Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Visconti schreef:Is oppakken noodzakelijk? Over het algemeen vind geen één konijn het leuk om opgepakt te worden. Je kunt ze gewoon veel beter na je toe laten komen en ze dan aaien, dat vinden ze veel prettiger.
dees_daan schreef:heb je een groot of klein konijn?
groot?
schuif hem dan tegen je aan, en houd hem met 2 handen vast, één aan de voor en 1 aan de achterkant, en vouw hem zeg maar tegen je aan, beetje rond je buik, en doe zijn hoofd tussen je arm (holletje effect)
klein?
doe je hand onder zijn lijf, zijn hoofdje tussen je arm, en je andere arm erom heen, ik zal even kijken of ik een bladzijde uit mijn map kan scannen, zodat je het kan zien, ik vind het vrij moeilijk uit te leggen en te verwoorden..
ik zou zo'n konijn niet te dicht bij je hals laten, een lerares van mij heeft daar een flink litteken aan over gehouden, toen ze hem had gewassen, dat konijn had haar vast met zijn tanden..
dees_daan schreef:probeer dit dan eens:dees_daan schreef:heb je een groot of klein konijn?
groot?
schuif hem dan tegen je aan, en houd hem met 2 handen vast, één aan de voor en 1 aan de achterkant, en vouw hem zeg maar tegen je aan, beetje rond je buik, en doe zijn hoofd tussen je arm (holletje effect)
klein?
doe je hand onder zijn lijf, zijn hoofdje tussen je arm, en je andere arm erom heen, ik zal even kijken of ik een bladzijde uit mijn map kan scannen, zodat je het kan zien, ik vind het vrij moeilijk uit te leggen en te verwoorden..
ik zou zo'n konijn niet te dicht bij je hals laten, een lerares van mij heeft daar een flink litteken aan over gehouden, toen ze hem had gewassen, dat konijn had haar vast met zijn tanden..
dan kan hij, als je hem goed vast hebt, niet krabben of schoppen, en al helemaal niet bijten
Faniek schreef:Een konijn houd er ook niet van om op schoot te zitten. Het zijn geen knuffeldieren zoals vele mensen denken. Misschien is een maatje wel een leuke optie.
Naomi_Jortje schreef:Ik heb 'n nieuw konijn, 'n dwergkonijntje
Mijn vorige vond het ook niet leuk om opgepakt te worden, maar Snoopy (mijn nieuwe) hebben we nu 'n maand/2 maanden, en ze is nog erg jong, maar die komt altijd naar me toegelopen en als ik d'r dan oppak zit ze echt super rustig![]()
Maar als je d'r los rond wil laten lopen, zorg dan eerst dat je d'r fatsoenlijk kan vangen
Dalijk krijg je d'r niet meer gevangen en dan is hetkonijntje
Faniek schreef:Een konijn houd er ook niet van om op schoot te zitten. Het zijn geen knuffeldieren zoals vele mensen denken. Misschien is een maatje wel een leuke optie.
saskiakefie schreef:Faniek schreef:Een konijn houd er ook niet van om op schoot te zitten. Het zijn geen knuffeldieren zoals vele mensen denken. Misschien is een maatje wel een leuke optie.
Mijn cavia is is zijn maatjeDie zit er dag en nacht bij in. Ook liggen/slapen ze bij elkaar