Waar moeien de mensen zich mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waar moeien de mensen zich mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:23

Er is hier een overbuurvrouw (schuin tegenover) en die heeft volgens mij iets tegen honden ofzo..

Een tijd terug kreeg iemand een opmerking omdat haar hondje toevallig plaste op de parking waar de auto's staan, omdat zij met iemand aan het praten was. Dit was nog niet eens voor haar huis en dan nog, volgens mij hoort die grond niet bij die huizen want onze auto's staan er altijd op (woon in een flat) dus het is volgens mij gemeentegrond.

Net ging ik met mijn hondje snel even naar buiten, tussen de regenbuien door.
Madam stond haar ramen te wassen (moet je maar zin in hebben Clown) en mijn hondje plaste op het gras want langs haar huis ligt.

Ik terug naar binnen aan het gaan, roep ze mij:
"Dat kakje raap je altijd op zeker"?

Ik zeg:
"Sorry, maar ze heeft helemaal niet gekakt."

Zij:
"Dat kan je nu wel zeggen ja."

Ik:
"Ga dan maar kijken, dan zal je zien dat er niks ligt".

Toen draaide ze zich om en ben ik gewoon doorgelopen.
Had nog willen zeggen: "Het is een teefje, die doet altijd alles al zittend." Clown

Maar ligt dat nu aan mij of is het terecht dat ik zoiets heb van: waar moeit die zich mee?

Om het misschien wat duidelijker te maken: de plaats is dus langs haar huis, ter grootte van een bouwgrond ofzo. Is dus gewoon gras en bomen enzo, dus helemaal niks wat bij een huis hoort of iets dergelijks.

Heeft zij er dan wat op te zeggen?
En mag je wat je hond daar doet laten liggen? Ik heb daar nog nooit wat opgeruimd eigenlijk ...

Waar mag je het wel/niet laten liggen?
Bv. die plaats heb ik nog nooit wat opgeruimd, evenals in een bosje dat wat verder ligt. Langs de andere kant ligt hier ook een grasveld vlak bij de flat maar daar staat een bord (zo'n niet-poep-bord Knipoog ) en daar ruim ik het uiteraard wel op als daar wat zou gedaan worden.

Hoe zit dat eigenlijk allemaal?

Waar ik eigenlijk vooral een probleem mee heb is de manier waarop ze tegen mij sprak. Precies alsof ik een klein, niets te zeggen hebbend persoontje was en zij het mij wel eens allemaal zou vertellen. Het is niet omdat ze ouder is dan mij dat ze zich alles kan permitteren...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-05-07 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolandaa_

Re: Waar moeien de mensen zich mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:25

als er een niet poep bord staat betekend dat zover ik weet dat er al helemaal geen hond op mag komen. ik vind dat je zowiezo de uitwerpselen opmoet ruimen. jij zal het ook niet leuk vinden als jij in een drol stapt ofwel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:28

Mij lijkt dat de betekenen dat als er iets gedaan wordt dat dit hoort opgeruimd te worden Knipoog Anders zou er een bod staan: verboden voor honden... Lachen

En ik heb het hier niet over een plaats in iemands tuin of voor iemands deur ofzo ... Als jij op die plaats waar mijn hond haar behoefte doet daarin trapt vraag ik me af waarom jij op die plaats rondloopt Knipoog

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:32

het lijkt mij dat als jij langs een flat loopt er daar een veld om heen is. en t lijkt me niet zo prettig om door een drol te lopen omdat de eigenaar te lui is het even op te ruimen met een schepje. Je moet weten dat de grasvelden of wat dan ook van Iedereen is, niet alleen van Jouw hond die daar poept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:32

Het gaat hier ook heel duidelijk niet om het veld langs de flat.. Misschien even goed lezen?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:36

waar gaat het dan om. misschien wat duidelijker uitleggen om wat voor plek het gaat? want zoals ik het lees is het bouwgrond. dus dan mag je er ook niet komen. ik neem aan dat jij het ook niet prettig vind als iemand z'n hond in jouw tuin laat poepen. ook al staat er geen huis,of wat dan ook. het is niet van jou. er zijn plekken waar een hond uit gelaten MAG worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:40

Er staat TER GROOTTE VAN een bouwgrond, niet dat het een bouwgrond is Knipoog Ik weet niet wat het is. Het is gewoon een stuk bos zeg maar (alleen niet zo groot als een echt bos). Zal misschien wel van iemand zijn, maar ik woon hier al 22 jaar en het ziet er al 22 jaar zo uit.. (en misschien dus ook nog wel langer). Weet niet wat of hoe het daarmee zit...

Moet je mij eens zeggen waar ik mijn hond hier kan uitlaten.
Het enige wat je hier hebt zijn dat soort stukken grond (dus "bosjes" die van niemand lijken te zijn), en dan dat bosje, maar dat is al een stuk lopen om bv. de ochtendse behoeften te doen ... Ook natuurlijk het veldje hier langs de flat maar daar mag de hond volgens jou helemaal niet komen.

Hier heb je helemaal geen hondenweiden of iets dergelijks...

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:42

Een plasje laat zich wat moeilijk opruimen. Een keutel zou ik wel opruimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:45

En dan wat ermee doen?
Deze plaats is nu niet zover, dan kan ik het mee terugbrengen en dan hier in de vuilbak gooien. Al is het ook allemaal niet zo leuk als je dat altijd maar in je vuilbak moet gooien.

Maar op verdere plaatsen: dan zou ik dus tijdens de hele wandeling met een zakje moeten rondlopen, aangezien praktisch nergens vuilbakken enzo staan...

Ik zeg nu niet als we in het midden van het centrum wandelen en die doet daar wat, dat ruim je natuurlijk op, maar daar staan dan ook wel vuilbakken ergens in de buurt.

