Vrijdag ging het slechter, echt niet meer overeind kunnen komen, zwaar ademen, hoesten, janken en niet meer willen eten. Hij zag er zo slecht uit dan ik direct met hem naar de DA ben gereden, die constateerde dat hij al een hele tijd met een fikse longontsteking rondliep.... Hij was er slecht aan toe, 41 graden koorts en heel veel moeite en pijn met ademhalen.
De DA kon niet veel meer doen dan pijnstillers, ontstekingsremmers en AB geven.
Gisteren leek hij weer wat opgeknapt te zijn, heeft weer wat gegeten en dronk goed en hij heeft zelfs even door de tuin gewandeld. Maar vandaag is het weer bar slecht. Met moeite heb ik hem net naar buiten kunnen tillen zodat hij kon plassen (wat niet meevalt voor mij met een hond van 45 kg), eenmaal binnen ging hij gelijk weer liggen, ogen dicht en niet bewegen. Eten wil hij niet, ik moet zijn AB echt naar binnen proppen, zelfs in een stukje pate pakt hij het niet aan. Drinken wil hij ook niet en met veel moeite krijg ik een paar slokjes naar binnen.
Net heb ik dus weer de DA gebeld, maar die zegt dat hij nu ook weinig kan doen. Morgenochtend ga ik weer langs, dan onderzoekt hij hem nog eens grondig en besluiten we wat we verder gaan doen.
Ik wil er echt alles aan doen om hem weer beter te krijgen, maar het lijkt of hij het zelf aan het opgeven is nu

Hij heeft toen hij 10 was ook al eens een longontsteking gehad en was daar zo weer bovenop, nu is het compleet anders.
Ik ben echt bang dat we heel snel afscheid moeten gaan nemenvan onze grote lieve ouwe beer.....