Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
griebels schreef:ik heb kittens MET moederpoes opgevangen voor het asiel. Ze wilde ze met 7 a 8 weken terug hebben voor het plaatsen daarvan. Ik heb ze dan ook in 2 groepen gebracht. De eerste week de sterkste kittens, de week daarna de mindere (nog steeds sterke) kittens...
loveyoutoo schreef:Dan zijn ze toch met 8 weken weg gegaan
Mist schreef:griebels schreef:ik heb kittens MET moederpoes opgevangen voor het asiel. Ze wilde ze met 7 a 8 weken terug hebben voor het plaatsen daarvan. Ik heb ze dan ook in 2 groepen gebracht. De eerste week de sterkste kittens, de week daarna de mindere (nog steeds sterke) kittens...
Apart...wij hebben de regel dat vrijwilligers zelf bepalen wanneer de "tijd rijp" is ! en ook bij wie je ze plaatst.
Ik zie ook de toegevoegde waarde niet van ze terug te geven aan het asiel, hoe minder kittens op het asiel komen hoe kleiner de kans op ziektes. Ik plaats ze altijd rechtstreeks vanuit mijn huis, kies zelf bij wie ze terecht komen, en hoe oud ze dan zijn. Ik plaats ze sowieso niet voor de 2e enting + 2 weken(dus minimaal 12 weken idd)
loveyoutoo schreef:Hoe langer de kittens bij de moeder zitten, hoe beter het is. Ik zou ook een week of 12 aanraden. En voor de 8 weken een kitten bij de moeder weghalen is zelfs strafbaar...
Maar waarom begin je eigenlijk aan kittens als je van dit soort (belangrijke) dingen niet op de hoogte bent? Of was het een ongelukje?
griebels schreef:Apart...wij hebben de regel dat vrijwilligers zelf bepalen wanneer de "tijd rijp" is ! en ook bij wie je ze plaatst.
Ik zie ook de toegevoegde waarde niet van ze terug te geven aan het asiel, hoe minder kittens op het asiel komen hoe kleiner de kans op ziektes. Ik plaats ze altijd rechtstreeks vanuit mijn huis, kies zelf bij wie ze terecht komen, en hoe oud ze dan zijn. Ik plaats ze sowieso niet voor de 2e enting + 2 weken(dus minimaal 12 weken idd)