Mijn konijn is tijdje geleden bevallen, helaas hebben de 3 jonkies het niet geredn, werden al dood geboren. Ik wist niet een sdat mannetje en vrouwtje waren, aangezien ze ook al meer als een jaar bij elkaar zaten en ik bij 2e konijn echt duidelijk vrouwtje heb gevraagd en er vanuit ging dat ze dat ook was,,, ne dus
Ik nu extra in gaten houden of ze nestje ging maken, zodat ik mannete uit de ren haalde en in grote kooi zou zetten, maar niks. Vanmorgen hond gek aan doen bij mn raam, ik kijk naar de ren, huppelt er een wit klein donzig konijntje bij, tussen papa en mama knijn in.
heeft net als papa vlekjes, alleen om ogen en oren, en verder wit, zoals mama. kleintje zal al ongeveer een week oud zijn. leuke verassing zeg. ik maar opletten en kijken, niks te zien en ineens huppelt hij al lekker door de ren. Nu niet gaan zeggen, wat zorg je slecht voor je dieren, hun hebben grote ren met meerdere verstopplekken, en was nergens een nestje, heb dus denk ik ook geluk dat hij overkeefd heeft ( papa konijn erbij, niet doodgebeten, en niet doodgegaan van kou... geen nestje)
Moet alleen bij de poort iets maken, aangezien die 5 cm speling genoeg zijn voor die kleine om eronderdoor te gaan. Maak snel foto`s voor jullie van mn kleine Hope
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 14-04-07 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Titel aangepast.
pappa konijnen kunnen ook hiel zorgzaam zijn hoor tenminste de pappa hier was heel zorgzaam als mamma ging eten zat pappa op nest en vice versa , was wel leuk om te zien was ook een rui-me ren / hok (8m2) de andere zal wel iets mis mee geweest zijn raar dat ze ze niet opgegeten hebben dat oen ze normaal als er een jong dood is (om roofdieren weg te houden ) veel plezier met kleine nijn (miss idee om man te castereren ? heb hier vd zomer ruim 20 konijntjes uit hobby nestjes in de opvang gehad omdat mensen ze niet kwijtraakte..)
Ik ben benieuwd naar de foto's! Doet me een beetje denken aan de konijnen van een vriendin van mij. Zij had haar twee konijnen in een grote ren buiten zitten, ineens was er eentje weg. Zij en haar ouders dachten dat dat ene konijn gegrepen was door een roofdier en kochten er nog een konijntje bij (anders beetje zielig voor de andere). Nadat ze dat nieuwe konijntje zo'n 2 maanden had, kwam ze op een ochtend om haar konijnen eten te geven en wat zag ze? Juist, dat konijn dat verdwenen was. Hij had waarschijnlijk een gang gegraven naar de buren toe en had daar lekker een paar maanden gewoond! Dus ik kan het me helemaal voorstellen dat jij dat baby-konijntje niet hebt opgemerkt.
Ga je papa-nijn trouwens wel laten castreren? Ik ben anders bang dat je er volgend jaar een hele hoop zult hebben.
die andere jonkies waren tijdje geleden geboren, die 3 wat gestorven zijn. Ik heb ook ren waar ze kunnen graven, maar zitten tegels onder dus kunnen niet weg uit mijn tuintje. Ik wil mannetje ook laten castreren, maar een nestje leek me ook wel leuk, en dan castreren, zo heb ik het toch eens gezien, vooral omdat vorige keer allemaak dood waren. ik had alleen gehoopt dat ik eerder gezien had dan nu, las net dat als oogjes open zijn, al minimaal 9 dagen oud zijn.
jammer, hummeltje wel schuw, liet zich moeilijk vangen maar wil nu vaker in hand nemen zodat hij-zij tammer word.
