Nieuw konijntje, wat voor 1 en waar vandaan halen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuw konijntje, wat voor 1 en waar vandaan halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:38

Omdat wij deze maand gaan verhuisen en de snoeren dan allemaal weggewerkt worden gaat het konijnenhok ''eruit'' zodat de konijntje's in mijn hele kamer kunnen hupsen..

Momenteel heb ik een middenmaat (vos/ hangoor)voedster (zo heet dat toch? ) van ene jaar of 4 ofzo schat ik..
Deze heeft in het begin samen met haar zusje in een hok gezeten maar dit ging niet meer goed (zusje wat hyperactief rotding, deze is heel liefe rustige nieuwschierige konijn) dus zusje is toen vrijwel gelijk al verhuist naar een nieuw huisje.. Toen heeft deze dus gezeldsschap gehad van cavia's maar de laatste is enkele maanden terug helaas ook overleden..

Maar in het nieuwe huis mag ik er dus een nieuw konijntje bij (gecastreert mannetje) maar wat voor 1 denken jullie dat het beste zou klikken met mijn huidige konijn en waar zouden jullie em vandaan halen? Dierenwinkel wil ik liever niet, die lieve schattige konijntje's vinden allemaal wel een huisje Knipoog Dus ik zit internet een beteje af te struinen maar kom niet veel verder dan dierenasiels.com ...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-04-07 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Re: Nieuw konijntje, wat voor 1 en waar vandaan halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:40

een hangoor zijn over het algemeen hele lieve konijnen. En ik denk als je op een konijnen forum gaat kijken, dat daar genoeg konijnen aangeboden worden die erg lief zijn.

Diaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:46

Ik denk dat je gewoon eens in een paar asiels moet kijken en evt op marktplaats? Ik heb een link toegevoegd van konijnenopvangcentra, misschien is er eentje bij jou in de buurt? http://www.opvangkonijnenberg.nl/Links.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:52

marktplaats doe ik liever niet, die diertje's krijgen ook meestal wel een goed huis..
ik zoek ook niet echt een kleine maat konijn die je vooral op marktplaats ziet, die site is trouwens wel heel handig! Ja

Diaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:58

Ik hoop dat je een leuke konijntje vind! Zelf denk ik er ook over om 2 konijntjes bij te nemen, ook uit het asiel/opvangcentra Lachen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:01

Ik ga als mijn schaapje de deur uit is voor een hangoor. Maar je zegt een gecastreerd rammetje? Dan kan je idd het beste bij een knijnenopvang kijken of in een asiel. Soms zijn ze dan al gecastreerd, en dan kan je m binnen afzienbare tijd bij je voedster zetten Lachen
Groejtes, mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:07

gecastreerd rammetje inderdaad ja, meer nijnen hoef ik niet en ik wil niet het risico van een eventueel gevecht lopen door een o zo leuke voedster aan mijn voedster te koppelen aangezien dit meestal fout gaat..

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:11

Heeey!
Je hebt meerdere konijnenopvangen waar ze ook gecastreerde rammen hebben. Daar kan je vaak ook kijken of het met een van daar konijntje klikt (dus neem je eigen konijn mee!).
Kijk anders op deze sites en neem via mail contact op:
http://www.knabbeltuintje.nl (Den Haag)
http://www.bunnybin.nl (Ermelo)
http://www.knabbeltje.nl (Almere)
En via die sites kan je ook weer bij andere terecht Lachen.
Succes ermee!
Gr.
Naatje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:38

is allemaal te ver weg helaas! Bloos!

oke, tot 25 kilometer reisen vind ik niet zo erg, maar verder is toch wel een eind voor een konijn (vinden me pa en ma, ik vind: jhet is ene huisdier die de rest van zijn leventje bij ons is als het klikt dus dan maken die paar km extra ook niet uit maar ja, hun moeten de auto besturen.. Clown )

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:41

Mijn nicht heeft een konijnenfokkerij maar is ook te ver weg voor je. Mag ik vragen waarom je geen konijn uit een dierenwinkel wil? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:47

omdat ik er 1 een huisje wilt geven die moeilijker te plaatsen is als zo eentje uit de dierenwinkel, die worden altijd wel verkocht dus tja Knipoog

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:48

Als ik jou was zou ik een vrouwtje nemen want mannetjes stinken heel erg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:53

mijn vorrige konijn was ook een mannetje en die stonk helemaal niet erg hoor Bloos! maar 2 vrouwtje's gaan niet samen behalfe uit het zelfde nest en nooit gescheiden geweest en zelfs dan kan het nog fout gaan, evenals 2 mannetje's gaan ook niet samen..

