Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Casca schreef:oh, okeik had het even verkeerd begrepen.. Heb je zelf geen hondenras die je erg mooi vind?? (kunnen we ook in jouw "smaak" kijken
)
(ik blijf de Duitse staande langhaar promoten![]()
)
fjordnina schreef:Casca schreef:oh, okeik had het even verkeerd begrepen.. Heb je zelf geen hondenras die je erg mooi vind?? (kunnen we ook in jouw "smaak" kijken
)
(ik blijf de Duitse staande langhaar promoten![]()
)
Ik heb wel een ras wat ik ontzettend mooi vind, maar punt is dat het niet voor mij is. Voor een vriend van mijn vader. Hij heeft nu een beagle, maar dat is ook wel een keertje einde verhaal en 1 ding staat als een paal boven water: Een beagle nooit weer!
Hij vind onze duitse dog helemaal super, maar ja dat is nu niet bepaald een ras om makkelijk mee te nemen.
Asielhondje wil hij liever ook niet omdat hij het dier van pup af aan wil hebben.
Casca schreef:Veel mensen noemen hier een varant van Terriër
Maar terriërs zijn toch vaak eigenwijs en niet baasgericht? (en wat "harder" kwa karakter)? Of heb ik het nu compleet mis.. Bij ons op de kynologenclub is het bekend dat terriërs vaak een wat strengere aanpak nodig hebben..
Casca schreef:Veel mensen noemen hier een varant van Terriër
Maar terriërs zijn toch vaak eigenwijs en niet baasgericht? (en wat "harder" kwa karakter)? Of heb ik het nu compleet mis.. Bij ons op de kynologenclub is het bekend dat terriërs vaak een wat strengere aanpak nodig hebben..
Casca schreef:maar terriërs zijn toch vaak moeilijk/eigenwijs in de opvoeding??
@SONY : De DSL en de ES lijken eigenlijk wel wat op elkaar, alleen is de DSL wat groter en rustiger (staande hond) de ES is meer een drijver.. Ik ken ook een ES, hele leuke hond(alleen ook wat eigenwijs, maar dat ligt volgens mij aan de baas)