kat is zwanger, vraagje.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

kat is zwanger, vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 20:36

hoe kan je zien wanneer een kat gaat bevallen. onze kat is nu zo aan het eind van de zwangerschap (tenminste, dat denken we, wilde kater dus weten niet precies) en het lijkt soms dat ze, wanneer ze in een kast oid gaat liggen, gaat bevallen maar dan is het toch niks. nu ligt ze buiten midden op de parking wat suffig te wezen, het leek mij niet dat ze het daar gaat doen maarja, ze is nogal een vage kat dus je weet het nooit met haar *LOL*

Poosje81

Re: kat is zwanger, vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:20

Sowieso lijkt het me niet verstandig om ze nu nog naar buiten te laten gaan, het risico dat ze toch buiten bevalt wil je niet hebben!

Tekenen van een aankomende bevalling: onrustig gedrag, veel miauwen, zoeken naar een goede plek, verliezen van slijmprop.

Ik zou ze als de sodemieter binnen houden en even goed gaan zoeken naar boeken/internetartikelen over de bevalling en het verzorgen van moeder en kittens.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 14:34

binnenhouden gaat helaas niet. we hebben kattenluikjes in verschillende deuren en ze is al zo'n buitenkat die amper binnen is (alhoewel dat de laatste tijd wel meer word)

miauwen deed ze eerder nooit (wij opgelucht na een kat die de klep maar niet wou houden *LOL*) maar de laatste tijd begint ze steeds meer geluid te maken, voornamelijk wanneer ze voer krijgt (of WIL beter gezegd *LOL*)

ik had inderdaad al op het internet opgezocht over de verzorgen van moeders en kittens, dit is haar 1e nestje maar we weten dat ze een goed moeder instinct heft, we hebben namelijk in oktober een kitten van 5 weken oud gevonden en na 2 dagen sloeg bij de grote (toen ook nog maar 6-7 maand) het moeder instinct aan want ze was niet meer bij de kleine weg te slaan en was der konstant aan het wassen.

iemand zei mij dat wanneer ze wél buiten bevalt dat ze dan waarschijnlijk na een paar dagen ze kittens wel naar binnen zal brengen. grote kans dat ze dus inderdaad buiten gaat want wij hebben ook 2 grote honden binnen zitten waar ze het niet zo op heeft.

gisteren begon ze in de kleding kast weer te rommelen en contstant zo met die pootjes 'klauwen' dus we dachten dat ze het daar dan deed en zijn heel lang op gebleven en hebben telkens bij har gechecked. maar rond een uur of 1 ging ze weer naar buiten en vanochtend kwam ze, nog even dik, weer naar binnen. vals alarm dus weer Rolleyes Vork

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 15:56

zorg dat je wat dozen opzoekt en daarin een handdoekje leggen.
beetje groot formaat doos, is het handigste
mijn poezen gingen vroeger ook de kasten in,maar dan pakte ik ze gewoon op en zette ze in een doos neer.
zo houd je je kasten schoon Knipoog
met wat lieve woordjes en een aai gingen ze daar ook gewoon in bevallen.
was zelfs zo dat ik als ik dan even naar de wc liep er een hoogzwangere dame achter me stond te bleren dat ik meteen terug moest komen naar die doos want ze ging bevallen Haha!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 16:16

ja we hebben al een week of 2 een doos met dekentje staan maar daaar gaat ze dus mooi niet inliggen Vork ze heeft een eigen wil *LOL*

we hebben vroeger een kat gehad die toen ze moest bevallen absoluut niet in een doos oid wou bevallen en ze moest en zou bij mijn vader op schoot/op de bank *LOL*

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:20

als ze steeds in de kast gaat, wil ze daar bevallen, een kat kiest van te voren heel kieskeurig haar eigen plekje uit, en daar za ze ook het liefste willen bevallen, want dat plekje heeft madam dan al toe geeigend zoals katten dat altijd doen.

leg op de plek in die kast dan een kartonnen doos neer, met evt wat kranten erin
grote kans dat ze de kittens dan daarin werpt, de dag na het werpen kun je gerust de doos dan verplaatsen naar een andere plek, zonder dat je al te veel stress krijgt.

verder ga ik met leonoor mee, ga als de wiedeweerga informatie ophalen, en haal je benodigdheden in huis.
hopelijk gaat alles goed, meestal wel bij htk's
maar buiten bevallen
probeer haar toch binnen te houden.

