Hoe moeder overhalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sky

Hoe moeder overhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 16:59

hee..

Ik ben bezeten van honden.. Haha! En wil er graag 1. Maar ( daar heb je het al.) mijn moeder wil het ook wel alleen ziet zij weer alle nadelen ervan te goed in.
Haar Nadelen zijn:

Wat als je op vakantie moet?
En wie moet het dan s'avonds laat doen als ik er niet ben?
En als we een dagje weg willen?
Wat moeten we dan doen aan al die haren? ( pff )

Ik wil haar dolgraag overhalen. Maar hoe???

Groetjes Camee ( en er is geen vader... )

901823

Re: Hoe moeder overhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:00

Probeer eerst een goede oplossing te zoeken voor de nadelen. Knipoog De eerste drie 'problemen' die je noemt zijn wel heel erg belangerijk.

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:03

Probeer je moeder over te halen door niet de hele tijd door te zeuren. Maar samen een oplossing te vinden. Wil je moeder geen haren in huis? Neem dan een hond met kort haar, die weinig verhaard. Laar bijv. zien dat je een hond gewoon naar een kennel kan doen voor een tijdje als jullie op vakantie zijn. Of dat een hond best een dag alleen kan zijn. Laat ook zien dat je de verantwoordelijkheid kan dragen om je hond elke dag uit te laten.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:04

1) Wat op vakantie? Heb je geen familie/buren die willen en kunnen oppassen?
Ik ga bijv nooit tegelijk met mn ouders op vakantie en heb ook een achternichtje die op mn labje past
2) Hoe bedoel je als je er savonds niet bent? Ik ga ook wel eens weg hoor, een avondje naar mnm vriend. Mn hond is t gewend.
3) Oppas zoeken/de hond meenemen (voor oppas zie je eerste vraag)
4) Wat moet je met de haren? Nadenken of je wel een hond wilt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:06

Mn zusje en ik hebben stiekem een puppy gekocht toen mn ouders op vakantie waren. Die wouden ook echt geen hond. Bloos

Toen ze thuis waren was mn vader helemaal verkocht. Hij lag al op de grond en half in de bench. Dat is nu bijna 2.5 jaar geleden en de hond is er nog steeds maar dit is geen aanrader... Bloos

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:07

Bij mij was er destijds wel mijn vader en die wilde ook graag een hond. Maar aangezien mijn moeder de meeste tijd thuis was en inderdaad opdraaide voor het grootste deel van de verzorging vond mijn vader dat haar stem doorslaggevend was. Dus op een gegeven moment hebben wij met zijn 2-en aangegeven graag een hond te willen en gevraagd of zij erover na wilde denken. Dat heeft ze toen gedaan en een paar weken later gaf zij aan ook een hond te willen.
Achteraf zei ze dat ze het meteen wist, maar belangrijk vond om te weten dat zij niet onder druk werd gezet door mijn vader en mij en daarom wachtte om te kijken of wij er weer over zouden beginnen.
Bij ons is het eigenlijk altijd vrij makkelijk gegaan: hond (later 2) ging mee op vakantie. Kan vrij goed aangezien mijn ouders kamperen met een caravan.
Verder hadden wij diverse familieleden en kennissen die graag op onze honden pasten omdat het (door een vrij strenge opvoeding) gehoorzame honden waren.
Tenslotte is er voor de haren maar 1 oplossing: stofzuigen. En dan wil ik er wel bijzeggen dat sommige mensen menen dat je om de haren beter een kortharige hond kan hebben. Mijn ervaring is dat korte haren overal in gaan zitten, terwijl lange haren meer dotten vormen in bepaalde hoeken en meer op meubels blijven liggen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:08

TeeGee schreef:
Mn zusje en ik hebben stiekem een puppy gekocht toen mn ouders op vakantie waren. Die wouden ook echt geen hond. Bloos

Toen ze thuis waren was mn vader helemaal verkocht. Hij lag al op de grond en half in de bench. Dat is nu bijna 2.5 jaar geleden en de hond is er nog steeds maar dit is geen aanrader... Bloos

Het slechtse en onverstandigste wat je kan doen. Jij hebt geluk gehad, maar in de meeste gevallen eindigt dit in een ritje asiel en een hoop verdriet.
Om maar niet te zeggen dat het eigenlijk ongelooflijk asociaal is om iemand een pup door de strot te douwen.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:09

