2 Sesarma spp. (Krabbetjes)

Uca Pandigerus (1 van de 3 Wenkkrabben)

Crotalus atrox (Ratelslang) Ze is nu al wel een stukje groter

Androctonus australis (Sahara schorpioen)

Latrodectus menavodi (Zwarte weduwe)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Eightlegged schreef:Ik hoop uit de grond van mn hart dat je weet waar je mee bezig bent met die ratelslang. Je scorp en spin zijn ook geen lieverdjes maar een enorm stuk minder risico als je ze op de juiste manier houdt.
timokyana schreef:wat apart zeg, de laatste drie zijn deze bij een beet dodelijk?
Mag je deze gewoon zo houden, geen vergunning voor of iets dergelijks?
Eightlegged schreef:Het punt is dat je het wel heel bont moet maken voordat een weduwe bijt. Een schorpioen kan niet tegen gladde oppervlakken op dus dat is ook doodmakkelijk om niet door gestoken te worden. Vogelspinnen vind ik hier irrelevant want die zijn niet bijzonder gevaarlijk. Ik heb honderden vogelspinnen gehad, heb er nu nog steeds behoorlijk veel. Ook weduwes gehad en heb nu nog steeds diverse schorpioenen. Ze halen het niet bij het risico van zo'n ratelslang.
Misschien heb je al gehoord wat er met een pionier op gifslangengebied is gebeurd laatst, ik zet het hier nog eventjes neer.
Verslag
Foto's. OPEN DIT AJB NIET ALS JE EEN ZWAKKE MAAG HEBT!!
Je kan zoveel ervaring hebben als je wil, maar 1 tel niet met je koppie erbij en je hebt echt een probleem. Natuurlijk moet iedereen het zelf weten en ik geloof je op je woord als je zegt dat je vriend veel ervaring heeft, maar dat neemt niet weg dat het superlinke dieren zijn.
Cayenne schreef:Jeetje Eightlegged, ik heb net dat verhaal gelezen en de foto's bekeken en ben nu wel even zwaar onder de indruk zeg.
Ik vind het wel prachtige dieren, maar een ongeluk zit in een heel klein en vooral kort moment.
Overigens vind ik de krabbetjes op de foto wel echt geweldig
brenda21 schreef:de terrariums gaan alleen even open bij het voeren en water geven van de dieren. Of als er ontlasting uitgeschept moet worden. Verder blijven de terrariums netjes dicht, geen gespeel ermee
GamblersCup schreef:brenda21 schreef:de terrariums gaan alleen even open bij het voeren en water geven van de dieren. Of als er ontlasting uitgeschept moet worden. Verder blijven de terrariums netjes dicht, geen gespeel ermee
Maar dat is toch precies wat die expert-met-24-jaar-ervaring deed... brrr, ik zou het risico niet willen lopen.
Bovendien had een kennis van me ook slangen, eentje is ontsnapt en gevonden door de bovenbuurman (die zich natuurlijk een rolberoerte is geschrokken!). Hoe deze slang heeft kunnen ontsnappen is nog steeds een raadsel, alles zat potdicht.
brenda21 schreef:Dan zat er waarschijnlijk toch iets niet goed dicht, de dieren kunnen hier absoluut niet uit het terrarium ontsnappen
brenda21 schreef:Ik denk dat iedereen in het leven wel risico's neemt, sowieso al door in het verkeer deel te nemen.
Ik ben bijvoorbeeld 2 keer van mijn pony afgevallen, en toch stap ik er weer op
GamblersCup schreef:brenda21 schreef:Dan zat er waarschijnlijk toch iets niet goed dicht, de dieren kunnen hier absoluut niet uit het terrarium ontsnappen
Je zal 1 keertje vergeten het slot erop te doen. Of net even moeten hoesten op het moment dat je het water ververst.brenda21 schreef:Ik denk dat iedereen in het leven wel risico's neemt, sowieso al door in het verkeer deel te nemen.
Ik ben bijvoorbeeld 2 keer van mijn pony afgevallen, en toch stap ik er weer op
Ik vind dat persoonlijk geen gelijkwaardige vergelijking. Je hebt een dodelijk wild dier in huis.
Begrijp me niet verkeerd, je moet helemaal zelf weten wat je doet. Ik zou het gevaar alleen niet opzoeken.
En mocht er wat gebeuren (niet te hopen natuurlijk) geef dan vooral de dieren niet de schuld.