en dat jullie er bij stonden te lachen toen hij op zijn zij lag en met z'n pootjes lag te trappelen en dachten dat het spelen was, kon ik even niet bij. Als je een dierenopleiding doet dan weet je dat dit de laatste strijd is tegen de dood van een konijntje.
Dat filmpje dat die hupst en een koprol maakt is puur omdat die moeite heeft met lopen van ondervoeding en kou. Hij kan amper rechtop zitten en is nog altijd meer dood dan levend en het enige positieve dat ik kan noemen is even dat jullie hem toch hebben afgestaan en contact hebben opgenomen met deze opvang, want als jullie hem pas gisteren hadden laten ophalen was die vandaag harstikke dood. Nu maakt hij/zij nog een kans al is die niet groot, met zo'n zware achterstand. En omdat je hem dan wil houden, omdat het een goeie ervaring is voor je dierenopleiding kan ik niet bij. Het is geen experiment het is een levend wezen. Ik doe ook een opleiding dier en krijg ten alle tijden mee dat je dit soort dingen moet overlaten aan ervaren mensen, want het diertje kreeg ook volledig de verkeerde melk. Weet niet op welke school jullie zitten?
Overigens is dit geen aanval op jullie, maar misschien wel een harde les, want dit soort dingen kunnen voorkomen worden. Al waren de andere mensen die het beestje hiervoor hadden ook helemaal verkeerd bezig! En de DA zou ik maar als goede dierenarts afschrijven, want dat hij zei dat dit een gezond konijntje is, is de slechtse DA die ik ooit gezien heb.
Ik heb niet staan lachen toen dat dietje strappelde van de kou. Alleen met dat koprollen.
En toen was hij nog warm, en sliep hij gewoon rustig in zijn kooite en was voor de voeding actief.
Toen ik hem woensdag avond beneden zette is hij pas echt koud geworden, maar ik dacht dat het beneden wel even warm zou zijn als boven.
Ik vind dat je wel aanvallend over komt op ons.
Het was geen esperiment, ik heb al medere dieren de fles gegeven.
Maar ach ik hou contact met de konijnen opvang met jou heb ik eigenlijk niets nodig.
Ik vind het jammer dat het zo is gegaan, en hoop van harte dat dit diertje het overleeft.
Maar er is meer aan de hand dan alleen kou, want dat vallen komt ergens anders vandaan en die oorzaak weet ik niet jij niet en de konijnen opvang ook niet.
Kvind het jammer dat je ons zo aanvalt