Onze terrarium beestjes.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

brenda21

Onze terrarium beestjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 22:19

Mijn vriend en ik zijn gek op exotische beestjes. Mijn vriend was hier al mee bezig voordat ik hem leerde kennen, en hij heeft mij er een beetje mee aangestoken, alhoewel ik sommige nog wel een beetje eng vind Bloos De foto's zijn niet van super kwaliteit, het is tijd voor een nieuwe camera Haha!

2 Sesarma spp. (Krabbetjes)
Afbeelding

Afbeelding

Uca Pandigerus (1 van de 3 Wenkkrabben)
Afbeelding

Crotalus atrox (Ratelslang) Ze is nu al wel een stukje groter Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Androctonus australis (Sahara schorpioen)
Afbeelding

Latrodectus menavodi (Zwarte weduwe)
Afbeelding

Afbeelding

Booooo

Re: Onze terrarium beestjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:40

Mooie slang ! Haha!
Die spin had er bij mij dus echt niet ingekomen.. Bloos
Ik was al gillend het huis uitgerend Nagelbijten / Gniffelen

ladynaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:43

hey,

poe zeg...dat is niet niks.
wel tof dat je ze in je huis durft te houden...
ik hou het wel bij mijn huis tuin en keuken konijn en vissen Tong uitsteken

grtz ladynaomi

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 01:14

Ik hoop uit de grond van mn hart dat je weet waar je mee bezig bent met die ratelslang. Je scorp en spin zijn ook geen lieverdjes maar een enorm stuk minder risico als je ze op de juiste manier houdt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 01:35

Eightlegged schreef:
Ik hoop uit de grond van mn hart dat je weet waar je mee bezig bent met die ratelslang. Je scorp en spin zijn ook geen lieverdjes maar een enorm stuk minder risico als je ze op de juiste manier houdt.

inderdaad, die ratelslang vind ik ook maar op het randje. De giftanden zullen er wel uitgedaan zijn door een gekke dierenarts Lachen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 01:53

Leuk om op een foto te zien maar ik zou het nooit aandurven om ze in huis te hebben! Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 05:58

wat apart zeg, de laatste drie zijn deze bij een beet dodelijk?
Mag je deze gewoon zo houden, geen vergunning voor of iets dergelijks?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 06:38

Je hebt een ratelslang en een zwarte weduwe? Scheve mond Precies wat Eightlegged zegt: weet aub wat je doet, je zal maar gebeten worden, of ze zullen maar ontsnappen..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 07:13

niet echt mijn soort terrarium diertjes om te houden maar het zijn wel mooi foto's

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:11

timokyana schreef:
wat apart zeg, de laatste drie zijn deze bij een beet dodelijk?
Mag je deze gewoon zo houden, geen vergunning voor of iets dergelijks?

Zonder nederland en belgie zijn gelijk twee extremen naast elkaar.
Nederland is het vrij te houden, en belgie is het bijna onmogelijk om een vergunning te krijgen. Laatste keer waren er drie mensen met een vergunning in belgie. En die moet in ongeveer een industrie terein wonen, de mensen binnen de straal van .... km moeten toestemming geven, zelfs evacuatie plan als er eentje ontsnapt.

Heb het nooit gesnapt die twee extremen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:18

Ik ben het wel eens dat mensen hier een vergunning voor zouden moeten hebben. Het zijn toch wilde dieren en er zou er maar eens 1 ontsnappen zeg. Mensen zeggen wel "dat zal niet gebeuren bij mij" maar een ongeluk zit in een klein hoekje en je buren hebben misschien ook wel kinderen. Je moet er toch niet aan denken dat er een ontsnapt Nagelbijten / Gniffelen

Dit trouwens geheel offtopic Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:23

Niet echt zijn de zaken die bij het houden van zo een dingen horen, maar goed we weten de ervaring van ts haar vriend niet eens Lachen dus hoop dat ts wat meer wilt vertellen

Zoals ik al eerder vroeg zijn de giftanden verwijderd?

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 10:40

Jullie kunnen gerust zijn, mijn vriend heeft jaren ervaring met het houden van slangen en spinnen, en weet heel goed waar hij mee bezig is Knipoog
De ratelslang heeft gewoon zijn giftanden nog. Op alle terrariums zitten goede sloten, dus ontsnappen is onmogelijk.
Mijn vriend was al met deze hobby bezig voordat ik hem leerde kennen (nu ruim 4 jaar geleden) en hij gaat verantwoord met de beestjes om. Ze staan bij ons is huis, en ik sta 100% achter mijn vriend met het houden van deze beesten omdat hij weet waar hij mee bezig is. Hij heeft voordat hij deze beesten aanschafte o.a veel vogelspinnen gehad, (oa een Theraphosa blondi) slangen, (Pythons en Boa's) en schorpioenen, en heeft zich eerst goed verdiept in de ratelslang en in de weduwe voordat hij deze in huis haalde. Tuurlijk stond ik er in het begin een beetje angstig tegenover, maar dat is nu helemaal weg, omdat ik weet dat mijn vriend ervaren is, en er goed mee omgaat.
Ik ben zelf niet met de beesten bezig, ik kijk er alleen maar naar, ik laat het verzorgen en voeren aan mijn vriend over Knipoog