Eerst moet iedereen het eens zijn voor je over gaat tot de aanschaf van een hond, dat is heel belangrijk. De "problemen" die je moeder er mee heeft zijn wel op te lossen naar mijn idee. Als je op vakantie bent is er misschien wel familie of buren/kennissen/vrienden die het erg leuk vinden om op de hond te passen. Zo niet zijn er altijd nog pensions waar je je hond heen kunt brengen.
Je kunt best een avondje weg, als je hem daarvoor en daarna maar even uit laat. Als de hond pup is misschien nog niet, maar dit kun je langzaam opbouwen. Blijf je echt heel lang weg dan kun je een buurvrouw vragen om hem even uit te laten, of anders een hondenuitlaatservice.
Met een dagje weg hetzelfde, sommige pretparken o.i.d. bieden de mogelijkheid de hond een dagje daar in de kennel te doen, dat moet je dan even uitzoeken van tevoren.
Tja, haren heb je altijd.... Van een dier heb je altijd werk. Je zult misschien wat extra moeten stofzuigen. Verdiep je goed in het ras, de ene hond haart meer uit dan de andere. Kortharige honden hebben bijv. haartjes die overal in gaan zitten, dat is weleens lastig verwijderen, lange haren blijven veel minder in je kleding/bank zitten. Je zou voor kunnen stellen dat jij ook eens stofzuigt.
Laatst bijgewerkt door mirre op 04-04-07 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:09

Wij hadden eerst een labrador, die haren lagen bijna nergens, of teminste we hadden er bijna geen last van. En de haren van onze golden retriever lagen overal. Dus ik denk dat het wel zeker verschil uitmaakt. Knipoog

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:13

zoetiej schreef:
Wij hadden eerst een labrador, die haren lagen bijna nergens, of teminste we hadden er bijna geen last van. En de haren van onze golden retriever lagen overal. Dus ik denk dat het wel zeker verschil uitmaakt. Knipoog

Hahaha, ben het met je eens dat die Golden-haren overal liggen. Maar die Labrador-haren gaan overal in zitten en komen er niet meer uit Clown

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:32

Niet overhalen, als jou ouders het niet willen zullen ze daar echt wel een goede reden er voor hebben. Als jij ff niet kan is het altijd nog de verantwoording van het dier, dus wacht gewoon af totdat je zelfstandig woont en ga dan kijken of het mogelijk is.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:30

probeer voor alle nadelen een oplossing te zoeken. Zet ze op papier een geef het aan je moeder.
Schrijf er ook de voordelen van een hond erbij.
veel succes er mee!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:51

ben ik het niet mee eens fiandor, de ouders moeten voor de dieren meestal uit eindelijk zorgen, je kan een kind niet met die zorg van een dier opschepen.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:08

hoe weet je dat nou als ze nog amper een dier heeft gehad?
Van mijn ouders mogt ik ook nooit een kat. Nu heb ik er een en het gaat goed.

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:26

kinderen onder de +/- 14 jaar kunnen nou eenmaal niet alleen voor een dier zorgen , ze hebben dat verantwoordelijkheidsgevoel gewoon nog niet zo .

wel , dit was een keuze die ik moest maken .
mijn ouders zeiden : vakantie of hond .
Nou , ik heb de hond gekozen !
Nu moet ik bekennen dat ik soms ook nog op vakantie ga , maar mijn hond is dan toch bij mijn ouders ( waar ik ook nog woon vermits ik 16 ben) en mijn vader laat hem dan heel graag uit .Ik ga wel niet naar het buitenland en mijn ouders komen me bezoeken (met hond;) )

een puppy zal lastig zijn , maar een volwassen hond kan wel een avondje alleen zijn hoor . Laat hem ervoor even uit en geef hem zijn bezigheid (zodat ie niet de boel sloopt ofzo ; ) )

dan laat je je hond smorgens uit en savonds , en ondertussen kan je mss vragen aan een kennis om de hond uit te laten ? of als je huis zo gebouwd is de buitendeur openlaten zodat je hond vanzelf de tuin in kan lopen .

