Fietsen met je hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Fietsen met je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 21:58

Hallo,

Ik ben zo benieuwd, hoeveel mensen met hun hond fietsen. En waarom?

Ik fiets dagelijks met mijn hond ( herder type) en ze lijkt het heerlijk te vinden. Toen ik haar kreeg was ze aan de dikke kant, en langzaam aan heb ik het op gebouwd.

Momenteel fietsen we 6 km, en dit doen we om de dag.

Mijn vragen aan jou/jullie:
- Vanaf welke leeftijd begon je er mee?
- Welke afstand?
- Doe je het met een tuig of riem, slipketting?
- Waneer doe je het?

alvast bedankt Knipoog

kus

Mlies

Re: Fietsen met je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:03

Jahoor, ik ook! Lachen

Vanaf jongs af aan geleerd dat ie netjes aan 1 kant van de fiets moest blijven, en niet achter alle geurtjes aan kon, en ook niet op elk moment kon plassen als het hem uit kwam.
Denk vanaf 1 jaar ofzo gewoon wat langer.
Afstand hangt er vanaf, soms gewoon snel kwartiertje als ik niet zoveel tijd heb maar dat hij toch even z'n energie kwijt kan. Maar zoals vanmiddag wel een heel stuk met 'm gefietst.
Verder gewoon met riem..
Ennnn doe het als het mij uitkomt. *LOL*
Zoals vanmiddag mooi weer, dan lekker op de fiets door het bos, langs de paarden etc.
Verder ook zoals ik al zei, als ik niet zoveel tijd heb, maar hem toch even wil laten rennen. Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 22:05

k bedoel met een riem, wat je je hond om doet Knipoog
ik fiets bijvoorbeeld alleen met een tuigje, vind ik haar prettiger zitten Lachen

dank je wel voor je reactie Knipoog

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:06

Gewoon halsband, net als met lopen. Lachen

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:11

ik heb de afgelope 2 jaar voor mensen de honden uit gelaten ( t waren er in totaal 10 ) en dan ging ik ook meestal met de fiets en dan 2 honden tegelijk die beetje het zelfde tempo liepen. - flat coat + kruitsing flat coat , border collie + witte herder, terrier kruising + een ander kruising, en met de tervurense herder, kruising, en nog een kruising ging ik meestal een stuk wandelen. die hielden niet zo van fietsen.

fietsen is zowieso goed voor de honden ( in draf ) ze maken dan rechte bewegingen en dat is goed voor de gewrichten zeker voor de herder type's die hebben toch een zwakkere achterhand. en ze kunnen zo lekker de energie kwijt.

verder gewoon een halsband met riem en allebei de honden aan de binenn kant laten lopen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 22:12

pompompom schreef:
ik heb de afgelope 2 jaar voor mensen de honden uit gelaten ( t waren er in totaal 10 ) en dan ging ik ook meestal met de fiets en dan 2 honden tegelijk die beetje het zelfde tempo liepen. - flat coat + kruitsing flat coat , border collie + witte herder, terrier kruising + een ander kruising, en met de tervurense herder, kruising, en nog een kruising ging ik meestal een stuk wandelen. die hielden niet zo van fietsen.

fietsen is zowieso goed voor de honden ( in draf ) ze maken dan rechte bewegingen en dat is goed voor de gewrichten zeker voor de herder type's die hebben toch een zwakkere achterhand. en ze kunnen zo lekker de energie kwijt.

verder gewoon een halsband met riem en allebei de honden aan de binenn kant laten lopen.

buitenkant denk ik? tenminste ik laat mijn hond aan de rechterkant lopen,

en soms beetje in 'galop' doe ik weleens, gewoon ff dr energie er uit Lachen

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:15

euh, mja het is maar wat je als buitenkant en binnenkant ziet Tong uitsteken,,

maar aan de rechterkant ja.

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:15

Ik fietste ook met 2 honden tegelijk allebei aan de gewone leren riem. Ze liepen dan uit zichzelf achter elkaar altijd dezelfde hond voorop. Inderdaad in draftempo, ze konden dat heel lang volhouden. Nu doe ik dat niet meer want de oudste hond is 10,5 en ik bang dat het teveel voor haar is.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:16

ik liet ze altijd gewoon naast mekaar lopen en niet achter mekaar..

