Wat te doen met halfdode vis :\

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rinoa

Wat te doen met halfdode vis :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 11:00

Toen ik net in de vijver keek, zag ik een van onze vissen drijven. Niet op zijn rug, en hij 'ademde' nog wel. Hij zwom ook af en toe nog weg. Ik denk dat hij is gepakt door een reiger, achter zijn kieuwen pulkt er iets uit wat er niet uit hoort te pulken Scheve mond

En nu zit ik dus met een dilemma.

Aan de ene kant denk ik dat het misschien nog goedkomt (hij zwemt soms dus nog wel gewoon weg), aan de andere kant heb ik nog sterker het gevoel dat het niet goedkomt (er pulkt vanalles uit zijn lichaam = niet goed). Maar ja, dan het volgende... Hoe maak je een vis dood Scheve mond

Iemand ervaring Schijnheilig

Farouche

Re: Wat te doen met halfdode vis :\

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:01

uhm, ik laat de vissen bij ons gewoon doodgaan, maar laatst hoorde ik van iemand, die pakte ze en mapte er een keer heel hard tegen het aanrecht, dat vind ik zoo zielig, stel dat hij daarna nog leeft.., ik zou hem gewoon laten drijven/zwemmen in die vijfer.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:02

gewoon doodlaten gaan en dan door de wc spoelen Tong uitsteken

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:02

eruit halen en apart in een bak doen..
moet hij toch dood van je..doormidden met dat beest:P

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:03

wij doe meestal de vis uit t water halen en apart zetten ( wel met vijverwater)
en anders haal je eens flink uit en mep je em tegen de grond aan (wel in 1x hé anders is t zielig;)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:05

Uit de vijver pakken, op een handdoek leggen handdoek dichtslaan en met een hamer (moker is nog beter...groter bereik) doodslaan.
Ga niet lopen klooien met koelkast en diepvries enzo, want dan hebben ze alleen maar een pijnlijkere dood.

Doodslaan met de hamer is snel.
Hanndoek kun je beste gebruiken om dicht te slaan zodat je niet ook werkelijk de vis ziet liggen op het moment dat je slaat. Hanndoek is overigens daarna niet echt bruikbaar meer.

Heel erg zonde voor de vis, maar vissen zijn helaas ook niet echt sterk als het om uitpuilende stukkies gaat Nagelbijten / Gniffelen

Je kunt ook eerst een emmer vullen met vijverwater, vis daarin doen zodat je kan zien wat er mis is.
Als er ingewanden ed uitpuilen is het niet goed, en het blijven drijven is vaak iets met de luchtblaas. Is die beschadigd..tzja..zou ik toch gaan voor de hamer.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:06

'm gewoon heel lang op de kant laten liggen? ik zou misschien wel eerst een deskundige bellen om te vragen oftie niet gered kan worden, anders zou 't zonde zijn!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:06

Farouche schreef:
uhm, ik laat de vissen bij ons gewoon doodgaan, maar laatst hoorde ik van iemand, die pakte ze en mapte er een keer heel hard tegen het aanrecht, dat vind ik zoo zielig, stel dat hij daarna nog leeft.., ik zou hem gewoon laten drijven/zwemmen in die vijfer.

Als ie dan nog leeft nog een klap geven tot ie wel dood is, langzaam dood laten gaan vind ik ook zielig.
Hem uit de vijver halen en er een baksteen op gooien kan ook...........
Eventueel een doek erom zodat je het niet ziet Knipoog

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:07

lotteke schreef:
Uit de vijver pakken, op een handdoek leggen handdoek dichtslaan en met een hamer (moker is nog beter...groter bereik) doodslaan.
Ga niet lopen klooien met koelkast en diepvries enzo, want dan hebben ze alleen maar een pijnlijkere dood.

Doodslaan met de hamer is snel.
Hanndoek kun je beste gebruiken om dicht te slaan zodat je niet ook werkelijk de vis ziet liggen op het moment dat je slaat. Hanndoek is overigens daarna niet echt bruikbaar meer.

Heel erg zonde voor de vis, maar vissen zijn helaas ook niet echt sterk als het om uitpuilende stukkies gaat Nagelbijten / Gniffelen

Je kunt ook eerst een emmer vullen met vijverwater, vis daarin doen zodat je kan zien wat er mis is.
Als er ingewanden ed uitpuilen is het niet goed, en het blijven drijven is vaak iets met de luchtblaas. Is die beschadigd..tzja..zou ik toch gaan voor de hamer.

Idd ik zou ook gaan voor de hamer!
Als dat beestje pijn heeft heeft ie toch niks meer...

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:08

-> BB

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:11

Mijn hobby is het niet Nagelbijten / Gniffelen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:11

LisetCharlot schreef:
'm gewoon heel lang op de kant laten liggen? ik zou misschien wel eerst een deskundige bellen om te vragen oftie niet gered kan worden, anders zou 't zonde zijn!

Dan stikt de vis langzaam omdat een vis geen zuurstog uit lucht kan halen.
Met een flinke klap uit zijn lijden verlossen is het meest vriendelijke wat je kunt doen.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 11:12

Ik heb hem meteen al uit de vijver gehaald.

Ik twijfel dus nog omdat hij soms gewoon weer wegzwemt. Klein stukje maar maar hij is dus niet zo halfdood als je zou denken als je hem ziet.

Het zijn geen ingewanden die er uit puilen, eerder spier (ben niet zo thuis in de vissenspieren), het zit vlak achter zijn kieuw.

