dit topic gaat niet over mijn hond, maar die van een vriendin. Een paar weken terug kocht ze een 12 weken oude labrador, uit een kennel. Erg leuk dier trouwens

Mijn vriendin woonde nog thuis, en gedurende 2 weken is het beest werkelijk geen minuut alleen thuis geweest. De vader werkt niet, de moeder alleen voormiddags, de 2 dochters in de horeca dus die zijn ergens over de middag ook wel eens thuis. De hond werd veel uitgelaten, en werd best snel behoorlijk zindelijk. Nu kon de hond niet beneden slapen want:
In de keuken of de garage kon hij niet omdat daar de andere 2 honden zitten. Deze zijn vrij oud, en aangezien mijn vriendin 2 weken later toch alleen ging wonen wou menb de confrontatie niet aangaan.
De andere ruimte beneden is de woonkamer, maar daar staan de mooie meubels en zo, dus daar mocht de hond niet alleen slapen.
Dus... Sliep hij bij mijn vriendin op de kamer, vanaf de tweede nacht kroop hij natuurlijk bij haar op bed en na 4 uur hem eraf duwen terwijl je gemiddeld 12u op een dag werkt, sja dat geef je op. Resultaat: de pup slaapt in bed.
Nu is mijn vriendin verhuisd. De eerste week was ze thuis wegens een wond aan haar hand, dus opnieuw is de hond nauwelijks alleen geweest, alles prima.
Maar... Nu gaat ze weer werken: van 9 tot 15 en 18 tot 23 meestal maar daar kan veel variatie op zitten. De hond mag in de oude veranda. De eerste dag heeft hij er alles omgegooid, tot een strijkplank die verdorie een halve meter omhoog hing, hij is aan de deuren beginnen bijten, de stront hing tot halverwege de ramen. Daarna heeft hij alles volgepoept en geplast en er lekker doorgelopen, heel lekker ja..
De tweede dag bleef hij in zijn bench, opnieuw zelfde verhaal: hond gooit water en eten om, poept alles vol, loopt door de hele brij met als gevolg dat je 's avonds een vieze bench en vieze hond hebt. Buren zeggen dat hij de hele jankt en blaft.
Bovendien is het dier nu ook in de living niet volledig zindelijk meer, hij slaagt erin op het tapijt te poepen of plassen als je 3 seconden in de keuken bent
Ik begrijp perfect dat dit verlatingsangst is en dat dit had moeten opgebouwd worden. 's Morgens gaat het meestal goed, het is meer 's avonds dat het echt fout gaat. Als hij 's morgens een halve dag wordt uitgelaten dopor haar ouders kun je 's avonds toch weer hetzelfde verwachten. Ik vind het erg jammer voor mijn vriendin die al zoveel werkt en nu deze viezigheid mag opruimen (nog nooit een hond gezien die zich zo vuil kan maken).
Zijn hiervoor werkbare oplossingen, gezien het moordende werkschema van mijn vriendin? Ik weet dat het grotendeels haar fout is, maar daar zijn we nu niet veel meer mee natuurlijk... De bench is op maat voor een Deense dog, dus mss te groot, maar wanneer we een stuk afzetten blijft hij erin poepen en er door lopen...
Ik hoop dat iemand kan helpen voor dit volledig uit de hand loopt!