Kat wordt gek van de jeuk en vermagerd

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Kat wordt gek van de jeuk en vermagerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 15:52

Mijn kat wordt gek van de jeuk en likt zichzelf helemaal open, ook is hij ernstig vermagerd. We zijn vorige week naar de DA geweest en hij heeft een injectie tegen de jeuk gehad, dit helpt helemaal niks.

Vanavond gaan we weer terug, wie heeft dit ook aan de hand gehad of heeft ervaring met VSM huidjeuk voor honden en katten dat wil ik nl. gaan bestellen.

Ik vind het afschuwelijk om mijn kat zo te zien en ben bang dat hij uiteindelijk zelfs dood gaat als er niks gebeurd.

Bindi

Re: Kat wordt gek van de jeuk en vermagerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:54

Wat voor voer krijgt je kat...Vlooien, luizen, ander ongedierte?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:54

Kan ze mager zijn van de wormen en misschien last hebben van vlooien?

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:56

Mijn kat had iets dat hier op lijkt. Heeft jouw kat een kale plek onder haar staart? Als dit zo is dan kan ik je misschien helpen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:57

mijn zus haar kat had dit ook, en dat was puur stress, ik weet niet of dat bij jou kat ook zo kan zijn?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 16:11

Wat voor voer hij krijgt weet ik niet precies, dat koopt mijn moeder altijd. Maar dit krijgt hij al jaren.

Hij heeft geen kale plek onder zijn staart.

Stress zou ik niet weten waarvan, hij mag altijd gewoon naar buiten en we wonen op een boerderij dus ruimte zat voor een kat.

Vlooien hebben ze bij de dierenarts naar gekeken, wormen zijn het ook niet, ze worden goed ontwormd.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:14

Misschien eens voor een week of 6 overgaan op vers vlees? Het wordt eerst erger (ontgiften van het lichaam) maar daarna zal het zoveel beter gaan!

Heeft de kat misschien iets giftigs gegeten?

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:16

Hmm.. Als hij buiten kan, kan hij idd van een giftige plant ofzo hebben gegeten.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:17

Mijn kat heeft hier ook last van, likken en bijten tot bloedens aan toe, bij hem is het een combinatie van stress (waardoor hij veel afvalstoffen in zijn lichaam krijgt) en niet goed werkende nieren (daardoor kan hij zijn afvalstoffen niet goed afvoeren, dat veroorzaakt jeuk).
Daarnaast begon hij over te geven, niet gewoon haarballen maar echt overgeven. Zijn maag was geiriteerd door het te veel aan haren.
Hij staat nu op een speciaal dieet (bepaald soort voer via de dierenarts) en krijgt 1 keer in de zoveel tijd een prik tegen jeuk. Het helpt tot nu toe aardig bij hem.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:19

Even de urine laten testen op blaasproblemen, daardoor is onze kat ook vermagerd.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 16:19

Honey79 schreef:
Misschien eens voor een week of 6 overgaan op vers vlees? Het wordt eerst erger (ontgiften van het lichaam) maar daarna zal het zoveel beter gaan!

Heeft de kat misschien iets giftigs gegeten?

Als het nog erger dan nu wordt denk ik niet dat mijn kat het overleefd.

Van iets giftigs eten krijgen ze toch geen jeuk? Het is ook geleidelijk aan begonnen, maar wordt steeds erger ipv dat het weg trekt, hij heeft ook wel zoiets meestal in het voorjaar, maar niet dat hij zichzelf tot bloedens tot open likt, meestal blijft het bij kale plekjes.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 16:19

We gaan vanavond zoiezo weer naar de dierenarts.

izzy1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:20

Allereerst, is de kat GOED ontwormt en ONTVLOOIT??? Met goed spul wat de dierenarts in de apotheek heeft?
Ik zou eerst de dierenarts laten uitzoeken wat de kat heeft dan al gelijk met homeopathie of phytotherapie te starten op eigen houtje. Evt. aanvullend bloed of urine onderzoek..maar dat is voor de DA vind ik.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:22

De stress kwam trouwens door de buurtkatten. Vroeger was hij de grote man, maar nu is hij oud en hebben de brutale jonkies het overgenomen. Hij had ook last van zijn achterpoten en kon zich niet meer verdedigen, hij heeft van de dierenarts ook anabole steroiden (schrijf ik het goed?) gehad, zodat zijn achterpoten weer foed functioneren, dat heeft ook veel stress weg genomen.
Maar ik ken ook verhalen van dieren die de stress van het gezin mee pakken. Als het om wat voor reden dan ook niet goed in huis gaat (man werkeloos, scheiding op handen, iemand overspannen) gaan ze zich kaalvreten (de papegaai van de buren is een erg goede graadmeter, zodra hij kale plekken krijgt weten we dat het niet goed gaat daar) mischien iets om in je achterhoofd te houden?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 16:25

izzy1985 schreef:
Allereerst, is de kat GOED ontwormt en ONTVLOOIT??? Met goed spul wat de dierenarts in de apotheek heeft?
Ik zou eerst de dierenarts laten uitzoeken wat de kat heeft dan al gelijk met homeopathie of phytotherapie te starten op eigen houtje. Evt. aanvullend bloed of urine onderzoek..maar dat is voor de DA vind ik.

