Toen hebben we de dierenambulance Heemskerk en Alkmaar gebeld Stichting Zwerfdier en het asiel in Alkmaar om er melding van te maken en zijn beschrijving door te geven. Ondertussen hebben wij ook foto's uitgeprint en bij mensen gepost, bijna weeklijks contact gehouden met de asiels en de dierenambulance's of ze al onze kater gevonden hadden maar nee onze angst en verdriet om Nezumi werd steeds groter maar we besloten niet het bijltje er bij neer te gooien en bleven stuk door zoeken, ook op internet maar haalde niets uit.
Tot vorige week ik tot mijn verbazing onze Nezumi zag staan op de site van het dierenasiel in Alkmaar en hij was geplaatst, dus wij gelijk bellen hoe het kon we hadden het toch doorgegeven? Kijk Nezumi ziet er toch wel anders uit als een Europese Korthaar zoals hij werd beschreven op hun site, ook het geluid wat hij soms produceerd klinkt toch wel wat anders als een gewoon miauwtje. Maar het maakte allemaal niets uit we hadden pech hij was geplaatst. Ik ben nu nog steeds bezig om hem terug te krijgen want nu blijkt dat de dierenambulance en het asiel in Alkmaar het niet hebben doorgegeven aan de dierbescherming in Castricum dat onze kat twee straten bij ons vandaan was gevonden.
Als er mensen zijn die ons hiermee zouden kunnen helpen of er ervaring mee hebben laat het ons graag weten Nezumi stond onder de naam schele doerak te boek in Alkmaar we willen hem heel graag terug. Ook als iemand het leest en denkt die kat ken ik het is een kruising Maine Coone x Bengaal hij is twee weken geleden geplaatst van uit het dierenasiel Alkmaar onder de naam schele doerak we missen hem verschrikkelijk en zijn erg verdrietig.
Nezumi: