Hond poept te veel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DenK4ever

Hond poept te veel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 13:52

Even een raar praatje Tong uitsteken
Naar aanleiding van een gesprek op een ander forum heb ik aan jullie eens een vraag...

Wat vinden jullie voor een hond dat te vaak poepen is??
En wat zou volgens jullie daar de oorzaak van zijn??

Ik heb een Duitse dog van bijna 4 maanden en die heeft wel een dagen dat hij 4 keer poept op een dag. Nou wordt er gezegt dat het niet goed is als hij meer als 2 keer per dag zou poepen.
Maar hij is fit, ziet er gezond uit dus ik zie het probleem niet.
Wat vinden jullie?

Groetjes,
Sabrina

letziforevr

Re: Hond poept te veel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:56

wat voor voer krijgt hij??
het is zo dat er in de " goedkopere" merken veel overbodige bijprodukten zitten,zodat de bak er lekker vol uitziet en dat het vooer leuke vormpjes en kleuren heeft..dat vinden wij immers lekkerder eruit zien!
de zogenaamde A-merken hebben minder overbodige bijprodukten en zien er relatief saai uit!
de honden mogen hier minder van omdat het zo puur mogelijk is waardoor het produkt zo ook volledig mogelijk opgenomen wordt en er dus maar weinig afval (poep) is!
je zou eens kunnen informeren bij een dieren speciaalzaak bij je in de buurt!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 14:08

Hij krijgt 3 x keer dag Royal Canin Giant Puppy brok...
Dit voer is dus zeker niet een van de goedkopere merken en is me juist aangeraden door de dierenspeciaalzaak...
Dat maakt het voor mij de te verwarrender Verdrietig

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:10

Je doet een dubbelpost Lachen

Bel de DA eens voor informatie. Het zou kunnen dat je hond gewoon weinig op kan houden.

Mijn hond poept soms 5x en soms 1x op een dag. Ligt er maar net aan wat we gedaan hebben en wat ze gegeten heeft enzo.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:10

Misschien voer van Hill's proberen?
Is te koop bij de dierenarts.
Dierenspeciaalzaken hebben nogal vreemd afvies soms.

Naar mijn weten zit in Royal canin veel kleurstof en andere stoffen toch?

Of even aan je da vragen wat voor voer zijn adviseren en verkopen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:20

Is zijn ontlasting vast/hard of juist heel zacht?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 14:24

Van de week nog bij de dierenarts geweest, over gehad dat hij Royal Canin krijgt, en hun vinden ook dat hij het daar goed op doet en niks mis mee is.

Er zijn inderdaad altijd veel verschillende adviezen voor wat betreft voeding.

Maar ik ben ook gewoon benieuwd wanneer jullie dan vinden dat een hond te veel poept.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:39

4 keer vind ik veel, ken geen hond die zoveel poept.
Maar als het gewoon * normaal * is en niet water of knoerthard... wat zei de dierenarts er vd week over?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:42

Volgens mij is het redelijk normaal dat een hond net zo vaak poept als dat hij een maaltijd krijgt..

Mijn hond doet het 2x per dag, een braaf klein keurig hoopje.. Na een vleesdag poept ze slechts 1x..

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 15:06

De dierenarts zei eigenlijk dat zolang de ontlasting er goed uit ziet het wel goed is, ze kon me niet echt vertellen wat een normaal aantal is voor een DD om te poepen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:09

Tja niet elke hond reageert hetzelfde op hetzelfde voer. Wat voor de ene hond wel goed is, kan een ander niet tegen kunnen. Royal canin is best goed voer, maar misschien kan jouw dog er niet zo goed tegen. De hond van mijn schoonzus en zwager deed het goed op dat voer; onze hond kreeg er jeuk van.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:43

Onze honden (Franse basset en labrador) kregen eerst ook Royal Canin en ze poepten toen ook vreselijk veel. Een beer zou er jaloers van worden; zulke hoeveelheden kwamen er uit. Van mijn Franse basset pastte 1 lading amper in een boterhamzakje....
Nu staat ze op Hill's Natures best en dat scheelt een hele hoop Haha! . Nette keuteltjes, meestal 1 keer per dag. Als ze mee is geweest naar stal dan poept ze 2 keer Knipoog
De labrador krijgt Canex Fisch en Rice. Ook die poept keurige harde keutels, 1 keer per dag.