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:17

Het punt is dat je het wel heel bont moet maken voordat een weduwe bijt. Een schorpioen kan niet tegen gladde oppervlakken op dus dat is ook doodmakkelijk om niet door gestoken te worden. Vogelspinnen vind ik hier irrelevant want die zijn niet bijzonder gevaarlijk. Ik heb honderden vogelspinnen gehad, heb er nu nog steeds behoorlijk veel. Ook weduwes gehad en heb nu nog steeds diverse schorpioenen. Ze halen het niet bij het risico van zo'n ratelslang.

Misschien heb je al gehoord wat er met een pionier op gifslangengebied is gebeurd laatst, ik zet het hier nog eventjes neer.

Verslag
Foto's. OPEN DIT AJB NIET ALS JE EEN ZWAKKE MAAG HEBT!!

Je kan zoveel ervaring hebben als je wil, maar 1 tel niet met je koppie erbij en je hebt echt een probleem. Natuurlijk moet iedereen het zelf weten en ik geloof je op je woord als je zegt dat je vriend veel ervaring heeft, maar dat neemt niet weg dat het superlinke dieren zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:24

Jeetje Eightlegged, ik heb net dat verhaal gelezen en de foto's bekeken en ben nu wel even zwaar onder de indruk zeg.

Ik vind het wel prachtige dieren, maar een ongeluk zit in een heel klein en vooral kort moment.

Overigens vind ik de krabbetjes op de foto wel echt geweldig Haha!

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 13:10

Eightlegged schreef:
Het punt is dat je het wel heel bont moet maken voordat een weduwe bijt. Een schorpioen kan niet tegen gladde oppervlakken op dus dat is ook doodmakkelijk om niet door gestoken te worden. Vogelspinnen vind ik hier irrelevant want die zijn niet bijzonder gevaarlijk. Ik heb honderden vogelspinnen gehad, heb er nu nog steeds behoorlijk veel. Ook weduwes gehad en heb nu nog steeds diverse schorpioenen. Ze halen het niet bij het risico van zo'n ratelslang.

Misschien heb je al gehoord wat er met een pionier op gifslangengebied is gebeurd laatst, ik zet het hier nog eventjes neer.

Verslag
Foto's. OPEN DIT AJB NIET ALS JE EEN ZWAKKE MAAG HEBT!!

Je kan zoveel ervaring hebben als je wil, maar 1 tel niet met je koppie erbij en je hebt echt een probleem. Natuurlijk moet iedereen het zelf weten en ik geloof je op je woord als je zegt dat je vriend veel ervaring heeft, maar dat neemt niet weg dat het superlinke dieren zijn.

Dat verhaal hadden we al gelezen inderdaad, op een gifslangen forum Knipoog
En het zijn natuurlijk linke dieren, en er zitten zeker risico's aan bij het houden van dit soort dieren, maar je kunt het risico dat je gebeten wordt, zelf heel klein maken door er verantwoord mee om te gaan, de terrariums gaan alleen even open bij het voeren en water geven van de dieren. Of als er ontlasting uitgeschept moet worden. Verder blijven de terrariums netjes dicht, geen gespeel ermee Cool
Laatst bijgewerkt door brenda21 op 09-05-07 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 13:10

Cayenne schreef:
Jeetje Eightlegged, ik heb net dat verhaal gelezen en de foto's bekeken en ben nu wel even zwaar onder de indruk zeg.

Ik vind het wel prachtige dieren, maar een ongeluk zit in een heel klein en vooral kort moment.

Overigens vind ik de krabbetjes op de foto wel echt geweldig Haha!

De krabbetjes blijven bij mij favoriet, ze zijn heel grappig Haha!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:44

brenda21 schreef:
de terrariums gaan alleen even open bij het voeren en water geven van de dieren. Of als er ontlasting uitgeschept moet worden. Verder blijven de terrariums netjes dicht, geen gespeel ermee Cool

Maar dat is toch precies wat die expert-met-24-jaar-ervaring deed... brrr, ik zou het risico niet willen lopen.

Bovendien had een kennis van me ook slangen, eentje is ontsnapt en gevonden door de bovenbuurman (die zich natuurlijk een rolberoerte is geschrokken!). Hoe deze slang heeft kunnen ontsnappen is nog steeds een raadsel, alles zat potdicht.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 14:56

GamblersCup schreef:
brenda21 schreef:
de terrariums gaan alleen even open bij het voeren en water geven van de dieren. Of als er ontlasting uitgeschept moet worden. Verder blijven de terrariums netjes dicht, geen gespeel ermee Cool

Maar dat is toch precies wat die expert-met-24-jaar-ervaring deed... brrr, ik zou het risico niet willen lopen.

