Onze lieve kater zomaar geplaatst door asiel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie02

Onze lieve kater zomaar geplaatst door asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 15:32

Vorig jaar (Juli) onsnapte onze kruising bengaal uit zijn tuigje na vele zoekacties die niets uithaalde hebben wij het gemeld bij de dierenbescherming Castricum die de vemissing gelijk behandelde en netjes.

Toen hebben we de dierenambulance Heemskerk en Alkmaar gebeld Stichting Zwerfdier en het asiel in Alkmaar om er melding van te maken en zijn beschrijving door te geven. Ondertussen hebben wij ook foto's uitgeprint en bij mensen gepost, bijna weeklijks contact gehouden met de asiels en de dierenambulance's of ze al onze kater gevonden hadden maar nee onze angst en verdriet om Nezumi werd steeds groter maar we besloten niet het bijltje er bij neer te gooien en bleven stuk door zoeken, ook op internet maar haalde niets uit.

Tot vorige week ik tot mijn verbazing onze Nezumi zag staan op de site van het dierenasiel in Alkmaar en hij was geplaatst, dus wij gelijk bellen hoe het kon we hadden het toch doorgegeven? Kijk Nezumi ziet er toch wel anders uit als een Europese Korthaar zoals hij werd beschreven op hun site, ook het geluid wat hij soms produceerd klinkt toch wel wat anders als een gewoon miauwtje. Maar het maakte allemaal niets uit we hadden pech hij was geplaatst. Ik ben nu nog steeds bezig om hem terug te krijgen want nu blijkt dat de dierenambulance en het asiel in Alkmaar het niet hebben doorgegeven aan de dierbescherming in Castricum dat onze kat twee straten bij ons vandaan was gevonden.

Als er mensen zijn die ons hiermee zouden kunnen helpen of er ervaring mee hebben laat het ons graag weten Nezumi stond onder de naam schele doerak te boek in Alkmaar we willen hem heel graag terug. Ook als iemand het leest en denkt die kat ken ik het is een kruising Maine Coone x Bengaal hij is twee weken geleden geplaatst van uit het dierenasiel Alkmaar onder de naam schele doerak we missen hem verschrikkelijk en zijn erg verdrietig.

Nezumi:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nathalie02 op 10-04-07 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Piera

Re: Onze lieve kater zomaar geplaatst door asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:33

Jeeetje, wat belachelijk. Communicatie is ook moeilijk voor sommige instanties zeg.

Ik hoop heel erg dat jullie je kat nog terug krijgen, want dit is gewoon niet normaal.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:26

Piera schreef:
Jeeetje, wat belachelijk. Communicatie is ook moeilijk voor sommige instanties zeg.

Ik hoop heel erg dat jullie je kat nog terug krijgen, want dit is gewoon niet normaal.

maar ook die mensen kunnen fouten maken. Ik heb ook in een asiel gewerkt (stage) en je moet eens weten hoeveel katten er dagelijks binnen komen. Dan kan er altijd een foutje gemaakt worden. Ik moet er wel bij zeggen dat ze het ook op een andere manier hadden kunnen oplossen. Ze hebben overigens een wacht tijd van 2 weken dat de kat er zit. Je moet ook weten dat je niet altijd op mensen kan afgaan, want alleen jij weet hoe die kat er uit ziet. Dus je had 1 keer in de twee weken daar ff een kijkje kunnen nemen, en dan was er al veel opgelost.

Het enige wat je kan doen is naar het asiel gaan en vragen of hun die nieuwe eigenaar kunnen bellen.
Let er wel op als jij die kat terug wil dat je vaak ervoor moet betalen. (rit van dierenambu, en de verblijfskosten, ent kosten en chip kosten) Maar als jij kan bewijzen dat het jullie kat is sta je imo in je recht om de kat terug te krijgen

succes

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:27

Heeey!

