Jong katje.. mannetje of vrouwtje?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Jong katje.. mannetje of vrouwtje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:09

Ik zit er al een hele tijd aan te denken om een jong katje te nemen en ben dus ff wat aan het zoeken op marktplaats..

Wat is alleen het handigst? Een mannetje of vrouwtje? Ik hou hem binnen en weet dat castreren het goedkoopst is, maar vanaf wanneer kan dat? Als je ze vroeg castreert/steriliseert dan is er toch weinig verschil qua gedrag? Logisch lijkt het mij dat als je er niks aan doet dat ze op een gegeven moment wat lastig worden qua weglopen oid...

Verder nog tips waar ik aan moet denken? Ik heb een nestje gevonden hier in de buurt, die mogen 2 juli bij de moeder weg (5 mei geboren) komt mooi uit, want heb dan zomervakantie en dus alle tijd.. Ja

suusje26

Re: Jong katje.. mannetje of vrouwtje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:13

Ga eens naar een asiel Lachen

Daar hebben ze ook zat kittens die dan weg mogen, en bij ons kan je ze, als je het binnen het 1e jaar doet, gratis laten castreren/sterilliseren Lachen

Waar je veder over moet nadenken is of je er een 2e bij zou willen nemen ooit.

Ook het ras is niet onbelangrijk, ik wete niet wat voor kittens je op het oog hebt.

En natuurlijk het ontvlooien en ontwormen en dat soort dingen.

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:15

Ik vind poezen wat huiselijker, maar als je de kat toch alleen binnen houdt is er geen verschil. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:16

Advertentie marktplaats

Het is niet de bedoeling om naar het asiel te gaan en ook niet de bedoeling om er een 2e bij te nemen...

Ontwormen is idd wel handig en ras maakt me niks uit, vind vuilnisbakjes vaak net zo mooi!

salsaentango

bij ons is het geen verschil Tong uitsteken we hebben 2 mannetjes en 1 vrouwtje (gecatereerd en gestirekiceerd) maar castereren koste bij ons goedkoper dan andersom maar ik heb hier in idergeval geen verschil gehad kwa gedrag Tong uitsteken ze zeggen wel dat katers die gecastereerd zijn dikker worden Tong uitsteken (merk er hier nog niet echt veel van) haha maar komt denk ik nog Tong uitsteken..
maar als ze buiten komen zou ik zelf een mannetje doen en castereren..
onze jongste kat is nog maar een half jaartje maar is ook al gecastereerd Tong uitsteken volgens mij kan dat na een paar maand Tong uitsteken maar hoeveel weet k niet.. onze jongste was er ook een beetje erg vroeg bij want leeftijd wisten we niet precies Lachen maar veel plezier als je er eentje hebt Haha!

salsaentango

* kwijl kwijl* wat lief Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:17

Volgens mij heb ik het verkeerd begrepen en wil je je kat op een gegeven moment toch naar buiten doen?

Zelf komt mijn kat buiten en ik heb een poes, zal ook alleen maar poezen meer willen, katers zijn vaak aan de sjouw.

Als je de kat alleen binnen houdt is er natuurlijk geen verschil (maar begrijp uit je eerste post niet helemaal of je hem nu voor altijd of voor tijdelijk binnen wilt houden).

Edit: Als ik jou was wist ik het al wel, één van die lapjes!! Lapjes met veel wit ben ik helemaal wild van en die twee lijken precies op mijn kat, alleen dan in 17-jaar jongere uitvoering! Wow! Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-05-07 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:18

je kunt ze laten castreren of stereliseren vanaf 6 maanden meen ik.
ze zeggen dat katers aanhankelijker zijn dan poezen. maar het hoeft natuurlijk niet.
en wat voor ras had je op het oog wij hebben een tijgerkat in eigenlijk een standaard kleur

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:19

Jaa komt eigenlijk omdat ik sinds 2 dagen het katje van me buren regelmatig in huis heb. Die kan via het balkon in mijn slaapkamer komen (deur staat open) 1e keer kwam ie heelvoorzichtig binnen, schrok me dood! 2e keer was het ineens zoefff en rende hier al door de kamer heen haha! Leuk ding! Hou wel van die eigenwijze beestjes Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:19

_erika_ schreef:
ze zeggen dat katers aanhankelijker zijn dan poezen.

Dat is absoluut onzin. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:20

@Wuis, het is niet de bedoeling dat ie buiten komt, woon op de 1e verdieping van een flat, dus dat is niet handig... Daarom dacht ik idd al dat als ze binnen blijven het niet veel uitmaakt of je een mannetje of vrouwtje hebt..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:23

wij hebben zelf 1 keer per jaar een nestje met kittens, en dan komen er ook altijd mensen met vooroordelen over katers dat ze zoveel sproeien enzo...maar onze vrouwen thuis sproeien nog harder als de katers Clown castereren is idd goedkoper, maar ik heb wel vaak het idee dat sommige katten erg lui worden Ach gut het stiriliseren van een vrouwtje zitten ook meer risico's aan verbonden, want het beste is om ze eerst krols te laten worden zodat de eierstokken beter zichtbaar zijn maar dan nog is zo'n ingreep zwaarder als een casteratie... heb al meerdere malen gehoord dat de vrouwtjes het niet haalden terwijl ik nog nooit heb gehoord dat een mannetje na casteratie doodging!

ik hoop dat je er wat aan hebt, ookal denk ik van niet want er zijn zoveel voors en tegens voor een kater/poes...

in ieder geval veel plezier met zo'n jong poesje! vind die jonge katjes altijd zo lief Lovers we hebben er zelf nu 4 rondkruipen van 2 weekjes oud, waarvan er dus 3 wegmoeten maar als ze zo lief blijven wil ik ze allemaal houden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:26

Nou Rianne ik maak wekelijks tientallen sterilisaties mee bij poezen en er is nog nooit een dood gegaan. Haha! Haha!

