[FOTO] Guinness

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

[FOTO] Guinness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 16:04

Thuis op de bank:

Afbeelding

In het bos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blij!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met Bas:

Afbeelding

Met mij:

Afbeelding

Een dag later:

Afbeelding

annetm

Re: [FOTO] Guinness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:34

aah wat een schatje! Wat voor ras is het? Ik vind hem erg mooi!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:09

BB -> BB ITP

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:11

Wat leuk met die witte vlek op zijn achterhoofd Lachen

Het ziet er een schat van een hond uit!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:43

Het is een podenco mix, hij komt uit Spanje!

Cathelijne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:57

Hele mooie foto's en een leuke hond heb je! Vooral foto 6 vind ik erg leuk, het lijkt net of hij huppeld!

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:16

Hé wat leuk, een podenco-mix! Ik heb zelf ook 2 kruising podenco's (zie profiel) uit Spanje en het zijn echt geweldige honden. Ze lijken niet echt op Guinness (onderling verschillen die van mij ook trouwens), hoewel ik zeker wel bepaalde trekjes terugzie in het koppie en de manier van lopen.

Guinness lijkt me ook een geweldig karakter hebben, zeker ook wel een tikje ondeugend (hij is ook al de baas over de afstandsbediening Haha! )...?

Hoe lang heb je hem al?

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:19

Mooie hond en mooie foto's zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:21

wat een prachtige hond hebben jullie! helemaal mijn smaak! echt prachtig!
mooie foto's ook! lijkt vanaf de foto's ook een super karakter te hebben!

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:21

wow mooie hond!
die eerste foto lijkt het net alsof de hond tv kijkt, zo ook met die afstandsbediening erbij Haha! Clown

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 11:49

Bedankt voor jullie reacties! Lachen

Appie, wat leuk dat jij ook 2 podenco mixen hebt! Ze lijken inderdaad niet heel erg op elkaar en op onze podenco, maar je ziet wel bepaalde podenco trekken. Guinness heeft inderdaad een geweldig karakter, we hebben het zo getroffen met hem! We hebben hem nu bijna 1 jaar.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:54

Appie schreef:
Hé wat leuk, een podenco-mix! Ik heb zelf ook 2 kruising podenco's (zie profiel) uit Spanje en het zijn echt geweldige honden. Ze lijken niet echt op Guinness (onderling verschillen die van mij ook trouwens), hoewel ik zeker wel bepaalde trekjes terugzie in het koppie en de manier van lopen.

Guinness lijkt me ook een geweldig karakter hebben, zeker ook wel een tikje ondeugend (hij is ook al de baas over de afstandsbediening Haha! )...?

Hoe lang heb je hem al?

Hij lijkt nog het meeste op Emi, door die oren denk ik Haha! . Ze zien er ook net zo lief uit als Guinness.

Wij hebben hem nu een jaar. Hij is twee jaar. Soms kan hij helemaal uitspatten en maakt hij zo snel dat hij kan kleine rondjes door de rijbak of op de hei. Het lijkt net een haas dan. Maar op die momenten doet hij extra gek en loopt tie op een heel baldadige manier die rondjes te rennen. Het is een geweldige hond. We hebben denk ik ontzettend geluk, want hij doet niets verkeerds of irritants (behalve dan niet zo heel goed luisteren soms).

In de dierenwinkel mag hij altijd zelf uitzoeken wat voor een kluifje hij wil. Hij heeft inmiddels een hele collectie allerhande hondenknabbels. En als hij spelerig is, dan mag je niets van hem afpakken, want dan laat tie je schikken (door opeens een schijnbeweging te maken) rent tie gauw weg met dat kluifje. Het is een heerlijke hond. En wat ga je van zo'n beestje houden!

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:08

Haha, ja die oren Haha! ! Simba & Emi zijn ook inderdaad erg lief, echt geweldige karakters. Is denk ik toch wat podenco eigen als ik jullie verhaal ook lees.

Dat gek doen en van die rare uitspatten tijdens het rennen herken ik ook wel, daar heeft vooral Simba een handje van Haha! . Of bij hoog gras, dan lijken het net herten, zo hoog springen ze dan in het rond Haha! .

Je gaat inderdaad erg veel van ze houden, ze geven ook ontzettend veel liefde terug!
Simba hebben we nu ruim 2 jaar en de eerste 2 maanden was ze nog erg schuw en konden we niet echt bij haar in de buurt komen. En opeens draaide de knop om (na natuurlijk veel liefde Knipoog ) en vanaf toen konden we alles met haar. Emi hebben we nu 2 jaar en die heeft wat langer de tijd nodig gehad, die is een stuk voorzichtiger en sneller gespannen. Maar die is zo opgebloeid, dat is echt prachtig!