Ik heb hier helaas geen verstand van, maar ik vind het echt ronduit belachelijk! Hoelang geleden hebben jullie hem als vermist gemeld? En weet je hoelang geleden die kat gevonden werd? Een dierenasiel is namelijk verplicht een gevonden dier 2 weken vast te houden, zodat de eigenaar kans heeft om zich te melden!
Probeer ook met de nieuwe eigenaren in contact te komen, lijkt me sterk dat ze deze kat zullen houden terwijl het gewoon die van jullie is.
Ik weet ook niet of jullie via de dierenambulance geprobeerd hebben om hem terug te krijgen, maar dat is het wel waard! Probeer ook duidelijk te maken dat jullie allemaal dingen in werking gezet hebben om hem terug te vinden, want dan hebben jullie in dit geval geen "pech", maar hun ...
Laat ook het paspoort zien en het chipnummer, om te kunnen bewijzen dat die kat echt van jullie is!

Heel veel sterkte en succes, ik hoop dat jullie hem terug krijgen!
Gr.
Naatje

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 17:37

Pubelia:

Ik woon in een dorp, hier worden niet zo vaak katten gevonden. Zeker niet dit soort katten. Als er dan een aparte kat wordt gevonden twee straten verderop van de plek waar er een wordt vermist dan vind ik het echt heel knap dat er geen belletje gaat rinkelen. Het is toch de bedoeling dat ze in het systeem kijken? Wij hebben vorige week nog contact gehad met de dierenambulance en daar werd gezegd dat hij nog niet was gevonden. Het is dus absoluut niet zo dat wij de moeite niet hebben genomen.

Tuurlijk maken mensen fouten, maar het herstellen ervan is blijkbaar een stuk moeilijker. Wij hebben een huis vol dieren zorgen er echt heel goed voor en dan steekt het gewoon zo dat het op zo'n manier is gegaan.
We wachten nu maar af hoe het verder gaat, hopelijk kan ik hier snel berichten dat hij bij ons terug is.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:40

Wat erg zeg... ik hoop dat jullie de kat nog terug kunnen krijgen...

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:46

Was hij dan niet gechipt?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 17:50

Oprtalj schreef:
Was hij dan niet gechipt?

We hielden hem in huis en was daarom niet gechipt. Heel stom natuurlijk achteraf. Huilen

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:52

ze moeten zowieso de kat 24 uur in de opvang houden als die gevonden is daarna gaat die naar een asiel in de opvang word eerst contact opgenomen met amivedi of een andere in stantie voor vermiste en gevonden dieren is het dier niet geregistreed wat in deze wel het geval was , dan mogen ze pas na 24 uur naar het asiel , daar geld een wachttijd van 2 weken voor het dier weer herplaatst mag worden , ik zou als ik jou was dit verhaal naar het hoofd van de dierenbescherming mailen , en eventueel de ombudsman erop zetten dit mogen en kunnen ze niet maken jij staat bij deze volledig in je recht
succes en wil je meer weten pm me eventjes

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 17:59

Sparky10: De hoofd van de dierenbescherming in deze regio is ervan op de hoogte en ze zijn er werk van aan het maken. Er is inderdaad een hele hoop misgegaan. Hij is namelijk niet 24 uur in opvang geweest. Ik stuur je even een pm.

Trixy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:08

Jeetje wat vervelend!

Maar als ik het goed begrijp is die kat minstens een half jaar vermist geweest en wordt vervolgens dicht bij jullie in de buurt gevonden? Dan krijg je bijna het idee dat iemand het dier al die tijd in huis heeft gehad... Ook geen leuk idee lijkt me

Ik hoop voor je dat je het beestje zsm terug krijgt, of in elk geval tegen gemaakte kosten.

Good luck!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:09

Nathalie02 schreef:
Sparky10: De hoofd van de dierenbescherming in deze regio is ervan op de hoogte en ze zijn er werk van aan het maken. Er is inderdaad een hele hoop misgegaan. Hij is namelijk niet 24 uur in opvang geweest. Ik stuur je even een pm.

heb je pm ontvangen en gereageerd, zoals ik hier nu lees is de dierenbescherming weer eens buiten hun boekje om gegaan in jullie geval 2x een keer door hem niet 24 uur in de povang te houden en de eigenaar op te sporen door even een telefoontje te doen naar stichting zwerfdier, en direct te herplaatsen !

je moet eigenlijk het echt hoofd het hart van de db hierover inlichten die kunnen veel betekenen en ook de nationale ombudsman

ik hou contact met je via de pm Knipoog

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 18:10

Trixy schreef:
Jeetje wat vervelend!

