Mijn konijn schopt en krabt me, maar is niet echt bang??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Mijn konijn schopt en krabt me, maar is niet echt bang??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:31

Zoals de titel al zegt. Las ik mijn konijn oppak gaat hij schoppen, waardoor ik flinke krassen van hem over houd. Dit is erg vervelend. Maar als ik in zijn hok zit, dan komt hij wel naar me toe en snuffelt overal, ook gaat hij met zijn voorpootjes op mij staan enzo, dan is hij heel lief. Maar ook als ik hem los laat lopen kan ik hem niet te pakken krijgen, en als ik ga liggen komt hij niet naar me toe. Weten jullie wat ik moet doen? Wat het beste helpt?

Anoniem

Re: Mijn konijn schopt en krabt me, maar is niet echt bang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:32

je konijn op een goede manier oppakken, zodat hij niet kán schoppen.. ik weet niet hoe je je konijn oppakt?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:33

onder zijn kont en en rug of buik en dan tegen me aan, als ik hem niet tegen me aan houd, spartelt hij zo dat ik hem niet meer vast kan houden

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:38

Ik heb 't zelfde probleem, alleen wil mijn konijn gwn niet op 't gras Frusty
Ze is echt gek maarja, soms ben ik zo snel dat ze me niet ontglipt en dan rent ze evenlater toch vrolijk over 't gras Knipoog
Kwa oppakken kan je hem/haar ook in 't nekvel pakken, dit doet geen pijn.
Desnoods je hand eronder houden maar zo kan je de pootjes (+ nagels dus..) van je af keren, zo kan hij je niet krabben.
Af en toe (opbouwend0 oppakken en vasthouden (begin gwn met 10 tellen) en dan weer in zijn hok met een beloning (snoepje, wortel, brocolie enz.), zo leert hij het te combineren met lekkers.
Veel succes en hou me op de hoogte!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:40

Is oppakken noodzakelijk? Over het algemeen vind geen één konijn het leuk om opgepakt te worden. Je kunt ze gewoon veel beter na je toe laten komen en ze dan aaien, dat vinden ze veel prettiger.

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:32

mijn ene konijn is precies het zelfde ik heb er 2 en eentje (Bunny) heb er ook een hekel aan om opgepakt te worden en dan gaat ze me bijten ik moet haar ook vangen als ze in de tuin loopt en dat is ook niet zo makkelijk soms krab ze mij ook helemaal onder maar ik pak haar bij der nekvel.
mijn andere konijn (kiko) is juist andersom die heb er een hekel aan als iemand met zen handen in der hok kom, ze vind het weer niet erg om opgepakt te worden en vangen is makkelijk want ze heb een hoog hok mijn pa heb een trappetje voor haar gemaakt en als je dan met de bezem achter haar aangaat dan ren ze zo dat trappetje op de hok in, egt heel grappig om te zien Tong uitsteken

- misschien zijn de nagels te lang van je konijn? want mijn konijn had super scherpe nagels en toen hebben we de kleine scherpe puntje eraf geknipt en als ze dan nog krabte was het een stuk minder erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:48

heb je een groot of klein konijn?

groot?
schuif hem dan tegen je aan, en houd hem met 2 handen vast, één aan de voor en 1 aan de achterkant, en vouw hem zeg maar tegen je aan, beetje rond je buik, en doe zijn hoofd tussen je arm (holletje effect)

klein?
doe je hand onder zijn lijf, zijn hoofdje tussen je arm, en je andere arm erom heen, ik zal even kijken of ik een bladzijde uit mijn map kan scannen, zodat je het kan zien, ik vind het vrij moeilijk uit te leggen en te verwoorden..
ik zou zo'n konijn niet te dicht bij je hals laten, een lerares van mij heeft daar een flink litteken aan over gehouden, toen ze hem had gewassen, dat konijn had haar vast met zijn tanden..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:51

Als het niet noodzakelijk is gewoon niet doen. Er zijn maar weinig konijnen die het fijn vinden om opgepakt te worden. Ik heb er wel geteld 1 die het prima vind van de 20 a 25. Maar die moet ik elke dag het oogje zalven dus die is ook niet anders gewend. Die kruipt zelfs al op mijn arm. Maar de rest ook super tam wil het absoluut niet. Geef ze groot gelijk het zijn prooidieren.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:25

Ja, onze vinden het ook niet fijn. Gewoon met rust laten is het beste. Een konijn is eigenlijk geen geschikt knuffeldier...

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:26

Ik heb dit probleem ook..
In de kooi enzo is hij heel lief en op me kamer rent hij naar me toe, maar als hij buiten is rent hij weg en kan ik hem niet pakken. En als ik hem heb begint hij de schoppen en spartelen, waardoor ik ook flinke rode krassen op me armen van heb..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:28

Mijn konijn is een echt loeder... we kunnen geeneens het geslacht kijken zo gek is dat beest..
Hij/zij krabt, bijt, stampt en valt je echt aan of rent weg... We hebben hem/haar van de slacht gered omdat ze te klein was daarvoor.. en ik wou graag een konijntje..maarja deze is niet zo schattig.. We hebben hem/haar de hele dag los in de tuin en 's avonds jagen we hem gewoon het hok in en dat heeft ie wel door.. en anders met een groot visnet Clown

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 16:17

Visconti schreef:
Is oppakken noodzakelijk? Over het algemeen vind geen één konijn het leuk om opgepakt te worden. Je kunt ze gewoon veel beter na je toe laten komen en ze dan aaien, dat vinden ze veel prettiger.

