fiandor schreef:Wij hebben thuis ook een hond. Die zit altijd in een binnen/buiten hok. S'avonds als ons bedrijf gesloten is kan hij over de hele plaats heen. En mijn vader geeft hem altijd eten en drinken. Soms wandelen we er mee. Maar mee ook niet. Is dat dan zo erg? Je mag toch best een hond hebben als je ook iets minder tijd hebt.
Waarom hebben jullie een hond genomen? Als waker of als huisdier? In het eerste geval kan ik het begrijpen dat hij zo moet leven. In het tweede geval vind ik het dus ronduit schandalig en ben van mening dat je dan beter geen hond kan nemen.
Onze honden zijn nooit te veel geweest en altijd met mijn ouders mee geweest op vakantie. Sterker nog. Over een week of 6 komt er weer een pupje en wij (mijn moeder en ik) zijn nu al aan het bekijken hoe ze het het beste kunnen doen omdat ze de week erna al een weekendje weg hebben gepland met hun caravan. Pup leert dat dus meteen. Verder zijn de honden buiten een huisdier ook een grote hobby. Mijn moeder vindt het heerlijk om met ze te trainen en wandelen.
Zelf zou ik dolgraag hier mijn eigen hond hebben, maar ik vind dus dat mijn situatie (woning op 2 hoog zonder lift, fulltime baan) absoluut ongeschikt is voor een hond. Dus dat doe ik het niet. Je neemt een hond al voor je lol en als je er dan niet eens genoeg tijd voor hebt moet je er m.i. niet aan beginnen.