Wat moeten we dan doen aan al die haren?

stofzuigen, stofzuigen en stofzuigen !
Je hond afentoe eens borstelen natuurlijk , en meer kan je niet echt doen .

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:46

fiandor schreef:
hoe weet je dat nou als ze nog amper een dier heeft gehad?
Van mijn ouders mogt ik ook nooit een kat. Nu heb ik er een en het gaat goed.

Dat hoef je niet te weten, dat is echt een feit. De eind verantwoorde is nou eenmaal een volwassenen. Als het dier iets overkomt zijn er maar weinig kinderen die dan voor de dierenarts kosten kunnen opdraaien.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:23

maar dat heb je toch ook als je volwassen bent?
Je moet naar je werk en je gaat een keer uit eten enzo?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:57

fiandor schreef:

Die vat ik niet echt. Moet toch kunnen? Ja niet te lang werken. Maar wij gaan ook gewoon uit eten bijv hoor

Werk is wel de reden waarom ik geen hond neem als ik straks t huis uit ben.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:01

Pam schreef:
fiandor schreef:

Die vat ik niet echt. Moet toch kunnen? Ja niet te lang werken. Maar wij gaan ook gewoon uit eten bijv hoor

Werk is wel de reden waarom ik geen hond neem als ik straks t huis uit ben.

Wij hebben thuis ook een hond. Die zit altijd in een binnen/buiten hok. S'avonds als ons bedrijf gesloten is kan hij over de hele plaats heen. En mijn vader geeft hem altijd eten en drinken. Soms wandelen we er mee. Maar mee ook niet. Is dat dan zo erg? Je mag toch best een hond hebben als je ook iets minder tijd hebt.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:07

Cameee schreef:
hee..

[...]

Wat als je op vakantie moet? Hond mee of naar familie
En wie moet het dan s'avonds laat doen als ik er niet ben? Je ouders
En als we een dagje weg willen? Vraag de buren of die misscien even buiten willen doen
Wat moeten we dan doen aan al die haren? Opvegen en in de prullebak en soms de hond buiten even borstelen Knipoog
Ik wil haar dolgraag overhalen. Maar hoe???

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:39

fiandor schreef:
Wij hebben thuis ook een hond. Die zit altijd in een binnen/buiten hok. S'avonds als ons bedrijf gesloten is kan hij over de hele plaats heen. En mijn vader geeft hem altijd eten en drinken. Soms wandelen we er mee. Maar mee ook niet. Is dat dan zo erg? Je mag toch best een hond hebben als je ook iets minder tijd hebt.

Waarom hebben jullie een hond genomen? Als waker of als huisdier? In het eerste geval kan ik het begrijpen dat hij zo moet leven. In het tweede geval vind ik het dus ronduit schandalig en ben van mening dat je dan beter geen hond kan nemen.
Onze honden zijn nooit te veel geweest en altijd met mijn ouders mee geweest op vakantie. Sterker nog. Over een week of 6 komt er weer een pupje en wij (mijn moeder en ik) zijn nu al aan het bekijken hoe ze het het beste kunnen doen omdat ze de week erna al een weekendje weg hebben gepland met hun caravan. Pup leert dat dus meteen. Verder zijn de honden buiten een huisdier ook een grote hobby. Mijn moeder vindt het heerlijk om met ze te trainen en wandelen.
Zelf zou ik dolgraag hier mijn eigen hond hebben, maar ik vind dus dat mijn situatie (woning op 2 hoog zonder lift, fulltime baan) absoluut ongeschikt is voor een hond. Dus dat doe ik het niet. Je neemt een hond al voor je lol en als je er dan niet eens genoeg tijd voor hebt moet je er m.i. niet aan beginnen.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:47

Ik zie haar hnd niet bij huisdieren staan dus veel zal t ook wel niet voorstellen

Sinds ik kon praten wilde ik al een hond, mn vader nog veel eerder. Ze is vlak voor mn 19e pas gekomen: Toen had ik t verantwoordelijkheidsgevoel en mn vader werkte meer dan de helft van de tijd thuis.
Als hij soms plotseling weg moet voor een vergadering, is mn oma er ook nog altijd, Benthe is dus nooit alleen thuis, dit kan ze overigens wel goed.

