Hoe lok ik een ,erg brutale, muis uit mn huis?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Hoe lok ik een ,erg brutale, muis uit mn huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 14:49

Menig muis, rat, duif heeft het niet overleefd hier..mn grijze grote, dikke jager komt met van alles thuis, zo zielig, zn 2 kattenbelletjes maar vervangen eerdaags voor een koeiebel gok ik zo...

Ik zit nu alleen met een muis in mn huis, welke hij mee aankwam en links heeft laten liggen/lopen/rennen. Baart me wat zorgen, want die muis had een abnormale dikke buik en zal me niets verbazen als ik straks allemaal muizen in huis heb..respect voor de zwangeren dat hij hem 'vrij liet' ?
Geen idee, maar ik ben er niet mee geholpen.
Vind het erg sneu voor het diertje, heb m 3 dagen niets te eten gegeven, in de hoop dat hij honger zou krijgen en op pad zou gaan en ik hem dan kon vangen. Helaas, Kimpie heeft de muis moeten verwennen met stukjes brood, wachten totdat ik een ons woog en volgende ochtend brood weg. Pff, weer geprobeerd met een blaadje van witlof. Hij zit achter mn koelkast (iet eronder, niet erachter, maar tussen de roosters), dus ik bleef erbij liggen wachten en ja hoor, de brutalerd grist het zo uit mn handen, voor ik dat blaadje weg kon trekken. (heb al een fohn geprobeerd, stofzuiger, stang van luxaflex om hem weg te jagen, maar tevergeefs)

Mn andere kat pakt ipv de muis het stukje brood uit mn handen en kijkt niet eens naar de muis om.

Iemand nog suggesties? Wil niet zo'n klem in huis, mn katten vind ik al zielig genoeg, maar een klem is minstens zo afschuwelijk.

Jokonootje

Re: Hoe lok ik een ,erg brutale, muis uit mn huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:54

Beetje gif achter de koelkast leggen wel zorgen dat je katten er niet bij kunnen...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:55

Muizenval...?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:57

hahah vind wel grappig eerlijk gezegt. zet eenvalletje waar ze in blijven leven nders achter de koelkast met wat lekkers erin, en vang hem zo, en laat hem buiten vrij
of gif of een gewone val

malouuu

er bestaan muizenvallen, waar een muis inloopt en dan gevangen zit, wij hebben daar een aantal van, dan neem je het kooitje(en de muis Haha! ) mee. naar een plek in het bos of whatever, als het maar een aantal km van je huis is.
en laat je dr daar vrij. Als je het maar vergenoeg weg brengt zie je dr nooit meer terug.

Anoniem

Als je de muis niet dood wilt maken heb je van die vangkooitjes, kan je weer uitzetten, maar waarschijnlijk heeft je kat hem binnenkort wel te pakken.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:58

Helaas kosten die dingen bijna het 10-voud van een normale muizenval...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 15:00

maar hoe in hemelsnaam maak ik een val waar hij in terechtkomt en het deurtje meteen sluit? Ik ben zo atechnisch en niet zo'n uitvinden, in films ziet het er erg leuk uit allemaal..de man van de dierenwinkel keek me ook al aan," een diervriendelijke val??"

Met het gif wacht ik nog heel eventjes, alleen als het echt niet anders kan..(gut, zie mezelf al gaan, een dooie muis met baby's in dr buik tussen het rooster vandaan pulken, ieuwl)

edit,z ie nu dat die valletjes wel diervriendelijk bestaan? Enig idee waar ik die kan halen? Bij onze dierenwinkel hadden ze die niet iig.

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:00

Ylana schreef:

maar ze zijn wel muisvriendelijk, en gaan niet snel kaduuk Knipoog

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:01

Kimberley77 schreef:
maar hoe in hemelsnaam maak ik een val waar hij in terechtkomt en het deurtje meteen sluit? Ik ben zo atechnisch en niet zo'n uitvinden, in films ziet het er erg leuk uit allemaal..de man van de dierenwinkel keek me ook al aan," een diervriendelijke val??"

Met het gif wacht ik nog heel eventjes, alleen als het echt niet anders kan..(gut, zie mezelf al gaan, een dooie muis met baby's in dr buik tussen het rooster vandaan pulken, ieuwl)

edit,z ie nu dat die valletjes wel diervriendelijk bestaan? Enig idee waar ik die kan halen? Bij onze dierenwinkel hadden ze die niet iig.