Toen ze Royal Canin kregen was het eerste gedeelte hard en het laatste een beetje zacht en lichter van kleur. (Was ook minder prettig opruimen) De poep stinkt nu ook minder (het blijft ruiken natuurlijk) en ze laten geen winden meer.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:48

Belangrijkste is dat de ontlasting mooie "worstjes" zijn, niet te slap. Als er van die vormeloze hopen uitkomen, ja dan is er iets! Dan wordt de voeding niet goed verteerd en moet je op zoek naar een ander merk.

En het lijkt mee logisch dat een DD meer poept dan een maltezer, er gaat immers ook meer in...

Mijn honden (Schapendoezen) poepen drie keer per dag...

Zou me er niet te druk over maken, als de ontlasting ok is en je hond gezond, is er volgens mij geen probleem!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:49

Ik zou gewoon de hoeveelheid voer die ie krijgt halveren, denk dat daar het probleem mee opgelost is...

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 10:53

Het is een pup in de groei, dus ik wil me wel houden aan het voedingsadvies van 3 x per dag...

Wat eruit komt zijn ook goed gevormde "worstjes" dus daar zie ik het probleem ook niet in...

Hij zit nu al een maand aan de Royal Canin, dus ik zou zeggen dat ie er dan ook wel redelijk gewend aan zou zijn...

Ik kijk het nog even aan...

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:53

Ik denk dat je je meer zorgen moet maken om een hond die te weinig poept dan te veel. Verder denk ik dat mensen er misschien overheen lezen dat het hier om een pup gaat. Die eten verteren en groeien in een hoog tempo, hebben minder darm-ruimte om de hele dag alles op te blijven slaan dus ik denk dat het redelijk normaal is. Is je pup energiek, heldere ogen dat soort dingen? Dan zou ik me geen zorgen maken. Succes!

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:55

de hoeveelhewid voer maar ff halveren?? Lijkt me geen strak plan voor een pup in de groei waarvan de dierenarts zegt dat alles in orde is en het baasje wat bezorgd is omdat ze geen honden kent die 4x per dag poepen...

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:58

Inderdaad, bij een pup is het normaler dat ze meerdere keren per dag poepen; ze eten ook meerdere keren per dag. Maar zelfs een pup hoort gewoon mooie keutels te hebben. Heeft jou DD inderdaad gewoon mooie keutels, zou ik me inderdaad niet te veel zorgen maken. Vind je de hoeveelheid poep teveel, zou je altijd een ander voer kunnen proberen
Succes ermee!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 11:00

@marie83 & Clovertje Thanx!!
Hij is inderdaad gewoon een levendige pup met heldere ogen, dus ik ga gewoon zo verder en me niet te veel zorgen maken :p

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:01

Gitta1977 schreef:
Ik zou gewoon de hoeveelheid voer die ie krijgt halveren, denk dat daar het probleem mee opgelost is...

dat zeg je verkeerd...
Daarmee DENK JE dat het probleem opgelost is. Zoals gezegd kun je een pup die volop in de groei is niet in eens minder gaan voeren, zeker niet de helft!

mijn hond is dan geen pup, maar poept ook veel. Krijgt Royal Canin Mobility Support van de dierenarts. Verder helemaal gezond. Heeft hij altijd gedaan en maak me er dan ook geen zorgen om

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:10

Ik zeg toch ook dat ik dat denk... Drie keer per dag iets minder voer. Bij mijn hond hielp dat wel.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 11:17

Minder voer is bij mij echt geen optie, het is een duitse dog die vollop in de groei is, hij moet gemiddeld 2 kilo per week groeien!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:41

probeer eens eukanuba. ik geef dit mijn hond en mijn hond doet het er goed op. Goede ontlasting enz.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:28

Dit heb je meestal als je goedkoop voer koopt (al is Royal Canin toch ook wel een goed merk) Je kan beter een duurder voer kopen, onze hond krijgt Eukenuba, is erg goed.

Je zou misschien denken: dat is wel heel duur.

Maar van Eukenuba heb je minder nodig dan van dat goedkope voer, dus uiteindelijk scheelt het niet heel veel.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 12:31

Ehm... Royal canin is duurder dat Eukenuba, dus dat gaat niet helemaal op...