Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
james100 schreef:Waarom doet de een het 4-6 x per jaar.. sommige niet en andere weer 2x per jaar.. maar weten jullie dan ook hoe die DA middelen heten?
Oprtalj schreef:Ik houd er niet van om onnodig allerlei bestrijdingsmiddelen in of op mijn honden of katten te mikken. Ik ontworm dus alleen als ik tekenen zie die zouden kunnen wijzen op een wormbesmetting of als ze vlooien hebben. Dat komt er dus op neer dat ik al een jaar of 4 niet meer heb ontwormd. Heb in het begin voor de zekerheid nog wel eens ontlastingonderzoek laten verrichten, waaruit dan bleek dat ontwormen niet nodig was.
Wel heb ik nog een aantal keren Stronghold gebruikt i.v.m. hartwormpreventie. Maar sinds bekend is dat ook de Scaliborband daartegen beschermt gebruik ik alleen nog maar Scalibor.
Nieuwe honden die hier hun intrede in de roedel doen ontworm ik wel. Ook pups en kittens worden het eerste half jaar volgens schema ontwormd. Daarna dus niet meer standaard.
Toen ik nog niet op het platteland woonde en was aangewezen op het uitlaten van de honden op drukke uitlaatveldjes ontwormde ik wel vaker en dat was dan ook echt nodig. Maar dat was ook voordat ik mijn honden had overgezet op vers.
Sannii schreef:Frontline , ong 1 x per maand/2maand
james100 schreef:Oprtalj schreef:Ik houd er niet van om onnodig allerlei bestrijdingsmiddelen in of op mijn honden of katten te mikken. Ik ontworm dus alleen als ik tekenen zie die zouden kunnen wijzen op een wormbesmetting of als ze vlooien hebben. Dat komt er dus op neer dat ik al een jaar of 4 niet meer heb ontwormd. Heb in het begin voor de zekerheid nog wel eens ontlastingonderzoek laten verrichten, waaruit dan bleek dat ontwormen niet nodig was.
Wel heb ik nog een aantal keren Stronghold gebruikt i.v.m. hartwormpreventie. Maar sinds bekend is dat ook de Scaliborband daartegen beschermt gebruik ik alleen nog maar Scalibor.
Nieuwe honden die hier hun intrede in de roedel doen ontworm ik wel. Ook pups en kittens worden het eerste half jaar volgens schema ontwormd. Daarna dus niet meer standaard.
Toen ik nog niet op het platteland woonde en was aangewezen op het uitlaten van de honden op drukke uitlaatveldjes ontwormde ik wel vaker en dat was dan ook echt nodig. Maar dat was ook voordat ik mijn honden had overgezet op vers.
wat voor tekenen geeft een hond bv als ze ontwormt dienen te worden? Ik heb namelijk met een kennis een discussie over wormen bij honden..
Wilawander schreef:Frontline werkt alleen tegen vlooien en is verstandig 7 dagen voor de wormkuur te geven.
Wilawander schreef:Er een week tussen laten. Mooier is het ervoor te geven daar ze dan vloovrij zijn tijdens de ontworming. Vlooien en vloeieren zorgen voor nieuwe wormen.
Wilawander schreef:Ontlastingsonderzoek heeft nagenoeg geen zin. Honden (volwassen) hebben ook last van lintwormen en die vindt je maar enkele dagen tijdens hun cyclus terug in de ontlasting. Dus kan negatief zijn terwijl de hond goed besmet is. Als je wormen in de ontlasting vindt dan is dit een teken dat ze in het lichaam geen plek meer hebben!!!!
Moosje schreef:Wilawander schreef:Frontline werkt alleen tegen vlooien en is verstandig 7 dagen voor de wormkuur te geven.
Ik heb mn honden gisteren ontwormd met Drontal, wanneer kan k dan t beste Frontline geven?
Wilawander schreef:Ja en als je dus de wormen met het blote oog kan zien dan hebben ze binnen geen plek meer. Oftwel hebben ze ook al een hoop schade aangericht. Vandaar dus niet wachten tot je wat ziet maar gewoon regelmatig ontwormen. Zelfs meerdere dagen een ontlastingsonderzoek zegt nog niks. Het enige wat echt zekerheid brengt is een bloedonderzoek.