Dat heb je "op de buiten" niet hé Knipoog

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:46

een drol zou je met een schep gewoon op kunnen ruimen. is dat zoveel moeite? zelf zou je ook last hebben van hondepoep. dus maak t voor een ander dan ook niet zo moeilijk Knipoog
je hebt bij de speelgoedwinkel schepjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:47

Ok, dan schep je dat op .. en dan?
Wat doe je er dan mee?

En jij loopt tijdens de wandeling met een schep bij je?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:48

in de kliko.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:48

En dat is?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:53

Een vuilnisbak.

Ik neem ook altijd een zakje mee als ik mijn hond uitlaat, om het even op te ruimen als ze wat doet.

Sommige mensen kunnen inderdaad was boos reageren als ze denken dat je hond poept, mja, het is natuurlijk ook erg frustrerend als er steeds honden voor je huis poepen.
Die vrouw kan zich ook wel eens vergissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:56

Moeten er natuurlijk wel vuilnisbakken in de buurt staan Knipoog
Ik heb altijd zakjes bij, en als mijn hond wat doet waar het duidelijk niet mag (bv. voor iemands huis of op straat ofzo) dan wordt dat gewoon opgeruimd en dan is het te hopen dat er een beetje in de buurt een vuilbak staat Tong uitsteken

Kan me echt niet voorstellen dat er honden voor haar huis poepen, aangezien je ernaast dus dat stuk grond hebt (wat echt wel niet van haar is want anders zou ze er al lang een bord "privé" of iets dergelijks hebben gezet denk ik Knipoog ).

Dus bij mij was het rechts van haar huis, bij de andere persoon was het links van haar huis. Over beide plaatsen heeft zij bij mijn weten totaal niks te zeggen...

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:02

Ik weet niet of het mag, maar je kan het ook in een put gooien.
Die liggen volgens mij overal, anders blijft al het water op de weg staan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:05

Je bedoelt de putjes van de riolering?
En hoe gooi je dat daar dan in, zo of met zakje?

En sowieso lijkt mij dat wel goed op de boel te verstoppen... Als iedereen dat gaat doen blijft er zeker water op de weg staan want dan zit alles dicht Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:07

Nog toegevoegd aan de beginpost:
Citaat:
Waar ik eigenlijk vooral een probleem mee heb is de manier waarop ze tegen mij sprak. Precies alsof ik een klein, niets te zeggen hebbend persoontje was en zij het mij wel eens allemaal zou vertellen. Het is niet omdat ze ouder is dan mij dat ze zich alles kan permitteren...

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:13

Nee, je moet het niet met het zakje weg gooien, dat doe je thuis in de vuilnisbak.
Maar de rioleringsputten kunnen dan ook al verstoppen van modder wat door regen ook die put in gaat.
Heb wel eens gesproken met die mensen die die putten leeg zuigen en volgens hem kan het best wel zo'n drol in de put. En ja, meer drollen maakt ook niet uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:30

Volgens mij verstoppen die dingen inderdaad van modder en allerlei ander natuurlijk materiaal wat erin geraakt Ja Natuurlijk niet de hele tijd, maar het zou maar eens goed regenen... Maar misschien is dat wel iets om te doen ja, als jij er redelijk zeker van bent dat dit niet veel kwaad kan Lachen

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:31

Gaat dat niet vreselijk stinken als iedereen dat doet? Nagelbijten / Gniffelen

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:34

Pfoe ik weet niet hoor. Ik zou het ook niet leuk vinden om in de poep te trappen en bij ons hebben ze dat ook altijd gedaan maar omdat daar altijd kleine kinderen speelde zijn er heel veel mensen mee gestopt. Gelukkig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:37

Pikeur schreef:
Gaat dat niet vreselijk stinken als iedereen dat doet? Nagelbijten / Gniffelen

Tja, ik weet het dus niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:38

nobillity schreef:
Pfoe ik weet niet hoor. Ik zou het ook niet leuk vinden om in de poep te trappen en bij ons hebben ze dat ook altijd gedaan maar omdat daar altijd kleine kinderen speelde zijn er heel veel mensen mee gestopt. Gelukkig

Maar waar mij hond dat doet kan je er niet intrappen.
Als je daar intrapt vraag ik me af wat je daar dus aan het zoeken bent Clown

Als die ergens haar behoefte doet waar mensen er kunnen intrappen (maar dan moet het al heel dringend zijn want ze zoekt altijd struiken op enzo) dan ruim ik dat natuurlijk gewoon op.

Heb het net ook tegen mijn mamma gezegd, zij zegt ook dat die persoon daar niks op te zeggen heeft.
Het is niet voor haar huis of in haar tuin, ze heeft helemaal niks met dat stuk grond te maken...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:48

Je zou eens bij de gemeente na kunnen gaan of je op dat stuk je hond uit MAG laten. Dan ben je in ieder geval zeker van je zaak.

Ik kan me voorstellen dat mensen er problemen mee hebben. Weet je hoe zo'n veldje kan stinken in de zomer?!! En ook al was haar toon niet aardig, het kan best zijn dat ze er genoeg van heeft, als meerdere mensen dat doen...

Ga geen discussie aan waar je met je zakje heen moet of met een schepje vol, dat hoor je gewoon bij jezelf thuis in de vuilnisbak weg te gooien als je onderweg geen vuilnisbak tegenkomt. Als je daar problemen mee hebt of het is er anders echt onmogelijk om een hond te hebben, dan moet je geen hond nemen.
Zowiezo vind ik het voor de hond al sneu klinken, zo'n buurt om te wonen en uitgelaten te worden. Ik hoop maar dat jullie haar vaak meenemen naar een omgeving waar er lekker vrij rondgelopen en gerent kan worden.