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:54

nou ons mannetjes konijn wel hoor Bloos! Das echt niet normaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:56

Ik zou hem iig niet uit de dierenwinkel halen, eerder idd van een forum ofzo. Weet de dierenarts anders niet iemand via via?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:56

Shanna schreef:
omdat ik er 1 een huisje wilt geven die moeilijker te plaatsen is als zo eentje uit de dierenwinkel, die worden altijd wel verkocht dus tja Knipoog

Op die manier! Was even nieuwsgierig! Tong uitsteken
In de dierenwinkel worden ze ook niet altijd verkocht als ze te oud worden maar ik begrijp wat je bedoeld! Knipoog

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:57

Nathachou schreef:
Heeey!
Je hebt meerdere konijnenopvangen waar ze ook gecastreerde rammen hebben. Daar kan je vaak ook kijken of het met een van daar konijntje klikt (dus neem je eigen konijn mee!).
Succes ermee!
Gr.
Naatje

Je eigen konijn meenemen heeft niet zoveel zin. Hij/zij zit dan niet in zijn/haar territorium en zal zich anders gedragen (geen territoriumverdediging), dus kun je hierin geen conclusies trekken.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:58

Heb je twee mannetjes of twee rammelaars? Dat is een heus verschil Knipoog En anders: Zijn je mannetjes al volwassen?
@Shanna: Ik ging juist dezelfde linken geven als Natasha, dus ik weet niet direct iets. Maar is er dan geen Asiel (voor elk dier) bij jou in de buurt? Lachen
@Roest: Dat hangt van het konijn af, je hebt genoeg konijntjes die ook zonder hun eigen 'plekje' in de verdediging gaan. Maar inderdaad is dit niet bij elk konijn het geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:59

Malibu_ schreef:
nou ons mannetjes konijn wel hoor Bloos! Das echt niet normaal..

is die niet ziek dan?
die van mij stonk alleen als hij ziek was, hij had slechte darmen en dus regelmatig diaree maar is ondanks ene leven lang diaree toch 9 geworden! *LOL*

@ soet, wat is het verschil tussen mannetje's en rammelaars? er is hier alleen een asiel voor honden en katten in de buurt helaas.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 23:03

roest schreef:
Nathachou schreef:
Heeey!
Succes ermee!
Gr.
Naatje

Je eigen konijn meenemen heeft niet zoveel zin. Hij/zij zit dan niet in zijn/haar territorium en zal zich anders gedragen (geen territoriumverdediging), dus kun je hierin geen conclusies trekken.

wel eigenlijk wil ik mijn huidige konijn pas verhuisen als het andere konijn er ook is dus dat ze beide in een vreemde omgeving komen.. of zou dit niet verstandig zijn?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 23:09

Shanna schreef:
roest schreef:

wel eigenlijk wil ik mijn huidige konijn pas verhuisen als het andere konijn er ook is dus dat ze beide in een vreemde omgeving komen.. of zou dit niet verstandig zijn?

Dat is lijkt mij dan wel verstandig, gezien er dan geen territoriumdrift is van een van de dieren, meer kans van slagen.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 23:15

Je moet je konijnen zowiezo nooit in een keer in het territorium doen van het konijn dat al thuis zit, want die gaat inderdaad zijn territorium verdedigen. Het terrein moet dus voor allebei de konijnen neutraal zetten en pas in het (heel goed gereinigde) normale terrein terug zetten als het goed klikt.
Als een konijn stinkt is er vaak iets aan de hand Knipoog een konijn stinkt uit zichzelf eigenlijk niet, tenzij hij zichzelf helemaal onderpist (maar dat is vaak met een castratie te verhelpen!).

Ik vind het ook goed dat je de verkoop van konijnen uit dierenwinkels niet steunt, er zijn inderdaad al veels te veel konijnen in dierenasiels. Maar je hebt nog veel meer dan alleen deze asiels hoor, je moet maar eens op de sites kijken, vaak zijn daar ook andere sites van asiels vermeld.
Gr.
Naatje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 13:57

roest schreef:
Shanna schreef:

Dat is lijkt mij dan wel verstandig, gezien er dan geen territoriumdrift is van een van de dieren, meer kans van slagen.

Dat dacht ik zelf dus ook inderdaad..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 14:29

Ik heb nog wel een rammetje van januari wat een ongelukje was in de vervoerskist naar Nederland. Is alleen nog niet gecastereerd.. otter/tan met vliegtuigoren, wel getatoeerd. Helaas vind niemand hem leuk genoeg volgens mij, omdat hij geen hangoren heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:14

Faniek schreef:
Ik heb nog wel een rammetje van januari wat een ongelukje was in de vervoerskist naar Nederland. Is alleen nog niet gecastereerd.. otter/tan met vliegtuigoren, wel getatoeerd. Helaas vind niemand hem leuk genoeg volgens mij, omdat hij geen hangoren heeft.

je hebt PB Knipoog

en wat voor een konijn zouden jullie mij aanraden? In hete ntingsboekje staat dat mijn konijntje van 2004 is dus die wordt dit jaar 3 Lachen ook staat erin dat het een vos-hangoor is..