Aanstaande maandag ging ik zoals gewoon de konijnen voeren en de vogels in de volliere. Ze zitten allemaal bij elkaar al jaren. De konijnen zijn 3 jaar ruim en zitten al zolang bij elkaar. Kwam ik dus aan vond ik mijn zwarte konijn (black jack) raar lopen. Ik dus kijken zat haar staart vastgeplakt aan iets en leek angevreten, het bloedde niet was droog en rustig maar zag er niet goed uit. Ben die ochtend naar de DA gegaan om te laten kijken wat het is. Bleek een van de konijnen het gedaan te hebben (heb vermoeden wie het is). Maar de wond was groter dan ik dacht en haar hele kont is gewoon gebeten niet normaal meer hoe veel het is. Dat ze een keer een buitwondje hebben is normaal en hoor je me niet over maar dit is te erg. Het rare is dat ze al zolang bij elkaar zitten. het zijn 3 vrouwtjes trouwens. Bij de DA vonden we ook dat ze raar op haar achterpoten stond maar volgens haar was dit door de wond. We moeten 2 X daags een zalf smeren om het goed te laten genezen. Het konijn is bijna duurder in verhouding dan een DA bezoekje voor mijn paard zeg
, maar goed is voor het goede doel zeg ik maar.
Vandaag moest ik weer komen want ze moesten geent worden, e het kwam mooi uit want dan konden ze blacky even zien. Dit keer was er een ander. Ook zij vond dat de wond er rustig uit zag moest het alleen goed in de gaten houden ivm vliegen en dus larven. Maar de rug maakt mij zorgen, ze drukt deze helemaal weg en loopt letterlijk op har tenen. Volgens de DA heeft ze geen pijn want ze doet wel alles is alleen iets trager en rustiger maar ze eet en drinkt en loopt wat rond. Ze is bang dat er een zenuw is beschadigd dus het is even afwachten wat er gebeurd nu hiermee. Zelf zie ik het nog wel positief in zodra blacky dat is en zich laat behandelen en haar normale behoeften doet en geen pijn heeft kan ze redelijk normaal functioneren. Maar dat is nog even afwachten. Ik moet woensdag ochten om 9 uur weer terug komen voor controle.
Heeft iemand dit vaker meegemaakt met zijn of haar konijn? Zo ja wat zijn je ervaringen hiermee, ik wil het graag horen.