Wat is alleen het handigst? Een mannetje of vrouwtje? Ik hou hem binnen en weet dat castreren het goedkoopst is, maar vanaf wanneer kan dat? Als je ze vroeg castreert/steriliseert dan is er toch weinig verschil qua gedrag? Logisch lijkt het mij dat als je er niks aan doet dat ze op een gegeven moment wat lastig worden qua weglopen oid...
Verder nog tips waar ik aan moet denken? Ik heb een nestje gevonden hier in de buurt, die mogen 2 juli bij de moeder weg (5 mei geboren) komt mooi uit, want heb dan zomervakantie en dus alle tijd..

we hebben 2 mannetjes en 1 vrouwtje (gecatereerd en gestirekiceerd) maar castereren koste bij ons goedkoper dan andersom maar ik heb hier in idergeval geen verschil gehad kwa gedrag
castereren is idd goedkoper, maar ik heb wel vaak het idee dat sommige katten erg lui worden
het stiriliseren van een vrouwtje zitten ook meer risico's aan verbonden, want het beste is om ze eerst krols te laten worden zodat de eierstokken beter zichtbaar zijn maar dan nog is zo'n ingreep zwaarder als een casteratie... heb al meerdere malen gehoord dat de vrouwtjes het niet haalden terwijl ik nog nooit heb gehoord dat een mannetje na casteratie doodging!
we hebben er zelf nu 4 rondkruipen van 2 weekjes oud, waarvan er dus 3 wegmoeten maar als ze zo lief blijven wil ik ze allemaal houden
zou dat namelijk al wel eerdaags doen anders zijn ze straks weg...