Bovendien had een kennis van me ook slangen, eentje is ontsnapt en gevonden door de bovenbuurman (die zich natuurlijk een rolberoerte is geschrokken!). Hoe deze slang heeft kunnen ontsnappen is nog steeds een raadsel, alles zat potdicht.

Dan zat er waarschijnlijk toch iets niet goed dicht, de dieren kunnen hier absoluut niet uit het terrarium ontsnappen Knipoog
Je kunt het gedrag van dieren een heel eind inschatten, maar het kan inderdaad gebeuren dat er iets fout gaat, zoals in het verhaal hierboven, maar toch is de kans heel klein, en blijft het een kwestie van heel goed opletten, en inschatten. Mijn vriend geeft bijvoorbeeld alleen water als de lichten s'ochtends bij de slang nog niet aan zijn, dan is ze koud, en veel minder alert dan als de lichten aan zijn en ze warm is.
Ik denk dat iedereen in het leven wel risico's neemt, sowieso al door in het verkeer deel te nemen.
Ik ben bijvoorbeeld 2 keer van mijn pony afgevallen, en toch stap ik er weer op, terwijl het een risico kan zijn dat ik er weer afval, dat heb ik een groot deel zelf in de hand, maar ook een gedeelte mijn pony. Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:57

Heb die foto's gezien van die beet! Nou, daar word je ook niet vrolijk van zeg!

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:02

Iewl! Dat je nog in dat huis durft rond te lopen terwijl je weet dat er zulke beesten in je huis zitten.
Ondanks dat ze dan goed opgesloten in een kooi zitten, ik zou het voor nog geen miljoen doen! Wow!
Dat je dat durft... Ja

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:06

brenda21 schreef:
Dan zat er waarschijnlijk toch iets niet goed dicht, de dieren kunnen hier absoluut niet uit het terrarium ontsnappen Knipoog

Je zal 1 keertje vergeten het slot erop te doen. Of net even moeten hoesten op het moment dat je het water ververst.

brenda21 schreef:
Ik denk dat iedereen in het leven wel risico's neemt, sowieso al door in het verkeer deel te nemen.
Ik ben bijvoorbeeld 2 keer van mijn pony afgevallen, en toch stap ik er weer op

Ik vind dat persoonlijk geen gelijkwaardige vergelijking. Je hebt een dodelijk wild dier in huis.

Begrijp me niet verkeerd, je moet helemaal zelf weten wat je doet. Ik zou het gevaar alleen niet opzoeken.
En mocht er wat gebeuren (niet te hopen natuurlijk) geef dan vooral de dieren niet de schuld.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:07

gaaf...!!!
aleen die spin... die was bij mij echt voor geen goud het huis in gekomen.. Tong uitsteken
ziet er wel heel hip uit..

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 15:53

GamblersCup schreef:
brenda21 schreef:

Je zal 1 keertje vergeten het slot erop te doen. Of net even moeten hoesten op het moment dat je het water ververst.

brenda21 schreef:
Ik ben bijvoorbeeld 2 keer van mijn pony afgevallen, en toch stap ik er weer op

Ik vind dat persoonlijk geen gelijkwaardige vergelijking. Je hebt een dodelijk wild dier in huis.

Begrijp me niet verkeerd, je moet helemaal zelf weten wat je doet. Ik zou het gevaar alleen niet opzoeken.
En mocht er wat gebeuren (niet te hopen natuurlijk) geef dan vooral de dieren niet de schuld.

Het risico van het slotje er niet op doen, kun je niet nemen, daar houdt mijn vriend zeker rekening mee, het is een kwestie van goed opletten, en 2 keer checken of je echt wel het slotje erop gedaan hebt Knipoog

Tuurlijk kun je een pony niet vergelijken met een dodelijk dier, of deelnemen in het verkeer, maar het ging mij om het risico, je neemt vindt ik risico's met een dodelijk dier, maar ook in het verkeer (veel meer doden in een jaar, dan met bijvoorbeeld gifslangen) maar ook met een paard kun je risico's nemen. Ik neem het mijn pony ook niet kwalijk dat ik er 2 keer afgevallen ben, het risico neem ik zelf immers. Daar komt bij dat mocht mijn vriend ooit gebeten worden, dat ik precies weet wat me te doen staat, veiligheid gaat voor alles Ja Ook ben ik altijd thuis als mijn vriend de beesten voert of water geeft, hij is nooit alleen op dat moment.

En we beseffen heel goed dat we een dodelijk dier in huis hebben, daarom laat ik ook alles aan mijn vriend over, en ga ik er niet zelf mee lopen klooien Ja

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:03

Heel verstandig!

Ik vind het maar eng hoor, zulke dieren zo dichtbij. Op de spin na vind ik het allemaal erg mooi, ben gek op dieren, maar zulke zie ik liever in een docu op tv! Haha!