Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:vind ik toch even gevaarlijk als je jezelf niet laat enten, en dan met paarden werkt. Hoop dat je nooit in aanraking met tetanus komt.
Emilia schreef:katiavl schreef:vind ik toch even gevaarlijk als je jezelf niet laat enten, en dan met paarden werkt. Hoop dat je nooit in aanraking met tetanus komt.
HUH??? Laat jij je elk jaar enten?? Het gaat hier over honden...
Emilia schreef:@Katiavl: Ik heb gelezen. Ik vat het op dat jij bedoeld dat ook mensen zicht moeten laten enten. Ieder mens krijgt entingen. Mensen moeten zich niet jaarlijk laten enten (of heb ik wat gemist???)
creool schreef:Dat laatste over de mens is misschien in Belgie zo maar in Nederland niet hoor. Ik ben echt sinds mijn babytijd en kleutertijd niet meer ge-ent. Mannen die in Militaire Dienst gingen werden wel ge-ent voor Tetanus en Hepatitus.
katiavl schreef:Nadat het vaccin is ingespoten reageert het lichaam met opbouw van antistoffen zonder dat er sprake is van ziekteverschijnselen. Deze antistoffen blijven ongeveer 1 à 2 jaar aanwezig.
Citaat:dus vaccineren is wel degelijk belangrijk, en chemische troep het schaad je hond niet.