Wat ik zou doen TS, ga gewoon bij die kittens kijken en reserveer diegene die je qua karakter het meest aanspreekt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-05-07 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:28

Ik denk idd dat dat het handigst is... We hebben zelf thuis ook beide gehad, de poes was heel mooi (lapjeskat) maar echt een bitch.. Tong uitsteken en de katers piesten in huis (maar deze kwamen van een boerderij en waren al wat ouder)

Steriliseren lijkt mij idd wel zwaarder (daardoor zal het ook duurder zijn..), maar meer omdat daar de hele buik open gaat en bij een mannetje alleen maar daar achteraan iets.. Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:30

Wuis schreef:
Nou Rianne ik maak wekelijk toentallen sterilisaties mee bij poezen en er is nog nooit een dood gegaan. Haha! Haha!

Wat ik zou doen TS, ga gewoon bij die kittens kijken en reserveer diegene die je qua karakter het meest aanspreekt.

ik ken poezen van 3 verschillende mensen die dus niet goed uit de narcose kwamen, of een infectie kregen of wat dan ook Ach gut misschien toeval geweest? iig is een casteratie zeker minder zwaar omdat het geen echte buikwond is...

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:30

Wij hebben thuis 3 gecastreerde katers en 1 gesteriliseerde poes.
Qua karakter weinig verschil eigenlijk. Ik zou er gewoon eentje uitzoeken die jou aanspreekt. Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:33

ik heb een dame, met 6 maanden voor dat ze voor het eerst krols werd laten helpen

ze is lief, aanhankelijk en eigenwijs tegelijk, en niet wegloperig

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:35

heb trouwens even naar de advertentie gekeken omdat ik even wilde weten hoe oud ze waren maar wat een droppies zeg Lovers

wanneer ga je er 1tje reserveren? Schijnheilig zou dat namelijk al wel eerdaags doen anders zijn ze straks weg...

*typfout en toevoeging

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:38

ik heb een wijffie Tong uitsteken zie profiel Haha!
ontopic ff : je kan beter een vrouwtje nemen, mannetjes sproeien en dat geeft een vreselijke stank in huis
alvast sucses

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:43

natasja1991 schreef:
ik heb een wijffie Tong uitsteken zie profiel Haha!
ontopic ff : je kan beter een vrouwtje nemen, mannetjes sproeien en dat geeft een vreselijke stank in huis
alvast sucses

onze vrouwtjes sproeien erger als de mannetjes Ach gut bij 1 poes was het zelfs zo erg dat ze als ik thuis kwam met de auto mijn auto ook onder sproeide Clown en dat terwijl ik een katertje van nu bijna 2 jaar nog nooit heb zien sproeien!
heel erg afhankelijk van je kat dus...

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:49

Wuis schreef:
Volgens mij heb ik het verkeerd begrepen en wil je je kat op een gegeven moment toch naar buiten doen?

Zelf komt mijn kat buiten en ik heb een poes, zal ook alleen maar poezen meer willen, katers zijn vaak aan de sjouw.

Als je de kat alleen binnen houdt is er natuurlijk geen verschil (maar begrijp uit je eerste post niet helemaal of je hem nu voor altijd of voor tijdelijk binnen wilt houden).

onze katten komen niet meer naar buiten dus het is maar net wat je wil haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:51

Meerdere mannetjes in een huis sproeien idd vaak, maar als je er 1 hebt die niet buiten komt valt dat vast mee... Die van mijn ouders deden het ook, maar hadden al ruim een half jaar op een boerderij gelopen, dus die wisten niet beter en gingen dus steeds elkaar oversproeien (de geurtjes dan)
Ik ga dinsdag ff kijken, volgens mij waren ze allemaal nog vrij..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:18

Relaxed schreef:
Meerdere mannetjes in een huis sproeien idd vaak, maar als je er 1 hebt die niet buiten komt valt dat vast mee... Die van mijn ouders deden het ook, maar hadden al ruim een half jaar op een boerderij gelopen, dus die wisten niet beter en gingen dus steeds elkaar oversproeien (de geurtjes dan)
Ik ga dinsdag ff kijken, volgens mij waren ze allemaal nog vrij..

elkaars geurtjes oversproeien is heel irritant Ach gut honden (de reutjes dan) die begeuren aaaaltijd mijn autobanden
Boos! Clown

en ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat! denk niet dat het super veel uitmaakt als je er 1tje in huis houd...
veel plezier met uitzoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:50

Nou ben net ff wezen kijken, wat schattig zeg!!! Ik ga dus voor een mannetje, maar nou hadden ze 3 mannetjes en ik kon dus niet kiezen haha! 1 was helemaal tijger (beetje wit geloof ik) en de andere 2 waren zwart wit... Heb dus gezegd dat ik de week ervoor nog wel eens langskom en als er mensen perse 1 willen hebben dat die voor mogen qua keuze, als ze maar een mannetje over houden Knipoog
Die met die 3 kleuren waren ook wel leuk, maar dat waren dus vrouwtjes...
Ga de komende weken langzamerhand maar eens het eea aanschaffen en ff de folders in de gaten houden..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:55

mannetjes zij handiger, vrouwtjes zijn leuker, ze stinken niet, en zijn over het algemeen liever van karakter