wanneer kun je zien of je poes zwanger is? ze was bijna 3 week geleden zo krols dat we haar naar buiten hebben gedaan, en steeds in de buurt van een kater was. nu is het bijna 3 week geleden, en ik vraag me af wanneer je wat kunt zien of ze zwanger zijn. en hoe lang zijn ze zwanger? alvast heel erg bedankt!
ik heb al mensen die graag een jong poesje willen hebben, anders had ik haar ook niet naar buiten gedaan. verder, mocht er iets mis gaan of zijn gaan we direct met haar naar de dierenarts. ook als ze een nestje heeft gehad laten we haar direct helpen. dus we hebben er wel goed over nagedacht. ook zit ik thuis, dus ik heb alle tijd voor haar en de eventuueel kleine poesjes die misschien op komst zijn.
Inderdaad. Dat is het ergste wat je de toekomstige kitten eigenaren aan kunt doen! Ik heb het helaas 2 keer mee moeten maken, en geloof me het is níet leuk als je je katje op die manier ziet sterven!
Is ze getest op felv en fiv? kattenaids en leukemie?
Is de kater getest ? Wat als er peperdure operaties aan vast zitten ? over 2 maanden stikt het van de jonge poesjes, willen die mensen nog wel zo graag een jong poesje?
Zoals ik het begrijp wil ze gewoon een HTK-nestje, dat is toch geen ramp?!
Meestal kun je aan de tepels zien dat ze zwanger zijn en wordt het een beetje roze er omheen. En je voelt op een gegeven moment ook wel dat er kittens in zitten en ze worden sloom!
Zolang alles goed gaat ... en buiten dat zoveel nestjes die wachten op huisjes in het asiel ..
Kattenaids of leukemie is Echt geen pretje voor je kat... Ze had in ieder geval haar poes kunnen laten testen en er bewust een kater op zetten, ipv gewoon naar buiten gooien.
@Horseloverx: Ik bedoel t ook niet naar hoor. Jaren geleden had ik, misschien, tzelfde gedaan als we een poes hadden en ik een nestje had gewild. Alleen er zijn steeds meer ervaringen en wijsheid te lezen en dat neem je ook allemaal mee. Ik vind toch dat als het om je dier gaat, je grote stappen heel goed moet overwegen en je goed moet laten informeren.
Es79 kattenaids bijv komt vaak voor helaas, en juist door dit soort dekkingen. Het feit dat ze een htk-nestje wil is geen ramp wel op de manier waarop
Ja, dat kan gebeuren, dat weet ik. Ik heb ook 3 nestjes gehad en mijn poezen zijn toen ook buiten gedekt door een onbekende kater en alles is (gelukkig) goed gegaan. Er zijn ook allerlei andere factoren waardoor het mis kan gaan.
ik weet van wie de kater is en de kater is helemaal gezond net als mijn poes, dus niets aan de hand, overigens woon ik heel afgelegen en zijn hier bijna geen katten en de enige kater die hier loopt is van mijn buren hun buren.
@es79 bedankt voor je informatie, ik zal eens kijken is dat nu eigenlijk al te zien?
verder vind ik jammer dat jullie direct zulke conclusies nemen, ik bedoel jullie kennen mij niet, mijn katten niet, mijn woonomgeving niet.ik snap dat het goed bedoeld is maar toch een beetje weer van die meningen terwijl je eigenlijk niet weet waar het over gaat.maar ik val jullie e rniet op aan hoor, altijd goed dat het gezegt word alleen jammer omdat jullie niet meer van mij enz afweten. ik heb heel veel verschillende dieren en zorg voor allemaal even goed en ze gaan allemaal naar de dierenarts voor hun prikjes e.d. verder ga ik ook altijd direct met ze heen als ik iets niet vertrouw.
haar tepels zijn wel rozer als die van haar zusje.maar dat zijn de tepels zelf erom heen is het niet echt roze. verder slaapt ze ook heel veel, alleen speelt ze s avonds ook nog wel veel hoor.