wil je een kitten, zijn ze nergens?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

wil je een kitten, zijn ze nergens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 19:12

Werkelijk niet te filmen, we willen thuis toch weer graag een kitten en zijn dus gaan zoeken op internet. Maar denk je dat we er ook maar een kunnen vinden? Clown
Alles is over de 50 kilometer uit de buurt, al verkocht, of kan pas na juni weg.
Zijn er dan nergens kittens te koop/ af te halen in Overijssel?
normaal word ik altijd overspoeld door verhalen van mensen die jonge katjes hebben, boerderij katten met ik weet niet hoeveel nestjes. En net in de week dat wij er een willen, kunnen we ze nergens vinden.
Slechts 1 match gevonden waar we dinsdag nog contact mee hebben,maar we vermoeden dat onze keus al weggegeven is.
Why.. why??? we willen er zo graag eentje voor ik terug naar Engeland ga Nagelbijten / Gniffelen

Dana01

Re: wil je een kitten, zijn ze nergens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:12

wij hebben kittens, maar die zijn pas een week oud, ik weet niet hoeveel haast je precies hebt?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 19:14

we willen de kitten tussen nu en 10 mei kunnen ophalen. Nu en binnen 2 weken omdat ik er dan nog ben, en na vanaf 4 mei ben ik er weer en vind ik het gewoon leuk om de kitten mee te kunnen ophalen. weet niet vanaf wanneer de jouwe wegmogen?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:15

Wat dacht je van de asiels zijn ook altijd kittens te vinden niet alleen volwassen katten.

Maar je schrijft dat je naar Engeland gaat, is het de bedoeling dat het kitten meegaat? Je mag namelijk niet zomaar een dier mee Engeland in nemen daar zijn een aantal lastige regels.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:18

met een week of 8 mogen ze weg, ze zijn nu een week oud, heb geen agenda bij de hand, maar ik schat dat dat te laat is.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:30

Ik zou ind. eens bij een opvang of asiel gaan kijken. Daar zijn ook veel kittens te vinden. Of anders plaats je een oproepje op het internet/krantje dat je een kitten zoekt, krijg je misschien ook wel reacties.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:31

in een asiel kijken is altijd slim voor straatkatten een beter leven te geven, maar een kitten is toch wel het leukste.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:43

Dana01 schreef:
met een week of 8 mogen ze weg, ze zijn nu een week oud, heb geen agenda bij de hand, maar ik schat dat dat te laat is.

Ik zou ze écht nog wat langer in t nest houden..

Je kan altijd bij supermarkten enz. gaan adverteren dat je er een zoekt. Ik ga er vanuit dat er heel wat 'oepsnestjes' zijn waarvan de baasjes niet online komen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 19:48

we willen ook een katje uit zo'n oeps nestje, die zijn vaak het leukste qua kleuren.
We hebben alle asiels in de buurt al geraadpleegd, maar er zijn geen kittens, alleen volwassen katten. ( we willen geen volwassen kat,maar gewoon vanaf baby af aan)
En qua Engeland, nee, katje blijft gewoon thuis, ik moet van 21 april tot 4 mei nog mijn laatste 2 weken stage afmaken daar. Knipoog

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:34

Ik herken het probleem.
Omdat mijn lieve poes (op straat gevonden met 4 weken) na ruim 8 jaar is dood gereden zijn we op zoek naar een meisjeskitten.
We willen bewust geen volwassen dier omdat we al 3 volwassen honden uit Spanje (via een stichting) hebben en een volwassen kater.
Maar als het meezit kan er bij kennissen van mijn zusje elk moment een nest kittens geboren worden.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:25

Ga eens bij een asiel informeren Lachen
Op dit moment zullen er nog niet veel kittens zitten, maar rond juni is het topdrukte!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 13:41

dan is het al te laat, want mijn ouders gaan in juli voor 4 weken naar Vietnam en ze willen graag de kitten echt als kitten meemaken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:23

Jammer dat je perse een kitten wilt.

In ons asiel (en vele andere) zitten héél veel superleuke volwassen katten.. Gelukkig zitten er nog geen kittens. Als je perse een kitten wilt zul je echt nog even moeten wachten.

En ik raad je aan om in ieder geval niet particulier een kitten te kopen, maar via een asiel. Je kat is dan kant en klaar en je bent veel goedkoper uit. En bovendien steun je het doelloos vermeerderen, want dat is wat particulieren doen, dan niet.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:28

Pam schreef:
Dana01 schreef:

Je kan altijd bij supermarkten enz. gaan adverteren dat je er een zoekt. Ik ga er vanuit dat er heel wat 'oepsnestjes' zijn waarvan de baasjes niet online komen

dit zijn boerderijkatten, na 6 weken word het hier al heel gevaarlijk voor ze, als ik ze langer dan 8 weken houd, kan ik ze niet in leven houden
daarom gaan ze zo vroeg weg, zodat ze veilig groot en sterk kunnen worden, ooit een nestje van 5 weken al naar de nieuwe bazen gedaan omdat de moederpoes overreden was, zelfs die zijn groot en sterk geworden Haha!

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:16

De kitten periode zal nu ongeveer beginnen. Dus je vind nog niet veel kittens. Ook in de asielen zul je nu nog geen of weinig kittens vinden. Over een maand of 2 is dat helaas wel anders, dan zitten de asielen weer bomvol.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 10:17

morgen gaan we kijken bij een nestje kruising ragdolls. ben erg benieuwd of onze droomkitten er tussenzit!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 20:17

Zip schreef:
De kitten periode zal nu ongeveer beginnen. Dus je vind nog niet veel kittens. Ook in de asielen zul je nu nog geen of weinig kittens vinden. Over een maand of 2 is dat helaas wel anders, dan zitten de asielen weer bomvol.