Je leest volgens mij niet wat ik schrijf...de kat is pas geleden GOED ontwormt en is gecontroleerd op vlooien.
We gaan vanavond naar de dierenarts toe.

Homeopathie kan zoiezo nooit kwaad en heeft bij mij vroeger goed geholpen tegen eczeem.

izzy1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:41

Gecontroleerd op vlooien? Wanneer een kat vlooien heeft, heeft het (grote kans) wormen (mn lintworm)
Ik val je niet aan, en homeopathie kan geen kwaad. Maar met dit ernstige probleem zou ik eerst de dierenarts verder laten kijken...voordat je zelf gaat dokteren.
Mijn dierenarts is homeopaate en zet regulier in waar het nodig is, zo ook bij homeopathische middelen. Je kan niet zonder deze reguliere kennis in de homeopathie.

Ga eerst vanavond maar naar de dierenarts...hopelijk kijkt hij verder.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 16:44

Ja gecontroleerd op vlooien, omdat hij nu zoiezo geen vlooienband of druppels kan krijgen ivm open wonden, maar vlooien zijn niet de oorzaak.

Hij is pas geleden ontwormt met spul van de dierenarts.

We gaan vanavond iig naar de dierenarts en kijken wat hij ervan zegt.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:47

Mijn kat heeft het ook,, Die heeft lintworm. En door de medicijnen daarvoor komt hij al een stuk beter aan

Sucses met de kat.. Knipoog

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:43

onze 2 katten beginnen ook te vermageren en zich kaal te bijten. vooral onder de staart en in de liesen. we hebben ze ontvlooit en ontwormt. ze zijn al wel 8 jaar maar nooit echt dik geweest. ze hebben altijd honger. lijk mij ook niet echt goed

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:21

Hoe is het gegaan bij de DA? Lachen

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:34

Onze kat heeft dit ook regelmatig gehad, ook valt heel het haar dan uit (of ja, dat likt ze eigenlijk kapot).
We zijn naar de DA gegaan, en daar heeft ze toen speciale (dure) brokjes gehad. Dit was omdat de DA dacht dat ze ergens allergisch voor was. Op zich werkte dit wel, maar die brokjes waren ontzettend duur en ze mocht dan ook echt niks anders eten, anders zou de werking ervan verstoord worden. Dit ging bijna niet (ivm met buiten zijn enz.) dus die hebben we niet meer gehaald.

Nu krijgt ze echt regelmatig druppeltjes voor vlooien en eigenlijk werkt dit vrij goed, ze heeft nooit meer kale plekken en is ook helemaal niet meer zo mager. Wij denken dat ze gewoon erg heftig reageert op vlooien (ook al zijn het er weinig, want onze andere kat heeft nooit ergens last van, en krijgt minder vaak vlooienspul).
Ik hoop dat je het nog een beetje snapt, en misschien heb je er wat aan haha Tong uitsteken , en hopelijk gaat het met jullie kat snel beter! Lachen

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:35

Charos schreef:
Ja gecontroleerd op vlooien, omdat hij nu zoiezo geen vlooienband of druppels kan krijgen ivm open wonden, maar vlooien zijn niet de oorzaak.

Hij is pas geleden ontwormt met spul van de dierenarts.

We gaan vanavond iig naar de dierenarts en kijken wat hij ervan zegt.

Lees dit nu pas! Hopelijk heeft de DA vastgesteld wat het wel is Ja

Elguccia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:40

De kat van een kennis van me likte zichzelf ook helemaal kaal. Bij controle bleek dat ie suikerziekte had (en doordat ie zich niet lekker voelde is ie waarschijnlijk gestresst geraakt). Nu hij insuline krijgt en de waardes gestabiliseerd zijn, is het likken ook gestopt. Hoe ging het bij de DA?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 00:48

Ik ben zelf niet mee geweest, maar hij heeft een prednisonkuur gekregen hiermee moet het overgaan. Mocht hij het hierna weer krijgen moet het gestabiliseerd worden met prednison (dacht ik) ik zal het morgen nog eens precies na vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:37

Is het geen vlooienallergie? Daarvan kunnen ze ook zeer ernstige jeuk hebben.

Mijn kat heeft ook een vlooienallergie, nu heeft ze eigenlijk nooit vlooien, maar toch, er hoeft maar één op haar te zitten en het was mis.

Nu geven wij een keer in de maand Advantage en ze heeft nergens meer last van.