Hoe was Guinness in het begin? En heeft hij nog een sterk jachtinstinct?

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:23

Hij kan inderdaad als een hert springen, dat doet hij heel veel. Als hij naar een andere hond toe loopt, dan doet hij een soort passage en gaat hij heel verheven lopen, dat is zo grappig! Zijn oren kunnen op allerlei standen; aan de zijkant van zijn hoofd, slap naar beneden of gespitst omhoog. En soms staan ze ook naar achteren.

Heb jij jouw honden ook via een stichting, of zelf meegenomen?

Guinness was eigenlijk vanaf het begin heel makkelijk. Hij was meteen al zindelijk en begreep gewoon dat hij in huis niets mocht doen. Ook was hij meteen makkelijk met alles, als we gingen slapen ging hij ook rustig slapen en dan hoorde je hem de hele nacht niet. Jachtinstinct heeft hij gelukkig niet zo sterk. Ik kwam laatst iemand tegen die ook een podenco had, en hij vertelde dat zijn hond soms in het bos ineens verdwijnt en dan pas na een half uur terug komt met een bebloede mond, die gaat dus echt achter dieren aan en maakt ze dood. Ik ben zo blij dat Guinness dat niet heeft. Wat die man vertelde en dat herken ik ook erg, is dat podenco's heel zelfstandig zijn. Ze gaan er rustig op uit en zoeken dan hun baas vanzelf weer op. Andere honden blijven veel meer 'plakken' aan hun baas. Herken jij dit ook?

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:50

Wat een geweldige hond zeg Lovers Die oren.. geweldig Haha!

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:37

Jura schreef:
Hij kan inderdaad als een hert springen, dat doet hij heel veel. Als hij naar een andere hond toe loopt, dan doet hij een soort passage en gaat hij heel verheven lopen, dat is zo grappig! Zijn oren kunnen op allerlei standen; aan de zijkant van zijn hoofd, slap naar beneden of gespitst omhoog. En soms staan ze ook naar achteren.

Ja, die oren kunnen alle kanten op. Wat grappig dat Guinness dus ook als een hert springt. Ik vind dat altijd zo mooi om te zien in hoog gras, dan zie je om de zoveel tijd een hond tevoorschijn komen Haha! . En dat verheven lopen herken ik ook wel, ze lijken soms echt te zweven.

Jura schreef:
Heb jij jouw honden ook via een stichting, of zelf meegenomen?

Ja, via de stichting SHIN. En jij?
Ik zocht toen een vriendinnetje voor onze herder. Eerst bij verschillende asielen hier in Nederland gezocht, maar er was weinig (eigenlijk geen) aanbod wat paste bij onze hond. Dus toen ben ik op de één of andere manier op internet bij SHIN beland.

Jura schreef:
Guinness was eigenlijk vanaf het begin heel makkelijk. Hij was meteen al zindelijk en begreep gewoon dat hij in huis niets mocht doen. Ook was hij meteen makkelijk met alles, als we gingen slapen ging hij ook rustig slapen en dan hoorde je hem de hele nacht niet. Jachtinstinct heeft hij gelukkig niet zo sterk. Ik kwam laatst iemand tegen die ook een podenco had, en hij vertelde dat zijn hond soms in het bos ineens verdwijnt en dan pas na een half uur terug komt met een bebloede mond, die gaat dus echt achter dieren aan en maakt ze dood. Ik ben zo blij dat Guinness dat niet heeft. Wat die man vertelde en dat herken ik ook erg, is dat podenco's heel zelfstandig zijn. Ze gaan er rustig op uit en zoeken dan hun baas vanzelf weer op. Andere honden blijven veel meer 'plakken' aan hun baas. Herken jij dit ook?

O, dat was dan wel heel makkelijk, meteen zindelijk Knipoog . Die van ons moesten nog wel zindelijk gemaakt worden, maar dat was geen probleem, ging best makkelijk. Met slapen hebben wij ook geen last gehad.

Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat Guinness niet zo'n sterk jachtinstinct heeft. Bij mij heeft eigenlijk alleen Simba het best sterk, we hebben al het nodige moeten barricaderen om ons terrein (lees hogere hekken en stroom om de sloot), want zij kan springen! Echt niet normaal!
Kan Guinness ook zo hoog springen?
Simba heeft op deze manier dus eens een fazant te pakken gekregen Boos! . Ze is ook erg gefocust op duiven en hazen, maar daar kan ze gelukkig niet bij Knipoog .
Ja, dat klopt, die van ons zijn ook best zelfstandig. Vooral Simba, die gaat echt haar eigen weg en vermaakt zich wel. Op zich luisteren ze wel goed als je met ze in het bos loopt, ze gaan alleen wel verder weg. Onze herder bijvoorbeeld blijft altijd veel dichter in de buurt.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:35