Dierenspeciaalzaak,welkoop boerenbond in die richting.

het gevaar van gif is altijd dat als die muis verdwaasd van het gif nog rond loopt, je de kans hebt dat je kat hem pakt. en daar overlijden ze aan. Het gif werkt niet als 1 klap, ze bloeden vanuit binnen dood, dus lopen vaak verdwaasd nog rond

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:02

De diervriendelijke vallen zijn bij de welkoop te koop.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:02

Als je een valletje koopt waarin ze blijven leven, wees dan zeker dat je een stevige koopt. Wij hebben er een waarvan het deurtje te makkelijk weer opengaat. Kleine muisjes blijven er meestal in, tenzij ze een aanloopje nemen. De grote hoeven niet eens een aanloopje te nemen.... Clown
maar hij doet het prima.... we hebben er toch al een stuk of 10 mee gevangen, waarvan er 3 zijn ontsnapt en we er 7 weer hebben uitgezet.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:03

malouuu schreef:
Ylana schreef:

maar ze zijn wel muisvriendelijk, en gaan niet snel kaduuk Knipoog

En kat gelukkig ook Knipoog

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:04

ze heten volgens mij trip trap muizenvallen.
Bij veel dierenwinkels zijn ze wel te krijgen.
Misschien een andere dierenwinkel proberen?

Als je zegt waar je woont kunnen we misschien dierenwinkels opnoemen?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 15:05

kijk, 40euro voor een muizenval is wat té he..helemaal als ik zowat dagelijks dode muizen mn slaapkamer uit moet vissen die de kat al heeft gekilled en dan deze wel levend proberen te redden, hoe hypocriet van me, haha..
maar als het enigzons betaalbaar is en herbruikbaar is het de moeite waard denk ik..helemaal als ik straks met een nest zit.
Valt me op dat deze muis zo mak is, totaal niet bang voor mn handen..mss ziek dat de kat hem liet gaan?

ik ga vh weekend een sbij de Welkoop of andere diervoeder kijken, wie weet. Dat if ben ik ook geen voorstander van, gaat zo langzaam he.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:05

Onze val was 6,95, maar die heeft dus een mankementje... Lachen

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:07

idd, pijnlijk lijkt me voor zoon muissie haha
maar volgens mij kosten ze hoogstens 10 eurie

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 15:13

ik zal vanavond eens proberen een foto op de pc te zien te klrijgen, je lacht je rot, erg donkere dikkere is het.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:00

Kimberley77 schreef:
ik zal vanavond eens proberen een foto op de pc te zien te klrijgen, je lacht je rot, erg donkere dikkere is het.

Het bevalt hem wel Tong uitsteken
Op de site van diertotaalservice.nl staat een leuke ronde val te koop. Ze kunnen er wel in, maar er niet uit.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:09

grappig dat iedereen het over hem heeft, terwijl er wordt gedacht dat hij ( zij dus) zwanger zou kunnen zijn Knipoog

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:25

--> BB

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:15

*LOL*
Leuk he, muizen? Zo beleef je nog eens wat.
Zo'n diervriendelijke val hebben wij ook een tijdje gehad. Werkte wel, alleen zette m'n moeder ze aan de overkant van de sloot weer uit, waardoor de muis nog weer sneller in huis zat dan m'n moeder Huilen van het lachen
Vanwege knaagschade zijn we wel aan gif begonnen, werkelijk alles ging kapot.
Maar voor één muis is zo'n muisvriendelijke val wel wat Ja
Ben benieuwd naar de foto!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 22:43

haha, ja Elinax, praat makkelijker Lachen ZE is er groot voor een muis, althans degene die ik dood vind zien er kleiner uit.
Ik ga morgen een foto maken als ze weer de witlof uit mn handen grist..

Je moet het zo zien, ik heb een aanrecht, in de hoek daaronder staat de koelkast, daarnaast staan de kattenbakjes met brokjes (welke ik al achter de koelkast heb gevonden) en daarnaast een boekenkast. Ze pendelt tussen de boekenkast, kattenvoer en koelkast in..Berdien, daar ben ik dus ook bang voor, dat mn boeken de sjaak zijn eerdaags, of kortsluiting krijg door alle snoeren van de koelkast en lampen etc.

Dank je Imaudy voor de link, ik zal die eens gaan bekijken, want feit is wel, die muis moet zo auw mogelijk uit mn huis, sleep dr wel mee naar een ander stukje bos ipv hier buiten te laten.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:51

anders kan je zelf een muisvriendelijke val maken... je neemt een emmer, zet er een plankje schuin tegen (of zo'n rooster van in de oven, klimt wat makkelijker voor muislief) en legt op de bodem van de emmer wat eten.
Dan zet je de kat in een andere kamer voor de nacht, inclusief zijn eten. Als het muisje honger krijgt gaat het zijn neus achterna, klimt op het plankje, duikelt de emmer in achter het eten, en kan er dan niet meer uit! super muisvriendelijk en super goedkoop Haha!

misschien wel iets zachts op de bodem leggen... een hoogzwangere muis die zo'n twintig tot dertig centimeter naar beneden duikelt kan niet gezond zijn...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 22:56

Oooooh Ashkerlon, wat een topidee van je! Ik hoop dat ze zich niet weet omhoog te kruipen, maar datz ien we dan wel..
*gaat morgen in het licht zch door een spinnenschuur wagen voor die emmer*

gut wat een superidee, zo lekker slim van me dat ik daar niet opkwam, haha..scheelt weer een val bestellen Lachen