HELP! Ben ten einde raad

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammetje_

HELP! Ben ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 16:11

Hallo,
Ik heb alweer een half jaartje geleden (geloof ik) een hamster gekocht. Een goud-hamster om precies te zijn. Het is een vrouwtje en ik heb haar eigenlijk al vrij jong gekocht (als ik de dierenwinkel mag geloven). Het leek me een lief en schattig hamstertje, maar het tegendeel bewees zich Nors opkijken . Het is een vreselijk agressief beest. Ze probeert je op alle mogelijk manier te bijten. En dan niet uit speelsheid, maar ze valt je gewoon echt aan. Ik kan gewoon helemaal niks met deze hamster. Maarja, zomaar aan mensen weggeven is ook zo banketstaaf. Want je kan er niks mee en ik vind haar te gevaarlijk voor kleine kinderen Rolleyes ..

Nu is mijn vraag dus;
a. Wat kan ik nog met deze hamster om haar fatsoenlijk te krijgen?
b. Als ik haar weg zou doen, waar kan ik haar dan het beste heenbrengen?
(denk namelijk niet dat de dierenwinkel haar graag terug wilt Lips are sealed )
c. Wie heeft dit nog meer met zijn hamster gehad?

Wie o wie redt me van dit monster? Rolleyes

Ohja, mocht iemand haar willen; Gratis af te halen Haha!

Imitador

Re: HELP! Ben ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:14

Moet je haar echt kwijt? Tis natuurlijk niet zo leuk, maar je kunt haar toch ook gewoon houden en verzorgen, maar dan niet knuffelen? Daarnaast zou ik naar een reden op zoek gaan, waarom ze zo doet...

Ik zou haar niet zo snel wegdoen, je bent er ook zelf aan begonnen. En het diertje leetf niet zo gek lang...

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:15

Ik had ook 2 van dat soort hamsters.
Ik had gewoon bij de dierenwinkel zo een loop bal gekocht.
en dan tegen het deurtje van de kooi aan houden.
liep er vanzelf in en dan dekseltje dicht en lopen maar... Vork
naja 2 weken later was die dood.
Je kan hem misschien naar een dierenopvang brengen. maar de dierenwinkel wil hem echt niet hoor... Knipoog

succes

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 16:17

Haha nee maar ik ga volgend jaar op kamers en ik verzorg het beestje nu ook al een half jaartje. En ik vind het ook wel best... Maar ik begin pnderhand bang van het beestje te worden Bloos! . Ik weet wel dat ik er zelf aan begonnen ben. Maar de laatste twee hamsters zijn gewoon enorm agressief terwijl mijn eerste hamster echt onwijs lief was... dus ik snap gewoon niet waar het aan ligt. Er schijnt ook een special ras te zijn die agressief zijn.. Maar toch.. Scheve mond

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 16:19

Ja, ik laat hem ook altijd in een bakje om haar te verschonen. Want pakken doe ik echt niet Scheve mond . Maar een beest dat alleen maar bijt is ook echt niet alles... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:32

Tja dierenwinkels nemen nu eenmaal af van broodfokkers en daar wordt bij d efok niet gelet op gezondheid en karakter.

Een echt valse hamster komt vrijwel nooit voor. Ik heb zelf alle hamsters die men als 'vals' bestempelde tam gekregen (en vaak met weinig moeite).

Als hij niet ergens pijn heeft, zal het dus toch in zijn karakter zitten. Ook een van de vele redenen waarom ik altijd ten zeerste afraad om dieren in een dierenwinkel te kopen.....

Je kunt hem toch gewoon houden en nie tuit z'n hok halen? Iemand die ik ken had een hamster die als jong op straat is gezet. Zijn ogen zijn er toen door vogels uitgepikt. Deze hamster was zo getraumatiseerd dat hij nooit meer tam is geworden. Hij had gewoon een mooi groot hok gekregen met voldoende speeltjes e.d. en heeft daar verder een mooi leventje in gehad.

Als je wilt, kan ik een berichtje plaatsen voor je op het hamsterforum.

Gaat het om een mannetje of vrouwtje? Kleur?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:38

Laat hem gewoon lekker in een groot hok en aai heb gewoon niet meer.. Zulke beestjes worden toch nooit zo heel erg oud.. wel jammer voor jou en het beestje, hij zal toch niet voor niks zulk gedrag vertonen..

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 16:55

Wuis schreef:
Tja dierenwinkels nemen nu eenmaal af van broodfokkers en daar wordt bij d efok niet gelet op gezondheid en karakter.

