Zus allergisch alle dieren weg !

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Zus allergisch alle dieren weg !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 22:40

Ik heb geen idee of het hier moest staan maar dit leek me het beste anders mijn exuses !

Okee hoe zal ik beginnen Vork

Nja ,

Ik heb heel veel huisdieren een paar knijnen ratten vissen en een kat.
Ik ben verschrikkelijk en dan ook verschrikkelijk gehecht aan ze !

Mijn zus werd ziek ze dacht dat ze een ontsteking had dus ff een paar dagen gewacht uiteindelijk naar de dokter gegaan.
Schijnt dus dat ze allergisch is voor waarschijnlijk onze dieren of voor exzeem net als ik maar iig allergisch.

Waarschijnlijk omdat het voor 75% kans is dat het door de dieren komt moeten ze weg ! Boos!

Ik wil niet dat mijn zus er last van heeft maar toch heb ik er echt zo'n verschrikkelijke moeite mee !

Ik ben met dieren opgegroeid en ik heb ze al zo lang en dan moeten ze weg !
Ik gun mijn zus een allergisch vrij huis echtwaar maar ik kan het me toch echt niet voorstellen om een leven zonder dieren onder te gaan.

Wie heeft dit nog meer mee gemaakt en hoe zouden jullie ermee om gaan ?

dit hoeft geen reltopic te worden Vork

OemmiejO

Re: Zus allergisch alle dieren weg !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:56

Sjee, wat balen zeg? Ach gut
Maar de vissen mogen denk ik wel blijven of niet? Die hebben geen haren enzo, ik ken geen mensen die allergisch zijn voor vissen. Lachen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 22:56

Nee haha bedankt voor je reactie die mogen gelukkig wel blijven. Knipoog

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:59

Haha okee, mooi zo. Lachen
Wanneer hoor je of ze weg moeten of niet? Waar gaan de dieren dan eigenlijk heen? Ach gut

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 23:01

Ik weet het nog niet precies wanneer verder onderzoek komt maar waar de dieren heen gaan weet ik nog niet ik denk wel dat ze in de buurt blijven dat ik ze nog kan opzoeken. Lachen

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 23:26

Ik weet niet hoe erg ze het heeft, maar ik ben ook allergisch voor honden, katten, konijnen, gewoon alles (behalve eten Clown ) en ik merk dat je juist gevoeliger voor dieren wordt, als je geen dier in huis hebt. Gewoon alleen zorgen dat de kat een keer gewassen wordt, konijn een zo schoon mogelijk hok heeft etc.
En gewoon niet die beesten aaien (of zo min mogelijk) dat maakt al ontzettend veel uit.
Hoe oud is je zus eigenlijk?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 23:52

Ik hoop dat ze kunnen blijven Lachen

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:27

Vreselijk! Ach gut Ik hoop ook dat ze mogen blijven. Lachen

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:46

Jemig dat is niet leuk! Vooral niet als je er zo aan gehecht bent Ach gut Hopelijk komt het nog goed!

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:47

zijn het binnenkonijnen? of buiten
want ik en mijn vader zijn ook heel allergish voor konijnen, katten, cavia's, paarden etc etc
maar wij hebben wel een konijn, die hadden we al en die houden we gewoon
hij zit gewoon buiten in zijn hokje.. en dan hoef ik hem alleen te verschonen en eten te geven.. oke dan heb ik der wel een paar uurtjes last van (na t verschonen)
maar als je zus dat niet eens hoeft te doen heeft ze der ook niet zoveel last van..
dat werkt prima
en dan kan jij je konijnen houden

over die kat gesproken. mhh als je zus echt allergish is dan heeft ze daar wel heel veel last van
als ik in een huis kom met mensen die een kat hebben voel ik GELIJK t verschil..
sorry

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:53

--> BB

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:58

oh jeetje dat is balen zeg
ik ben ook allergisch voor dieren
moest van mijn longarts de beesten weg doen
maarre
komen alleen maar meer bij Bloos

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 10:00

Haha, bedankt voor de reacties me zus zelf vind het ook erg dus we gaan het proberen en wachten tot de uitslag !

Bedankt !

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 16:21

er zijn goede medicijnen voor mensen met dierenhaar allergie en zo. Ik zelf kan ook neit tegen dieren haren en hooi en nou eingelijk van alles en nog wat. Maar een leven zonder dieren kan ik me ook niet voorstellen....

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 16:24

De konijnen zouden buiten kunnen staan in een goed warm hok. De ratten, tja..daar weet ik niets voor. De kat..je hebt oog druppels en iets om in je neus te spuiten voor kattenallergie, mijn ex had dit ook bij ons staan en die was erg alergies..hierdoor had hij er geen last meer van. Zijn vader heeft nu zelfs een eigen kat gekocht. Hoop voor je dat ze niet weg moeten.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:40

Ik ken een jongetje en die was ook allergisch voor honden. Maar door een behandeling bij de dokter (wel de rest van zijn leven) kan hij toch zijn hond houden. Ik weet wel niet meer presies welke behandeling dit was ...

