Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Of een te klein hok kan daar ook de oorzaak van zijn. Al lijken die hokken vrij groot, voor een konijn met een enorme bewegingsdrang is dat echter veels te klein! Een wild konijn rent gemiddeld 2 km per dag, dat zijn wel erg veel rondjes in zo een hokje ... Bovendien moet je niet vergeten dat konijnen eigenlijk holbewoners zijn en daardoor ook gewoon willen graven. En het zijn dan wel geen knaagdieren, maar ook zij knagen veel om hun tandjes te kunnen slijpen.
) 
mystery1980 schreef:
en ookal doet ze er zuinig mee het is en blijft schadelijk. En over dat enten, kan prima hoor, mijn eerste konijn werd ook pas veel later ingeënt. Dus ook op latere leeftijd kan je haar gewoon voor het eerst in laten enten, meestal echt geen probleem!
snuffelhues schreef:Als er vroeger op de kinderboerderij waar ik gewerkt heb per ongeluk twee konijnen bij elkaar raakten, vlogen de haren, en in één geval zelfs de darmen, in het rond. Zou dus oppassen je konijn ineens bij volwassen vreemde konijnen te zetten, en dus niet alleen voor de ziektes...
Mijn konijn had ook wel eens van de "actieve buien", toilet vloog overal heen enzo, maar ging vanzelf ook weer over. Misschien toch iets hormonaals/ voorjaar....

vind het enten en de ziektes toch erg eng. 
Hij knaagt ook de tralies uit :S dat is minder.
gelukkig doen niet alle konijnen dat maar het zijn ook nachdieren toch!?!