vind alleen nog gek dat ze geen nestje gemaakt heeft, vorige keer viel me dat wel op voordat ze die jonkies kreeg dat ze echt plukken uit aan trekken was en nestje maken was. nu kruipt die kleine steeds weg achter de regenton die vol met stro ligt, ook de enige plek waar ik niet vaak achter kom anders had ik misschien eerder gezien dat er een kleintje was geboren. ook hier is niks van nestje gemaakt, en in regenton geboren worden lijkt me sterk aangezien ik paar keer per week erin keek of al nestje gemaakt werd. heeft coco, mama konijn me voor gek gehouden, ik maar wachten en kleine was er allang uit
ik probeer vanavond iemand te regelen met digi cam, ook om het veulen wat geboren is gisteren op de foto te zetten
vanavond komen de foto`s, ik krijg kraamvisite die camera meenemen net jong weer in handen gehad, maar is echt heel schuw en bang, en wilde echt weg bij me. jammer dat al wat ouder is, dat ik nu pas zie en in handen kan nemen, maar wel sterk jonkie, heet Hope
Het jong zal al wel rond de 4 weken zijn. Dan gaan ze echt de buitenwereld verkennen en kunnen ze echt goed huppelen. Maar grote kans dat je voedster alweer zwanger is dus laat de ram nu castereren, want zodra ze nu weer een nestje gehad heeft kan ze direct weer gedekt worden en zal je voedster het veelste zwaar krijgen. Of de ram erbij weghalen.
foto`s zijn gemaakt, alleen zo slim om geen kabel mee te nemen, komen straks dus pas op de pc. ik zelf denk nu ongeveer 2 weken. ik vind zo gek dat ik niks gezien heb, keek elke dag in regenton, en of mama konijn niet ergen snestje aan maken was. was zo weinig ruimte achter die ton, dat ik er ook niet gekeken heb, moeder konijn past er niet eens goe dbij. Wel viel me op dat ze er vaker zat, maar mannetje rende vaak achter haar aan, en dacht dat ze zo even rust kreeg als ze geen zin om te rennen had. maak deze week nog afspraak om te castreren,
Als ze 2 weken zijn komen ze hun nestje nog niet zover uit dat ze zomaar rond huppelen en kunnen ze nog amper hupppelen. Om een indruk te geven 3 weken en 2 dagen: http://www.hangorenparadijs.nl/Fotos/Jo ... n2dagb.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PDLIRU8M ik heb zelf in stro gezet, plek waar ik ze gevonden heb waren alleen stenen, zo meer foto`s van mama, papa en de ren en waar de hummel verstopt zit
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 14-04-07 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Foto in link veranderd.
haha ik heb 2 weken geleden jong wild konijntje opgevangen en met fles groot gekregen, is inmiddels weer vrij gelaten. iedereen zegt, weet je zeker dat niet die is?? eehm, nee, is niet echt een wild konijn he, en die is 5 km verderop vrij gelaten
ik kan d ejonkies bij dierenwinkel kwijt, waar ze me dus ene mannetje ipv vrouwtje hebben meegegeven, en anders zijn al mn kennissen al verliefd gewordne en willen ook baby nijn hebben
ik wilde nu ik wist dat mannetje en vrouwtje waren 1 netje en dan castreren, uit elkaar houden vind ik zielig, daarom he ik juist 2 nijntjes, om elkaar gezelschap te houden. mannetje word volgende week gecastreerd, als ik nog ene nestje krijg,,, tja.. nu kan ze toch al zwanger zijn.
ze heeft nu 1 jonkie, en ze is goed gezond, en hebben ruimte genoeg, ik heb nog een grote kast omgebouwd tot buitenhok waar de mama en kleintejs inkunnen als nodig is
ik weet nog niet, op zich heb ik e rwle d eruimte voor, en dierenwinkel wil hem wel, maar weet ik niet waar hij-zij zterrecht komt. ik ben nog aan bedenken wat ik doe met de kleine uk. Eerst eens tammer krijgen. Een collega wilde hem al heel graag hebben, maar dan zou die in kooi moeten en vind ik zielig. Nu heeft ie grote ren waar ze fijn kunnen rennen en graven. ben nu aan bedenken dus
ik snap helemaal nisk meer van Gisteren alles nagekeken, foto`s gemaakt, alle sopgetild, maar 1 wit konijntje Kom net achterom, rennen er 3 weg, die witte en 2 donkere morgen weer foto`s, ben benieuwd hoeveel meer ik er dan heb zijn net zo groot, en stuk tammer al dan de witte, heb ze net alle 2 in handen gehad papa konijn zit nu apart