Houd een reu en een loopse teef.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Houd een reu en een loopse teef.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:49

.....maar eens uitelkaar..... Boos!
Dat is dus helaas niet gelukt....mijn Beagles hebben vanochtend besloten dat zij koste wat het kost voor nageslacht wilden gaan zorgen......Tot nu toe was het steeds gelukt om ze uitelkaar te houden en hadden we een afspraak om de reu aankomende week te laten castreren.....Alsof ze het wisten.... Stoom uit je oren Baal als een stekker en ben net internet maar even opgedoken om uit te zoeken of er ook zoiets bestaat als een morning after pil voor teefjes.....nu vond ik iets over een soort van prik die de teef op de 3e en 5e dag na de dekking kan krijgen tegen ongewenste bevruchting. Dat zou dus inhouden dat ze dinsdag voor de 1e prik naar de dierenarts moet.....Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt! Ja

Girlgamer

Re: Houd een reu en een loopse teef.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:50

Jahaha, dan kun je echt niet tegen houden hoor!
Succes ermee, ik heb hier geen ervaring mee.

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:55

Ja, je kan inderdaad het laten 'wegspuiten'. Het fijne weet ik er ook niet van, maar vraag het de DA, die zal je alle ins en outs kunnen vertellen. Succes ermee.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 16:32

Als het niet meer lukt met een injectie kan het ook operatief weeggehaald worden. Alleen dan wordt de teef gelijk gesteriliseerd.
Ik weet niet og jullie later nog met de teef willen fokken, maar anders is dat misschien een oplossing. Hoe vaker een teef loops is, hoe groter de kans op mamatumoren (borstkanker) en baarmoederontsteking. Als je haar laat steriliseren, is die kans veel minder groot. Succes

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:02

tja als je een rue en een teef besluit te nemen moet je er altijd wel een van de twee laten helpen om dit dus te voorkomen nu word je hond met hormonen ingespoten en de bevruchte eitjes gedood, had er eerder aan gedacht en zodra de teef loops is de honden gescheiden te houden ,
hoop een les voor de volgende keer
al met al , de prik pil kan je halen bij de DA maar kost wel een boel , wens je succes en ook voor de dame in kwestie

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:04

spetter04 schreef:
tja als je een rue en een teef besluit te nemen moet je er altijd wel een van de twee laten helpen om dit dus te voorkomen nu word je hond met hormonen ingespoten en de bevruchte eitjes gedood, had er eerder aan gedacht en zodra de teef loops is de honden gescheiden te houden ,
al met al , de prik pil kan je halen bij de DA maar kost wel een boel , wens je succes en ook voor de dame in kwestie

mee eens, maar wil je geen puppy's dan? Dat je een uitzondeerring maakt voor 1 x en daarna de reu castreerd of de teef steriliseert?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:08

Farouche schreef:
mee eens, maar wil je geen puppy's dan? Dat je een uitzondeerring maakt voor 1 x en daarna de reu castreerd of de teef steriliseert?

Puppies neem je niet zomaar omdat het even zo uitkomt, als ze dat wilde had ze dat vast al wel eerder besloten..

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:21

Ik geloof dat het niet heel goedkoop is ,maarja : beter dan ongewenste puppy's ?!

Zelf wordt mijn teefje op haar 7 maanden gesteriliseerd , mijn reu mag lekker een volle reu blijven , dat is ie dan ook al bijna 5 jaar dus !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:47

spetter04 schreef:

Volgens mij had ik eerder al vermeld dat het de bedoeling is dat de reu aankomende week gecastreerd gaat worden en dat het tot gisteren aan toe goed gelukt was om ze uitelkaar te houden. Eerder castreren was geen optie, ze zijn beiden pas een jaar oud. De reu is er later bijgekomen, die hebben we dus niet van pup af aan. Hij komt bij mensen vandaan die het Beagle karakter een beetje hadden onderschat. We hadden afgesproken met hen, dat we een proefperiode zouden instellen om te kijken hoe de reu bij ons thuis zou reageren. Op zich gaat dat heel goed, maar het was niet zo netjes geweest om hem te laten castreren en mocht het niet geklikt hebben met onze andere honden, dan te zeggen; hier is jullie hond terug en oja, by the way; we hebben hem ook maar even laten castreren. De proefperiode zit er nu op en daarom hadden we besloten om hem te laten castreren aankomende week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:50

Mlies schreef:
Farouche schreef:

Puppies neem je niet zomaar omdat het even zo uitkomt, als ze dat wilde had ze dat vast al wel eerder besloten..

