buurman geeft mijn kat eten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

buurman geeft mijn kat eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 18:03

ik hoop dat het hier goed staat

ik kwam eergister thuis mijn kat komt lekker aangewandeld
ik haal hem lekker aan
mijn buurman staat op zijn balkon en zegt tegen mij :
hij heeft al lekker eten gehad hoor en is ook even lekkr bij mij binnen geweest
ik heb hem ook nog lekker een schoteltje melk gegeven

ik kon mijn oren niet geloven Boos!
ik werd zo boos
heb me ingehouden en heb de buurman gevraagd dit absoluut niet weer te doen
want mijn kat heeft speciaal voer (nieren)

toen ik binnen was begon ik eigenlijk wel heel erg te koken van binnen
want ik ben namelijk met de kat een paar keer naar de dierenarts geweest omdat hij zoveel diarree had
ik weet nu wel waardoor het komt , door die melk dus
en ander eten dan hij gewend is

ik ben toch nog een keer naar de buurman geweest en heb hem gevraagd waarom hij dat deed
zegt hij : omdat de buurvrouw zei dat hij elke dag buiten loopt en dat vond ik zielig Verward
ja duh het is een buitenkat al 5 jaar en hij komt elke avond binnen voor zijn eten (klokslag 6 uur staat hij meestal voor de deur mauwen )
maar hij was de laatste weken niet vaak thuis , ik dacht komt van de lente in de bol die is lekker op jacht ofzo
maar hij zat dus waarschijnlijk bij die buurman binnen

maar goed ik heb hem dus echt benadrukt dat hij dat niet weer moet doen
(ik was zo boos maar heb me redelijk ingehouden )
hij heeft belooft het niet weer te doen
maar nu kom ik vandaag thuis en zie mijn kat bij de buurman uit huis komen Boos!
ik kook nu
het wil natuurlijk niet zeggen dat hij daar eten heeft gehad
maar de buurman moet van mijn kat afblijven

wat moet ik nu doen ?
ik heb al dierenarts kosten door hem gehad
moet ik die op hem gaan verhalen ?
kat binnen houden is geen optie
maar ik weet wel als ik mijn kat daar nog een keer zie binnen dan komt er denk ik een hele grote burenruzie
kom je aan mijn dieren dan kom je aan mij

sorry voor het lange verhaal maar moest het echt even kwijt
Laatst bijgewerkt door Zappa op 04-05-07 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Re: buurman geeft mijn kat eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:11

Kat toch binnenhouden.

Je kan toch nooit controleren wat mensen doen als je er niet bij bent, en ik zou zeker geen dierenarts kosten gaan verhalen, belachelijk zeg.

Jou kat, jou verantwoording, en jij neemt de risico's door hem/haar naar buiten te schoppen.

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:13

Dat je buurman hem eten geeft is niet correct maar wat is er mis als hij hem in huis haalt Verward Deze man is waarschijnlijk zeer eenzaam en heeft behoefte aan gezelschap Verdrietig *snif*
Laatst bijgewerkt door miss_welsh op 04-05-07 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:13

Ach zo erg is dat toch niet, je kan ze voorstellen een keer naar een asiel te gaan.

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:14

[quote="Babsiej"]Kat toch binnenhouden.[quote]

Duh... je kunt een buiten kat niet tegen zijn zin binne houden, dat word oorlog tussen haar en die kat

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:16

Gaat prima hoor, heb er 2 Haha!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:17

Dat je buurman je kat eten geeft vind ik niet correct, dat hij hem binnenhaalt ook niet. Maar wie weet loopt de kat wel zelf binnen?

Bovendien vind ik dat van die dierenarts kosten verhalen wel erg ver gaan of ligt dat aan mij?