Een echt valse hamster komt vrijwel nooit voor. Ik heb zelf alle hamsters die men als 'vals' bestempelde tam gekregen (en vaak met weinig moeite).

Als hij niet ergens pijn heeft, zal het dus toch in zijn karakter zitten. Ook een van de vele redenen waarom ik altijd ten zeerste afraad om dieren in een dierenwinkel te kopen.....

Je kunt hem toch gewoon houden en nie tuit z'n hok halen? Iemand die ik ken had een hamster die als jong op straat is gezet. Zijn ogen zijn er toen door vogels uitgepikt. Deze hamster was zo getraumatiseerd dat hij nooit meer tam is geworden. Hij had gewoon een mooi groot hok gekregen met voldoende speeltjes e.d. en heeft daar verder een mooi leventje in gehad.

Als je wilt, kan ik een berichtje plaatsen voor je op het hamsterforum.

Gaat het om een mannetje of vrouwtje? Kleur?

Het is een grijze met witte plekjes op zijn buik.. En op zijn rug heeft hij ook wat wit. Het is een vrouwtje Lachen bedankt!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:10

Misschien helpt N.H...natural hamsterschip???
sorrie...flauw!!! Kon het even niet laten. Maar ik denk eigenlijk dat je er gewoon niet veel aan kan doen het is het karakter van dit beestje. Misschien toch zo veel mogelijk beweging geven, dus uit haar kooi halen. Als ze je echt bijt, handschoenen aandoen.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 17:28

whaha ja ik ga Natural Hamstership met hem doen Haha! goed plan! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:22

Mischien kun je er een foto van maken? Dat werkt meestal beter.

Je mag anders je e-mail adres wel naar mij pb'en, dan kunnen geinteresseerden contact met je opnemen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:42

Ik heb zelf ook een 'valse' goudhamster gehad.. Het bleek uiteindelijk dat ze last van haar nieren had, want ze dronk ontzettend veel. Ze is maar een half jaar oud geworden. Ik heb toch geprobeerd nog iets leuks van d'r leven te maken, door haar af en toe (met een bakje met eten erin) uit het hok te halen en door mijn kamer los te laten lopen. Haha!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:50

ik heb er ook 2 moeder en zoon.
moeder is heel lief en zoonlief ,die overginds hier is geboren en altijd tam is geweest,is na een tijd ook omgeslagen.
ik wilde hem wegdoen maa ik heb hem onder mijn muizen in een heelgroot hok gedaan hij vindt het prima daar zon diertje leeft toch niet zo lang en 1 meer of minder maakt ook niet uit hier.

gr gemma

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 23:50

Ja, maar ik durf hem niet echt bij de cavia te doen Scheve mond ik zal morgen even een foto plaatsen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:48

Ik heb een bericht voor je geplaatst op het hamsterforum, ik wacht de foto en je e-mailadres af.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:09

Klopt, heb het topic gezien op het HF.

Vind je het vervelend om gewoon een kijkhamster te hebben?
Wil je er echt tijd insteken om het beestje alsnog tam te krijgen?
Ik heb 3 hamsters die toen ze bij mij kwamen niet tam waren, nu zijn ze het wel Tong uitsteken

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 12:54

Een kijk-hamster is niet zo erg.. maar verschonen is zelfs al een probleem Scheve mond . Ik zal vanmiddag even foto's van haar maken... Ik wil ook wel dat ze een goed plekje krijgt. En ze wordt ook goed verzorgd maar dit vind ik gewoon niet leuk meer Scheve mond ze bijt je gewoon met opzet tot bloedens toe en laat ook niet zomaar los.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:50

hmm ik zou haar opzich wel willen opvangen om te kijken wat ik ermee kan beginnen, maar ben bang dat mijn ouders het daar absoluut niet mee eens zijn Tong uitsteken
Met een tuinhandschoen kan ze wel bijten maar daar bijt ze niet snel doorheen dus dat zou je kunnen proberen. Dan ziet ze dat het niet werkt en na een tijdje zal ze waarschijnlijk ook stoppen met bijten.
Je zou haar met verschonen evt in een doosje kunnen laten lopen met wat voer er in en haar zo ergens anders neerzetten (zo deed ik het toen ze nog niet tam waren bij mij)

Ehh, je zou ook nog een doekje in de kooi kunnen leggen die naar jou ruikt. Dan leert ze wennen aan jou geur en moet het niet zo eng meer zijn..

