Donja schreef:Je kan ze weg laten spuiten, dit heeft geen consequenties voor eventueel later nog een keer willen fokken. echter, dit wegspuiten is niet voor 100% werkzaam, soms overleven de eitjes dit en komen er alsnog pups. Om straks zeker te zijn, kan je op 25 dagen na de dekking een echo laten maken, dan kan de DA zien of ze drachtig is.
Dit is niet helemaal waar wat je zegt; het kan wel degelijk consequenties hebben voor het later willen fokken met een teefje. Ik ben net bij mijn dierenarts geweest met mijn hond en zij zei dat de kans op een baarmoederontsteking aanzienlijk toeneemt (het is namelijk geen kinderachtig spul wat je erin gaat spuiten), wat betekent dat als dat zou gebeuren, ze helemaal gesterilliseerd moet worden......dan is fokken natuurlijk helemaal onmogelijk. Heb echter nog een andere dierenarts geraadpleegt die de kans op baarmoederontsteking iets verhoogd acht.... Heb nu dus een behoorlijk dilemma en ben eigenlijk geneigd om de pups dan toch maar te laten komen....heb tot vanavond de tijd om te beslissen.....wil namelijk niet dat de gezondheid van mijn teefje er enorm onder gaat lijden.....dat beestje is me heilig!