Pollewoppy

Dat je kat er nu weer naar buiten kwam vind ik niet zo gek. Het is mooi weer, als je buren de deur open hebben staan gaat de kat er natuurlijk naar binnen. Hij heeft daar al vaker voer gehad en hij weet nu dat er wat te halen valt. Dus gaat hij er weer heen. Ik neem aan dat je je buurman ook hebt uitgelegd van het nierdieet. Als hij zegt het niet meer te zullen doen, zou ik eerst even afwachten. Ik denk niet dat ze het verkeerd bedoelen. Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind en dat je boos bent, maar de fout ligt natuurlijk ook voor een deel bij jezelf. Je moet je afvragen of je een kat met een nierdieet naar buiten moet doen. Je weet niet wat ie verder buiten uitspookt. Misschien eet hij ergens anders ook nog wel wat.

Ik vind het een beetje overtrokken dat als je je kat er nog een keer ziet dat er een grote burenruzie komt. Ik denk dat je het jezelf dan erg moeilijk maakt, terwijl dat in mijn ogen niet echt nodig is...

miss_welsh

@babsie: ja binnekatten waarschijnlijk...duh Koe

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:19

Ik zou naar de dierenarts gaan en vertellen over je buurman. Als je dierenarts, meestal zijn ze daar wel toe bereid, een briefje wil schrijven met daarop de specifieke dieet eisen van je kat en het kostenplaatje. Kun je dat aan de buurman overhandigen en hem vertellen dat als je kat zich niet aan dit dieet houdt hij erg ziek kan worden... Oh en als je toch bezig bent, kun je altijd wat anti-bijt spul voor in de paarden hun manen op je kat zijn rug smeren (wel heel weinig natuurlijk), net genoeg dat hij erg stinkt. Genoeg om ervoor te zorgen dat je buurman geen stinkende kat mee naar binnen neemt Knipoog

Overigens heb ik een gedeelde voogdij met mijn buurvrouw over mijn kat Haha! zij heeft altijd een raam open voor haar katten en dat weten alle buurtkatten. Als hij me ziet dan komt hij met me mee naar boven tot hij het binnen weer zat is. We gaan nu eindelijk beneden wonen met tuin en dan verhuist hij wel met mij mee. Maar als ik naar bed ga en hem roep en hij komt niet, dan weet ik dat hij bij de buurvrouw 's nachts terecht kan Bloos
Laatst bijgewerkt door orri op 04-05-07 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:19

laura1987 schreef:
Dat je buurman je kat eten geeft vind ik niet correct, dat hij hem binnenhaalt ook niet. Maar wie weet loopt de kat wel zelf binnen?

Bovendien vind ik dat van die dierenarts kosten verhalen wel erg ver gaan of ligt dat aan mij?

Dat ligt niet aan jou, voor hetzelfde held heeft de kat iets van straat gegeten waardoor hij diarree kreeg. Dat weet je niet.
de TS heeft de buurman aangesproken op het voeren van de kat. de TS schrijft ook dat de buurman aangeeft het niet meer te doen, dus ik denk dat hij het in zijn onschuld gedaan heeft en geen idee had van de gevolgen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 18:20

marleen_usar schreef:
Ach zo erg is dat toch niet, je kan ze voorstellen een keer naar een asiel te gaan.

zo erg is het wel mijn kat moet speciaal voer hebben
en ik heb deze man in kwestie gezegd dat als hij een kat wil hebben dat ik nog wel wat voor hem weet
maar dat wil hij niet

bij mij zal niet in mijn hoofd opkomen om andermans dier eten te geven
je weet maar nooit wat voor voer ze hebben

en trouwens kan de buurman ook wat weken eerder naar mij toe komen en zeggen dat hij mijn kat zo leuk vind en dat hij een paar keer binnen is geweest bij hem
dan had ik gezegd geen probleem maar hij mag niet gevoerd worden i.v.m het speciale voer en hij mag al helemaal geen melk hebben
als hij dat gedaan had dan was ik zelfs nog wel bereid om hem brokjes mee te geven voor de kat
maar als het achter mijn rug om gebeurd word ik boos

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:20

Ja ik kan me voorstellen dat dit heel vervelend is. Het kan zijn dat je kat nu daar gewoon naar binnen gaat omdat hij gewend is daar eten te krijgen, je kan helaas niet controleren of je buurman nog steeds iets geeft. Je kan misschien voorstellen aan de buurman om hem bijvoorbeeld weg te jagen of water op 'm te gooien als hij binnen blijft komen, maar ik denk dat jouw buurman het gewoon heel leuk vind.