en als de kittens weg zijn, DOE DIT MET MINIMAAL 8 WEKEN ! niet met 6 weken
liever nog met 10 weken pas de kittens weg.
en laat haar dan stereliseren, de asiels zitten overvol.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:00

ja dat van de 8 weken minimum wist ik, 6 weken vind ik echt te vroeg en heb veel leiver nog 10 weken. en ze word idnerdaad gestereliseerd, dat hebben we niet eerder gedaan omdat we op het moment toen even het fonds er niet voor hadden en toen we het wouden doen was ze al zwanger Rolleyes

wat zijn htk's? huis-tuin-keuken katten? *LOL*

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:06

haha htk's zijn idd huis tuin en keukenkatten Haha!

heb er zelf ook 2 van, check mijn profiel maar Haha!

goed dat je haar laat stereliseren, in nl heb je rond valentijn vaak acties dat je geld vergoed krijgt voor sterelisaties.

in amerika hebben ze de sterelisatie bus, een nog betere zaak, deze stereliseert gratis dieren voor mensen die te weinig geld hebben.
als stereliseren goedkoper zou zijn zouden de asiels minder volz itten Knipoog

wel foto's als ze er zijn he!!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:22

ik zit in Frankrijk en hier zijn ze zoiezo niet zo 'into' stereliseren en castreren e.d Vork
ik hoop echt dat ze er voor vrijdag zijn want dan verhuis ik namelijk weer naar NL dus kan ik ze niet zijn.

ik heb ook geen idee hoe de vader eruit ziet, zal maar zo zo'n gigantische wilde (bos)kat kunnen zijn (die zitten er hier aardig veel, naar zeggen zijn die zo'n 2 keer zo groot als normale katten)

ik zal eens opzoek naar van die acties voor dat stereliseren. we hebben er namelijk nog 1 (die ik gevonden heb) en zitten op het moment erg krap (veel gedoe met het paard + auto's die het niet doen Rolleyes) als is het maar de helft dat scheelt al heel wat.
maarja, eerst die kittens er maar eens uit Haha!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:24

dit is de moeder to be;Flo (we willen 1 van de kittens Luis noemen *LOL* maar dan op z'n frans/engels uitgesproken)
Afbeelding
Afbeelding

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:25

ik ken het probleem, ik heb ook nog twee open katten die onder het mes moeten, gelukkig komen ze hier niet buiten, alleen hebben de buren er soms last van Bloos!

ik heb boskatten, en die zijn idd erg groot, de wilde boskatten zijn nog groter inderdaad!

dan krijg je wel leuke kittens !!!

dus de katten neem je niet mee?
neem aan dat er wel iemand bij ze blijft wonen >? Clown

waar ga je wonen ? hier in de buurt weet ik wel een paar praktijken die het doen namelijkl

edit :

wat een tonnetje Haha! *LOL*

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:28

haha nee ze gaan niet mee, mijn ouders kunnen de 2 die wij hebben goed gebruiken tegen de muizen (helemaal deze zwarte is een uitstekende jager, het is waarschijnlijk dat de fransen de kittens dan wel willen hebben)

ik hoop eigenlijk wel dat het een wilde boskat is. verder is hier niet echt iemand in de buurt die een kat heeft, laat staan dat Flo zo'n eind weggaat (zover ik weet doet ze dat niet) en die boskatten zitten een klein eindje bij onze tuin vandaan, daar is 'bos' Vork *LOL*

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:43

poes zal niet zover gaan, maar een kater kan op grote afstand een krolse poes ruiken, en kan daar kilometers voor lopen *LOL*

daarom gaan ongecastreerde katers rond de lente vaak weg, en komen dan mager en met het lijf van een boxer die verloren heeft weer terug thuis, om weer aan te sterken voor de volgende reis naar de kattenwallen Haha!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:46

hahaha, nou onze oude kater rook nog geen poes (letterlijk en figuurlijk Vork) als die voor z'n neus stond *LOL*

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:47

hihi die was A-sexueeel dus Haha!

was zeker doller op eten dan op vrouwtjes

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:58

hmm ik volg dit even, mijn poes is ook zwanger, maar ik zit al een week te wachten op de baby's...
ze was afgelopen week uitgeteld, maar nog steeds geen baby's... wat nu als ze dr aankomende week nog niet zijn? da bellen en laten halen?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:33

Lijkt me wel verstandig Horseloverx.

Maar waarom verdiepen jullie je niet in dergelijke informatie vóórdat ze uberhaupt moeten gaan bevallen.
Beter gezegd, voordat ze zwanger worden.......

