Een hond die mensen bijt, laat je die direct inslapen? Of niet? En zo niet... waar ligt dan de grens?
En waar hangt het vanaf?
Of hij al dan niet vast houdt?
Of er een reden is voor het bijten?
Of, of, of, of?
Ik ben heel benieuwd

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
naadje24 schreef:ja ik denk dat mensen het in hun eigen huis zelf moeten bepalen tot welk risico ze willen gaan.....
ik denk dat iemand met kinderen minder snel een risico zal nemen dan iemand zonder kinderen...bij iedereen is zijn grens anders..
op het moment dat mijn hond ineens bijtgedrag zou vertonen dan zou ik eerst de oorzaak zoeken,wie weet is er pijn ...ik zou via een gedragstherapeute gaan kijken....
maar bij geen genezing zou ik het dier wel in laten slapen...
ik vind het heel moeilijk om daar iets over te zeggen om nu over te oordelen mede omdat ik het nooit meegemaakt heb...mijn honden zijn erg lief zowel naar anderen mensen,kinderen en dieren...
Richtje schreef:naadje24 schreef:ja ik denk dat mensen het in hun eigen huis zelf moeten bepalen tot welk risico ze willen gaan.....
ik denk dat iemand met kinderen minder snel een risico zal nemen dan iemand zonder kinderen...bij iedereen is zijn grens anders..
op het moment dat mijn hond ineens bijtgedrag zou vertonen dan zou ik eerst de oorzaak zoeken,wie weet is er pijn ...ik zou via een gedragstherapeute gaan kijken....
maar bij geen genezing zou ik het dier wel in laten slapen...
ik vind het heel moeilijk om daar iets over te zeggen om nu over te oordelen mede omdat ik het nooit meegemaakt heb...mijn honden zijn erg lief zowel naar anderen mensen,kinderen en dieren...
Ik heb wel zo'n hond.... maar vind het ook heel moeilijk...
Ook nog onder begeleiding van DA en gedragstherapeute blijft het moeilijk.
naadje24 schreef:En toch blijft de keus dan aan jou....jij bent diegene die bepaalt of je er nog mee door wilt en tot hoever je risico's wilt lopen
alleen als het misgaat moet je het dan ook bij jezelf neerleggen maar dat lijkt me logisch..
ik zelf zou het niet doen maar dat is ook persoonlijk omdat ik binnen nu en 5 jaar een kindje wil..en daarmee geen risico's wil lopen...en de hond wegdoen is geen optie lijkt me
naadje24 schreef:Wat zegt je DA dan?
ik begrijp dat je DA geen gezond dier wilt laten inslapen..maar als een hond echt gevaarlijk wordt dan moet een DA dat ook begrijpen...
Kuiken schreef:Richtje, ik denk dat je dit probleem samen met de kosten die je er aan hebt gehad -en blijft houden- moet zien.
Wat jullie voor haar gedaan hebben en nog steeds doen, echt petje af![]()
Maar waar ligt die grens? Wachten tot ze weer een keer heel ziek gaat worden? Wachten tot ze iemand echt flink te pakken heeft..
Kuiken schreef:Ik denk dat jullie al een keer over die grens heen gegaan zijnAlleen was er toen niemand die naar jullie luisterden.
Richtje schreef:Ik zal even onze hond als voorbeeld nemen om de discussie op gang te brengen![]()
Wij hebben haar uit het asiel gehaald op 6-jarige leeftijd. Buiten een geweldig dier, binnen was het een doodsbange hond en het bleek een angstbijter te zijn. Ze heeft inmiddels in een jaar tijd 24x gebeten.
Helft van de keren naar gezinsleden en de helft naar vreemden. Soms voor ons verklaarbare situaties, soms ook niet. Resultaat zijn kleine wondjes, ze hapt om zich heen en gaat dan heel schuldbewust in 'r mand liggen... het is echt een reflex bij haar.
In laten slapen of niet?
fixture schreef:eerst maar eens kijken waarom de hond bijt