Maar als ik het goed begrijp is die kat minstens een half jaar vermist geweest en wordt vervolgens dicht bij jullie in de buurt gevonden? Dan krijg je bijna het idee dat iemand het dier al die tijd in huis heeft gehad... Ook geen leuk idee lijkt me

Ik hoop voor je dat je het beestje zsm terug krijgt, of in elk geval tegen gemaakte kosten.

Good luck!

Dat idee hebben wij dus ook, anders had ik hem wel gezien. Heb zo vaak naar hem geozht. Het zijn moeilijke katten en misschien konden mensen hem niet meer aan?

De kosten maken me niet uit, die wil ik best betalen. Als ik mijn kat maar terug krijg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:27

Ik denk dat je wel kan bewijzen dat het jou kat is...je heb toch wel een ent boekje of wat foto's?
En je staat niet voor niets in hun systeem met een vermiste kat...

Ik hoop dat je hem terug krijgt!!! Als ik het dus goed begrijp hebben ze een ander baasje gevonden voor hem?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 18:29

Chiqa schreef:
Ik denk dat je wel kan bewijzen dat het jou kat is...je heb toch wel een ent boekje of wat foto's?
En je staat niet voor niets in hun systeem met een vermiste kat...

Ik hoop dat je hem terug krijgt!!! Als ik het dus goed begrijp hebben ze een ander baasje gevonden voor hem?

We hebben hele fotoboeken van hem en zijn entboekje. Hij is inderdaad geplaatst bij een ander baasje.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 10:08

Ik heb heel erg goed nieuws!!!

Gisteravond is iemand van het asiel bij de nieuwe eigenaars langs geweest en het verhaal uitgelegd. Ze waren heel verdrietig maar konden ons verdriet ook begrijpen. Ze hebben hem afgestaan en vanmiddag kunnen we hem ophalen! Haha!

Iedereen bedankt voor het meeleven!!!!!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:14

Pff, lekkere fouten zijn dat, maargoed fijn dat het alsnog goedgekomen is! Lachen

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:23

gelukkig maar!
beetje stom dat er neit beter gecommuniceerd wordt...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:29

zo wat een geluk dat hij toch weer terug komt bij jullie !
na heel veel omwegen weliswaar....vertroetel hem maar lekker !
en is hij nu dan alsnog gechipt of hebben ze dat ook overgeslagen ?
anders niet vergeten op jullie naam te laten zetten of alsnog te chippen Knipoog

successss

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:02

Sparky10 schreef:
Nathalie02 schreef:

heb je pm ontvangen en gereageerd, zoals ik hier nu lees is de dierenbescherming weer eens buiten hun boekje om gegaan in jullie geval 2x een keer door hem niet 24 uur in de povang te houden en de eigenaar op te sporen door even een telefoontje te doen naar stichting zwerfdier, en direct te herplaatsen !

je moet eigenlijk het echt hoofd het hart van de db hierover inlichten die kunnen veel betekenen en ook de nationale ombudsman

ik hou contact met je via de pm Knipoog
dat werkt niet overal zo hoor. Bij ons hoeven ze niet 24 uur in een opvang te zitten, maar ze mogen pas naar 2 weken de kat herplaats worden.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:04

via pm al gedaan maar alsnog gefelciteerd,

inderdaad even navragen of die nu gechipt is dat hoort het asiel ook te laten doen voor de herplaatsing, o en ik zou als ik jou was goed kijken of die niet gecastereerd is nu dat horen ze namelijk ook te doen Clown

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:07

het lijkt me dat je als je een kat opvangt en erachter komt dat hij vaniemand anders is dat je toch gewoon een andere katuitzoekt??

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 17:28

Het is heerlijk om hem weer terug te hebben. Hij herkende me meteen! Nu is hij een beetje brommerig (echt Bengaal he) tegen de andere katten maar dat zal wel overgaan.

Heb hem lekker verwend en geknuffeld!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:32

Wat geweldig voor jullie!!!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:32

Farouche schreef:
het lijkt me dat je als je een kat opvangt en erachter komt dat hij vaniemand anders is dat je toch gewoon een andere katuitzoekt??

Dat hebben de mensen ook gedaan toch, als ik het juist heb begrepen.
In ieder geval; Veel plezier met je bengel. Ik ben blij voor je dat hij weer terecht is Ja