Als t goed is over 8 weken pups

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PienZ

Als t goed is over 8 weken pups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 22:45

Het was niet gepland en ik had de huurder van ons achterste huis al gevraagd haar hond in haar eigen stuk te houden omdat mijn hond loop is. Helaas had ze niet geluisterd en liep haar hond dus bij ons gister en is 2 keer op onze teef geweest en hebben gekoppeld gezeten. Ik was zelf niet thuis en kreeg ht vanavond van haar te horen. Ene kant was ik boos omdat ik het nog zo gevraagd had andere kant is het ook wel een keer leuk al is het wel veel werk. Over 5 weken ga ik haar laten scannen om toch te kijken of het wel zo is en hoeveel het er zijn. De combinatie is op zich ook leuk boerboel x bordeauxdog. Dus nu afwachten of er over 8 weken echt wat is. Hierna laat ik haar dus wel helpen om in het vervolg dit te voorkomen aangezien er al genoeg puppys op de wereld zijn.

djoeka

Re: Als t goed is over 8 weken pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:58

Wij hebben vorig jaar precies hetzelfde gehad...ongeplande dekking maar wel van onze eigen honden. Het was na 1x raak en volgens een echo zouden we 5 pups krijgen. Na 4 weken heeft ze nog een echo gehad en de dierenarts kwam weer op 5 pups uit.
Ze heeft er 10 gekregen Bloos Bloos . Het was een hele leuke maar vooral superdrukke tijd met 10 van die hondjes.
Wij moesten ook bijvoeren met de fles, dus ja dan zit je om de 2 uur een pup de fles te geven.
Op het werk verkijk je je echt en vooral als ze ouder worden. Wij hadden de pups in huis zitten. In het begin kon ik er 3 tegelijk naar de ren buiten dragen. Maar op een gegeven moment was het 1 voor 1.
Ik liep mij rot de hele dag want ik durfde ze niet buiten te laten zitten als ik weg moest of de kinderen van school ging halen.
Maar het was het wel waard hoor. Haha! Vooral het geluid dat ze maken....geweldig!!
Toen alle pups weg waren is ze wel gesteriliseerd. Knipoog

Dit is absoluut niet negatief bedoeld hoor want het is geweldig om het 1x mee te maken.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 23:01

Gelukkig hebben wij een heleee grote tuin en een kennel waar ze overdags in kunnen als ze wat groter zijn die zet ik dan lekker in het gras. En mn vader maakt de garage helemaal leeg die grenst aan het huis en dan krijgt ze daar haar eigen plekje waar ze rustig kan liggen zonder dat ze hele dag mensen om haar heen heeft. Zodra de puppys er zijn en weg mogen word ze ook meteen geholpen. Ik vind het aan de ene kant wel leuk en verheug me er wel op andere kant is het iid heel veel werk.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:02

Nou maak je buik maar nat dan, je kan aan de slag straks.. En met die combinatie wordt het flink zeulen dan want dit worden mega-pups Knipoog

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 23:05

Ja de combi dat worden reuzen. Mijne is al een grote beul maar die van achter is nog een stuk groter shemar dr shetjes zijn daar niets bij

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 01:56

tja... ik vind het niet zo leuk, zeker de combi niet.

vader en moeder zijn die geröntgend? op HD / ED bv?

ik heb dus niks tegen op de rassen hoor, voordat mensen dat denken, maar beide rassen en dan met name de bordeaux, zijn niet echt gezond meer te noemen, daarnaast is er natuurlijk een karakter, dit zijn geen honden voor een drukbevolkt stukje land ( met name de boerboel) heb je bv 10 pupkopers, die aan specifieke wensen kunnen voldoen? wat doe je als er pups ( straks jonge/volwassen honden) tussen zitten met ernstige gezondsheids problemen?
je hebt ook nog een andere keus, haar gewoon nu laten castreren. je teef loopt dan geen risico's bij een bevalling, er komen geen stamboomloze pups meer bij, er komen geen pups uit een combi die gewoon risico vol is.

een nest is ook hartstikke leuk, maar dan wel verantwoord gefokt en van te voren er alles aan gedaan hebbend om gezonde pups op de wereld te zetten. dus met geteste ouder dieren, de juiste ouderdier combinatie enz enz.

ik bedoel dit echt niet banketstaaf, maar meen het wel, ik vind dit onverantwoord bezig zijn en vind echt, dat je een andere keuze moet maken, laat het gevoel van "oeh best leuk een nest" niet de overhand nemen, dat is nl absoluut niet genoeg om een nest te fokken Knipoog

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 01:59

haha tja zo zijn wij met onze fokkerij begonnen.

onze teef was loops en liep in de tuin.
Onze reu (voor de bekende in de herder wereld Asko von Jabora)
zat in de kennel en die heeft hij haarfijn open weten te breken.