Maar aaien vindt hij ook niet fijn, rent hij ook voor weg.. En ja, het is noodzakelijk, want als ik hem los wil laten lopen, moet ik hem eerst uit zijn hok halen, en daarna weer terug zetten.. En oh ja hij bijt ook af en toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:42

probeer dit dan eens:
dees_daan schreef:

groot?
schuif hem dan tegen je aan, en houd hem met 2 handen vast, één aan de voor en 1 aan de achterkant, en vouw hem zeg maar tegen je aan, beetje rond je buik, en doe zijn hoofd tussen je arm (holletje effect)

klein?
doe je hand onder zijn lijf, zijn hoofdje tussen je arm, en je andere arm erom heen, ik zal even kijken of ik een bladzijde uit mijn map kan scannen, zodat je het kan zien, ik vind het vrij moeilijk uit te leggen en te verwoorden..
ik zou zo'n konijn niet te dicht bij je hals laten, een lerares van mij heeft daar een flink litteken aan over gehouden, toen ze hem had gewassen, dat konijn had haar vast met zijn tanden..

dan kan hij, als je hem goed vast hebt, niet krabben of schoppen, en al helemaal niet bijten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:56

Als ik hem nooit oppak kan hij dus ook niet naar buiten..
En ze is al half wild, dat wil ik juist tegen gaan door haar te aaien enz. maar dat lukt pas als ik haar heb gepakt, want anders rent ze naar 't uiterste hoekje waar ik (net!)niet bij kan...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 14:21

dees_daan schreef:
probeer dit dan eens:
dees_daan schreef:

groot?

klein?

dan kan hij, als je hem goed vast hebt, niet krabben of schoppen, en al helemaal niet bijten

Maar als hij bij mij op schoot zit, bijt hij wel.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:11

Een konijn houd er ook niet van om op schoot te zitten. Het zijn geen knuffeldieren zoals vele mensen denken. Misschien is een maatje wel een leuke optie.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:39

Mijn konijn pak ik alleen op als het echt niet anders kan(zoals daarnet, mevrouw was ontsnapt) maar anders niet. Zij reageert hetzelfde. Ik hou haar niet op schoot. Ze is dan ook geen tam konijntje waar je lekker mee kan knuffelen, maar voor mij hoeft dat ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:39

Faniek schreef:
Een konijn houd er ook niet van om op schoot te zitten. Het zijn geen knuffeldieren zoals vele mensen denken. Misschien is een maatje wel een leuke optie.

precies, dus gewoon niet op schoot nemen..

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:47

Ik heb 'n nieuw konijn, 'n dwergkonijntje Lovers
Mijn vorige vond het ook niet leuk om opgepakt te worden, maar Snoopy (mijn nieuwe) hebben we nu 'n maand/2 maanden, en ze is nog erg jong, maar die komt altijd naar me toegelopen en als ik d'r dan oppak zit ze echt super rustig Lovers Haha!
Maar als je d'r los rond wil laten lopen, zorg dan eerst dat je d'r fatsoenlijk kan vangen Knipoog
Dalijk krijg je d'r niet meer gevangen en dan is het Doei! konijntje Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:51

weet je zeker dat een dwerg is? mij werd ook verteld dat het 2 dwergen waren, maar dat zijn 2 baardkonijnen, de 1 is al bijna 2x zo groot als een dwergje Bloos

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:58

Ja, zeker Knipoog
Bij mijn vorige zeiden ze ook dat het een dwerg was, maar dat was er geen Knipoog
Nu ben ik sámen met 'n konijnenkenner geweest, en het is echt 'n dwerg Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 20:17

Naomi_Jortje schreef:
Ik heb 'n nieuw konijn, 'n dwergkonijntje Lovers
Mijn vorige vond het ook niet leuk om opgepakt te worden, maar Snoopy (mijn nieuwe) hebben we nu 'n maand/2 maanden, en ze is nog erg jong, maar die komt altijd naar me toegelopen en als ik d'r dan oppak zit ze echt super rustig Lovers Haha!
Maar als je d'r los rond wil laten lopen, zorg dan eerst dat je d'r fatsoenlijk kan vangen Knipoog
Dalijk krijg je d'r niet meer gevangen en dan is het Doei! konijntje Knipoog

Haha, nee onze tuin is zo afgesloten dat mijn konijn er echt niet kan ontsnappen Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 20:18

Faniek schreef:

Mijn cavia is is zijn maatje Knipoog Die zit er dag en nacht bij in. Ook liggen/slapen ze bij elkaar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:22

saskiakefie schreef:
Faniek schreef:

Mijn cavia is is zijn maatje Knipoog Die zit er dag en nacht bij in. Ook liggen/slapen ze bij elkaar Haha!

een cavia is een ander diersoort dan een konijn, kan miscomunicaties opleveren, dus niet echt slim.. beter voor allebij is 2 cavia's en 2 konijnen, als je ze niet alleen wilt zetten.. die begrijpen elkaars taal iig

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 20:25

Toch gaat het prima Knipoog Ik weet het zelf wel goed hoor..