Weeskittens!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Weeskittens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 14:13

Ik maak, terwijl ik wacht, even snel een topic aan...

Mijn vriend komt zometeen thuis met 4 kittens, waarvan de moeder verdwenen is.
Ze zitten al enige tijd zonder moeder luidkeels schreeuwend buiten achter het gebouw. Sinds gisteren dus in de regen, mijn vriend kwam er vandaag pas weer na enkele dagen en heeft direct mij gebeld met de vraag od wij niet iets voor ze konden doen.

Nuja... tuurlijk wil ik m'n best er voor doen! Ze werden op enkele weken oud geschat. Ik heb er iets meer ervaring mee dan hij (en ws zn collega's), dus ik ben benieuwd hoe oud ze echt zijn en hoe ze er aan toe zijn.

Als jullie nog tips hebben, alles is welkom!

Ik heb ondertussen al diverse sites opengegooid om mn geheugen op te frissen, het is alweer een poos geleden dat ikzelf betrokken was bij kittens. Wijzelf hebben momenteel alleen nog een castraatkater thuiszitten en een familie konijnen op ons paardenstek. We moeten nog even aankijken waar we de kittens onder zullen brengen.

Bindi

Re: Weeskittens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:26

Je hebt een berichtje Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 14:31

Ze zijn 4 weken oud.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:31

*kriebel*

Heb besloten nu Disney weg is dat er een poes/ kitten bij zal komen als maatje voor Belle.. Maar vriend heeft zijn zinnen gezet op een sphynx die we dus pas eind dit jaar mogen ophalen..

Geduld is een schone zaak, maar ik ga geen foto's van je kijken Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 14:48

Het zijn volgens mij 2 cyperse katertjes en 2 lapjespoesjes....
Ik vind ze er goed uitzien, absoluut niet mager.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:50

Leon, ik zou even wat puppiemelk halen bij dierenspeciaalzaak of DA en wat whiskas kittenblikvoer, misschien dat ze al wat zelfstandig kunnen eten en wellicht weet Leonoor goede raad voor je...

Heel veel succes ermee !!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:51

Vaste voeding raad ik je nog niet aan.. Dat is een veel te grote overgang..

Ik vraag me wel af, als ze er zo goed uitzien, of ze wel daadwerkelijk verlaten waren of dat hun moeder gewoon regelmatig op jacht is.. Nagelbijten / Gniffelen

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:52

Nikita_1995 schreef:
Leon, ik zou even wat puppiemelk halen bij dierenspeciaalzaak of DA en wat whiskas kittenblikvoer, misschien dat ze al wat zelfstandig kunnen eten en wellicht weet Leonoor goede raad voor je...

Heel veel succes ermee !!

Puppiemelk?? Kittenmelk van de DA, en niet van de dierenwinkel...En geen whiskas natvoer, dat bestaat enkel uit water en kunnen ze helemaal niets mee! Wellicht geweekte brokjes van een premiummerk.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 14:53

Dat vroeg ik me ook af, Chubby...

Maar ze lagen goed in het zicht en al die tijd nergens geen moeder te bekennen en continu het geschreeuw van de kittens. Ze weten het echt 100% zeker...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:54

met 4 weken kunnen ze al vast voer eten
als ze er goed uit zien, zal de moeder niet ver weg zijn.
als je ze meeneemt moeten ze om de 2 uur kittenmelk, deze heb je bij de betere dierenzaak en bij de dierenarts.
verder is het zaak ze goed warm te houden,eventueel met kruik
na elke voeding even buikje masseren zodat ze hun ontlasting kwijt kunnen.
is een hele taak,die je niet even zomaar naast een drukke baan kunt doen.
ook snachts moet je om de 2 uur voeden.
maar gezien ze 4 weken zijn, kunnen ze al vast voer aan, en kun je de interval van het voeden met de fles wat verruimen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 14:54

hmmz...

bedankt voor de info, ik ga eens even goed nadenken...!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:00

Idd, met 4 weken kunnen ze al vast voedsel eten. Ik heb zelf twee kittens grootgebracht (weet wat je doet, want je wilt ze nooit meer kwijt Haha! ) toen hun moeder met 10 dagen overleed. Dan moet je ze om de 2 uur voeden, maar met 4 weken hoeft dat echt niet meer hoor. Dan kan dat echt wel minder en 1 keer per nacht is dan ook genoeg.

Succes ermee!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 15:02

Nou we gaan ervoor... het scheelt dat ik alleen de ochtenden werk en mijn vriend begint halverwege mijn werktijd, dus het moet te doen zijn.
En het is dan maar voor een paar weken...