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 10:13

bij onze kat was het een 'ongewenste'zwangerschap Vork
ik heb wel al heel wat opgezocht op het itnernet, überhaupt om te checken of ze zwanger was. en we hebben wel eerder katten gehad die kittens kregen maar deze doet zo vreemd. blijft steeds naar buiten gaan terwijl de anderen de hele dag maar in de, door ons aangewezen, doos bleven liggen. dit is er 1 met een eigen willetje. dus daarom vroeg ik wat de verdere tekenen waren van de bevalling.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:04

Nog 1 tip...Let op...De poes kan na de bevalling meteen weer krols worden...En dus ook gedekt...
mocht ze tussentijds ook naar buiten gaan...Dan kan ze dus zomaar weer zwanger zijn...Meteen
weer een nestje is niet gezond zoals je wel zult begrijpen...
Verder ben ik het met Leonoor en Crossmonster eens...

Succes verder...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:12

ehhh, niet over het bevallen hoor..

Maar realiseer je even goed!!
Dat bijna direct na de bevalling je kat
weer krols wordt, en ook gedekt kan worden!
en dus ook weer drachtig kan worden~!!!!

Dus of 't nou gaat of niet binnenhouden!!
Anders is je poes al weer drachtig voor
het eerste nestje de deur uit is!!!!

net zoals hiervoor al wordt gezegd! en dat is dus
echt waar!!!!!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:16

hier nog eentje met kat die binnekort kleintjes gaat hebben Clown

Ben benieuwd *LOL*. Vorige keer had ze 3 kittens: een rosse, een lapjeskat en een grijs-gestreepte.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 11:52

dat van dat direct krols wist ik niet. binnenhouden is alleen geen optie en als ze nog kittens heeft kan ze niet gestereliseert worden.. bestaat er niet zoiets als de kattenpil? Vork *LOL*

@katrienh, wel 3 heel verschillende dan of niet? Vork

het zal mij benieuwe hoeveel kittens onze Flo krijgt. het is het 1e nestje dus dat zijn er dan meestal toch niet zoveel? 3-4?

ze is trouwens nu sinds gisteravond alweer de hort op Rolleyes volgens mij voert de buurvrouw haar ook Vork ze zit daar verdacht vaak *LOL*

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:15

Snap niet dat je zo makkelijk kan denken over een zwangere poes die op straat loopt, maar goed, wie ben ik.

Pil voor poezen is er inderdaad, maar mag niet gebruikt worden tijdens het zogen (een mens mag ook geen pil tijdens de BV, behalve de minipil).

De enige optie die je echt hebt is binnenhouden! Kies een kamer uit, doe de deur dicht en klaar. Desnoods je slaapkamer of wat dan ook.

En ook al is je poes ongewenst zwanger, je weet toch dat een ongeholpen poes zwanger kan worden? je zegt zelf overal kattenluikjes te hebben, dan is toch 1+1 vanzelf 2? Zo ongewenst noem ik het dan niet....

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:18

Hoe roder de tepels en opgezetter de tepelklieren hoe dichter je bij de bavalling zit.

Ook haar achterste regelmatig controleren.

Belangrijk is ook alvast een bevallingsplek te maken. Bijvoorbeeld een doos of mandje. Dan weet ze waar ze kan gaan liggen. En kom je ook niet voor verrassingen te staan. Mocht ze straks op een plek bevallen waar je helemaal niet blij mee bent.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 13:26

ja wij zijn nu eenmaal niet zo moeilijk met katten, ze zijn hier om muizen te vangen. het zijn geen binnenkatten eigenlijk heeft bijna niemand die hier.

een bevallingsplek is al gemaakt ja Ja maar daar wil madam niks van weten Rolleyes

nouja, als ze wel binnen bevalt dan is het denk ik niet zo moeilijk om haar dan even binnen te houden. maar het binnen houden voor het bevallen is lastig.
wij hebben een hotel/restaurant en de woonkamer grenst dus aan het restaurant en zit onder hotelkamers. ik denk niet dat gasten er zo blij mee zullen zijn als er de hele tijd zo'n kat stat te jengelen.

maarja, wij zijn daar niet zo moeilijk mee. ze zijn er voor de muizen en krijgen wat eten hier, that's it. komen ze niet binnen voor eten dan vangen ze zelf maar wat.
onze vorige kat was wel een binnenkat maar toen woonden wij nog in Nederland in een rijtjeshuis, nu heel erg afgelegen dus ja, dan heb je 'boerderij'katten nodig Vork