Nu is de vraag, brok of vlees, een eindeloze discussie. Maar ik ben wel benieuwd naar de mening van de meeste bokkers. En het is gelijk een manier om in zo'n topic eventuele vooroordelen weg te nemen (zoals dat vis slecht is voor een hond)
Staat jullie hond op brok of op vers, wat en waarom?
Benthe is een Labrador van bijna 1 jaar (nog twee weken) ze weegt 27 kilo.
Ze heeft tot 10 maanden op brok gestaan, maar ik was altijd al geinteresseerd in vers voeding.
Mijn ouders gingen niet echt zorgvuldig met haar voeding om. De ene maand kreeg ze royal canin, de maand erna prins, weer een maand later rc voor volwassen herders (let wel, een labjespup van 4 maanden oud he) met als gevolg een hondje met een heel zwak maagje.
Ben me wat gaan verdiepen in vers voeren. Eerste instantie wilden mn ouders er niets van weten, wat nou vers, die hond leeft toch nog na brok?
Tot er een kennis langskwam die ook vers voerde en mn ouders (dezelfde) voordelen hiervan uitlegde.
Benthe staat nu een maand op kvv (kant-en-klaar vers voer, diepvries) maar we gaan deze week de vriezer uitruimen zodat we met nrv kunnen beginnen.
Zolang ze nog niet met alle botten overweg kan, zal ze 3 dagen kvv krijgen, 1 dag vlees met bot, 1 dagspiervlees, 1 dag vis en 1 dag pens. Ben benieuwd

(ik zit overigens nog in de orientatiefase dus heb ook heel wat aan de ervaren nrv-ers)