Inderdaad, dan kunnen we ze weer in laten slapen als alle hokken bij vrijwilligers, en in de woonkamers, wc's op elkaar gestapeld weer vol zitten en je ze nergens meer kwijt kan.

En dan je mond houden als dierenliefhebbers hier op bokt weer eens een nestje fokken Lips are sealed

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 12:25

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:35

Dana01 schreef:

Je kan altijd bij supermarkten enz. gaan adverteren dat je er een zoekt. Ik ga er vanuit dat er heel wat 'oepsnestjes' zijn waarvan de baasjes niet online komen[/quote]
dit zijn boerderijkatten, na 6 weken word het hier al heel gevaarlijk voor ze, als ik ze langer dan 8 weken houd, kan ik ze niet in leven houden
daarom gaan ze zo vroeg weg, zodat ze veilig groot en sterk kunnen worden, ooit een nestje van 5 weken al naar de nieuwe bazen gedaan omdat de moederpoes overreden was, zelfs die zijn groot en sterk geworden Haha![/quote]het gaat niet zo zeer om de zelfstandigheid, tegen die tijd zijn ze inderdaad (vrij) zelfstandig.
maar vooral het stukje opvoeding.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:10

de opvoeding die ze hier na 5 weken krijgen is niet wat mensen in een kat willen zien
maar deze discussie is een beetje zinloos, iedereen doet het anders, wij doen het zo, ik wil ze best tot 12 weken houden, alleen red 80 % dat niet

Lowara, gefeliciteerd Ja

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:20

het lijkt er inderdaad op dat de katten wat schaarser worden
vorig jaar hadden wij een nestje met 4 kittens en had er 2 over dus heb ze op marktplaats gezet,
binnen een uur had ik 3 mailtjes en 2 telefoontjes
1 is zelfs naar amsterdam gegaan omdat ze in de buurt niets konden vinden.
ze is nu weer drachtig en verwacht ieder moment kittens,
maar ben dus niet bang dat ik ze niet kwijt raak!
toen we een 2,5 jaar geleden gingen zoeken naar een poes moesten we ook echt zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 07:28

LadyVal schreef:
vorig jaar hadden wij een nestje met 4 kittens en had er 2 over dus heb ze op marktplaats gezet,
toen we een 2,5 jaar geleden gingen zoeken naar een poes moesten we ook echt zoeken.

Je raakt ze ook wel kwijt, alleen help je het kattenoverschot nog wel even om zich nóg verder uit te breiden, en de kans voor tienduizenden asieldieren wordt wéér verkleind.
Realiseer je je dat nou niet??

Ik vind het echt zó dom he, die pretnestjes katten van mensen...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 10:26

de pretnestjes zijn niet dom, de mensen die ze kopen omdat ze schattig zijn en ze vervolgens dumpen, DIE zijn dom in mijn ogen.
Als wij een dier uitkiezen, kiezen we er eentje voor het leven, ongeacht of ze nu 2 jaar of 30 jaar worden. de enige 2 redenen dat hier een dier weg zou gaan is als ze agressief zijn, of dat het totaal niet klikt met de andere dieren en wij zo'n ebestje dus geen plezier zouden doen om hier te wonen.
maar goed, het laatste hebben mensen natuurlijk geen jaar voor nodig om uit te vinden, dus al die katten van een jaar of ouder die weggaan zullen toch vaak zijn wegegeven vanwege het feit dat katje niet schattig meer is, of blijkt dat zo'n kat verzoring nodig heeft.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:52

Lowara schreef:
de pretnestjes zijn niet dom, de mensen die ze kopen omdat ze schattig zijn en ze vervolgens dumpen, DIE zijn dom in mijn ogen.
Als wij een dier uitkiezen, kiezen we er eentje voor het leven, ongeacht of ze nu 2 jaar of 30 jaar worden. de enige 2 redenen dat hier een dier weg zou gaan is als ze agressief zijn, of dat het totaal niet klikt met de andere dieren en wij zo'n ebestje dus geen plezier zouden doen om hier te wonen.
maar goed, het laatste hebben mensen natuurlijk geen jaar voor nodig om uit te vinden, dus al die katten van een jaar of ouder die weggaan zullen toch vaak zijn wegegeven vanwege het feit dat katje niet schattig meer is, of blijkt dat zo'n kat verzoring nodig heeft.

Op het moment dat je weet dat héél veel mensen de kittens zonder pardon weer weg doen, moet je besluiten om je kat niet te dekken om te voorkomen dat die kittens over een jaar weer worden gedumpt over eerder nog. Dát bedoeld wuis.

Overigens zijn er weinig mensen helaas die heel bewust met de keuze omspringen. Ik ben ruim een jaar van te voren op zoek naar de fokker/info en krijg verbaasde reacties van de fokkers.

Om een tegenvraag te stellen, waarom zoek je perse nú een kitten en niet na je stage? (daargelaten dat je er al een hebt gevonden)

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:20

Wuis schreef:
LadyVal schreef:

Je raakt ze ook wel kwijt, alleen help je het kattenoverschot nog wel even om zich nóg verder uit te breiden, en de kans voor tienduizenden asieldieren wordt wéér verkleind.
Realiseer je je dat nou niet??

Ik vind het echt zó dom he, die pretnestjes katten van mensen...

ga jij even lekker iemand anders beoordelen op 1 antwoord in een topic..
pffff waar haal je het vandaan zeg..