Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
samflame schreef:hallo,
Ik wil graaag een chihuahua teefje
en het leek me wel leuk om dan te gaan fokken daarmeeAlleen dat heb ik nog nooit gedaan, dus ik vroeg me af
*hoeveel nestjes mag een teefje krijgen per jaar? (gezondheid van me chihuahua gaat natuurlijk voor)
*hoeveel pups krijgen ze gemiddeld?
*hoelang moet het bij de moeder blijven
*hoelang zijn ze ?drachtig?
*houd je teef van die tepels?
Liezel1 schreef:samflame schreef:hallo,
Ik wil graaag een chihuahua teefje
en het leek me wel leuk om dan te gaan fokken daarmeeAlleen dat heb ik nog nooit gedaan, dus ik vroeg me af
*hoeveel nestjes mag een teefje krijgen per jaar? (gezondheid van me chihuahua gaat natuurlijk voor)
*hoeveel pups krijgen ze gemiddeld?
*hoelang moet het bij de moeder blijven
*hoelang zijn ze ?drachtig?
*houd je teef van die tepels?
als dat je achterliggende gedacht is, kun je het beter niet doen...
LCharlotte schreef:Ik heb mijn chi al dik 6 jaar het zijn wereld hondjes en ik wil nooit meer zonder!
crossmonster schreef:ik fok zelf met katten
dit omdat ik echt een kattenfan ben,
het is een uit de hand gelopen hobby, maar voor ik serieus begon ben ik bij heel veel fokkers langsgeweest, om info te winnen en alle voors en tegens te horen,
als je het goed wilt doen, moet je er ook echt achter staan, en het niet voor de "leuk"doen, want het is niet alleen voor de leuk, beginnen met fokken kost een berg met geld, en die zie je de eerste jaren niet terug, ik speel meestal quitte
ik heb zelf de katers, en je moet rekenen dat al mijn poezen en katers het hele jaar door dure royal canin eten, en dan de rest van de kosten er nog bij natuurlijk.
honden fokken ligt niet zo heel erg veel anders, al zijn er iets minder testen geloof ik.
chihuahua's staan bekend om de moeilijke bevallingen, ga dus er vanuit dat er een keizersnee zal moeten gebeuren,
hierna speel je dus al bijna geen quitte meer.
ook vind ik dat je als fokker naar shows moet gaan,
je moet natuurlijk niet alleen op uiterlijk fokken, maar op show krijg je ook te horen welke reu eventueel bij je teefje zou passen.
ook doe je veel info op op shows,zowel van medefokkers als van keurmeesters
ik zou er dus nog even goed over nadenken als ik jou was