In het bos:

Blij!

Met Bas:

Met mij:

Een dag later:

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Appie schreef:Hé wat leuk, een podenco-mix! Ik heb zelf ook 2 kruising podenco's (zie profiel) uit Spanje en het zijn echt geweldige honden. Ze lijken niet echt op Guinness (onderling verschillen die van mij ook trouwens), hoewel ik zeker wel bepaalde trekjes terugzie in het koppie en de manier van lopen.
Guinness lijkt me ook een geweldig karakter hebben, zeker ook wel een tikje ondeugend (hij is ook al de baas over de afstandsbediening)...?
Hoe lang heb je hem al?
Jura schreef:Hij kan inderdaad als een hert springen, dat doet hij heel veel. Als hij naar een andere hond toe loopt, dan doet hij een soort passage en gaat hij heel verheven lopen, dat is zo grappig! Zijn oren kunnen op allerlei standen; aan de zijkant van zijn hoofd, slap naar beneden of gespitst omhoog. En soms staan ze ook naar achteren.
Jura schreef:Heb jij jouw honden ook via een stichting, of zelf meegenomen?
Jura schreef:Guinness was eigenlijk vanaf het begin heel makkelijk. Hij was meteen al zindelijk en begreep gewoon dat hij in huis niets mocht doen. Ook was hij meteen makkelijk met alles, als we gingen slapen ging hij ook rustig slapen en dan hoorde je hem de hele nacht niet. Jachtinstinct heeft hij gelukkig niet zo sterk. Ik kwam laatst iemand tegen die ook een podenco had, en hij vertelde dat zijn hond soms in het bos ineens verdwijnt en dan pas na een half uur terug komt met een bebloede mond, die gaat dus echt achter dieren aan en maakt ze dood. Ik ben zo blij dat Guinness dat niet heeft. Wat die man vertelde en dat herken ik ook erg, is dat podenco's heel zelfstandig zijn. Ze gaan er rustig op uit en zoeken dan hun baas vanzelf weer op. Andere honden blijven veel meer 'plakken' aan hun baas. Herken jij dit ook?
Appie schreef:Prima, dat is idd pittig hoog, Guinness zal nog wel wat hoger kunnen springen dan die van mij, gezien zijn formaat. En ze kunnen het ook heel goed vanuit stilstand hè, het lijkt wel of ze een soort van trampoline onder hun pootjes hebben.
Jura schreef:Dank je wel Candorlover!
Falli, wat een ontzettend leuk hondje heb je!
Wij hebben onze hond niet vanaf pup, hij was 1,5 jaar toen we hem namen. Ik heb dus geen idee hoe klein hij was en of hij lijkt op jouw hondje. Is jouw hondje ook een podenco?