Mijn huisgenoot heeft ooit tijdens mijn vakantie op mijn twee katjes gepast en hij wilde ze blijkbaar ook graag verwennen, dus elke dag natvoer, snoepjes, melk etc. En hij snapte maar niet waarom ze de hele dag aan het overgeven en aan de diarree waren .

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:20

Ik ben ook van mening dat je zelf buitenkatten maakt, mijn kat wil ook naar buiten en krijgt daar ook de kans voor straks ik ga namelijk mijn tuin afzetten zodat hij naar buiten kan. Mijn schoonzus in amsterdam heeft haar hele balkon afgezet zodat ze daar toch naar buiten kunnen.

Zeker een kat die een dergelijke ziekte heeft kan je niet los op straat doen.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:21

marleen_usar schreef:

sorry hoor, ik zou pislink zijn als iemand aan mijn kat kwam, in zijn eigen huis naar binnen haalde en ongevraagd eten geeft.

Dreig maar met die dierenartskosten, dan schrikt ie misschien wel, en idd, meenemen naar asiel en een kat halen Vork

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 18:22

dat van de dierenarts kosten is idd overtrokken en de grote burenruzie natuurlijk ook

ik was/ben gewoon heel erg kwaad
deze man woont naast mij en voert hem dus al langer en hoe groot iss de drempel om even aan te bellen bij mij

ik heb de kat nu 6 jaar en ben er sinds 2 jaar achter dat hij wat met de nieren heeft
hij heeft altijd al buiten gelopen dus kan hem niet meer binnen houden hij word dan echt zielsongelukkig
ik heb dit al geprobeerd
verder gaat het al 2 jaar goed dus ik zeg daarna ook geen reden om hem binnen te houden
Laatst bijgewerkt door Zappa op 04-05-07 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:23

Babsiej schreef:
Gaat prima hoor, heb er 2 Haha!

ja maar die zijn het gewend, en die van haar niet.
Naja ik zou je buurvrouw ook maar aanspreken, en het uitleggen. En al helemaal je buurman. Andermans dieren moet je ook helemaal niet binnen laten. De kat raakt in de war, en weet niet meer wat nou zn echte huis is. Ik zal niet over de kosten gaan zeuren, krijg je alleen maar meer problemen van. Kan ook best van iets anders zijn, die diarree.

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:23

Is die kat een burenruzie waard???

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:24

Ik snap dat je boos bent maar misschien is/was je buurman wel ontwetend.
Weet hij niet eens dat er speciaal voer is etc.

Hopelijk begrijpt hij nu waarom hij het niet mag geven en stopt hij er mee. Echter kan hij er niks aan doen als jou kat naar binnen blijft lopen....

miss_welsh

oh lees net van niet

miss_welsh

Ja die buurman kan dr nix aan doen, ik voel wel medelijden met m nu ie zn kat kwijt is Verdrietig

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 18:26

dat hij daar binnen is vind echt geen probleem en ik snap dat ook wel als de buurman eenzaam is
ook snap ik dat het onwetendheid kan zijn
maar nogmaals hoe groot is de drempel om even bij mij aan te bellen om het te melden
hij vertelt het mij immers ook doodleuk vanaf het balkon

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 18:26

miss_welsh schreef:
Ja die buurman kan dr nix aan doen, ik voel wel medelijden met m nu ie zn kat kwijt is Verdrietig

pardon?
ik snap je niet helemaal

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:26

Ik zou nog eens even een woordje met je buurman spreken! Is die man helemaal gek geworden. Hij heeft je kat niet binnen te halen, en al helemaal geen eten te geven. Ik zou je kat lekker buiten houden, en die man eens even extra goed in de gaten houden.

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:27

nou hij doet het uiteindelijk wel, laat t je toch even weten, das wel vriendelijk.