Ik ben echt geen held met dit soort dingen Nagelbijten / Gniffelen

Ik ga hem niet laten stikken op de kant

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:14

Ach wat triest. En ik moet een beetje lachen om al die suggesties hier alhoewel ze absoluut effectief zullen zijn!
Ik zou em ook gewoon apart zetten in een bak en maar gewoon afwachten, zo gaan ze in de natuur ook dood.
En voor doodmeppen enzo moet je echt wel een sterke zijn hoor. Ik heb een keer een muis op stla die half dood was door gif tegen de muur dood proberen te meppen en na 3x keihard meppen leefde die nog, toen heb ik em maar verzopen in een emmer water. Ik voelde me hier echt klote onder hoor, ik ga dat echt nooit meer doen!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:17

Ik kreeg eens forel van iemand, lekker voor op de barbeque, helaas leefden ze nog..........
Theedoek erom en met de kop een klap op het aanrecht gegeven, ze waren in een klap dood.
Je kan ook een mes of bijl pakken en zijn kop eraf hakken, weet je zeker dat ie dood is. (wilde ik bij de forel niet, had een lekker recept en moest dus met kop en al)

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:17

Kokend water Nagelbijten / Gniffelen Het klinkt heel cru maar het is echt ontzettend effectief... Heb het één keer bij een vis gedaan die gewoon echt aan het dood gaan was (hij kon niet tegen het water dat wij hadden in ons aqarium, hij viel gewoon helemaal uit elkaar Nagelbijten / Gniffelen ) In kokend water zijn ze echt meteen dood...

Maar deze vis was niet meer te redden, en misschien overleeft die van jouw het wel. Dus zal ik gewoon afwachten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:18

Ik had ook eens gehoor dat je het beest kon verbranden in de pan Bloos
Zou ik persoonlijk NIET doen, want lijt tot een langzame vresselijk pijne dood Verdrietig

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:19

Mik_ schreef:
Mijn hobby is het niet Nagelbijten / Gniffelen

ik zou het niet eens duven..

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:19

Kir_Ples schreef:
Ik had ook eens gehoor dat je het beest kon verbranden in de pan Bloos
Zou ik persoonlijk NIET doen, want lijt tot een langzame vresselijk pijne dood Verdrietig

ja, er kán zoveel, maar het is niet echt een fjne dood+ dat het vast onwijs zou stinken.. Nee, doet dit maar niet arm beest

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:23

Tavanta schreef:
Ik kreeg eens forel van iemand, lekker voor op de barbeque, helaas leefden ze nog..........
Theedoek erom en met de kop een klap op het aanrecht gegeven, ze waren in een klap dood.
Je kan ook een mes of bijl pakken en zijn kop eraf hakken, weet je zeker dat ie dood is. (wilde ik bij de forel niet, had een lekker recept en moest dus met kop en al)

haha ja.. kan je em nog eten dan?? ik echt niet
sorry ff offtopic,
heb mij advies al gegeven Knipoog

LOVExIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:24

Oooooh!

De dames hier zijn wel hardhandig.

Lees Hamer,Baksteen,aan de kant laten liggen.

Zielig Joh!

Gewoon laten zwemmen gaat hij dood, okee haal je hem eruit ma da beest vermoorden Bloos!

LOVExIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:26

MarianneR schreef:
Ik heb hem meteen al uit de vijver gehaald.

Ik twijfel dus nog omdat hij soms gewoon weer wegzwemt. Klein stukje maar maar hij is dus niet zo halfdood als je zou denken als je hem ziet.

Het zijn geen ingewanden die er uit puilen, eerder spier (ben niet zo thuis in de vissenspieren), het zit vlak achter zijn kieuw.

Ik ben echt geen held met dit soort dingen Nagelbijten / Gniffelen

Ik ga hem niet laten stikken op de kant

Laat hem dan apart zitten,Of anders natuurlijk doodgaan ga da beest niet vermoorden da's zielig mischien was hij nog wel te redden terwijl jij hem al zn genade klap hebt gegeven Bloos!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:27

AaronYve schreef:
sorry ff offtopic

Ze waren erg lekker Vingers aflikken

Maar om weer even op het onderwerp terug te komen, als het beest dusdanig verwond is dat ie geen kans maakt vind ik het zieliger om hem gewoon te laten drijven tot ie eindelijk dood is...........

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:31

Benzocaine en 2-Phenoxy gaan halen bij de apotheek en zeggen dat het voor je vissen dient, Vragen aan de apotheek dat die wilt mengen 5 gram op 25 ml acethon en dan 2 ml op 1 liter water

maar je kan ook 2 phenoxy ethanol kopen en dan moet je 5 ml denk ik 1 liter warm water en dan afkoelen op tempratuur en dan zijn ze ook dood op

vind ik leuker dan laten afzien

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:31

Tavanta schreef:
AaronYve schreef:
sorry ff offtopic

Ze waren erg lekker Vingers aflikken

Maar om weer even op het onderwerp terug te komen, als het beest dusdanig verwond is dat ie geen kans maakt vind ik het zieliger om hem gewoon te laten drijven tot ie eindelijk dood is...........

Daar ben ik het volkomen mee eens!
Beestje lijd nu waarschijnlijk alleen maar pijn...
Ik zou toch eens na gaan denken over de hamer ofzo, dan is je vis opslag dood en heet het ook geen pijn meer Lachen
En om nou naar de DA te gaan voor een spuitje vind ik het eingelijk ook niet waard