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:44

heb je geen schuur dan zet je de hokken daar met ratten en konijnen.en zorg je dat je ook binnenhokken heb zodat ze een uurtje naar binnenkunnen.er zijn heel veel oplossingen.veel succes

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:49

Ik ben zelf ook allergisch voor paarden,katten alles!
Vroeger hadden wij een kat en die moest daarom weg!
Die is toen gelukkig naar m'jn tante gegaan ik was toen nog erg jong hoor ikw eet er niets meer van van de kat toen hij nog in ons huis was.
Ik heb zelf ook een paardje maar omdat hij in de buitenlucht staat heb ik daar meestal geen last van! Wel in de zomer met al het hooi, stro heb ook hooikoorts. Als ik ergens naar binnen moet met katten heb ik binnen 10 minuten vaak rode ogen, niesen, benauwd. Als het huis goed schoongemaakt is duurt het langer hoor. Maar ik reageer dus het ergst op katten. Waarschijnlijk omdat ik daar vroeger mee in 1 huis heb gewoond! Tegen honden kan ik ook goed. Alleen de dokter zei dat als ik een hond zou nemen de kans groot is dat ik de allergie dus opbouw en ook niet meer tegen honden kan net zo als dat dus met die kat is gegaan. Verdrietig

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:53

Ik ben ook allergisch voor ongeveer alles wat ik leuk vind! Clown De huisarts zei tegen mij toen ook dat ik al m'n huisdieren weg moest doen, maar hij lachte er meteen al bij omdat hij wel al wist dat ik dat toch nooit zou doen. Daarna is het even een beetje zoeken geweest naar het juiste medicijn, maar inmiddels slik ik al jaren 1 tabletje per dag en het gaat prima! Heel af en toe heb ik nog een dag dat ik merk dat ik toch nog een beetje last heb, maar dat is het me wel waard. Ik houd me niet in, knuffel gewoon met m'n honden en m'n katten. Alleen als de pony's verharen krijg ik wel eens de kriebels. Knipoog Ik hoop dat je ouders in elk geval de uitslag van het onderzoek afwachten en de mogelijkheden bekijken, want het zou toch zonde zijn als jullie je huisdieren weg zouden doen terwijl dat niet nodig is? Veel sterkte ermee! En ook voor je zus, want ik weet hoe vervelend het is als je last heb van je allergie. Knipoog

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:55

ik heb zelf ook m'n huisdieren weg moeten doen omdat ik allergisch bleek te zijn. Vond t heel moeilijk, maar uiteindelijk ben ik blij dat ik het heb gedaan. Was constant ziek en liep continue te hoesten. En sinds ze weg zijn heb ik gewoon echt het idee dat ik meer lucht heb en hoest ik niet meer.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:01

Ik ben zelf ook super alergisch en voor mij moesten ook de 2 katten weg. Ik ontplofde anders letterlijk. En dan waren ze niet eens in de buurt. Ook nu als ik bij een vriendin ben met poezen krijg ik weer last. De ene keer wel en de andere keer niet of minder. Ligt ook aan de dag en het weer. De konijnen kun je buiten zetten doen ze het prima op en de poes tja dat wordt lastig. Maar het is echt niet fijn als je zo alergisch bent dat de poes er dan toch is. Ik heb dan nog een paard buiten maar als ik last heb moet ik echt weg bij haar. Ik heb 3 konijnen buiten in een grote voillere met 13 vogels. Dit gaat ook prima zo. Is een beetje puzzelen wat het beste is maar daar kom je wel uit. Succes

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:05

Is er al dmv een allergietest uitgezocht voor welke dieren ze precies allergisch is? Som bv alleen maar voor een kat of een hond of noem maar op.
Ik hoop voor je dat je je dieren kunt houden

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:09

Wij hebben hetzelfde mee gemaakt maar dan omdat ik er allergisch voor ben!! Ik weet dat ik super erg allergisch ben vooral voor katten en paarden (heb zelfs minder dan de helft van de longcapiciteit dan iemand van mijn leeftijd moet hebben) Maar inmiddels hebben we nog stug 2 paarden en 1 hond! Zonder dieren kan ik niet en al helemaal niet zonder paarden, dus ja toch er voor gekozen om deze dieren nu weer te hebben.. En de hond ligt buiten in een hok met ren dus die heeft het goed en kan helaas niet naar binnen maar dat zou niet goed zijn voor mij.. En voor de rest beetje uitkijken met de paardrijkleren, die vooral niet op me kamer leggen maar apart! En zo snel mogelijk douchen als ik heb paardgereden en huis dan goed schoonhouden en geen dieren binnen, en dan komt het helemaal goed!! Met de nodige medicijnen er dan bijgerekent Knipoog

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:40

OemmiejO schreef:
Sjee, wat balen zeg? Ach gut
Maar de vissen mogen denk ik wel blijven of niet? Die hebben geen haren enzo, ik ken geen mensen die allergisch zijn voor vissen. Lachen

ik ben allergich voor vies water Clown
dus ook voor vissen (het schoonmaken dan Clown )

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:10

je kan de konijnen wel buiten laten wennen, ook al zijn het binnenkonijnen.

Wij hadden ook eerst cavia's die altijd binnen gewend waren, zomers hebben wij ze buiten gezet in een buitenhok en toen het kouder werd er veel stro ingedaan (in het dichte gedeelte) ze hebben het overleefd en zijn sinds die tijd buitencavia's.
Het kan wel zijn dan een konijn er gevoeliger voor is, dat weet ik niet, maar dat moet je even informeren dan.