Idd Ja
Ooit zou ik best een nestje willen fokken met dit teefje, maar dan wel als ze wat ouder is (ze is net een jaar) en dan willen we ook graag een reu met een goede bloedlijn erbij zoeken....

Het is vervelend, maar ik denk dat de prikken een optie kunnen zijn.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:00

spetter04 schreef:

Volgens mij is dit niet een reactie waar de Ts op zit te wachten. In haar beginpost staat bovendien duidelijk dat er een afspraak gepland stond voor castratie van de reu. Beetje overtrokken reactie dus (waar overigens op zich best wat voor te zeggen valt).
De TS vraagt om ervaringen.

Onze schnauzerteef is een keer ongewenst gedekt en heeft ook injecties gehad. Voor de injecties ben je nog op tijd en ik zou als ik jou was morgen even met de DA bellen. Bij onze teef is alles goed gegaan, maar er zitten ook zeker risico's aan de injecties. En ik denk dat het goed is om daar zeker ook naar te vragen. Er is een kans dat de teef later moeilijker of niet meer drachtig te krijgen is (als ik het goed begrijp wil je dat ooit misschien wel, reden genoeg om dat eerst na te vragen bij de DA). Bovendien bestaat de kans op een baarmoederontsteking en daar moet je goed op blijven letten de eerst komende tijd nadat ze de injecties heeft gehad.
Toch heb ik het destijds wel laten doen bij mijn teef en het is allemaal goed gegaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:02

Ik kan me zo niet meer de prijs van de injecties herinneren, maar volgens mij viel het mij wel mee toen. (Anders had ik het nog wel geweten Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:04

Dank je Pollewoppy, daar kan ik wat mee. Ik had gister toch ook nog maar even geïnformeerd bij de DA en ik kan morgen hopelijk bij mijn eigen terecht. Dank voor je reactie, weet ik een beetje waar ik op moet gaan letten. De bedoeling is echter wel om nog eens een nestje te fokken met dit teefje, hopelijk is dat dan nog mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:05

[quote="Pollewoppy"]Ik kan me zo niet meer de prijs van de injecties herinneren, maar volgens mij viel het mij wel mee toen. (Anders had ik het nog wel geweten Knipoog)[/quote]

De prijs maak ik me niet zo druk om, wel of het met het teefje allemaal goed gaat komen Ja

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:25

Zoals alles bij mijn schnauzer is gegaan komt het helemaal goed, maar omdat het toch niet helemaal zonder risico's is wilde ik dat inderdaad wel even kwijt!

Laat je even weten hoe het is afgelopen? Ben wel benieuwd!
Succes in ieder geval

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:12

Ik ben ook benieuwd hoe het is afgelopen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:26

aniekje schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe het is afgelopen?

Ik denk dat je nog even geduld moet hebben, morgen kan ze met haar eigen dierenarts bellen als ik het goed begrepen heb. Bovendien moet de injectie op de 3e dag en dat was dinsdag pas.
Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:43

Vanmiddag kan ik terecht bij de dierenarts, ik had toen ik de afspraak maakte de assistente aan de lijn en die kon mij verder niks vertellen over de eventuele risico's in de toekomst tav het moeilijk drachtig kunnen worden. Dus ik overleg vanmiddag met de dierenarts zelf. Ondertussen heeft mijn vriend de reu nu steeds mee naar de zaak en kan ie gelukkig weinig kwaad Ach gut wat teefjes aangaat.....Hij gaat trouwens ook onder het mes deze week, dat was al gepland. Ik hou jullie op de hoogte.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:32