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:04

Hier lopen de teven ook vaak weg bij hun pups, op zoek naar eten... Als de kittens er goed uitzien, dan vraag ik me af of de moederpoes idd niet op zoek is naar eten... Zo snel is dat ook niet gevonden natuurlijk... Je kunt de kittens controleren door het nekvelletje of rugvelletje tussen je duim- en wijsvinger te pakken, blijft het rechtop staan, dan hebben ze al een tijdje niks te drinken gehad...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:10

crossmonster schreef:
met 4 weken kunnen ze al vast voer eten
als ze er goed uit zien, zal de moeder niet ver weg zijn.
als je ze meeneemt moeten ze om de 2 uur kittenmelk, deze heb je bij de betere dierenzaak en bij de dierenarts.
verder is het zaak ze goed warm te houden,eventueel met kruik
na elke voeding even buikje masseren zodat ze hun ontlasting kwijt kunnen.
is een hele taak,die je niet even zomaar naast een drukke baan kunt doen.
ook snachts moet je om de 2 uur voeden.
maar gezien ze 4 weken zijn, kunnen ze al vast voer aan, en kun je de interval van het voeden met de fles wat verruimen

helemaal mee eens! eventueel kan je ook proberen of ze de melk van een schoteltje af willen likken! scheelt veel tijd en dan heb je minder last van hun nageltjes Clown
wij hebben het ook 1 keer gedaan nadat hun moeder was doodgereden Ach gut ontzettend zwaar en er gaat veel tijd in zitten, maar die katjes worden er zo lief en aanhankelijk van Lovers behalve bij ons als ze het flesje zagen dan werden ze echt helemaal gek Haha! op het laatst krabten ze echt mijn handen open totdat mijn moeder op het idee van een schoteltje melk kwam!

snowdon schreef:
Nou we gaan ervoor... het scheelt dat ik alleen de ochtenden werk en mijn vriend begint halverwege mijn werktijd, dus het moet te doen zijn.

het lukt echt wel!!! bij ons zat er ook meer tijd tussen voedingen omdat ze ook al wat ouder waren...
ow ja nog een leuke tip... wij legden altijd een doek over hun hokje ner als ze "moesten" gaan slapen! samen met een warme kruik waren ze dan veel rustiger!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 15:13

heb nu da aan de foon...

maar ze hebben dus drinken van mensen gehad, dus daar kan ik niet op testen....

ps: ze zijn nu rustig... hebben een knuffel als 'moeder' om tegen aan te liggen nu....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 15:14

*racet naar dierenwinkel om nog even wat te halen*

zal daarna foto's maken!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:18

heb geen tips, maar ben wel benieuwd naar foto's Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:20

Het komt vast wel goed. Met 4 weken zijn ze best al zelfstandig, niet zo kwetsbaar meer. Het gaat je wel lukken!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:25

Wat lief dat je ze opvangt. Hoop zo dat de moeder inderdaad niet terugkomt en haar nest kwijt is....misschien is ze er alleen snachts..

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:31

succes ermee, ik heb het 1 keer mogen doen, poes heb ik nog steeds, maar het is wel een zware taak hoor. Op zich mag je van geluk spreken dat ze al 4 weken zijn, is beter voor de nachtrust.

sterkte, en trouwens erg goed van je dat je dit doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:33

super dat je ze opvangt! wij hebben 11/12 jaar terug een kater van 2 dagen gevonden, met de fles grootgebracht, DA gaf ons weinig kans, maar inmiddels is het een flinker (jeweetwel)kater!
ik denk idd dat het je wel gaat lukken! Haha!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:35

snowdon schreef:
Het zijn volgens mij 2 cyperse katertjes en 2 lapjespoesjes....
Ik vind ze er goed uitzien, absoluut niet mager.

Sorry moet je echt ff verbeteren Bloos
Ik weer Huilen van het lachen

Lapjespoezen zijn heeeeel erg zeldzaam werd ons verteld toen we met onze schildpad(de echte kleur van 1 van onze katten dus) bij de DA kwamen..

Wel leuk Haha!
Wij hebben namelijk 1 poes die cypres is en 1 schildpad dus Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 15:38

Cheveyo schreef:
Wat lief dat je ze opvangt. Hoop zo dat de moeder inderdaad niet terugkomt en haar nest kwijt is....misschien is ze er alleen snachts..

Ik hoop het ook... Ik heb ondertussen al begrepen dat als ik ze niet wil grootbrengen ze naar iemand anders gaan, maar ze moeten daar dus echt weg.
Eigenlijk heb ik nu de neiging om daar naar de moederpoes te gaan zoeken, maar ten eerste schiet ik daar niets mee op en ten tweede ben ik niet gemachtigd om op dat terrein te komen (militaire basis)... De kans dat ze is doodgereden is echter ook erg groot, want er worden veels te vaak oa dode katten gevonden op het terrein.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:38

Super dat je je best er voor wil doen.
Wel of geen moeder daar komen je vriend en zijn collega's snel genoeg achter: een luidkeels om haar kinderen roepende moederpoes daar kun je niet om heen Knipoog

Pb anders Lowara ook even. Die hebben op dit moment ook een 4-5 weken oude kitten in huis waarvan de moeder ook verdwenen was toen het nestje krap 1.5 week oud was.