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:19

Skaten, fietsen wandelen....en dan gewoon aan de riem, skaten 1x per week, fietsen als ik ergens in de buurt moet zijn, en hij gaat elke zondag mee op buitenrit (hij haalt mijn paard altijd in met de galop) hier zijn we 2 maanden geleden mee begonnen, hij is nu 1 en 3 maanden. En het is een schotse collie...*niet moe te krijgen!*

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:19

Tuigjes zijn helemaal niet goed eigenlijk. Dit omdat het bij de voorbenen schade kan aanrichten. Vanaf 1 jaar mag je met je hond gaan lopen aan de fiets. Gewoon met een simpele riem. Hoelang je het doet hangt van je hond af.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:20

Devica schreef:
Hallo,

Ik ben zo benieuwd, hoeveel mensen met hun hond fietsen. En waarom?

Ik fiets dagelijks met mijn hond ( herder type) en ze lijkt het heerlijk te vinden. Toen ik haar kreeg was ze aan de dikke kant, en langzaam aan heb ik het op gebouwd.

Momenteel fietsen we 6 km, en dit doen we om de dag.

Mijn vragen aan jou/jullie:
- Vanaf welke leeftijd begon je er mee?
- Welke afstand?
- Doe je het met een tuig of riem, slipketting?
- Waneer doe je het?

alvast bedankt Knipoog

kus

- Ruim 1 jaar en langzaam opbouwen.
-Riem, aan de rechterkant.
-Vaak in het weekend, de jongste is echt onvermoeibaar en gaat helemaal uit zijn bol als hij de fiets ziet! Haha!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:21

haha ik geloof het,

die border collie kon je ook niet moe krijgen, kon je zo lang en hard mee fietsen als je wou, hij bleef druk.

het enige waar ie moe van word is schapendrijven.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:25

moet ik dat is met hem gaan proberen Knipoog zondag was hij eerst mee op buitenrit geweest (2 uur..wel veel stappen) en toen was hij beledigd dat meneer niet mee mocht gaan skaten...Zou ik de schapen van de buurman mogen lenen Tong uitsteken

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:27

nou echt die border was van een kwartier schapen drijven moeier als van een uur fietsen. puur omdat ie dan zelf veel meer na moet denken en hij dat veel leuker vind.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 22:29

Sfiejj schreef:
Tuigjes zijn helemaal niet goed eigenlijk. Dit omdat het bij de voorbenen schade kan aanrichten. Vanaf 1 jaar mag je met je hond gaan lopen aan de fiets. Gewoon met een simpele riem. Hoelang je het doet hangt van je hond af.

niet goed?
er zit een riem voor dr borst ( iets hoger) en iets achter dr oksels?

mvgdevica

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 22:29

mijn hond word ook moe van frysbee, erg leuk! alleen je moet een goed veldje hebben om te kunnen doen.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:30

ja , de onze ook die honden mogen tegenwoordig nergens meer los dus dan maar naast de fiets, meestal een halfuurtje aan de kan waar geen auto's ect rijden. we deden het al vanaf dat hij een halfjaar was en hij vindt het leuk Ja

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:30

Wij fietsen ook veel. De afstanden zijn niet zo heel lang, maar vaak 2 keer op een dag. mijn hond loopt meestal los en aan de rechterkant.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:33

frisbee heb ik ook wel is geprobeerd..maar mn arm werd lam en de hond stond nog steeds te springen (elke keer als ik kom doet hij ook of hij me een week niet gezien heeft, terwijl ik er toch elke dag ben (is niet mn eigen hond maar bij de paarden..zie profiel Tong uitsteken)

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:36

bij ons op de hondenvereniging zouden er ook lessen in komen, maar ik denk niet dat ik het aandurf. als meneer iets ziet (vogel, kat, konijn) istie weg. Ik geloof niet dat ik er dan vrolijk van wordt als ik op de fiets zit Tong uitsteken

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:36

ik met rambo nu niet zo vaak meer nu lopen we weer,maar doen het soms nog wel met een gewone halsband,tuigje schuurt heel zijn gevoelige huidje open,rambo is een jack.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:37

hier in de buurt was altijd een man en die kon heel goed boomerang gooien. en zn jack russel wist precies hoe dat ding werkte en waar ie neer ging komen :p heel grappig om te zien.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 22:37

Nannes schreef:
bij ons op de hondenvereniging zouden er ook lessen in komen, maar ik denk niet dat ik het aandurf. als meneer iets ziet (vogel, kat, konijn) istie weg. Ik geloof niet dat ik er dan vrolijk van wordt als ik op de fiets zit Tong uitsteken

deed de mijne ook Schijnheilig

lekker laten rennen, en als je er voor bij bent, lekker door fietsen Clown
mevrouw wist het meteen Clown
sinds dien, doet ze alleen als ik zeg: Poesje!
hahaa

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:38

les in fietsen met je hond?
Klinkt wel grappig...
Ik zou wel een keer met de hond zo een parcour willen rennen, maar dan moeten we eerst nog oefenen met het onderdeel: Beter luisteren