Je kan ze weg laten spuiten, dit heeft geen consequenties voor eventueel later nog een keer willen fokken. echter, dit wegspuiten is niet voor 100% werkzaam, soms overleven de eitjes dit en komen er alsnog pups. Om straks zeker te zijn, kan je op 25 dagen na de dekking een echo laten maken, dan kan de DA zien of ze drachtig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:21

Donja schreef:
Je kan ze weg laten spuiten, dit heeft geen consequenties voor eventueel later nog een keer willen fokken. echter, dit wegspuiten is niet voor 100% werkzaam, soms overleven de eitjes dit en komen er alsnog pups. Om straks zeker te zijn, kan je op 25 dagen na de dekking een echo laten maken, dan kan de DA zien of ze drachtig is.

Dit is niet helemaal waar wat je zegt; het kan wel degelijk consequenties hebben voor het later willen fokken met een teefje. Ik ben net bij mijn dierenarts geweest met mijn hond en zij zei dat de kans op een baarmoederontsteking aanzienlijk toeneemt (het is namelijk geen kinderachtig spul wat je erin gaat spuiten), wat betekent dat als dat zou gebeuren, ze helemaal gesterilliseerd moet worden......dan is fokken natuurlijk helemaal onmogelijk. Heb echter nog een andere dierenarts geraadpleegt die de kans op baarmoederontsteking iets verhoogd acht.... Heb nu dus een behoorlijk dilemma en ben eigenlijk geneigd om de pups dan toch maar te laten komen....heb tot vanavond de tijd om te beslissen.....wil namelijk niet dat de gezondheid van mijn teefje er enorm onder gaat lijden.....dat beestje is me heilig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:22

Ps. Iig dank voor je reactie! Ja

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:26

laat je ons morgen weten wat je gaat doen ik ben zeer nieuwsgierig en vind dat je je goed heb laten voorlichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:32

tita schreef:
laat je ons morgen weten wat je gaat doen ik ben zeer nieuwsgierig en vind dat je je goed heb laten voorlichten

Ja hoor, ik hou jullie op de hoogte! Ja
De dame in kwestie (mijn teefje) ligt nu heeeeeerlijk te slapen en is zich van geen kwaad bewust....de dierenarts zei nog gekscherend; misschien is ze wel heel happy hoor! Knipoog Haha! De lente in d'r bol had ze, das één ding wat zeker is! Dank voor het meeleven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:46

We hebben na veel wikken en wegen besloten om de pups (mocht ze echt drachtig zijn) te laten komen......pffff, vond de risico's toch te zwaar wegen....ookal is er procentueel gezien dan niet een vreselijk grote kans dat er iets gebeurd (volgens de laatste berichten van nog een andere dierenarts) de risico's zijn er wel en mijn teefje zal dan maar net degene zijn bij wie zich een baarmoederontsteking gaat ontwikkelen of het beenmerg aangetast wordt.....wil gewoonweg het risico niet lopen....dit hondje is me heilig! Ach gut Ga morgen met de dierenarts bellen over hoe nu verder en waar om te denken. Spannend allemaal hoor...... Nagelbijten / Gniffelen

Ps. Mocht mijn Beagle teefje drachtig zijn; kan ik iemand interesseren in een pupje? Haha! Knipoog

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:43

Wij hebben precies hetzelfde gehad.
Wij hadden toen twee reuen en een teef.

De prik om de eitjes weg te spuiten is schadelijker dan een wat te jonge hond puppies te laten krijgen. Ze is immers loops, dus klaar voor puppies.
Het was wel niet de bedoeling maar ik denk dat je teef het wel aan kan.

Onze teef was 1,5 jaar toen het gebeurde, ze was voor de eerste keer loops, best laat eigenlijk.
De geboorte ging redelijk goed, alleen vier dooie puppies en drie levende, maar de oorzaak van de dooie puppies kan van alles zijn, hoeft niet te betekenen dat de teef nog redelijk jong was.

In ieder geval succes!