Toen zaten we ineens met 12 pups.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 05:32

Ik ben het met baroen eens. Als je de teef toch al wilt laten helpen, doe het dan nu hoewel ik me kan voorstellen dat je hart al verkocht is aan het idee van een nest hebben. De pups zijn leuk, even. Ik zou me persoonlijk ellendig voelen als zo'n hond niet goed terecht komt of inderdaad gebreken zou hebben. Dat jij evenveel verantwoording draagt als de buren is wel duidelijk toch? Nou ja, ik ken eigenaren van een ras van hetzelfde kaliber die bewust fokken met reu en teef die beiden enkele bijt incidenten hadden. Jij kunt tenminste alsnog een verstandigere beslissing nemen. Ach gut

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:35

Dat is een pittige combi.. Ik zou maar vast op zoek gaan naar mensen die hier mee om kúnnen gaan!
Het zijn toch zeker niet de minste karakters die je nu met elkaar kruist
En dan dus nog die gezondheidsproblemen..
Ik wens je veel succes ermee en ik hoop dat het goed gaat

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:08

Liefhebbers zat in onze omgeving, het stikt hier van die grote kolossen Haha! dus dat scheelt..

Als ze het karakter vd moeder krijgen zit het wel goed, maar er blijven altijd mensen die niet met een hond om weten te gaan of dat nou een grote of een kleintje is.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:58

Maar met zo'n bullebak heb ik dan toch liever een kleintje waar ik niet mee om kan gaan.. Tong uitsteken

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:01

Poeh, ik vind het wel een hele heftige combi. Veel wijsheid toegewenst!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:04

Ik ben ook niet kapot van de combinatie. Als het mijn teef was liet ik dr nu steriliseren.
Is dat trouwens die hond die je net uit het asiel hebt? mag je daarmee fokken volgens de regels van het asiel?

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 21:02

Waar haal jij het vandaan dat mijn hond uit het asiel komt want dat komt ze dus niet ze komt bij een particulier vandaan. En nee het was niet de bedoeling dat ze pups krijgt maar het is nu eenmaal zo en zodra de pups er zijn word ze geholpen niet nu.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:24

Chip2 schreef:
Waar haal jij het vandaan dat mijn hond uit het asiel komt want dat komt ze dus niet ze komt bij een particulier vandaan. En nee het was niet de bedoeling dat ze pups krijgt maar het is nu eenmaal zo en zodra de pups er zijn word ze geholpen niet nu.

Het was helemaal niet de bedoeling, maar ondertussen is de titel van dit topic wel "Als het goed is over 8 weken pups". Nou sorry, maar ik zie er niets goeds aan. Natuurlijk zijn pups hartstikke leuk en begrijp ik best dat je het spijtig zou vinden om ze niet ter wereld te komen. Maar ik sluit me volledig aan bij de mensen die hier al hebben aangegeven dat dit bepaald geen ideale manier is om hondjes op de wereld te laten zetten.

En nee, het is helemaal niet 'nu eenmaal zo' dat je hond nu pups gaat krijgen. Je hebt gewoon een keuze hierin. Jij kunt namelijk ook je verantwoordelijkheid nemen en er voor zorgen dat er geen pups gaan komen. Geef nu eens één goede reden die niet is gebaseerd op eigenbelang (ach, toch leuk/lief/lucratief zo'n nest) waarom je hier pups van zou laten komen?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:30

Waarom wordt er zo hard geschreeuwd dat ze alles er maar uit moet laten halen. Als we het over abortus hebben bij mensen vind iedereen het moord.