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:57

Als je de hamster uit zijn hok wil halen... hoe doe je het dan? Eerst het beestje wakker maken en dan laag benaderen? Of hou je je hand boven de hamster om hem zo op te pakken? Als je het op de laatste manier doet, zou ik kunnen begrijpen dat hij bijt. Dan lijk je namelijk veel bedreigender voor de hamster, en ziet hij je als roofdier. Als hij dan niet kan vluchten, zal hij inderdaad aanvallen.
Maar ik ga er van uit dat je het op de eerste manier doet? aangezien je ervaring hebt met hamsters.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:01

breng maar naar hier een snelle en pijnloze dood Haha! Bloos
heb genoeg slangen die dat wel lusten Tong uitsteken

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:08

Princesje: Ik heb hetzelfde met een van mijn cavia's. Ik hem hem vanaf dat hij 4 maanden is (nu is hij bijna 2 jaar). In die 4 maanden dat hij nog niet bij mij was is er van alles met heb gebeurt, althans dat vermoed ik. Ik heb hem in verwaarloosde toestand gekregen en dacht dat ik hem met veel liefde wel weer 'op de been kon helpen', Helaas heeft hij een erg onvoorspelbar gedrag.

Ik heb met mijn cavia van alles geprobeerd om hem van zijn bijtgedrag af te helpen:
- voorzichtig aaien in het hok;
- dagelijks oppakken;
- op schoot;
- uit de hand voeren;
- dagelijks los lopen in rennetje;
- heel veel tegen hem praten.

Ondanks dat mijn caaf dagelijks in handen komt en met liefde wordt verzorgdkan hij nog steeds gemeen bijten. Ook bijt hij soms mijn andere cavia in de rug. Ik ben ook ten eide raad....des ondanks peins is er niet over om hem weg te doen! Ik heb me erbij neergelegd.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:24

Ashkerlon schreef:
Als je de hamster uit zijn hok wil halen... hoe doe je het dan? Eerst het beestje wakker maken en dan laag benaderen? Of hou je je hand boven de hamster om hem zo op te pakken? Als je het op de laatste manier doet, zou ik kunnen begrijpen dat hij bijt. Dan lijk je namelijk veel bedreigender voor de hamster, en ziet hij je als roofdier. Als hij dan niet kan vluchten, zal hij inderdaad aanvallen.
Maar ik ga er van uit dat je het op de eerste manier doet? aangezien je ervaring hebt met hamsters.

Sorry? Groot gelijk dat ie bijt Rolleyes

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:59

Hoe doe jij het dan? Want die eerste manier is hoe ze het mij hebben aangeleerd. Eerst tegen de bak tikken zodat het beestje wakker is en dan pas je hand in de kooi en zo het diertje opscheppen...
Ik kan het natuurlijk altijd verkeerd aangeleerd zijn, dus mag je me altijd verbeteren. Ik doe het ook het liefst op de juist manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:07

Nóóit een hamster wakker maken. Dat is les 1. Knipoog

We maken jou 's nachts toch ook niet wakker omdat we met je willen spelen. Knipoog

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:07

Ashkerlon schreef:
Hoe doe jij het dan? Want die eerste manier is hoe ze het mij hebben aangeleerd. Eerst tegen de bak tikken zodat het beestje wakker is en dan pas je hand in de kooi en zo het diertje opscheppen...
Ik kan het natuurlijk altijd verkeerd aangeleerd zijn, dus mag je me altijd verbeteren. Ik doe het ook het liefst op de juist manier.

Ik heb gehoord dat als je ze vaak wakker maakt dat ze dan minder lang leven.
Ik haal mijn dwerghamstertje er alleen uit als ze al oploopt, want als ik haar wakker maak (heb ik eens 1x gedaan toen er visite was die haar wou zien..) is ze heel erg wazig en van de aarde zegmaar.. Knipoog
Dan is het voor ons alletwee niet echt leuk, want dan krijg je meer de indruk dat ze ziek is.
Als ik haar wil pakker hou ik m'n hand voor haar neus en loopt ze er gewoon vanzelf op.

Ik heb daarvoor een dwerghamster gehad, oeh die was in het begin ook erg aggeresief.
Toen ik hem eruit pakte beet hij gelijk in m'n vinger..
Hij maakte altijd zo'n krijsgeluid als je je hand boven z'n kooi open en dicht deed, waarschijnlijk een beetje bang voor een 'grijphand'. Maar ik deed dat heel vaak & toen vond hij het niet meer erg.. Ik had hem toen bij een oudere goudhamster gezet (heel dom van me) maar het ging wonder boven wonder toen goed. Knipoog Toen draaide hij bij..

Maar wat je met een 'valse' hamster moet doen.. lastige kwestie! Ach gut
Ik zou zeggen: Houden en aardig blijven..
Maar als dat zowat geen optie is..