Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
lotteke schreef:NU!! uit zijn leiden verlossen...
heb je ooit een brandwond gehad? doet pijn.
Konijntje is waarschijnlijk al vrij in schock, dus dat maakt het niet makkelijker.
Is ie voor meer dan zoveel procent verbrand is de kans op halen nog maar heel klein, en helemaal als hij zo verbrand is als jij het zegt.
Ik klink heel cru nu, maar asjeblieft, draai dat beestje zn nek om!
adoration schreef:Ik kom net thuis dus heb geen foto en zit op het platte land dus hier is ook geen opvang centrum, maar naar de dierenarts kost mij geld en het spijt me zeer maar als die overlevings kansen echt klein zijn heb ik het daar niet echt voor over.. Misschien hard maar..Tis niet echt dat hij wonden heeft ofzo maar snorharen zijn ingekort en het haar op zijn rug is heel donker en ruw..Ik denk dat ik het 1 dag aan zie en als hij morgen vroeg heel actief is enzo dan zien we wel weer..
helemaal verbrand het valt me mee dat hij nog haar heeft.
lotteke schreef:NU!! uit zijn leiden verlossen...
heb je ooit een brandwond gehad? doet pijn.
Konijntje is waarschijnlijk al vrij in schock, dus dat maakt het niet makkelijker.
Is ie voor meer dan zoveel procent verbrand is de kans op halen nog maar heel klein, en helemaal als hij zo verbrand is als jij het zegt.
Ik klink heel cru nu, maar asjeblieft, draai dat beestje zn nek om!
lotteke schreef:adoration schreef:Ik kom net thuis dus heb geen foto en zit op het platte land dus hier is ook geen opvang centrum, maar naar de dierenarts kost mij geld en het spijt me zeer maar als die overlevings kansen echt klein zijn heb ik het daar niet echt voor over.. Misschien hard maar..Tis niet echt dat hij wonden heeft ofzo maar snorharen zijn ingekort en het haar op zijn rug is heel donker en ruw..Ik denk dat ik het 1 dag aan zie en als hij morgen vroeg heel actief is enzo dan zien we wel weer..
helemaal verbrand het valt me mee dat hij nog haar heeft.
bij de tweede zin kwam mijn eerste reactie op, bij de zin die je er nu achter zet iets heel anders...
heeft hij rode brandwonden, en zo ja waar, hoe zijn zijn pootjes en als je zijn vel een stukje optilt, trekt het dan meteen weer terug of niet? (uitgedroogd of niet )
Je schetst zo een heel ander beeld. Een beesje dat licht verbrand is kun je er wel weer bovenop helpen, en uiteindelijk weer uitzetten.
blosbokker schreef:Dus je neemt een verbrand konijntje mee naar huis, je hebt er verder geen/weinig verstand van, want je hebt geen idee of hij pijn heeft of wat dan ook en je hebt ook geen zin om hem naar een opvang te brengen en er ook 'geen geld' voor (voor over) om hem naar een dierenarts te brengen........ waarom heb je hem in godsnaam meegenomen?? zorg ervoor dat dat beestje de juiste zorg krijgt!!! (of ben ik nou debiel???)
Es79 schreef:blosbokker schreef:Dus je neemt een verbrand konijntje mee naar huis, je hebt er verder geen/weinig verstand van, want je hebt geen idee of hij pijn heeft of wat dan ook en je hebt ook geen zin om hem naar een opvang te brengen en er ook 'geen geld' voor (voor over) om hem naar een dierenarts te brengen........ waarom heb je hem in godsnaam meegenomen?? zorg ervoor dat dat beestje de juiste zorg krijgt!!! (of ben ik nou debiel???)
Beetje kort door de bocht toch?
Ze wil juist wel goed zijn voor dat konijn neem ik aan maar weet niet goed wat ze ermee moet!