TS weet allang dat de meeste het niet eens zijn met zulke nestjes en TS zelf blijkbaar ook niet. Ze heeft er ook niet bewust voor gekozen om haar hond te laten dekken.

Het is momenteel hun keuze of ze de pups ter wereld laten komen of niet en daar heeft de rest helemaal niets mee te maken.

Daarnaast, fokken we niet altijd vanuit eigen belang?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:32

Zeker fokt iedereen deels uit eigenbelang, maar de meeste mensen hebben wel in zoverre het met de hondjes het beste voor dat er ook goede baasjes voor gevonden kunnen worden, waar ze ook kunnen blijven omdat de eigenaar voldoende ervaring en kennis heeft.
Lijkt mij niet het makkelijkste met deze hondjes. Absoluut geen beginnersbeestjes

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:35

Mistic schreef:
Waarom wordt er zo hard geschreeuwd dat ze alles er maar uit moet laten halen. Als we het over abortus hebben bij mensen vind iedereen het moord.

TS weet allang dat de meeste het niet eens zijn met zulke nestjes en TS zelf blijkbaar ook niet. Ze heeft er ook niet bewust voor gekozen om haar hond te laten dekken.

Het is momenteel hun keuze of ze de pups ter wereld laten komen of niet en daar heeft de rest helemaal niets mee te maken.

Daarnaast, fokken we niet altijd vanuit eigen belang?

zou je niet voor mij willen praten? jij weet helemaal niet wat ik van dat onderwerp vind, daarbij zie ik niemand hard schreeuwen dat ze alles er maar uit moet laten halen, het word als optie genoemd, en zeker in deze geen optie om makkelijk naast je neer te leggen, de voors wegen wel degelijk op tegen de tegens. Knipoog

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:39

Ik denk dat uit deze kruising wel degelijk potentiele probleemhonden kunnen komen als ze in verkeerde handen vallen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:41

Met we, bedoelde ik de maatschappij in zijn geheel. En doelde ook niet alleen op dit topic, maar elke topic waar "ongewenste" pup/kittens het onderwerp zijn.
Was niets persoonlijks aan, mijn excusses.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:43

Honey79 schreef:
Ik denk dat uit deze kruising wel degelijk potentiele probleemhonden kunnen komen als ze in verkeerde handen vallen.

En zo teken je alleen maar bij voor nog meer verboden hondenrassen op de lijst..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:31

Probleem honden of niet? Ik snap sowieso niet dat zulke dingen nog kunnen gebeuren. Ik heb heel wat krolse katten gehad, loopse teven enz enz en nog NOOIT is er een ongelukje gebeurt. Met andere woorden als je die pups echt niet had gewild had het ook niet hoeven gebeuren. Dan had je er wel nog meer rekening mee gehouden. Ik hoop ten zeerste dat de dekking is mislukt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:39

Waarom nou weer zulke reacties? Het kan ook heel goed gaan hoor!

En dat ze goed erbij had geschreven is volgens mij omdat ze natuurlijk niet zeker weet of de hond echt zwanger is.
Je kunt het ook altijd verkeerd willen begrijpen!

Heel veel sterkte en succes met je puppen, als ze er komen! Haha! Knipoog

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:58

Es79 schreef:
Waarom nou weer zulke reacties? Het kan ook heel goed gaan hoor!

Beetje naieve opmerking als je het over een kruising van deze 2 rassen praat...

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:00

Mistic schreef:
Met we, bedoelde ik de maatschappij in zijn geheel. En doelde ook niet alleen op dit topic, maar elke topic waar "ongewenste" pup/kittens het onderwerp zijn.
Was niets persoonlijks aan, mijn excusses.

Dus de maatschappij als geheel vindt volgens jou abortus moord? Toch vreemd dat de maatschappij zoals wij die hier kennen is gebaseerd op een democratie en dat binnen die democratie is besloten dat abortus is toegestaan. Zijn er kennelijk toch binnen die maatschappij ook veel mensen die niet tegen abortus zijn?
Ik zie persoonlijk liever een ongewenste zwangerschap van mens of hond beëindigd worden dan dat ik een kind of pup verkeerd terecht zie komen, dus vandaar dat ik me hier kritisch heb uitgelaten t.a.v. het plan om deze pups maar te laten komen.