Over springen gesproken: je kent wel die grote strobalen, die rechthoekige? Als er twee op elkaar gestapeld staan, dan haalt hij dat net!! Waarschijnlijk met behulp van klauteren. Maar ik heb het hem zien doen! Die dingen zijn dan net zo hoog als wij zijn of zelfs hoger; ik denk 2 meter bij elkaar.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:39

Wat wil dat 'Podenco' precies zeggen Lachen ? Is dat het ras, of is het een benaming voor een bepaald kenmoerk dat ze hebben? Het is wel een ongelooflijk leuk dier om te zien, met die prachtige smoeluitdrukkingen Ja , je wordt helemaal blij als je die foto's ziet *LOL* . Op sommige foto's zou hij zo voor een vosje door kunnen gaan, hoewel die waarschijnlijk niet zo blij door het bos stuiteren en zo tevreden op de bank liggen *LOL* .

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:40

Gwen, een Podenco is een echt ras. Er zijn ook weer verschillende soorten podenco's.
Bij deze link bijvoorbeeld kan je er meer over lezen http://www.podenco.nl/pagina16

Ze hebben idd geweldige uitdrukkingen op hun gezicht, daar kan ik ook altijd erg om lachen. Onze Simba zou ook zo voor een vosje kunnen doorgaan Knipoog .

Prima, dat is idd pittig hoog, Guinness zal nog wel wat hoger kunnen springen dan die van mij, gezien zijn formaat. En ze kunnen het ook heel goed vanuit stilstand hè, het lijkt wel of ze een soort van trampoline onder hun pootjes hebben Haha! .

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 17:12

Zijn jouw podenco's kleiner dan, dat je denkt dat ze minder hoog springen?

En over dat hij lijkt op een vosje, dat klopt inderdaad! Wij zeggen dat ook altijd, en noemen hem ook weleens vosje. Ook noemen we hem weleens 'poesje', omdat hij soms zijn ruggetje helemaal bol maakt net als een kat. Of langs je benen strijkt zoals katten ook doen. Haha!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:52

Appie schreef:
Prima, dat is idd pittig hoog, Guinness zal nog wel wat hoger kunnen springen dan die van mij, gezien zijn formaat. En ze kunnen het ook heel goed vanuit stilstand hè, het lijkt wel of ze een soort van trampoline onder hun pootjes hebben Haha! .

Ja klopt Haha! . Wat betreft mijn voorbeeld: hij deed dat vanaf een andere hooibaal, dus hij had geen aanloop. Hij stond vrolijk drie balen hoog dus (samen met mij). Maar hij schat soms een srpong ook wel eens verkeerd in.

Op onze vorige stal kwamen de balen net zo hoog als het dak. Ik heb hem een paar keer zien twijfelen om niet op het dat te springen van de paardenstallen.

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:58

Ahh wat een schatje.. Ik kreeg deze link van Sil door (Silly hier op bokt).. Ik heb zelf een pup van 10 weken en die lijkt er wel een beetje op.. Tommie komt uit een nest van 11 pups en daar was hij de enige met deze kleuren.. Maar er zijn er dus nog meer van.. Hier een paar foto's van Tommie..
Tommie is wel erg klein.. Hij is nu ong. 26 cm en 2.5 kilo.. Was jou hondje ook zo klein!??

Afbeelding
Dit is de eerste foto die er is van Tommie.. echt zo'n schatje!!

Afbeelding
Hier Tommie met al zijn broertjes en zusjes

Afbeelding
Hier is Tommie met Silly haar hond.. Zora..

Afbeelding

Afbeelding
Zoek de hond tussen al zijn speeltjes!

Nou toen ik jou foto's zag.. vond ik het net een grote Tommie!!

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:03

Leuke foto's! En ontzettend leuke hond! Haha!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 23:42

Dank je wel Candorlover! Lachen

Falli, wat een ontzettend leuk hondje heb je!
Wij hebben onze hond niet vanaf pup, hij was 1,5 jaar toen we hem namen. Ik heb dus geen idee hoe klein hij was en of hij lijkt op jouw hondje. Is jouw hondje ook een podenco?

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:09

Jura schreef:
Dank je wel Candorlover! Lachen

Falli, wat een ontzettend leuk hondje heb je!
Wij hebben onze hond niet vanaf pup, hij was 1,5 jaar toen we hem namen. Ik heb dus geen idee hoe klein hij was en of hij lijkt op jouw hondje. Is jouw hondje ook een podenco?

Jahh en hij komt ook van Shin.. Maar die kleuren lijken zo erg op elkaar.. Tommie heeft ook een witte nek.. Licht bruine vlekjes boven zijn ogen.. Een wit puntje op zijn staart.. Alleen is Tommie heel erg klein.. Maar qua kleuren lijken ze wel op elkaar...