We hebben bewust zolang gewacht tot er een hond kwam. Ik wacht liever langer om een hond het beste huisje te geven dat er maar is dan dat ik een hond neem omdat ik t graag wil en vervolgens geen tijd te hebben voor hem!

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:56

Ik heb er ook 7 jaar over gedaan om mijn ouders over te halen, uiteindelijk heb ik (door mijn omstandigheden) een hond gekregen, dat zou ook goed voor me zijn omdat ik zelf veel problemen had enz..

Ik neem mijn hond altijd mee, maar wij hebben zelf dan ook een boot waar ze makkelijk mee kan (en ze vind het leuk)

Ik moet mijn hond altijd rond 7 uur nog een keer uitlaten, mijn vader gaat rond 11 uur nog altijd een keertje. Je kan natuurlijk altijd aan vrienden vragen, familie enz.

Vrienden/familie enz. Je kan je hond ook mee laten gaan met een Hondenuitlaatdienst, maar dat is meestal wel vrij prijzig..

Wat moeten we dan doen aan al die haren? ( pff )
Niet alle honden verharen erg, mijn hond laat af en toe ergens haren achter als ze flink gerold heb. Verder borstel ik haar regelmatig en dan komen er veel haren uit (daarom borstel ik haar altijd buiten), maar voor de rest niet.

Sorry voor de lange preek Bloos

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:17

Ik heb mijn ouders gewoon mee uit eten genomen, ze vroegen wel : waar hebben we dit an te danken ? en ik zei : gewoon ,zomaar.
Was allemaal heel gezellig en dan begin je ineens over een hond, mijn vader zei toen in een keer: nou ,dan ga je hem toch halen (was een vlinderhondje wat in de dierenwinkel zat waar ik werkte).
We hadden afspraken gemaakt dat als ik thuis was ik de hond uitliet, ik moest regelmatig stofzuigen voor de haren en de afspraak was , dat als ik op mezelf ging wonen het hondje mee zou nemen.
Nou, dat was goed.
Ik ging met het hondje op cursus en die deed het super , ik haalde het ene diploma naar het andere.
Het voordeel is ook dat als een hond goed opgevoed is , je hem makkelijker bij iemand kwijtkan als je een dagje weggaat ofzo.
Toen kwam de dag dat ik op mezelf ging wonen en wat denk je...........ik kreeg mijn hond niet mee !!!
Want het was zo zielig want dan was ie vaak alleen en dat was ie niet gewend (mijn moeder verwnde die hond tot en met).
Op een gegeven moment kwam mijn moeder voor een paar maanden in het ziekenhuis te liggen en mijn vader had geen tijd meer voor de hond.
Ik zat inmiddels voor 50% in de WAO dus was veel thuis, dus toen is ze alsnog naar mij gekomen.
Ze heeft dus 8 bij mijn ouders gewoond en 8 jaar bij mij, en anderhalf jaar geleden heb ik haar op 16 jarige leeftijd in laten slapen.
Ik had die 16 jaar echt niet willen missen , ze was echt een superhondje.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:18

BrankaZ schreef:
fiandor schreef:

Waarom hebben jullie een hond genomen? Als waker of als huisdier? In het eerste geval kan ik het begrijpen dat hij zo moet leven. In het tweede geval vind ik het dus ronduit schandalig en ben van mening dat je dan beter geen hond kan nemen.
Onze honden zijn nooit te veel geweest en altijd met mijn ouders mee geweest op vakantie. Sterker nog. Over een week of 6 komt er weer een pupje en wij (mijn moeder en ik) zijn nu al aan het bekijken hoe ze het het beste kunnen doen omdat ze de week erna al een weekendje weg hebben gepland met hun caravan. Pup leert dat dus meteen. Verder zijn de honden buiten een huisdier ook een grote hobby. Mijn moeder vindt het heerlijk om met ze te trainen en wandelen.
Zelf zou ik dolgraag hier mijn eigen hond hebben, maar ik vind dus dat mijn situatie (woning op 2 hoog zonder lift, fulltime baan) absoluut ongeschikt is voor een hond. Dus dat doe ik het niet. Je neemt een hond al voor je lol en als je er dan niet eens genoeg tijd voor hebt moet je er m.i. niet aan beginnen.

Het is een waak hond.